Kvaliteta goriva - benzina i dizela

Pošto je OMV najavio da se povlači iz RH, a mi smo svoj dizel točili isključivo tamo, zanimaju me neki kritireriji za izbor druge firme.

Sjećam se da su svojedobno bile afere s Inom i njenom kvalitetom goriva.

Moje pitanje je da li sve crpke toče gorivo koje dolazi s Ininih rafinerija ili različite firme imaju i vlastite opskrbne lance. Kako se to može saznati?

Ako isključimo OMV, jedine dvije firme za koje sada znam su INA i Tifon - a čini se da obje koriste MOL-ov “Class” dizel.

Tko vrši kontrolu kvalitete goriva? Jer na papiru, sve su to “vrhunska goriva”, po “najvišim standardima”.

Nažalost nemam konkretan odgovor ali sumnjam da ga itko ima. Stalno kruže priče o ovakvom i onakvom gorivu. Pred nekoliko godina je u jednom od auto časopisa bio konkretan test sa raznih crpki, izmjerili su koliko su prešli sa istom količinom goriva natočenom na raznim crpkama. Test je bio ponovljen više puta.
Na kraju je bio zaključak da ako točine na pumpi “A” preći ćete gotovo 50 km više nego ako točite gorivo na pumpi “B”. Catch je bio u tome da nisu željeli navesti koja je to pumpa “A” a koja “B” (!!!)
Ja se ne sekiram previše oko toga - moj 25 godina stari automobil po manualu prima sve od 91 oktana pa na gore. Dok je bilo tog od 91 sam ga veselo točio. To su bila vremena.

Točim isključivo na Tifonu, kod nas imaš izbor između tri Inine crpke i jednog Tifona. Monge pritužbe su dolazile na račun Ininih crpke na kvalitetu goriva. Moram priznati da sam i sam primjetiu razliku u ponašanju automobila kada sam natočio gorivo na jednoj od Ininih benzinskih postaja i na Tifonu. Od tada samo Tifon. Natpisi o vrhunskoj kvaliteti goriva, raznim kontrolama i inim papirima me ne zanimaju, u ovom konkretnom svakodnevnom problemu oslanjam se isključivo na vlastito iskustvo.

Ako se OMV proda mislim da neće izgubiti kvalitetu.Vjerojatno će ostat isti nabavni kanali i sve ostalo samo se mijenja vlasnik.

Benzinske crpke uvoze gorivo prije 10-ak godina morali su ga kupovat od ine sad mogu uvoziti.

Na provjerenom su rekli da je kod benzinskih je dopušteno odstupanje ±5%.
One benzinske koje se češće koriste rade na štetu korisnika one koje se rijeđe koriste na štetu benzinske.

Hakovo testiranje benzinskih
Najbolje ocijenjena postaja od testiranih u našoj zemlji je Petrolova na autocesti A1 između Jastrebarskog i Donje Zdenčine - Desinec 2 jug, koja je i među pet najbolje ocijenjenih postaja u istočnoeuropskim zemljama. Slijedi Tifonova također na autocesti A1 između Bosiljeva i Ogulina - Dobra zapad, te Inina na autocesti A3 između Rugvice i Ivanić Grada, dok je četvrta testirana postaja OMV-ova na autocesti A7 između Diračja i Matulja, poznata i kao »Vrata Jadrana«, ocijenjena nižom ocjenom, odnosno »prihvatljivo«.

Po mom iskustvu, OMV je kvalitetniji.

To “mjerim” na način da imam auto koje je osjetljivo na nekvalitetno gorivo, i zna “štekat” kada se ulije neka škovaca.

U prijevodu, kada ulijem na INI, auto šteka, kada ulijem na OMVu, auto ne šteka.

Ali nije ni na svim INInim crpkama isto stanje. Npr. ona u Ivaniću glasi kao jako loša crpka i tu zaobilazamo u velikom luku, međutim kad tenkiramo na INInoj crpki na autoputu u Ježevu (između Ivanića i ZG), to je čisto ok.

A Tifon - je li to ono “čist kao suza”?
Ako je, jednom smo na putu za more tenkirali na takvoj crpki tamo negdje nakon Karlovca (valjda na Ravnoj Gori?), i koma kako je auto nakon toga teško išao…

Zaboravila sam reći da ja ne točim dizel… (nego eurosuper 95), a zadovoljni smo i kvalitetom na Luk-ovoj benziskoj, izlaz iz ZG - istok.

Nisam nikada ovo detaljno pratio, ali par puta mi se “učinilo” da auto manje troši kada ulijem na LukOil pumpi, tj. isti put pređem ali kazaljka se manje pomakne…

Bas nedavno sam do Zagreba potrošio malo više od pola rezervoara INInog goriva, a na povratku sam potrošio malo manje od pola rezervoara goriva sa Lukoil pumpe (pumpa je na izlazu iz Zagreba, u smjeru Karlovca). To je razlika od 50-100kn…

Ako tražiš preporuku, onda preporučam Lukoil, na osnovi subjektivnih iskustava. :slight_smile:

Ja sam bio u posjedu testiranja kvalitete goriva, onih koji izlaze iz Ininih rafinerija i goriva zadovoljavaju sve standarde Euro V normi. Problem s Inom je u pojedinim pumpama koje nemaju previše prometa i ne čiste se redovito. Na prometnim crpkama nema problema, slobodno možeš točiti.

Inače, Tifon je u vlasništvu Ine tako da je to isti vrag.

U OMV-ovim maxxmotion gorivima ima nešto više aditiva. Postoje neke glasine da bi Shell mogao preuzeti hrvatski OMV.

Loža i deri mile

[quote=“franzi”]U OMV-ovim maxxmotion gorivima ima nešto više aditiva. Postoje neke glasine da bi Shell mogao preuzeti hrvatski OMV.[/quote]Ja čitao da je nekakva bosanska Optima zainteresirana (koja je u vlasništvu ruske firme, a koja je opet u vlasništvu državne ruske firme).

Mene najvise nerviraju one Inine pumpe gdje moras cekat za euro 95 iza nekog drugog auta koji toci dizel a ispres jos neki koji tek placa, ma znate onaj starinski nacin izrade pumpe sa dve trake, da bas nemaju para da naprave to kako treba ko sto imaju Tifon i OMV npr?

Ja vecinom tocim u sloveniji (petrol). Kada moram tociti u HR, biram između OMV-a i Tiffona.

Sa slovenskim benzinom napravim osjetno vise kilometara, a i zvuk motora je drukciji.

Kod mene na izboru je samo OMV i Ina. Auto se bolje ponaša kad točim na OMV crpki a i cini mi se da mrvicu manje potroši samo nisam nikad testirao točno razliku.

Ja u zadnje vrijeme sam najviše na Lukoilu, Zg jugo-istok, na radničkoj čak 3 imaju od Savišća do Domovinskog mosta.

Budući da je Lukoil kupio sve benzinske postaje Crobenz-a, mislim da će se i oni baciti u ovu utrku za OMV, a imaju agresivan plan širenja.

@franzi Tiffon je u vlasništu INA-e? Vidiš to nisam znao…

Tifon je u vlasništvu MOL-a. Kao što je Ina dijelom u vlasništvu MOL-a. Mislim da upravni odbor Ine nema nikakve veze s upravljanjem Tifona.

Problem je što je meni bitna kompanija koja ima dobru, ali i ujednačenu kvalitetu goriva po svim svojim crpkama, te koja ima dovoljno crpki da se na njihovom gorivu može doći bilo kuda u Hrvatskoj. Radi se o automobilima koji voze puno i voze na dizel. I treba ih čuvati. Također da imaju svoju karticu s kojom kupuješ, a račun se ispostavlja periodički.

OMV je ovo do sada sasvim fino ispunjavao.

Koliko vidim i neka konkretna mjerenja Tifon ima najniže i po svim crpkama dosta konzistentne udjele sumpora u svom gorivu. No, to su mjerenja od 2008. Ali isto tako čitam da ocjena kvalitete goriva nije tako trivijalna (jedan parametar, pa smo gotovi).

Bilo bi lijepo kada bi HAK ili netko svake godine vršio kakvo uzorkovanje i radio detaljnije i ozbiljnije analize.

No, to se - pretpostavljam - neće desiti dok naši prijevoznici primarno toče plavi dizel i ložu, a država socijalna pitanja prebacuje na gospodarstvo dižući cijenu dizela, a spuštajući cijenu benzina.

HAK je hrpa beskorisnih foteljaša, nema apsolutno ništa korisno za vozače u tom udruženju. Njemački ADAC pruža apsolutno sve što bi jednog vozača moglo interesirati, od kupovine, održavanja i korištenja automobila, do informacija o putovanjima i cestama, pružanja pomoći i sl.

Ako ništa, ipak dobiješ 30 % popusta za kartu za vlak. I prilično jeftin šlep. I dosta drugih čisto novčanih pogodnosti.