Nagradne igre - što kaže zakon

Konkretno, imam namjeru organizirati sljedeću ‘nagradnu igru’ - tipa kladionice.

Korisnik koji je registriran na sajt, moze pristupiti igranju ‘kladionice’, tocnije, mora pogoditi ishod 5 utakmica (za svaku pogođenu dobiva određeni broj bodova). Svaki mjesec se priređuje 4 kola te igre. Pobjednik na kraju svakog mjeseca dobiva nekakvu nagradu (novac ili pak neku stvar).

Da li je to moguce? Ne znam uopce koga bih pitao (odvjetnik koji je specijaliziran za to podrucje?? Hmm…)

Što vi mislite? Kako to saznati? Jer sam pred pola godine zvao u taj nekakav ured za priredjivanje tih nagradnih igara, i cim sam spomenuo rijec ‘kladionica’ odma su rekli da ne moze, pokusao objasniti da nema tu uloga, nema koef., cisto pogađanje ishoda (pobjeda domacina, nerijeseno, pobjeda gosta) i dobivanje bodova.
Ali nisu htjeli bas ni slusati - kao, treba koncesija za takvu vrstu nagradne igre. A mogu ja tu nagradnu igru i drugacije nazvati, samo da je legalno :slight_smile: Ajde, hvala!

pa ne zovi kladionica(kad nema koeficjenta) nego anketa. Pobjednik ankete
sad ako hoces ti nekom pokloniti lovu za to tvoja stvar, glavno da oni za to pogadjanje ne uplacuju nikakvu lovu…

Pa daji poklone tj poklanjaj:)

Poklanjanje nije regulirano nikakvim zakonom i poklanjati se moze do mile volje koliko god se hoce i kome god hoce.Uvjetno ili bezuvjetno.
Dajuci poklone ne postoji obveza nista prijavljivati niti ispunjavati propisane uvjete oko javnog izvlacenja i slicno.Na taj nacin rupu u Zakonu koriste recimo novine koji uz primjerak poklanjaju sampone,japanke, mirise itd…Ali taj poklon na sav glas koriste u marketinske svrhe.I ustvari ispadne da «poklon prodaje novine».
I ne spadaju pod Zakon o igrama na srecu i nagradnim igrama jer formalno ne traze nikakvu dodatnu uplatu ali formalno «traze» da bi dobio sampon,miris… kupnju novina.
I tu se jednostavno ne moze nista.Jer je nemoguce zakonski ograniciti davanje poklona.

Cinjenica da koristeci metodu «slucaja» tj slucaj kupljenih novima (na sto ukazuje Zakon o igrama na srecu) ne znaci sudjelovanje u nagradnoj igri.Metodologija kako su do nekog dosli nema veze sa definicijom pojma «nagradna igra».
Ta metodologija «slucaja» je jedina moguca i normirani uvjet kod organizacije nagradnih igara da bi se osigurala odredba iz Pravilnika o organizaciji nagradnih igara a to je : «jednaka dostupnost svima».Jer nema nagradne igre ako netko ima vise a netko manje sanse . Tada bi to bila namjestaljka i prevara.
Metodologija i nagradna igra imaju kumulativnu vezu samo kod organiziranja nagradne igre ali u drugim slucajevima nisu povezane.
Metodologija je jedno a nagradna igra je drugo.Metodologija ne ukazuje na «bit».
Moze se nekog «slucajno» pronaci i na kolodvoru,trznici,plazi ili bilo gdje ,sasvim svejedno.I ne znaci da koristenje metodologije automatski upucuje na postojanje nagradne ige.
Ali, nagradna igra ne smije se organizirati bez zakonom propisane metodologije koja je definirana «mogucim ali ne i izvjesnim slucajem.»Jer je «moguce» za sve igrace, a «izvjesno» kako za kojeg ispadne.
I to je «slucaj» na koji se ne moze(?) utjecati nikakvom vanjskom silom.

Ali prije daljnje rasclambe malo ovo unutar crta:

[SIZE=“1”]- Prohibicija u Americi nije uvedena zato da narod nebi uzivao alkohol ili lezao pijan na klupama po parkovima.
Probihicija je uvedena (pod krinkom «laznog» i licemjernog prikazivanja «brige» za drustvo, sto je jos od Rimljana iskusana metododa )zbog toga da bi se odredjena skupina ljudi bliska vlasti ili dio mafije koja «kontrolira» vlast obogatila na monopolu «privilegije» ilegalne distribucije i cijeni alkohola koja je preko noci skocila za XX puta.

  • 0 promila u Hrvatskoj (pod istom tom «laznom» brigom o zdravlju jetre naroda ili smanjenja broja saobracajki) nije zato da bi bilo manje poginulih vec da bi se napunila drzavna kasa.
  • Pravilnik o auto kutiji za prvu pomoc koja je morala biti napravljena za hrvatsko trziste po nekim prihvatljivim standardima (opet lazna briga) ,pa makar u sadrzaju imala i duplo manje ziherica i prvih zavoja od neke druge nije donesen zbog toga da bi netko imalo na raspolaganju te zavoja u slucaju nesrece vec zato da bi netko blizak vlasti priredio kontigent i stvorio zalihu,docekao Pravilnik …i vrijednost «kineskih» 5 $ po komadu pretvorio preko noci u 50 $.
    I kada se rasprodaju zalihe i uz pomoc zakonodavca se dodje do znacajnih prihoda van zakona trzisne utakmice – tada se taj Pravilnik moze i ukinuti.
    Takvih primjera bi se naslo na stotine ali ih je dovoljno za razumjevanje .[/size]

Dakle, Zakon o igrama na srecu,kao niti bilo koji (slijedom ovog «unutar crta») nije donesen da bilo tko nesto «dobio» vec zato da nekome ne bi palo na pamet ugroziti monopol vlasti (a to su pojedinci s pripadajucom im moci ) i organizirati mimo nje igre na srecu.
Jer pravno gladajuci ono sto nije normirano,definirano ili regulirano nekim Zakonom ili Aktom je dopusteno .I svatko moze bez straha od bilo kakvih sankcija nepostojanje te «normiranosti» iskoristiti ako mu padne na pamet.

Dalje, cak i da kazes da se osvojilo «nagradu» a ne «dobilo poklon» to nista ne mijenja na stvari.Jer nigdje, u nijednom zakonu, ne pise da se mora dati suglasnost za sudjelovanje u nagradnoj igri ili da se mora negdje «prijaviti».Ako s e netko prijavi (logira) OK a ako nece ne mora.Ako se ne prijavi – nema poklona .Isto kao s novinama- ako ne kupis novine- nema sampona.

Ali ,ako se recimo kupi neki od Ledovih sladoleda za vrijeme trajanja nagradne igre kupnjom se prihvacaju pravila vezna za nju.Al to vrijedi samo za nagradne igre .Slicno, sto se tice poklanjanja, cine u marketinske svrhe recimo trgovacki centri (ili prodavaci putnih karata).Koliko se recimo puta vidjelo reklamu nekog od njih s tekstom ili background rijecima: «svakog 100(0)-tog kupca (100 000 putnika) razveselit cemo poklonom…»…Niti to formalno niti sadrzajno nije nagradna igra sadrzavala ili ne sadrzavala rijec «nagradjujemo» ili «nagrada».
I u konacnici i to je slucaj- biti 100ti kupac- al eto nije nagradna igra kad ne nagradjuju vec razveseljavaju poklonom.

To ti je najbolje napraviti i sutit.I paziti na koristenu terminologiju.
Ajd molim :slight_smile:

kladionica, klađenje, nagradna igra -> natjecanje u pogađanju rezultata
dobitnik -> najuspješniji u pogađanju, pobjednik natjecanja
nagrada -> poklon najuspješnijem

Ako uz to nema uplata za sudjelovanje u natjecanju - sve je legalno.

Hvala svima, razveselili ste me ovim informacijama :slight_smile:
Gambo, jesi ti to meni dao terminologiju koju bih morao koristiti? :slight_smile:

[quote=“gambo”]kladionica, klađenje, nagradna igra -> natjecanje u pogađanju rezultata
dobitnik -> najuspješniji u pogađanju, pobjednik natjecanja
nagrada -> poklon najuspješnijem

Ako uz to nema uplata za sudjelovanje u natjecanju - sve je legalno.[/quote]

Tako nekako ali ni to bas nije definirano.
Kad lokalna udruga organizira turnir /natjecanje/ u malom nogometu uz kotizaciju (uplatu) 500 kuna tu je i “uplata” ali opet to nije niti nagradna igra niti igra na srecu.
Treba razlikovati jedno od drugog.
Igra na srecu : trazi novacni ulog, kod nje nema izvlacenja vec je presumpcija dobitka vezana uz neki “pogodak” / opet slucaj/ necega.I kladionica je u svojoj “biti” igra na srecu. I kod igara na srecu dobici se isplacuju u novcu i/ili “robi”.
Nagradna igra: uvjet pod kojim se moze osvojiti nagrada odredjuje priredjivac.To moze biti kupnja nekog proizvoda,zadovljenje bilo kojeg uvjeta koji priredjivac postavi u Pravilima . I kod odredjivanja dobitnika nagradne igre je nuzno javno izvacenje radi zadovoljenja uvjeta “slucaja” i “jednakosti za sve”.A dobici se mogu isplacivati samo u robi a nikako u novcu.
I kod svake nagradne igre stoji u pravilima da se dobitak ne moze zamjeniti za novac.
Zato vise dnevne novine ne daju milion kuna kao prije vec sad nagradjuju stanom,autom i slicno.Jer kad bi nagradjivale novčano onda bi to bila igra na srecu.A za organiziranje igre na srecu je potrebna koncesija.
Kako kaze Gambo: organiziras natjecanje, najbolji se nagradjuje poklonom i to je to.
Ali nema “dobitaka” ,“nagrada” niti “dobitnika” i slicno…

Kuzim sada :slight_smile: Jos me samo zanima, da li moram imati i kakva ‘sluzbena pravila’ potvrdjena od tog zavoda za priredjivanje igara, iako ce to biti ‘pokloni za najboljeg’? Ili to samo mogu tako pokrenuti, bez bilo cije potvrde?

Dali je “nesto” nagradna igra ?

Člankom 67. ‘‘Zakona o priređivanju igara na sreću i nagradnih igara’’ nagradna igra se definira:
(1) Nagradne igre jesu igre koje radi promidžbe svojih proizvoda i usluga priređuju trgovačka društva te druge pravne i fizičke osobe poduzetnici, pri čemu se priređivač obvezuje izvučenim dobitnicima podijeliti nagrade u robi ili uslugama, a da se od sudionika ne zahtijeva posebna uplata za sudjelovanje u igri.

Istim Zakonom igre na srecu definiraju se:
1.lutrijske igre
2.igre u casinima
3.kladioničke igre
4.igre na sreću na automatima

Nagradne igre:
Ako nema posebne uplate /uloga/ nema niti nagradne igre niti igre na srecu.I ne postoji obveza prijave Ministarstvu finacija.Ako nema nagradne igre nema niti Pravila.
Kljucna rijec u cl67 je rijec “izvucenim” (dobitnicima).Opet ako nema izvlacenja nema niti nagradne igre.Izvlacenje dobitnika je zakonom predvidjena metodologija na kojoj se temelji nagradna igra.I to izvlacenje mora biti javno,komisijsko i uz prisutnost javnog biljeznika .
Po meni ne moras nista prijavljivati ako :

  • ne postoji ulog
    -ako svoj poklon /nagradu/ svatko sam zasluzuje nekom radnjom a ne izvlacenjem (isto kao vec na spomenutom malonogometnom turniru/.Kada bi se nagrade/pokloni/ izvlacili onda bi morao prijaviti nagradnu igru i donijeti i javno objaviti i pripadajuca Pravila.

Ako pak budes prijavljivao ionako im neces moci pojasniti jer su cijepljeni protiv razmisljanja (osobno iskustvo).
A i placeni su da izvuku novac jer je 5% od fonda nagrada vrijednost koja se mora uplatiti u drzavni proracun pa je njima sve po defaultu nagradna igra .
I bez 5% nema niti odobravanja Pravila.

Eto, hvala :slight_smile: Znaci, necu nista prijavljivati jer:

  • ne postoji ulog
  • svoj poklon /nagradu/ svatko sam zasluzuje nekom radnjom, a ne izvlacenjem

Obadva uvjeta zadovoljavaju :slight_smile:

Uglavno, igru sam nazvao “Pogađanje rezultata”.

Ovo bi bila neka osnovna pravila koje igrac prihvaca prije ‘sudjelovanja’:


Natjecatelj prihvaća ova pravila i opće uvjete korištenja navedene na ovom portalu.

Natjecatelj mora biti registrirani član portala XY da bi imao mogućnost sudjelovanja u pogađanju rezultata.

Način igranja je sljedeći: natjecatelj odabire ishod (pobjeda domaćina, neodlučeno, pobjeda gosta) za pet odabranih utakmica od strane priređivača te za svaki pogođeni ishod dobiva 5 bodova, a u slučaju promašaja 0 bodova. Tijekom mjeseca se održavaju 4 kola te igre (osim u slučaju odgode utakmica), te se nakon svakog kola radi rang lista najuspješnijih natjecatelja. Maksimalan broj bodova koje natjecatelj može ostvariti po pojedinom kolu je 25 bodova (za sve pogođene utakmice), dakle, kroz sva 4 kola (jedan mjesec) ukupno 100 bodova. Ukoliko više natjecatelja ima isti broj bodova, igra se nastavlja i sljedeći mjesec (do kraja mjeseca), tj. toliko mjeseci dok se ne dobije najuspješniji natjecatelj.

Najuspješniji natjecatelj (onaj koji ostvari najviše bodova) dobiva poklon portala XY te ga kontaktiramo putem e-mail adrese i preuzima ga prema
dogovoru.

[quote=“jumler”]Eto, hvala :slight_smile: Znaci, necu nista prijavljivati jer:

  • ne postoji ulog
  • svoj poklon /nagradu/ svatko sam zasluzuje nekom radnjom, a ne izvlacenjem

Obadva uvjeta zadovoljavaju :slight_smile:

Uglavno, igru sam nazvao “Pogađanje rezultata”.

Ovo bi bila neka osnovna pravila koje igrac prihvaca prije ‘sudjelovanja’:


Natjecatelj prihvaća ova pravila i opće uvjete korištenja navedene na ovom portalu.

Natjecatelj mora biti registrirani član portala XY da bi imao mogućnost sudjelovanja u pogađanju rezultata.

Način igranja je sljedeći: natjecatelj odabire ishod (pobjeda domaćina, neodlučeno, pobjeda gosta) za pet odabranih utakmica od strane priređivača te za svaki pogođeni ishod dobiva 5 bodova, a u slučaju promašaja 0 bodova. Tijekom mjeseca se održavaju 4 kola te igre (osim u slučaju odgode utakmica), te se nakon svakog kola radi rang lista najuspješnijih natjecatelja. Maksimalan broj bodova koje natjecatelj može ostvariti po pojedinom kolu je 25 bodova (za sve pogođene utakmice), dakle, kroz sva 4 kola (jedan mjesec) ukupno 100 bodova. Ukoliko više natjecatelja ima isti broj bodova, igra se nastavlja i sljedeći mjesec (do kraja mjeseca), tj. toliko mjeseci dok se ne dobije najuspješniji natjecatelj.

Najuspješniji natjecatelj (onaj koji ostvari najviše bodova) dobiva poklon portala XY te ga kontaktiramo putem e-mail adrese i preuzima ga prema
dogovoru.[/quote]

Vidi, cim spomenes termin “pravila” vec cackas mecku:) .Bolje ti je taj termin ne spominjati.
Objasni ti njima sve o bodovima i na kraju:

Tko prvi dodje do 75 bodova taj je pobjednik i poklanja mu se CD.I onda ispocetka iduci mjesec.
Ako nema nitko sa 75 bodova poklon ide clanu sa najvecim brojem ostvarenih bodova. Pa opet ispocetka iduci mjesec.
Ako ih takvih vise poklanja se isti broj CDova.
I tocka.

Umjesto pravila sada koristim “upute” :slight_smile:
I izmjenio sam malo te ‘upute’. Nadam se da ce to biti ok.

Pozdrav, novi sam na forumu. Evo naiđoh na ovu temu (vidim 3 godine staru, ali nema veze) pa me zanima nešto:

Recimo da imam na websiteu sistem podjele…poklona =) nakon određenog broja viewova stranice (uzmimo 20,000). Jedini uvjet koji se mora ispuniti da bi te se moglo nasumično izvući kao dobitnika poklona (nakon što je prošlo tih 20,000 viewova) je da se registriraš na stranicu. Pretpostavljam da bi takav pristup spadao pod zakon o nagradnim igrama, ili?

Onda mi je pala na pamet iduća stvar: Recimo da ja tom poklonu dodijelim nasumični broj od 1 - 20,000 (uzmimo 10,230 za primjer). Ovaj broj ne bi bio javnom objavljen. Svaki put kad neki korisnik posjeti stranicu u bazu mu se spremi broj koji je trenutno na brojaču posjeta (znači ako je on taj koji je napravio 414-ti, 1375-ti, i 10,230-ti view, sva 3 broja će mu biti spremljena u bazu). Nakon što se ispuca 20,000 viewova, objavljuje se dobitnik poklona, a to je korisnik koji je napravio view koji je jednak na početku odabranom broju za taj poklon (10,230 u ovom primjeru, jel). Da li bi ovakav pristup spadao pod Zakon o nagradnim igrama? Hvala na odgovorima

Opisuješ metodologiju – gore je rečeno da ona ne igra ulogu.

Zašto ne bi, kako je gore predloženo, slično kao dućani poklonom razvesilo svakog 1000-tog korisnika koji uđe u tvoj site? One koji samo gledaju kroz prozor i ne ulaze u site, ne moraš, slično kao što dućani ne daju poklon onome koji gleda izlog izvana, niti novine ne daju poklon onome koji ih ne kupi.

Pa ono što sam ja zaključio čitanjem ovog threada je da je bitna stavka da li se dobitnik poklona izvlači nasumično što spada u zakon o nagradnoj igri bez obzira na sve ostalo (prvi slučaj koji sam opisao), odnosno korisnici svojim “radom” (posjetima stranici) dolaze do poklona (istina, ako im se posreći da su baš oni “okrenuli” taj view koji je prethodno zadan i nije javno objavljen) - drugi slučaj koji sam opisao, koji je puno sličniji ovom principu što si ti napisao, tj. ja svakog X posjetitelja razveseljavam poklonom (u mom slučaju samo jednog posjetitelja).

Ja ti samo kažem da ti inspekcija Ministarstva financija neće niti razumjeti, niti htjeti slušati to tvoje objašnje o “bazi”, “brojaču posjeta”, “napravio view”. I bili u pravu, jer to je sve zakonski nebitno. Jedino što će oni moći razumjeti je ono kada im kažeš “dodjelim nasumični broj” (i to prigodno na samom početku izlaganja). To će razumjeti da je žrijeb. Kojim izvlačiš pobjednika.

A nema razloga da ih opterećuješ time.


Tvoje “dodjeljivanje nasumičnog broja” ima za svrhu unijeti nasumičnost u postupak. Ali time si proizveo izvlačenje. Ma koliko ti sam sebi zakompliciraš priču, bit stvari je da si nešto žrijebom odredio, dakle “izvukao”.

Međutim, ja ti skrećem pažnju da generator slučajnosti već postoji - dolasci tvojih korisnika na tvoju web-stranicu su slučajni i nepredvidljivi - i što je najvažnije, nešto što oni sami rade, slično kako kupci ulaze u dućan. Nije žrijeb, a opet je slučajno. Ne postoji način na koji je moguće predvidjeti tko će od nekog trenutka T1 biti 1000-ti korisnik koji je došao na stranicu. I ako tog detektiraš, daš mu poklon. To je sve.

Tehnički, samo trebaš vidjeti na koji ćeš točno način registrirati pojedine “dolaske” i kako ćeš odrediti 1000-ti dolazak. Ponavljam: nema potrebe da koristiš random funkciju u tom postupku, kužiš? Ona je pec-pec.

Broj 10,230 (ilitiga 10,230-ti dolazak) ne bi bio random generiran nego arbitrarno određen, isto kao i tvoj 1000-ti dolazak (samo što je ovo tvoje okrugla brojka). Ono što ja nikako ne želim je da taj broj bude javno dostupan. Da li se to smije? Znači razlika od uobičajenog “svaki 1000-ti kupac/štoveć dobiva poklon” je to što u mom slučaju “kupci” odnosno posjetitelji stranice ne bi znali svaki koji dobiva poklon (u biti meni je onda svejedno, može to biti i točno 1000-ti ili 10,000-ti, samo mi je bitno da se taj broj ne zna javno, znao bih ga samo ja). Dobitnik poklona bi bio objavljen tek kad bi prošlo svih 20,000 viewova.

Ah, pretpostavljam da je to onda u redu, dakle nije nikakvo izvlačenje.

Ako si po “da li se to smije” mislio da li se smije dati poklon nekom N-tom posjetitelju… u principu ako izvedeš (a to je ono što pokušavaš) da ne potpadneš pod regulaciju zakona o nagradnima igrama, onda se smije sve što želiš. Na koncu konca – koga briga kome si ti i zašto dao neki poklon?

Međutim, promatraj to s vanjske strane: za posjetitelja je to isto kao da se radi o slučajnom dobitku, o “jack potu”. Da li bi time netko ocjenio da je to nagradna igra? A tko zna? Mislim da ti tu niti odvjetnik ne bi bio pametan.

IMHO, što si sličniji nečemu što je već viđeno, to si pravno na sigurnijem teritoriju, kužiš? Zato, ako možeš objaviti da će 1000-ti posjetitelj dobiti poklon, to je stvarno već viđeno.

Ono što tebe, čini mi se, zapravo muči je što se bojiš da će netko od posjetitelja “naštimati” da on dobije? Mislim da za to nemaš brige ako, recimo, poznatom posjetitelju (nekome tko ima account) bilo koji pristup stranici u datom danu brojiš kao jednu posjetu. Bez obzira je li se on taj dan pet puta ulogirao ili se nije uopće ulogirao, jer ima aktiviranu “zapamti me na ovom računalu” opciju. Bez obzira s koliko računala je pristupao taj dan. Naprosto: jedan dan - jedna posjeta. Zašto tada ne bi mogao objaviti da 1000-ta posjeta dobiva poklon? Taj koji bi htio zeznuti sustav bi morao otvoriti bar 100 računa, da bi nakon 10 dana došao na red.

Lijep pozdrav svima! Tek sam sada vidio ovu temu, malo sam tražio o tome, jer trenutačno radim na jednom takvom sajtu s darovima.

Molio bih one koji su bolje potkovani po ovom pitanju za pomoć oko par dvojbi koje imam.

Naime, vidim da T-com i druge neke firme pružaju uslugu SMS i 06x nagradnih igara. Vidim također da se te SMS “nagradne igre” organiziraju uz pomoć brojeva 6xxxx, ovisno o tarifi.

E sad, vidim da u svakom broju Storyja postoji slična nagradna igra koja nije nagradna igra, i uz koju se objavljuje promo prilog o nekoj firmi i njihovoj usluzi, te se sljedećim tekstom poziva čitatelje: “Story vam daruje. Napišite zašto biste baš vi trebali osvojiti Storyjev željeni dar i pošaljite SMS na 60010 (2,40 kn s PDV-om).” Dakle, ovdje se očito spominju samo darovi, ali ipak se od ljudi traži da pošalju SMS koji se naplaćuje. Je li to onda nagradnjača ili nije?? Kako je to regulirano?

Sljedeći primjer je časopis Grazia, u kojem na zadnjoj stranici stoji ovako: “Osvojite ovu Diesel torbu i sve poklone u njoj u vrijednosti 1.748,28 kuna! Pošaljite SMS na broj 66126 (…) Drage čitateljice, ukoliko želite sudjelovati u nagradnoj igri, pošaljite SMS-poruku “GRAZIArazmakIMErazmakPREZIME” na broj 66126 (vrijedi za sve mreže). Slanjem SMS.a, postajete član GRAZIA SMS-kluba i pristajete povremeno primati promotivne SMS poruke (cijena poruke je 3,66 kn + PDV).” Ovdje se čak spominje termin nagradna igra, iako se dijele samo “darovi”, a SMS se dakle šalje kako bi se učlanilo u nekakav klub.

Zanima me dakle sljedeće. Ako bi na sajtu dijelili darove nekim posjetiteljima (jer darova nema hrpa, već samo jedan tjedno u određenoj kategoriji), a njihove podatke (posjetiteljeve) prikupljali na SMS 6++++ ili na broj 06x, kako to organizirati a da ne bude nagradna igra, nego dijeljenje darova. Naime, Grazia i Story to rade tako, iako naplaćuju “sudjelovanje”.

Molim najljepše savjet eksperta, unaprijed zahvaljujem na svakoj pomoći.

Lijep pozdrav,
MM