Mobilna web stranica i SEO

Koja je najbolja praksa u vezi mobilne verzije web stranica?
Content je identičan na mobilnij i “desktop” verziji stranice.

[list=1]
[:1m51ibt1]Da li je bolje staviti m.domena.com ili domena.com/m[/:m:1m51ibt1]
[:1m51ibt1]Da li je mozda bolje sakriti iz url-a taj m i zabraniti indeksiranje mobilne verzije stranice?[/:m:1m51ibt1][/list:o:1m51ibt1]

Toliko za sada, ako se sjetim jos necega pitat cu ovdje.

Sa ugla korisnika više da bude subdomena.
I mislim da je bolje da se izbacti pop up sa mogučnošću redirekcije na mobilnu stranice a ne da se redirekcija radi sama, no to više smeta kod nekih servisa gdje sam se naviknuo na desktop verziju stranice, kod nekih news portala je ok što odmah redirekciju napravi.

isto ti je. važno je da napraviš poseban sitemaps za mobilnu verziju i da imaš preusmjerenja ovisno da li pojetitelj dolazi preko mobilnog ili preko desktopa. preusmjerenja trebaju biti namještena tako da vode na istu stranicu ali u drugoj verziji (znači, ne da sva preusmjerenja vode na početnu). također treba i imati na svakoj stranici i mogućnost odabira, tj. link na kojem će pojetitelj odabrati kakav prikaz želi.

to ti je sve važno da bi dobro rangirao u rezultatitma na
http://www.google.com/m

zabraniti indeksiranje mobilne verzije - jedino ako ne želiš da ti se rezultati prikazuju na mobilnoj verziji googla

Ma koja redirekcija, koja subdomena, pa zato danas postoji responsive web design, koji sa par linija koda u CSS-u sve to skupa riješava. Prošlo je doba subdomena, redirekcija i sličnih sra…a

Moje mišljenje je da je najbolje koristiti jednu domenu domena.com.
Pogotovo što imaš identičan sadržaj!
Ako tvoju desktop verziju korisnik posjeti sa smartphonea, njemu treba prikazati sadražaj i sajt optimiziran specifično za njega. Znači imao bi jedan url i onda bi se detektiralo da li je sa mobilnog uređaja posjećen tvoj sajt i na osnovu toga bi izbacilo njemu verziju sajta.

Kako google ima dva bota , za desktop i mobilni. (a sad mislim da ima i za smartphone ) Pretpostavljam da ne šteti ako ostaviš indeksiranje mobilne verzije. Tu je jedino pitanje dupliciranog sadržaja ako koristimo posebno m.domena.com , domena.com/m itd.

Mobilne web stranice se prave s razlogom, i mislim da ne treba pop up koji inače iritiraju ( isto kao i one entry stranice na desktop verzijama… ) Kad korisnici dijele sadržaj sa tvoje web stranice ( koji je identičan ) je li bolje da mu se prikaže negdje link kao
http://www.m.domena.com/sadrzaj
ili
http://www.domena.com/sadrzaj
? Zašto bi desktop korisnike isto morao redirektati…?
Ako se već želi omogućiti pristup i dekstop verziji, najbolje je staviti npr link u footer na obje verzije ako je korisnik sa smartphona. ( view desktop version ili view mobile version )

Da se nadovežem na CreatifCode-a u vezi responsive web designa. Njega treba koristiti tamo gdje se traži kao i posebnu mobilnu web stranicu. Uzmimo na primjer Smashing magazine. Oni su responsive i to im je bolje nego da su radili posebnu mobilnu web stranicu i opet trpali dupicirani sadržaj i posebno vodili računa o njoj…

Tako da treba prvo vidjeti što projekt traži, responsive ili posebnu mobilnu.

Siguran sam da bi se predomislio da znaš o čemu se radi. :slight_smile: Radi se o cijelom web servisu koji ima različite funkcionalnosti na mobilnoj verziji, ali je isti sadržaj.

Nebih se predomislio, odgovor bi ostao isti. to ništa nemijenja na stvari, responsive web desgin je u biti prilagođavanje CSS datoteke i ničega drugog, nema petljanja po html kodu, php-u, javascriptu itd.

hmm, očito developeri iz yahoo-a, facebook-a, youtube-a, google-a … nisu baš u toku sa aktualnim zbivanjima na web sceni pa rade posebnu verziju za mobilne browsere… trebalo bi im javit da se malo trgnu i moderniziraju :wink:

[quote=“Homer”]da bi dobro rangirao u rezultatitma na
http://www.google.com/m
[/quote]

Da ne bi bilo nesporazuma…

http://www.google.com/m
nije Google Mobile.
To je isti onaj poznati Google, s istim SEO pravilima, samo prilagođen za Android i iPhone.
A Google Mobile je onaj koji indeksira stranice za mobitele.

[quote=“gambo”]Da ne bi bilo nesporazuma…

http://www.google.com/m
nije Google Mobile.
To je isti onaj poznati Google, s istim SEO pravilima, samo prilagođen za Android i iPhone.
A Google Mobile je onaj koji indeksira stranice za mobitele.[/quote]

da, u pravu si, ali postoji razlika u prikazu rezultata - ova verzija prikazuje malu ikonicu -zeleni telefon - pored rezultata ako postoji mobilna verzija i preusmjeravanje na nju.

hmmmm, who cares about them, ko što njih nije briga za mene nije niti mene za njih. Ne radim ja stranice za tražilice nego za korisnike. Ja radim stranice primarno i isključivo radi toga da riješim korisnikov problem ili neki problem općenito, a ne da bih zadovoljio neki tamo google, yahoo, fb, twitter i šta ti ja znam koga sve ne, odnosno da ga kvalitetno predstavim korisniku koji će doći na tu stranicu. Ja ti nisam adsense master pa da mi je jako bitno kako stranica rangira jer se stranice koje ja radim 99% prenose usmenim putem ili vizitkom ili mailom.

Još jednom, pardon my french, ali jebe se meni za Google, Yahoo, FB, Twitter itd.

Znači, po analitiksu Search engine visits 1% :slight_smile:

Pre jak si !

[quote=“digits”]Znači, po analitiksu Search engine visits 1% :slight_smile:

Pre jak si ![/quote]

Iskren da ti budem stranice koje napravim i predam klijentu više ni ne gledam nit me zanimaju šta će s njima biti, da li oni rade SEO ili ne to nije moja stvar. Moj je front end i back end development sukladno nekim smjernicama koje su dane od strane W3C, dakle ispravna uporaba h tagova, p tagova, opis slika, a tagova, b i strong tagova, i i em tagova itd. Ostalo me ne zanima. Kako rekoh nisam “adsense master” ma što god to značilo pa da bi me brinulo koliko oglasa je prikazano, koliko puta kliknuto i koliko je posjetitelja došlo s tražilice a koliko direktni pristupom. Uglavnom se radi o korporativnim stranicama.

Ma zajbvm se :slight_smile: No hard filings!

…samo, da je naslov bio “Mobilna web stranica i usability”, komentar bi ti bio na mjestu.

SEO nije, kao što si ti sugerirao, zanemarivanje tražilica u korist lakšeg i bržeg snalaženja usera na sajtu.

[quote=“Junior”]Koja je najbolja praksa u vezi mobilne verzije web stranica?
Content je identičan na mobilnij i “desktop” verziji stranice.

[list=1]
[:25amsqad]Da li je bolje staviti m.domena.com ili domena.com/m[/:m:25amsqad]
[:25amsqad]Da li je mozda bolje sakriti iz url-a taj m i zabraniti indeksiranje mobilne verzije stranice?[/:m:25amsqad][/list:o:25amsqad]

Toliko za sada, ako se sjetim jos necega pitat cu ovdje.[/quote]

Mislim da je postojala neka shema redirectanja mobile bota na mobilnu verziju.

Osobno mi nije nikada trebalo pa nisam isao dublje u materiju.

Ovo izgleda svježe

Mislim da njuskalo ima ok sređeno pa baci oko.


moze malo objasnjenje oko responsive web design. U cemu je problem da se
nakuca skripta koja ce u runtime.u (?) generirati stranicu obzirom na x
povratnih faktora korisnika/uredjaja a server nek keshira po svojoj volji
i nahodjenju sto i koliko hoce ? Razumjem da je lakse na neki postojeci cms
nadodati ali ako se radi nova stranica ili nova verzija postojece ?

Čini mi se da ti niti ne čitaš već tupiš po svome. Ako je čovjek rekao da se mobilna verzija razlikuje od desktop verzije po funkcionalnosti, vjerojatno se neke stvari niti ne bi trebale prikazivati na mobilnoj verziji kao što se prikazuju na desktop verziji? Ako je tako, kako će ti responsive design pomoći? Sigurno nećeš pomoću CSS-a sakrivati sadržaj/tekst/gumbiće/you name it koji ne želiš da se prikazuje na mobilnoj verziji tako da ne možeš reći da bi ti odgovor i dalje bio isti, tj da bi responsive design sve riješio.

Baš radi toga ti je netko sarkastično dobro i rekao (ali mi se čini da nisi skužio jer si nastavio po svom) - trebao bi javiti novosti dečkima s Yahooa, Facebooka, Youtubea i Googlea ovo što ti uporno tupiš pa da se i oni moderniziraju, jer očito drugačije neće naučiti i uvijek će biti korak iza tebe/nas.

Dolje funkcionalnost, gore responsive design! :wink:

Zašto ne? Tko ima manje posjetitelja od Googlea može jednostavno sakriti ono što se na mobitelu ne treba vidjeti i drugačije oblikovati ono što treba izgledati drugačije. Čitao sam početni post i tamo piše da je sadržaj isti.

prije koji mjesec sam prosao par videa vezanih za responsive web design, ux i accesibility… u to vrijeme su ovakvu problematiku uglavnom rjeshavali sa skrivanjem putem css-a jel… uglavnom media query te hidden svojstvima, naime rijec je o treehouseu (ex think vitamin) za koji vjerujem da su ipak neki autoritet sta se tice posljednjih trendova i sl… e sad… sto ljudi sto cudi, sto zena… 200 pristupa… :smiley:

Njuskalo ima stvarno dobro sređeno, začudio sam se koliko je to bilo dobro izvedeno.

[quote=“ZMecava”]Moje mišljenje je da je najbolje koristiti jednu domenu domena.com.
Pogotovo što imaš identičan sadržaj!
Ako tvoju desktop verziju korisnik posjeti sa smartphonea, njemu treba prikazati sadražaj i sajt optimiziran specifično za njega. [/quote]
I onda korisnik gubi vrijeme i vrijeme jer netko znao što on želi. Imam ekran od 4incha sad ih ima već i od 4.2 njemu prilagodbe netreba. Neka se prilagođava za 3 incha ili 2 ali ovaj od 4 može komotno koristiti stranicu.

A taj hype “mobilnog” nečeg mora prije ili poslje nestati, ovisi koliko će ljudi razmišljati svojom glavom (znaći šanse su male).
Normalno Google, Apple i Microsoft njima odgovara takvo razmišljanje jel gle čuda onda posjeduju software i oni određuju šta je dobro i preporučeno, i slučajno oni imaju alate ili servise koje će vam pomoći pri tome.
Ovo je već debelo privatiziranje weba, izgleda da im smeta što trenutačno ne vode zadnju riječ kod izrade stranica za desktop računala pa su odlučili to nadoknaditi na smartphone uređajima.