Kako radite Entity SEO?

Pozdrav! Prvi post pa odmah pitanje…

Ponovo pokrećem web stranicu (auto branša) koju mi je HCU još davno uništio na novoj domeni. U to vrijeme RPM je bio €25-30.

E sad, znam kako dobiti promet iz SERP-a ali ne znam kako preživjeti google updejte. Cilj mi je doći do 100-200k posjeta, ubaciti Raptive reklame i zadržati taj promet koliko je duže moguće.

Proučavajući internet naletio sam na ovo Disconnected Entity Hypothesis / Google Helpful Content Update (HCU) September 2023 / March 2024

Sve što sam mogao dalje pronaći na internetu podžava tu tezu > Info stranice bez povezanog entiteta teško će preživjeti algo updejt.

Moje ideje su sljedeće (bez ikakvog iskustva):

  • PR kampanja > Npr. Brand push authority paket (i dalje ne znam da idem s imenom brenda ili sa svojim imenom, niti kako to uopće povezati)
  • Kupiti nekoliko guest postova gdje se spominje brand i/ili ime
  • Upisati se u sve moguće registre tvrtki, poput TechCrunch i slično
  • Sve društveni mediji plus same_as schema
  • Google business profil
  • Google merchant profil
  • Shopify shop na poddomeni
  • Nekako (ne znam kako) doći do Google knowledge grapha :smile:

Naravno, svatko ima teoriju kako to sprovesti u praksi pa me zanima jel ima netko direktnog iskustva?

Pa kao prvo tako što nećeš raditi BlackHat :grinning_face:

Evo ti jedan koristan link za entitete:

https://www.google.com/basepages/producttype/taxonomy-with-ids.en-US.txt

Ne znam čemu bi ti služio Shopify shop i to na poddomeni? Zašto Shopify i zašto na poddomeni?

Trenutno su najbitniji backlinkovi - ja bih rekao da nikad nisu bili ovako bitni. Svakodnevno viđam stranice koje se, usprkos kvaliteti svog sadržaja, ne nalaze na dobrim pozicijama.
Isto tako viđam high DA stranice sa smećem od sadržaja koje rangiraju na prvoj stranici.

Po meni je EEAT jedan običan bullshit - linkovi su ono šta se broji, što možemo vidjeti iz ovoga što sam gore naveo kako stranice sa kvalitetnim sadržajem, bez obzira na to što postoje deset i više godina, sve dublje tonu jer nemaju DA.
Zato neka nova stranica može kupiti u prvih tri mjeseca 100 guest postova, nabiti DA na 60, pisati smeće i rangirati.
EEAT je valjda Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness odnosno Iskustvo, Stručnost, Autoritativnost i Povjerenje.
Valjda je iskusniji neki bloger koji se cijeli život nečim bavi i i već godinama piše kvalitetan sadržaj u određenoj niši (entitetu) od nekog novinarčića in New York Timesa koji je složio tekstić od 300 riječi i jednom slikom.
Ali bloger ne rangira - rangira New York Times. Tako da je EEAT običan bullshit za lakovjerne mase.

4 Likeova

Hvala na odgovoru i linku!

Ova sa Shopifyem sam zepetljo do kraja. Svi moji konkurenti sa shopovima su manje-više preživjeli sve updejte. Pa sam mislio nekako povezati biznis i shop.

Kao što rekoh, promet mi nije problem, taj dio sam savladao :joy:. Barem mislim da jesam. Krenem sa SEO avalanche, lagano backlinkovi, ABC, guest postovi, press releasovi i to je to. Naravno, pričamo o par k€ investicije. Tako da i planiram u prvih par mjeseci stotinjak guest postova.

Istina, na prethodnoj stranici uopće se nisam bavio backlinkovima i mislim da je DR bio ispod 20. I sve je bilo super do ‘23 HCU. Tu sam skužio da kvaliteta sadržaja nema nikakve veze i da je EEAT totalna glupost.

Od tada sam napravio valjda 30 web stranica isključivo za testiranje i neki mali PBN. Od Html-a, WebFlowa, Wordpressa, Shopifya sve do Ghosta. Razlog je taj da ništa ne možeš usporediti s prihodom od display oglasa. Barem ja ne mogu :winking_face_with_tongue:.

U jednom GSC-u imam 16 stranica čisto za testiranje. Zaključak je da možeš dati majmunu da ti natipka tekst, ubaciš keyworde i rezultat na SERP-u je isti kao da je tekst pisao doktor znanosti. Google koristi inverted index, tako da sam tekst ili stil pisanja nema apsolutno nikakve veze.

Ovisno o gužvi za keyword dodaješ backlinkove i to funkcionira.

Time on page, bounce rate, broj riječi, author byline i ostale gluposti ne igraju nikakvu ulogu.

Međutim, ono što me brine je ta ideja da info stranice ne preživljavaju updejte ako nisu povezane s nekim “entitetom,” šta god to značilo.

Pozdrav, odličan post i vidi se da razmišljaš dugoročno, što je danas rijetkost. Svi koji su prošli HCU znaju koliko je teško vratiti se na stare brojke, ali nije nemoguće ako se krene strateški.

Ono što se sve više pokazuje kao ključno je da stranica ne izgleda kao da ju je netko anonimno sklepao za promet i zaradu. Google danas puno više vrednuje povezanost s pravom osobom ili brendom. Znači da postoji neka “priča” iza sajta, da je netko stvaran tu, bilo da se radi o tebi osobno ili o firmi koju predstavljaš.

Ako razmišljaš između toga da guraš sebe kao osobu ili brend, moj savjet je da ideš s onim što ti je prirodnije. Ako imaš neko stvarno iskustvo iz auto industrije ili si entuzijast koji zna o čemu priča, idi sa svojim imenom. To se sve više cijeni jer Google prepoznaje kada netko piše iz vlastitog iskustva. Ako ti više odgovara raditi iza brenda, i to ima smisla, samo gledaj da taj brend ima online trag.

Što se tiče PR-a, guest postova, registracija firme na raznim mjestima i prisutnosti na društvenim mrežama, sve to pomaže. Nije stvar u tome da jedan link promijeni sve, nego da se o tebi ili brendu pojavljuju tragovi na više mjesta, i da to sve izgleda kao jedna logična i vjerodostojna cjelina. Google voli konzistentnost i autentičnost.

Schema markup, Google business profil, merchant profil, prisutnost na Crunchbaseu i sličnim servisima, sve su to komadi slagalice koji dugoročno čine razliku. Knowledge Graph ne možeš forsirati, ali ako postoji dovoljno podataka o tebi ili brendu kroz razne izvore, postoji šansa da te Google s vremenom prepozna kao entitet.

U svakom slučaju, više nije dovoljno imati dobar sadržaj, sada moraš imati i prisutnost izvan svog sajta. Ako ti treba, mogu ti poslati par primjera sajtova koji su uspjeli preživjeti HCU i nastaviti rasti upravo zato što su išli tim smjerom.

1 Like

Očito je da govorimo o stranom tržištu - pretpostavljam US.
Ključna stvar je da posjetitelju ponudiš sve informacije na jednom mjestu, tako da se on što duže zadrži na tvojoj stranici.
Najveći ubojica rankinga je kada te netko nađe na Googleu, klikne na tvoju stranicu, nakon par sekundi skuži da to nije ono što je tražio i vraća se na Google. To je smrt.

Hvala na odgovoru i molim te šalji primjere sajtova!

U zadnjih par godina postao sam opsjednut proučavanjem drugih web stranica (similar web, semrush, ahrefs) nebi li otkrio njihovu tajnu. Na žalost, svi koje znam su prošli isto kao i ja kroz HCU i ostale spam updejte. Niti jedna od tih stranica nema Ahrefs DR preko 35 i niti jedna se ne pojavljuje kao brend ili osoba na više ozbiljnijih mjesta na netu. I sve su napravljene da zarađuju s reklamama. Bez obzira na to takve stranice su uredno ubirale 100-500k posjeta mjesečno godinama.

Tako da Google niti nije imao nekog drugog izbora nego nas maknuti.

U svakom slučaju sad lagano slažem kockice.

Nikako mi nije prirodno sebe izlagati, ali mislim da ću to u ovom slučaju napraviti. Za sada (od danas :grin:, nakon što sam pročitao tvoj post) je ideja da kombiniram brend i sebe. Npr. Turbo Garage je brend, a iza njega stoji Pero Perić.

Pokušat ću dobiti/kupiti članke u auto magazinima gdje se spominju i brend i ja, ili malo jedno, malo drugo. To nisam nikad radio, pa ćemo vidjeti.

Mislim da imam dobar USP, ali to ćemo vidjeti. Uglavnom ne postoji ništa ni približno na netu. Stranica je na Ghostu i brend je koncipiran kao tjedni newsletter s uvijek novim događajem. I to je ono što želim promovirati/brendirati.

S druge strane promet i :money_bag::money_bag::money_bag:planiram dobiti sa SEO postovima u posebnim kategorijama. Ghost mi se dobro pokazao za Newsletter pretplatnike pa mislim i to iskoristiti npr. za zamjenu sponzorstva newslettera za backlink ili neki drugi oblik promocije. Nemam pojma hoće li to funkcionirati, probat ću.

Na kraju mislim da je najvažnije sve maksimalno pojednostavniti. Obično sam sklon zakomplicirati stvari pa onda pola ne napravim :joy:

Tržište je primarno US. Zna se zašto::money_bag:Raptive RPM je pred kraj godine bio i preko $40. Mediavine je dosta slabiji u auto branši. Kolega je u to vrijeme (prije HCU) imao sajt o Toyoti i s affiliateom, reklamama i par usluga uredno imao RPM preko €100 sa 300k posjeta.

Što se tiče informacija, svaki topic pokušavam pokriti do kraja. Ako to ima smisla, naravno.

Npr. prije mi jedan od najposjećenijih postova bio za keyword xxxxx bluetooth not working (samo taj keyword je zarađivao više od 50€ mjesečno).

U glavnom postu navedem mogućnosti zbog kojih bluetooth može ne raditi i dok pišem automatski imam ideje za nove postove. Tako u glavnom postu objasnim da jedan od problema može biti kompatiblinost AVRCP-a na mobitelu sa SW u autu. Tu objasnim u kratko i stavim link na post koji detaljno objašnjava kako taj problem otkloniti. U nekim drugim slučajevima to nema smisla.

Po meni, ovo nema nikakve veze s rangiranjem jer time on site nije ranking faktor. Ali ima veze jer će posjetitelj vidjeti više oglasa. I možda se pretplatiti na newsletter. I najvažnije, puno je lakše promovirati takvu stranicu.

Za pogo-sticking nisam sto posto siguran. Google ga može nadzirati samo preko Chroma (manje od 40% udjela u browserima). Netko možda želi istražiti više opcija? Ili pročitati više mišljenja? Netko je možda slabije obrazovan pa ne može shvatiti složenije koncepte? Ja kad nešto istražujem otvorim si 20 tabova pa onda idem jedan po jedan. I znam da puno ljudi radi isto. Uglavnom, pokušao sam ovo testirati na svoje tri web stranice koje su po svim parametrima gotovo identične, kupljene u isto vrijeme, bez linkova, ali nisam došao do konkretnog zaključka.

Na jednoj stranici sam objavio post koji je gotovo nečitljiv, nema nikakve veze s ničime i samo sam ubacio keyword u naslov, url i nekoliko puta u tekst. Nije lorem ipsum, ali nije ni daleko. Na drugoj stranici sam objavio post za isti keyword i dao sve od sebe. Na trećoj chat GPT s naredbom napiši članak za ovaj keyword. Na ovaj najgluplji sam poslao pet backlinkova sa svojih stranica. U periodu od šest mjeseci taj je bio najbolji, pozicije od 1-3. Najgori je bio onaj za koji sam se najviše potrudio. Chat GPT je i danas na prvoj stranici, mislim da je pozicija 3 ili tako nešto. Prvi sajt sam ubio tako da sam objavio 100 postova od jednom i Google ga je pobrisao iz SERP-a.

Keyword je “harley pan america 1250 problems”

Stranica je carlyharley com

No, problem s kojim se borim nije kako dobiti promet, nego kako preživjeti barem nekoliko updejta, po mogućnosti svaki. Mislim da bi Entity SEO mogao biti rješenje, iako mi se sve više čini da je to pogrešan naziv.

Naravno, evo ti nekoliko primjera sajtova koji su se dobro snašli nakon HCU updatea i uspjeli ostati na nogama. Ono što im je svima zajedničko je da ne izgledaju kao tipični sajtovi napravljeni samo radi prometa. Imaju lice, imaju priču i vidi se da iza njih stoji netko stvaran.

Prvi je This Is Why I’m Broke (https://www.thisiswhyimbroke.com). Fokusiran je na neobične proizvode i ima specifičan stil koji se lako prepoznaje. Ljudi ga vole jer ne djeluje kao generički affiliate sajt. Ima karakter, ima osobnost i aktivan je i izvan same stranice.

Drugi je Prudent Reviews (https://prudentreviews.com). Čovjek recenzira kućne proizvode i sve potpisuje imenom i prezimenom. Vidiš tko je, gdje živi, zašto to radi. Piše konkretno i iz svog iskustva. Nema skrivanja. To Google cijeni jer se vidi tko stoji iza sadržaja.

Treći je RunRepeat (https://runrepeat.com). Krenuli su s recenzijama tenisica i izgradili reputaciju kroz istraživanja i suradnju s medijima. Imaju tim, imaju strukturu, ali opet iza svega stoje ljudi koji javno nastupaju. Nije ništa iz sjene.

Poanta je da sajt mora djelovati vjerodostojno. Mora postojati trag tebe ili tvojeg brenda van samog sajta. Ako ti to fali, lako se može popraviti korak po korak.

Ako želiš mogu ti pogledati sajt i dati iskreno mišljenje gdje su ti rupe i što bi moglo pomoći da se bolje pozicioniraš.

Sve ove sajtove HCU i ostali Spam udpejti su uništili, s iznimkom da se Run Repeat oporavio. Ako se dobro sjećam bilo je puno buke oko toga zašto ih je Google uništio. Mislim da je to Google ručno vratio. Isto kao i s onim sajtom o retro igricama.

Prvi:

Drugi:

Treći

Ali, kao što rekoh, cilj mi je izbjeći upravo to, jer za 99,9% sajtova nema oporavka.

Nije da ne želim testirati i iz toga naučiti, ili da nisam spreman investirati, samo pokušavam rizik smanjiti koliko je moguće. U konkretnom slučaju to bi bilo barem godinu dana da se izvuku neki zaključci. Vjerojatno duže. Trebaš barem dva core updejta da se digneš i onda barem dva da vidiš jesi uspio :grin:.

Ako mi ovaj projekt propadne, otvaram SEO agenciju i rentam linkove :joy:.

1 Like