Korištenje imena slavnih ljudi/brandova

Zanima me u čemu je problem ako se koriste imena slavnih u igricama? Konkretno, koju god sam browser-based igru probao, svugdje su random generirana imena ili slična imena pravima sa izmijenjenim jednim slovom.

Zašto je to tako?

Također, našao sam neku igricu koja koristi prava imena klubova i igrača i funkcionira godinama sasvim normalno. Kako onda da oni to izvedu a drugi ne mogu?
Ne radi se o nekoj megapopularnoj igrici pa da ju znate čim je kažem, ali ima preko 100 tisuća korisnika.

Našao sam ovo

Ukoliko netko uspješno koristi imene slavnih to samo znači da je vrlo vjerojatno ili platio pravo korištenja ili platio sposobnog odvjetnika.

Mislim da je u linkanoj temi to dobro objašnjeno. Stvar je, dakle, granice i dobrog razumjevanja toga što ti zapravo činiš. Radi se o ljudima - ne možeš postaviti pravila koja će funkcionirati kao semafor. Već samo tvoje pitanje “koristiti imena slavnih u igricama” je dubiozno - nisu “slavni” nekakvi “predmeti” pa da se “koriste”. To su normalni i obični ljudi.

Zakonski, osim naravno u gore linkanoj temi spomenite situacije gdje bi prešao granicu povrede časti i ugleda (Kazneni zakon, čl. 199. i 200.), vjerujem da moraš uzeti u obzir i pravo fizičke, ali i pravne osobe na zaštitu svoje osobnosti u što spada, između ostalog, i ime (Zakon o obveznim odnosima čl. 19., Ustav RH, čl. 22. i 35.).

Kada si kod imena, uoči da postoji i Zakon o osobnom imenu, ali mislim da to nije relevantno ovdje.

Također, imamo Zakon o zaštiti osobnih podataka koji bi možda mogao igrati neku ulogu (u svakom slučaju je AZOP zaključio da je osobna fotografija također osobni podatak).

No, kada uđeš u pitanja prava, stvari se vrlo brzo zakompliciraju, kako možda možeš vidjeti i na ovom linku gdje se ne spominje ništa slično gore navedenom, ali se spominju tržišni žigovi, te FIFA kada se radi o nogometašima i pravima (znamo da FIFA posjeduje koješta u nogometu, pa možda i bubrege profesionalnih nogometaša?):

To su nekakvi zakonski okviri, ali naši međusobni odnosi funkcioniraju uglavnom tako da se mi u nečemu složimo ili ne složimo, a ako se ne složimo, idemo na sud iznijeti svaki svoju stranu priče, gdje će sudac onda donijeti odluku štiteći sve interese unutar zakonskih okvira, a na najbolji način. Drugim riječima, ako bi u takvom sporu postojala i neka tvoja prava, poput prava na umjetničko izražavanje, i ona bi bila zaštićena, ali bi onda sudac (pošto nismo uspjeli mi sami) morao naći granicu gdje sloboda jednoga ne bi zadirala u slobodu drugoga.

Nešto o tom “balansu” prava na osobnost i umjetničkih sloboda možeš naći i ovdje, gdje se zgodno spominju neki slučajevi iz prakse vezani uz upotrebu tržišnih žigova i slika nogometaša u igrama (v. isto i linkove tamo pod “Related Stories”):

http://paidcontent.org/article/419-use-of-brands-in-video-games-is-free-speech-ea-lawsuit/

P.S. Uoči da su linkovi iz različitih država, pa time i nešto različitih zakonodavstava - HR, UK, SAD - ali pretpostavljam da to nije toliko bitno za ono što si htio pitati…

.

Primjer:
http://www.thisdaylive.com/articles/despite-troubles-tiger-still-highest-paid-athlete/92514/

Platiš čovjeku 10-20 milijuna dolara, i imaš njegovo ime u igri. Jednostavno.

Ili imaš nekog bistrića koji skuži da bi netko mogao postati slavan i počneš koristiti to ime prije nego se proslavi.

Npr. Varteks i brand “Di Caprio”.