Nema više varanja: Google uvodi promjene u pravila o AMP stranicama

Izvor: https://geek.hr/webmajstori/nema-vise-varanja-google-uvodi-promjene-u-pravila-o-amp-stranicama/

Google je prije dvije godine uveo takozvane “accelerated mobile pages” (ili skraćeno AMP) stranice, koje su ubrzavale učitavanje stranice na mobilnim uređajima. Od tog dana do danas, oko 25 milijuna domena je prilagođeno AMP standardima, no neke bi mogle novim izmjenama biti “izbačene” s navedene liste, ako ne izvrše neke izmjene na AMP verzijama stranice.…

google pokušava ono što je fejsbuk već uradio, s tim da je fejsbuku mnogo lakše … zadržati saobraćaj u u svom okviru

Jel netko zna što ovo točno znači?

“a korisnici su, ako su željeli pročitati cijeli članak, morali otvarati mobilnu verziju stranice.
Ali Google je tome odlučio stati na kraj, te, počevši od 01. veljače 2018. godine, uvodi pravilo da se sve takve stranice više neće uvrštavati među AMP rezultatima.”

To je dio iz gornjeg članka.

Jel to znači da se neće prikazivati kao Top stories, da neće imati onu AMP oznaku u SERP-u, ili oboje ili što?
Drugo, jel se to stvarno kontrolira i kako? Po tome ne bi bilo dozvoljeno niti linkati bilo što sa AMP što nije također AMP site, svejedno jel linkaš nešto svoje ili tuđe.

A čuj, kao autor citiranog članka, ali i iz prve ruke kao vlasnik jednog bloga/news portala, ću ti komentirati. AMP je go*no za zaradu i općenito da korisnika zadržiš što duže na webu i pružiš mu kvalitetno korisničko iskustvo, a njega Google i dalje gura i za takav tip sajta ga je nužno imati.

Ono na što se referira tekst je da su ljudi u počecima AMP-a koristili “rupu u zakonu”, te su na AMP stranice ugradili samo početak članka, dok bi za cijeli članak morao otvoriti normalnu (mobilnu) verziju. I Google je tada rekao da će to zabraniti, da će se sadržaj mobilne verzije i AMP verzije morati podudarati.

Nisam to radio što se navodi, pa ne znam dal je tad prolazilo ili jel još prolazi. E sad, od tada se dosta toga mijenjalo, ali taj AMP je i dalje ostao usran po meni. Neke sitne promjene su napravili, ali ništa dobro za webmastere.

A u kom smislu misliš kad kažeš “ne valja”. Ok za zaradu, ali jel AMP ima veći bounce, manju posjetu, kraće zadržavanje i lošije rangiranje (ili bilo što od nabrojanog)? Mene zapravo to zanima, a zarada mi nije primarna.

A što se tiče tog sa slanjem posjetioca na normalan site, ako sam ja dobro shvatio, to bi značilo i da sa AMP-a ne smiješ linkati baš ništa što nije AMP, ili? Jel netko zna da li i kako Google provjerava to?

Ne valja u smislu što traže da pružiš jednako korisničko iskustvo pa korisnik se teže snađe na takvom webu nego na klasičnom, a dosta si ograničen što smiješ tamo staviti, pa i ti imaš manjkove (primarno u zaradi i statistikama nekim). AMP npr. mi ima veću stopu napuštanja, bounce je veći, zarada lošija. Ali je posjeta bolja, tj takvi rezultati bolje rangiraju na G od mobilne verzije.

Možeš staviti link na mobilnu verziju, u gornjem primjeru je bio slučaj da je falio kontent, što G smatra prevarom. Imaš alat kojim možeš provjeriti prolazi li tvoja AMP verzija, imaju razvijen algoritam koji provjerava jesi li sve prilagodio njihovom standardu. Jel imaju alat kojim provjeravaju taj sadržaj, ne znam, ali bi pretpostavio da imaju.

Koristio sam amp jedno kratko vrijeme i to je obicno sr…e. Vratio sam sve bez amp-a i nisam primijetio pad posjete nakon toga,a i u mojoj niche nitko ne koristi amp.

Koja nicha je u pitanju?

Mislim da news portali su primorani to koristiti, kad je sadržaj frekventniji google s time daje dodatni boost. Prije je to bilo još dosta mutno područje i Google u početku i nije bolje rangirao AMP stranice, no s vremenom se to mijenjalo. Činjenica je da je mobilni promet premašio (za većinu) desctop promet, a u mobilnom SERP-u je svakako AMP signal.

1 Like