Koristimo li KW research alate (potpuno) pogrešno?

U zadnje vrijeme pregledavam minimalno 1 website dnevno (website flipping biznis), radim keyword research za svoje klijente, koristim razne nove AI tehnologije u svom radu, istražujem razne teme i analiziram događaje koje vidim u svemu tom.

Za početak ću odmah reći da me, kao i veliku većinu ljudi, baš jako iznenadilo sve ovo sa AI toolovima, koliko su oni zapravo moćni i koliko dobro razumiju što ih mi pitamo. Koliko su dobri u konstrurianju nekih podataka, organizaciji podataka, izradi smislenih tablica… :open_mouth:
Ovaj cijeli tekst zasnovan je praktički na tom izenađnju i na nekim stvarima koje mi je AI pomogao da bolje razumijem.

U ovoj temi ću iznijeti svoje zapažanje koje je možda pogrešno, ali mišljenja sam da je upravo ono logično objašnjenje za pojavu “srušio mi Google vrhunski site preko noći, ničim izazvan”.

Google kaže:

  • Budi ekspert onoga što pišeš da bi dobio moju naklonost.
  • Nemoj site optimizirati za mene, nego za čitatelja.
  • Interni linkovi su ekstremno bitni
  • Struktura web stranice je ekstremno bitna

Mi se pitamo:

  • Okej, kako da me ljudi pronađu ako pišem članak samo za ljude, a ne po Google pravilima?
  • Znači li to da ja zapravo ne bi trebao koristiti Keyword research alate? Jer samo korištenje tih alata je prilagodba Googleu prije svega.
  • Instalirao sam linkwhisper i linkam sve članke koji su tematiski povezani (ili radim SILO… nebitno)
  • Napravio sam strukturu, postavio meni, footer itd. Šta još hoćeš da radim?

Mislim da nam svima ovdje zapravo fali jedna vrlo bitna “kvaka” koju Google od nas očekuje!

Krenimo redom:

1. Odabir niche
Naravno, velika većina nas nije nikakav ekspert u nichi koju odaberemo. Nicha se bira jer smo našli da u njoj ima dobrih keyworda za koje nema velike konkurencije i mislimo da bi te keyworde mogli ugurati negdje u sami vrh Googlea.
Tu zapravo ne vidim ništa loše, a vjerujem i da je Google svjestan da bi mu SERP bio prilično prazan kad bi svi pisali samo o temi u kojoj su eksperti.

“Kakva bi tišina nastala kada bi ljudi govorili samo ono što znaju.” - Karel Čapek

2. Postavljanje strukture web stranice
Nakon što smo odabrali nichu, svi krenemo izraditi neki jednostavni wp site. Posložimo mu okvirno neke uobičajene kategorije na način da budu spremne primiti članke o keywordima koje smo pronašli i koje nam je plan objaviti.

3. Keyword research
Iako se prvi dio keyword researcha odradi prije ovog stadija, svi mi (barem ljudi s kojima sam ikada dublje pričao o ovoj temi) radimo i naknadni keyword research.
Nadopunjavamo site tekstovima isključivo po principu: ovo je easy keyword, moj site će ići na top pozicije za njega.

I tu dolazimo svi do istog problema! - ili se barem meni to tako čini.


Za početak ću se osvrnut na to što je uopće keyword i kako ga se treba vrednovati.

Pretpostavka 1: 4 vrste keyworda (kako to kaže SemRush):

  • Informational
  • Navigational
  • Commercial
  • Transactional

Ja smatram da je to točno, ali isto tako mislim da je vrlo nezgodno za vrednovati keyworde na ovaj način i prilagoditi ih svojem projektu … pa sam iz tog razloga napravio neku vlastitu podjelu keyworda. Ovo će sada biti malo duži dio teksta (iako sam ga skratio koliko god je to moguće) , ali je jako bitan da bi se razumjelo što ja zapravo želim poručiti ovim tekstom.

1. INFORMATIVNI KEYWORDI
Informativne keyworde dijelim u dvije skupine:

1.1. wiki - dugi sveobuhvatni tekstovi koji ljude educiraju o nekoj nichi ili njenim potkategorijama

  • Ova kategorija keyworda montetirira se isključivo CPC načinima. Ljudi koji pretražuju wiki pojmove ne žele ništa kupiti, zanimaju ih samo informacije.
  • Ove kategorije keyworda uglavnom imaju ogremni search volume i još veću konkurenciju. Većinom se u njih ne diramo.

1.2. Obični info (how, why, when…) članci - koji su više orjentirani na neki manji dio niche, za specifičan problem koji traži informaciju a ne proizvod kao odgovor na pitanje.

  • Ova kategorija infor keyworda monetizira se velikom većinom CPC načinima. Eventualno možemo dodati neki affiliate link u slučaju da u “how to…” postoji neki baš baš dobar proizvod koji će osobi riješiti sve probleme.
  • Manji search volumen, manja konkurencija

2. BUYING KEYWORDI
Oni su kud i kamo kompliciraniji za razumjeti. Njih dijelim u 5 faza.

2.1. Prva faza
Na početku svoje „buying“ faze kupac će u tražilicu upisati ključne riječi kao što su: „Najbolji koferi

Na ovoj razini kupovne faze osoba nikako ne želi da joj Google na top 5 pozicija izbaci web trgovine. Osoba je tek spoznala svoju potrebu i za početak želi prikupljati informacije o tom što je uopće najbolji kufer. Ispred njega se nalaze još minimalno dvije kupovne faze prije nego što se konačno odluči na kupnju.
Malo je ironično, ali u prvoj fazi buying keyworda osoba je manje vjerojatan kupac nego li je to u drugoj fazi info keyworda.

  • Također, ova faza buying keyworda se monetizira CPC načinima.
  • Veliki search volumen, velika konkurencija

2.2. Druga faza
Istraživajući informacija kroz prvu fazu, ova osoba je zaključila da želi kupiti Tumi kufer jer joj se on najviše sviđa iz xy razloga. Osoba je prikupila informacije o brendovima kufera. Sada je upoznata sa prednostima i manama najboljih brendova te je zaključila je da želi kupiti Tumi kufer jer ima najbolji dizajn ili pak najviše skladišnog prostora.
Osoba je i dalje u potrazi za informacijama. Kakav Tumi kufer treba? Koji su najbolji, jesu li vrijedni novca ili im je cijena napumpana? Kakvi su za održavanje? Ima li Tumi možda model koji baš meni treba?

  • Logika nalaže da ni ovdje nije vrijeme za affiliate link, osoba treba još informacija i malo je vjeroatjno da će izvršiti kupnju u ovoj fazi: Monetizacija i dalje ostaje na CPC metodama.
  • Manji search volumen, manja konkurencija

2.3. Treća faza
U ovoj fazi osoba želi konkretne informacije! Nabroji mi 5 kufera i opiši mi svaki od njih, po čemu se oni ističu i zašto baš da kupim neki od tih koje si istaknuo kao najbolje za moj predstojeći odmor u Alpama? Osoba je vrlo blizu toga da postane kupac, ali još uvijek će više cijeniti informaciju nego li ponudu nekog web shopa

  • Moglo bi se ovdje nešto ušićarit, past će koja affiliate prodaja… ali i dalje je to CPC u većini slučajeva.
  • Još manji volumen, još manja konkurencija

2.4.Četvrta faza
Osoba u top pozicijama na tražilici želi detaljan članak o Tumi x i Tumi y koferu, želi znati zašto izabrati x ili y proizvod i OBAVEZNO želi da ga uputimo na web shop gdje može povoljno kupiti odabrani kufer.

  • Ova faza keyworda je blago svakog affiliate programa. Ovdje CPC nema što tražiti, svog čitatelja moramo pravim informacijama odvesti na landing product page!
  • Najmanji volumen - najmanja konkurencija

2.5. Peta faza
U slučaju da čitatelja nismo uspjeli uvjeriti da klikne na buy now i izvrši kupovinu, on se vraća na tražilicu i upisuje: „Tumi kufer x najbolja cijena“

Nažalost, mi kao blog ovdje gubimo svaku šansu da od ovog čitatelja dobijemo osobu koja će nam donijeti neki novac. Ova osoba upisala je pojam „Tumi kufer x najbolja cijena“ u tražilicu kako bi dobila informaciju gdje se odabrani kufer može kupiti najpovoljnije.

U petoj fazi bi se trebali nalaziti isključivo web shopovi i servisi tipa jeftinije . hr

Zaključak 1:
Baš svaka nicha koja mi pada na pamet ima potencijal da njoj objavimo po x članaka iz svake od ovih kategorija keyworda, odnosno da pokrijemo svaki od problema našeg potencijalnog čitatelja.
Logičan (prirodan) slijed događa za svaku osobu bi trebao ići ovako:

  1. Daj mi wiki članak da se informiram
  2. Daj “why i what…” članke.
  3. Kada sam prikupio informacije, daj mi još i how to članke da skužim kako i šta trebam raditi.
  4. Nako toga me polako usmjeri prema tome koji proizvod meni zapravo treba da bi mi olakšao život na određeni način.

Naravno da neće svaki čitatelj prolaziti skupa s nama na siteu kroz sve ove faze… ali Google ih sve vidi, u to sam siguran 100%!

PITANJA :

  1. Kada si zadnji put na svoj niche website (nebitno je li affiliate ili info) dodao članak za koji SemRush kaže da ima težinu konkurencije 60+?
  2. Koliko puta si objavio članak iz buying faze 4, a da svoju ekspertizu o toj temi nisi potkerijepio niti info, a kamoli wiki člankom?
  3. Dodaješ li na svoj site članke koji odgovaraju strukturi kakva je potrebna čitatelju ili dodaješ članke prema easy keywordu koji si pronašao?

Ovako bi ja osobno odgovorio na ta pitanja:

  1. Nikad
  2. Jako puno puta
  3. Nisam bio niti svjestan strukture dok mi to ChatGTP nije prikazao.

ZAKLJUČAK CIJELE PRIČE
Nakon što smo se svi uvjerili u moć AI toolova (ko zna kakvi se sve vrte u pozadini još da ih i ne vidimo) zvuči li vam ovo nevjerojatno: Google kuži da ne optimiziram sadržaj prema svojem korisniku, nego istražujem easy keyworde i nabacujem ih na svoj site u neke približne kategorije gdje bi to moglo pripadati. Osoba koja nas pronađe na Googleu to ne vidi jer nju wiki članak niti ne zanima, ona je već u buying 4 fazi i ona je tu s namjerom.

Naravno da Google to kuži i da nas sve zbog toga kažanjava zato što vidi da nismo nikakvi eksperti za temu nego obični SEO majstori koji su iskopali jako dobar keyword sa malom konkurencijom.
Nekoga kažnjava manje jer je slučajno bolje “uboo” strukturu, a nekog penalizira skroz jer je preočito šta radi i da nije nikakav ekspert za nichu nego je ekspert za SEO.

Je li ovo problem, i ako je, kako ga riješiti?
Prije nego što se krene sa izradom web stranice, potrebno je napraviti kompletnu SEO strukturu web stranice.
Bez obzira što je konkurencija za neki wiki članak 99/100, mi da bi bili ekspreti svoje niche moramo ga imati obrađenog na svom siteu. On jednostavno mora biti tu da bi nas Google gledao kao eksperta. Osim Wiki članka, tako bi trebalo biti i za sve ostale faze.
Nema veze što smo 99% sigurni da taj članak neće nikada doći u top 10, mi ga moramo imati kako bi smo zadovoljili strukturu i pokazali se ekspertima.

I sad mi se na ovo nadovezuje još jedno pitanje: Hoće li me Google penalizirati ako koristim AI za pisanje sadržaja?
Neće te kaznit što koristiš AI, kaznit će te zbog načina na koji ga koristiš… odnosno, kaznit će te ako ga koristiš kao SEO majstor koji je napravio savršen kw research i AI tekstovima savjetuje ljude u nichi o kojoj očito nema pojma!

Da vas čujem, šta mislite? Jeste li SEO eksterti ili niche eksperti u svojim projektima? Je li me AI odvuka u skroz krivom smjeru razmišljanja? :smiley:

6 Likeova

Na mobitelu sam pa cu samo brzinski napisati da si skroz u pravu, i kao skraceni pojam za ovo sto si napisao cu samo reci: topical authority.

Iako bi i moji odgovori na ona pitanja bili isti kao tvoji, na niche challenge sajtu sam pokrio par keyworda samo da sto bolje pokrijem nisu, iako su neki keywordi bili tezi, cak se i za njih pristojno rangiram… Naravno nije to kako treba jer mi je authority (backlinkovi) katastrofa ali svakako ima potencijala i mislim da najjace (najteze) keyworde svakako trebamo pokriti, pa i da nikad nitko ne dodje na clanak preko pretrage, doci ce preko internih linkova sa drugih clanaka…

Ovo si savrseno napisao, trebao bi steel pinati ovaj post haha

1 Like

Možeš li za taj site nacrtat strukturu koja bi meni kad je pogledam rekla da si ti ekspert i da ti većina članaka nije tu zbog keyword researcha?

Hoću li u toj strukturi vidjeti da ti se buying faza 4 affiliate article nije tu zbog easy konkurencije nego zato što se uklapa u strukturu?

Hvala. Pozrudio sam se organizirati misli i mislim da nije ispalo loše :smiley:

Dodatak:

Ja ne mislim da je loše raditi keyword research za buying 4 fazu članaka, nego mislim da je za site u očima Google pogubno ako se taj članak nađe na siteu bez da je okružen dovoljnim brojem info i wiki članaka.

Zapravo, smatram da bi ispravan način bio ovakv:

Kada nađeš nichu koja ima jako dobre keyworde u buying fazi 4, potrebno je dignuti jedan kompletan site oko toga… i te članke na prirodan način utopiti u site.

Ako to napraviš, mišljenja sam da uspjeh ne bi smio izostati.

Dodatak 2: ovo sve sam tek skužio. Tek trebam testirati jesam li upravu.

1 Like

Sve si dobro napisao. Ja bih samo nadodao da su rezultati u svim alatima samo procjena, pa tako kad u alatu vidimo da je broj pretraga nula to ne mora biti tocno, isto kao i sto keyword difficulty ne mora biti tocan.

Hvala :slight_smile:

Kako ti radiš na svojim projektima? Jesi SEO ili niche expert?

Da da…
Dobro strukturirano i objasnjeno. Razmisljanjenje na mjestu i slazem se.

Je li moguce dobiti ovu strukturu u vizualnom obliku radi printanja kao podsjetnik?
Mozda s poveznicama medju dijelovima kako bi se znalo sto bi moglo biti ma prvom mjestu tj.prvoj fazi itd?

Dodao bih da je tesko na neku temu naci sve te faze. Pogotovo ako nisi majstor u tome.

Imas ideju kako pokriti sve faze kroz keyword research kada se obradjuje neka niche?
Je li bi to bilo pregled google na svaku od faza pa vidjeti sto rangira, a onda izvlaciti keyworde s tih stranica? Ima neki alat ili rucno se mora ici?

Jedan primjer: obradio sam jednu temu na stranici s 40+clanaka u 4mj. Sve je pod jednom temom i linkano sve medju njima. Vecina je info i how to clanci.
Prosjek pozicije mi se poboljsao za 20 mjesta za ukupnu stranicu. Bez backlinkanja… samo pisanje tekstova
Nisam pokrio sve faze jer nemam sve keyworde od faza. Uz to nisam gledao kryword difficulty tako da sam vjerojatno pokrio sve jacine.
Kao zakljucak mogu reci da sam djelomicno potkrijepio tvoje teze.

Pa recimo da sam i jedno i drugo. Pokusao sam raditi affiliate sajt o stvarima o kojima ne znam puno, ali naravno, ispostavilo se da tu nema kruha. Placati pisce koji su strucnjaci u nekom podrucju (ali zbilja strucnjaci, ne mislim na Indijce koji tekst od 1000 rijeci generiran putem AI naplate 3 $) kosta prilicno novaca. Bolje mi je te pare uloziti u backlinkove.

Kontra pitanje, kolike se šanse za uspjeh bez korištenja KW alata?

Moguće je. Nesto slično Nedim Sabić crta u svojim videima, ali ni on nije išao baš u ove dubine (barem ne na free verziji njegove škole).
Ja ću nacrtati svoju viziju ispravne strukture, ako uspijem podijelit ću je ovdje.

Zapravo ne bi trebalo biti preteško.
Mali hint: pitaj ChatGPT da ti pomogne…

Isti hint kao i gore.

Ahrefs, SemRush, ChatGPT … i na kraju ručna provjera svega.

Ne može se ovo napraviti bez da znaš koristiti alate za keyworde i bez da znaš pravilno raspoznati faze o kojima sam gore pisao.

Moj idući pokušaj će biti 100% AI generirani tekstovi, sa mojim jakim navođenjem i eventualnim ispravcima ako je potrebno.
Neću AI dopustiti da mi kreira cijeli članak nego ću ga navodit paragraf po paragraf tako da mi sve cjeline budu smislene i da svaka ima svoje mjesto u strukturi.

Slažem se da je to orgoman posao, ali ako sam u pravu, onda bi nagrada za trud trebala biti baš velika.

Jesi siguran?
Što ti znače backlinkovi ako Google skuži da si SEO stručnjak i da varaš njega i ljude?

Naravno da mislim da su backlinkovi iznimno bitni i da ih treba imati… ali ovo o čemu pričam mi se čini kao prvi uvjet za kasniji uspjeh. Živi bili pa vidjeli, mozda uopce nisam upravu…

Upravo suprotno. Bez kw alata nema kruha i njih se mora korstiti, samo na ispravan način.
Oni će ti pomoći u slaganju strukture sitea, a ciljani članci zbog kojih uopće radiš cijeli projekta (ako radiš affiliate, onda su to buying faza 4 članci) su i dalje kučni dio, samo ih na ovaj način nečeš samo nabaciti na site nego ćeš ih “uglaviti” na predviđeno im mjesto.

Ne razumijem kako ja to kao SEO stručnjak varam Google i ljude, daj mi to malo pojasni?

SEO je jedna vrsta prevare.

SEO ne pridonosi kvaliteti članka za čovjeka, on samo podiže kvalitetu članka u Googletovim očima.

OK, raspalite po drvlju i kamenju :slight_smile:

1 Like

Možda sam se malo grubo izrazio da “varamo” ljude. No, ako ti svojim člankom utječeš na nečiju odluku o tome koji proizvod treba kupiti, a o tome nemaš pojma… kako to nazvat?

Ponovno ću reć: Ne mislim da trebamo bit stručnjaci svoje niche, mislim da je to nemoguće, ali svoju nekompetetnost moramo strukturom zakamuflirat.

Jesam uspio objasnit sta mislim? :rofl:

Ne mora biti da varas ljude nego moze biti da ne pokrijes cijelu temu u sve faze. Pa bi to bilo “varanje” ljudi i google.

Cilj je da pokrijes sve faze koje su navedene kao strucnjak, a ne kao seo koji cilja samo na keyworde da rangira cime je moguce da ne pokrijes temu sa svim fazama tj.sa svih kuteva koji postoje.

Konkretno na svom aff sajtu ljudima nudim sve na jednom mjestu, znaci korisnik kada dodje na moj sajt jer trazi review odredjenog proizvoda tamo ce pronaci sve. Nema potrebe da ide negdje drugdje. I to se zove authority sajt.
Kao sto sam vec ranije napisao, pokusao sam raditi aff sajtove raznih tematika, ali dzaba mi trud kad o toj temi (ili nicheu) ne znam dovoljno.
Tako da to nije varanje ljudi nego realna slika - ako smatram da neki proizvod ima mane to cu i napisati.

Možeš li mi privatno poslati svoj site da vidim jel se razumijemo ili ne?

Prevara. Nema se tu sta uvijati.

Ali moze se pisati clanak i izlistavati proizvodi bez da ista varas.

Slazem se da za gradjenje autoriteta, mislim da treba (samo moje misljenje) obradjivati teme i koje sigurno nece donijeti organsku posjetu, ali te faze oko KW koje si gore naveo su skolski ok, prakticki previse zakomplikovane. Ja npr. nemam nikakve how to clanke niti wiki jer sajt nije te prirode. Ali imam 20% clanaka za KW za koje nema sanse da cu rangirati.

Do tog sam dosla s tim slicnim pristupom kao sto si opisao. Ali nisam jos sigurna da je to tacno.

Ipak, svi clanci se indeksiraju za par sati. Mozda ima veze s tim.

Mislim da je ovo pogresno.
Struktura sluzi da se nesto pokaze, a ne da se zakamuflira.
Strukturom trebas Guglu objasniti kako lakse da te skapira (i to je sve manje potrebno). Zato niche cesto koriste silo. Autoritet sajtovi imaju kao Wikipedija obicno sve random.

Evo ja se ne bih slozio. Dokument mozes semanticki formatirat na milion nepravilnih nacina. Sadrzaj moze biti ekstra dobar ali ce patiti zbog tehnicki loseg izvodjenja. Ako pratis SEO natuknice on-page sajt ce posljedicno biti bolji i za covjeka.

Npr
https://lygte-info.dk/

Je izuzetan sajt sa recenzijama milion baterija, punjaca, multimetara i cega sve ne.
Sajt je broj 1 za to. Lik je imao sve u rukama i zna sta mjeri i pise.

Struktura sajta je žnj. SEO je nepostojeci, semanticke strukture dokumenata nema, sve sto ucis on nije primjenio i sajt definitivno pati zbog toga, pronaci nesto na tom sajtu je da trazis preko Gugla i nadas se da ima lik da je indeksirano i da nema masa drugih sajtova na istu temu posto vecina ljudi nece korisiti site: parametar u pretrazi. Masa prevarantskih affiliate sajtova su iznad njega samo iz razloga jer su tehnicki bolje uradjeni.

SEO pridonosti razumljivosti cijelog sajta ne samo za botove nego i za covjeka.

Stranica po mojem ukusu
To me podsjetilo na https://www.realitica.com/
Kakav SEO, kakav dizajn, kakvi bakrači… :slight_smile:

2 Likeova

Ja sam valjda navikao na ovaj sistem. Ne vidim kako bi mogle biti jednostavnije? :sweat_smile:

Mora san prispavat da odlučim šta bi ti odgovorio hahah

Upravo od tu negdi i je krenila cijela ova pretpostavka. Ja mislim da Google kapira šta mi na siteu radimo bolje nego što mi to sami kapiramo.

Kad pogledaš sve ove nove AI-ove i njihove super moći… treba li njima išta pojašnjavati i pojednostavniti da bi razumili?

Kad vidiš šta sve rade rade ti alati: Kolika je šansa da googleovi algoritmi na osnovu naših 10 unesenih članka ne može zaključit da svi oni gađaju easy keyworde?

Ako to uspiju zaključit, sto je po meni neminovno… jel to direktno kršenje svih “slova” E-E-A-T?

Meni se čini da je :thinking:

Da jest. AI upravo to moze, naci pattern, tamo gdje ga covjek ne vidi. No onda se postavlja pitanje, cijela ta struktura sto je radis da bi zakamuflirao isplati li se? Da, ako tebi pomaze da se organizujes. Ali uprosceno - ides zbilja po principu da za usera napravis sajt. Nekad ce ti trebati 3 how to clanka, nekad 10, nekad ni jedan. Ovisno od nise.
Npr. ako imas sajt koji se bavi samo produktima od maslina, morao bi imati i o maslinama dosta wiki clanaka. Ali ako imas sajt u kojima samo radis poredjenje kozmetickih produkata (produkt 1 vs produkt 2), nikakve Wiki clanke tu ne treba uglavljivati. Ali bi bio dobar YT kanal sa npr. make up tutorijalima. To je sve na kraju user friendly a mislim da je Google vec toliko daleko da to prepozna, sta koja nisa treba da bi bila “zaokruzena”

U to sve umijesas easy KW ali oni ne mogu biti kostur.
Gadanje samo easy keywords, slazem se da bi moglo biti problematicno. Al i to moze proci ako je za Google najbolje sto se nudi.

Mozda i nisam u pravu :slight_smile:

PS. I na sve to bez beklinkova udaris u limit :poop: jbg