Moja borba protiv spama

Svakodnevno mi dolaze spam poruke i uvijek radim reply s mojom ponudom za online oglašavanje. Nakon toga rijetki pošalju ponovno.
Jučer se desilo da mi je lik poslao 3. poruku i stavio sam post na svoj blog (lose-vijesti.com) kako su spameri.
Nije prošlo ni 24 sata i javio se direktor uz ispriku.
Naravno, uklonio sam post (premda nije tražio) jer mi nije cilj ocrnjivati nego educirati.

Vidim iz Googleovog keša da je tu bilo rječkanja, ali ako zamislimo samo čistu situaciju kakvu ti opisuješ u prethodnom postu - nekoliko “spam” poruka, treba uvijek razlikovati poslovnu od osobne adrese. Zakonski, na poslovne adrese ne može dolaziti spam, tj. “netraženi promotivni materijal”. Naravno, postoji “pretjerano” reklamiranje koje u nekom konkretnom slučaju može i pričinjavati štetu. U svim takvim i sličnim situacijama odnosa firma-firma, ukoliko normalna i uljuđena poslovna korespondencija ne poluči rezultata, prva slijedeća institucionalna stepenica je obraćanej HGK-u, a potom i njihov Sud časti. (Ovo stoji i u odnsou firma-potrošač, iako potrošač ima više instrumenata zaštite.) Ukoliko se radi o obrtu, onda je to HOK i njihov sud časti.

Kako se definira poslovna, a kako privatna e-mail adresa?
Bilo bi super da postaš taj dio Zakona o spam porukama jer nas možda ima više koga to zanima.

P.S. Ne, nije bilo rječkanja nego u dnu poruke piše da se pošalje mail s molbom ili zahtjevom za uklanjanje sa liste. Pazi, molbom. Još moraš moliti da te makne s liste.

Poslovna mail adresa bi bila bilo koja adresa sa domene koju je registrirala firma. I istina je da na poslovne adrese, mailove i telefone smije stizat reklama. I po zakonu to se ne može zabranit, jedino žalit se zbog pretjeranog uznemiravanja, al to je ko tražit iglu u plastu sijena.

Iz tog razloga ja nikad nisam prijavio svoj privatni broj u rijeci kao broj odjela za dizajn u firmi koja je na drugom mjestu. Moj stari, vlasnik te firme, ima užasnih problema sa telefonskim pozivima, spamom, poštom, faxevima…

A najgore je to što se uglavnom ne ponavljaju isti oglašivaći, pa da se nekog zamoli da prestane, nego stalno netko novi nešto nudi. Gotovo da je šteta papira u faxu koliko ih se baci. A da ne pričam sa pozivima iz hong konga i kine, i po nekoliko puta mjesečno za suradnju…

Ja na svom privatnom broju, kada nazove neki marketing, lijepo zamolim da me više ne zovu ili će slijedit prijava agenciji toj i toj, jer je to privatan broj, imam papir na kojem mi sve lijepo piše. I moram priznat da sam se riješio većine oglašivača, iako je sad počelo zvanje na mobitel…