Novi korisnik fejsa moli pomoć

Sad će mnogi pomisliti da se šalim, no stvarno sam novi na fejsu, točnije još nisam ali ću biti…
Čitajte dalje, sve ću vam objasniti :wink:

Ok, isprobao sam ga prije desetak godina kada je nastao i kada se o njemu na ovim prostorima još uopće nije znalo, probao sam ga prije 5-6 godina pa prije 2 godine no nijednom me nije zainteresirao do te mjere da bi ga koristio.

Kako kažu, mreža koju je osnovao adolescent za adolescente, a ja sam jako jako davno to prestao biti…

Još uvijek me ne zanima taj fejs, nimalo, no zanima me marketinški potencijal istog.

Ne mislim na plaćeno marketing, reklamiranje reklamama, nego posredni…
Vidim da se kupuju i prodaju stranice, lajkovi i ne znam što sve ne… .fanovi ili što već…pa pretpostavljam da za nekog vrage koristite te resurse koje prodajete…
E kako sam novi na fejsu, točnije budući, zanima me kako iskoristiti te resurse…imam neke predođbe,nio kako ne znam točno kako sve funkcionira ne bi donosio zaključke bezveze pa zato pitam vas koji to koristite…

Trenutno ne znam ni koristiti taj fejs, par puta sam pitao nekog da mi objasni osnove, no uvijek bi naišao na extra stručnjake u prijenosu znanja, pa bi počeli kliktati po svom fejsu i objašnjavati rečenicama prepunim riječi i izraza tipa: čekaj, gle, ma ne, vidi sad ovo, na primjer imaš i sl…
Uglavnom kao kad nekome pokušaš objasniti što je seks pa počneš priču od onoga kad mu se rodi prapraunuk…
Prije 2 godine kada sam otvorio par bezveznih profila isključivo u edukativne svrhe isti su mi ubrzo zablokirani, pretpostavljam da su skužili da 1 osoba ima više profila što je kršenje njihovih pravila…

Sad googlam za nekim konkretnim uputstvima no ne nalazim ništa smisleno.
Ima uputstva tipa kako otvoriti profil, gdje piše da tamo gdje piše IME treba upisati svoje ime, a tamo gdje piše PREZIME treb upisati svoje prezime i da moram jako jako jako jako jako paziti koje informacije stavljam na fejst blablablabla ziiijeeeevvvvvvvv…
To me zanima, nisam debil, pismeni sam več jako jako dugo i informatičar po struci.

Aa skratim, može u par rečenica, precizno onako kako samo mi informatičari znamo objašnjenje:

Što je profil, stranica, grupa ? (jesam li nešto zaboravio ili je ovo podjela fejsa?)

Ok, jasno mi je okvirno, profil je akaunt nekog lika, grupa je grupa, sama riječ govori, više prifila zajedno povezano nekim interesom, stranice su kao i na www-u… zanimaju me tehničke razlike, prednosti, mane, savjeti…

Što su u svemu tome lajkovi. Znam da je to kada netko klikne na onu sličicu s šakom i prstom i da to radi prvenstveno jer nema pametnijeg posla i zato jer mu se nešto dopalo, no što konkretno meni to znači, kako se u praksi manifestira taj lajk, zašto vrijedi da ga se prodaje i kupuje, koje su TOČNE posljedice lajka (neka posljedica od koje ima netko korist čim prodaje ili kupuje lajkove…), što su sljedbenici, da li su to članovi grupe što značiu sheranje nečega i sl…

Jasno mi je što znači riječ share, znam engleski no zanima me što konkretno to nekome pomaže…
Ili ti kako bi to meni moglo pomoći, kako bi ja to mogao iskoristiti.

Želim iskoristiti fejs za promiđbu nekih svojih portala, pa bi volio savjete što, kako …
nisam još otvorio profil,grupu, stranice, hoču prvo skužiti te osnove…

Hvala svima na odgovorima, ne trolam nego bi htio na sebi najbrrži i meni najadekvatniji način pohvatati konce jer kako rekogh fejs nisam nikad aktivno koristio, mogu čak reći da sam ga osim u par navrata, doslovno zaobilazio u velikom luku…

Molim pomoć, lajkati ću zauzvrat sve što tražite, sherati, ili bilo što što se več radi na tom fejsu, samo kažite gdje da kliknem :wink:

Odgovorit ću na ovo, pošto mi je to zapalo za oko kao jedino konkretno pitanje na koje nisi sam sebi znao odgovor :smile:

Lajk se manifestira kao veza između osobe koja je lajkala nešto…i toga što je lajkala. Znači ako je netko lajkao tvoju facebook stranicu, ti kad objaviš nešto na toj stranici, veća je šansa da će se to njemu pojaviti na zidu. (Njegovoj fejs naslovnoj)

Ako nije lajkao…neće mu se sigurno pojaviti samo tako neka tvoja objava. Mora netko od njegovih prijatelja lajkati neku tvoju objavu…da bi on prvi put naletio na to što je njegov prijatelj lajkao. Kad on lajka isto tvoju stranicu…onda se šanse povećavaju da vidi tvoje buduće objave. Uglavnom, fejs se trudi da prikaže što relevantnije korisnicima ono što ih zanima …tako da se pozadinski algoritam cijelo vrijeme lagano mijenja. Tako da sad ima dosta faktora što treba neki korisnik napraviti…da bi mu taj i taj postotak tvojih objava završio na njegovom zidu.

A što će tebi to?
Ako gledaš na marketing…onda je to prirodan alat da te prepoznaju ljudi koje uistinu zanima tvoj sadržaj.

Ako kupiš lajkove, (stranicu) gdje je 50 000 ljudi lajkalo sise i guzice…i to još iz cijelog svijeta…malo imaš od toga xd. + tome, zabranjeno je.
Ako preuzmeš neku tematsku stranicu…gdje korisnici nisu slučajno lajkali sise i guzice…nego ih je stvarno zanimalo to što su lajkali…i ti nastaviš raditi na toj stranici na istoj tematici…onda je i 2000 lajkova velika brojka :smiley:
Ja to nebi nazvao ni kupnjom, nego suradnjom sa osobom koja je započela stranicu na istoj temi…

Fb omogućava i plaćeni marketing…kad se tvoja objava forsira da ju vide ljudi i da netko zapazi to što objavljuješ…no to i košta…

Sharanje je kao “jači” lajk. Jer čim je netko nešto lajkao, postoji šansa da to vide njegovi prijatelji da je on to lajkao. No ako netko uzme tvoju objavu i podijeli ju preko svog zida…onda su dosta veće šanse da to vidi više njegovih prijatelja. No u suštini…radnja je slična.

Ako sam propustio koje pitanje koje mi se činilo nebitnim…viči.
Ako nisam pogodio bit odgovra, viči :smile:

Like - I nema nikakve druge svrhe osim da kažeš da ti se nešto sviđa.
Like page / sviđa ti se stranica - Sviđa ti se ta stranica i pratiš objave koje su objavljene na toj stranici. Stranica može biti pojedinca, firme itd… U ovom slučaju imaš koristi, jer korisnici prate tvoje objave i ti pomoću dijeljenja sa svoje stranice na facebook stranicu dobijaš posjetu.
Share dugmić koristi da bi podijelio sadržaj i da bi ga vidjelo što više ljudi.

Facebook (što se tiče stranica/grupa) i služi- da bi se promovisao neki website ili osoba. Mada u posljednje vrijeme je teško skupiti prave “korisnike”, i treba duže vremena. Lažne/fake korisnike možeš skupiti vrlo lako i u kratkom vremenskom periodu (preko 100.000+).

Ono što tebe treba da zanima je :
Website -> Objava/tekst/sadržaj na tvojoj stranici - > Share na društvene mreže -> I što više ljudi vidi to, vjerovatno ćeš više posjeta dobiti. Za to služe ti share,like dugmići da bi što više ljudi vidjelo to, podijelilo između sebe, prijatelja, drugih ljudi, pratioca itd… Prijatelj lajkuje, ti vidiš, i ti lajkuješ… i tako se nastavlja, i od toga dobijaš posjetu na website…

Follow/Praćenje - je ajmo reći “kur*enje” zvijezda i drugih poznatih osoba, koji sakupljaju te “pratioce” kako bi bili što popularniji. Čim klikneš na to, pratiš objave od te osobe, iako niste prijatelji, ili te neće potvrditi kao prijatelja, ili ne želi da ima ljude koje ne poznaje u prijatelijma, pa je omogućena opcija follow, da bi ti i dalje mogao da čitaš te objave.

Ne znam od kada facebook gasi stare profile, jer ja ih sigurno od kad je osnovan facebook imam preko 100+ i nijedan nije ugašen. Što se tiče posjete samo sa facebooka, počni sa facebookom, ali nemoj da ti samo facebook bude u planu ako hoćeš neku veću posjetu. Postoji milion drugih društvenih mreža od kojih isto možeš dobiti dosta posjeta. Zavisi i od toga kakav je sadržaj na tvojoj stranici, da li se to sviđa korisnicima, da li će na to kliknuti neko od 12 godina ili neko od 40 godina, i dosta toga. Ako nešto hoćeš prodati, džaba ideš na to sa “publikom” mlađom od 18 godina, jer od toga nema ništa, niko ništa neće kupiti ili vrlo slabo kupuju ta dječica. Skontaj šta ti želim reći, dosta zavisi od sadržaja koliko ćeš dobiti sviđanja/likeova, dijeljenja/share da bi što više ljudi to vidjelo.

Dok god imas taj “facebook je fuj i za adolescente, a ne za mene ozbiljnog i odraslog” stav, neces nista korisno izvuc iz te drustvene mreze. A puno toga korisnog se moze izvuc iz facebooka. Pogotovo zato sto facebook nije (samo) za adolescente, nego puno ozbiljnih i odraslih ljudi aktivno i smisleno koristi facebook u privatne i poslovne svrhe.
Par dana klikaj po njemu; i dica su sposobna skuzit sta je sta. A onda napravi facebook ad account da vidis kako targeting funkcionira. Ako zelis samo placeni promet, najlakse je platit nekoj agenciji da odradi marketinsku kampanju za tebe. Ili koristit nekakav vanjski alat koji se spaja na facebook API za generiranje varijacija i objave oglasa.
Ako zelis aktivan community, i organske posjete za nula kuna, onda nema druge nego aktivno koristit facebook.