Novi zakon o Internetu, porez na linkove itd...?


#1

Sinoć sam slučajno gleado RTL direkt i Rakara koji pojašnjava što donosi novi zakon o Internetu.
Koliko sam ja shvatio najviše će pogoditi kreatore sadržaja (odgovorne webmastere i pisce članaka).

Što to znači za webmastere?
U principu oni koji pišu sadržaja i postavljaju linkove prema nekim drugim web stranicama, trebaju imati dozvolu da bi postavili određene anchor linkove , spomenuli neki “Brend” ili u svom videu pojašnjavali određene stvari?
Malo nejasno, zar će svi oni koji na svom webu/blogu koji pišu o glazbi, daju savjete, upute, instrukcije itd… trebati imati dozvolu da spominju ime nekog “brenda” ili postaviti link prema detaljnijem sadržaju?
npr: Kada je u pitanju Microsoft, Apple, Youtube, ili neki drugi brend, moraš imati dozvolu da na svom webu koristiš njegov “brend” ili postaviš link na neku web stranicu.
Možda sam ja nešto pogrešno shvatio jer nisam pratio sve od početka?

Što vi mislite i jeste li se informirali o tome, vaše mišljenje?


#2

Ja mislim da će to nestati kao što je GDPR fama nestala. Možda će par giganata imati nekakvu predstavu za masu i posle će se prašina slegnuti i teraj dalje po manje-više starom. :slight_smile:


#3

EU i ostali birokrati nemaju veze sa stvarnim životom, kao što je GDPR, tako i ovo. Ako i bude neki rusvaj, vjerujem da će vrlo brzo to mijenjati. Ali ovo sada nema veze sa stvarnim životom i zdravim razumom. Dozvole za linkove??? Gluposti… Dozvola za spominjanje nekog branda??? Baš me zanima kako će netko biti protiv da ga spominješ, praktički besplatna reklama.


#4

Koliko god to izgledalo nevjerojatno, upravo to se i događa. :frowning:


Link kao ovaj gore više neću moći postaviti tek tako i bez posebne dozvole od strane Indexa, kao da njima prvo ne činim uslugu postavljanjem tog linka. :frowning:
Ovo sve kao da piše neko nedonošće, i ja osobno, optimistički gledajući kao i obično, mislim da ovaj zakon jednostavno neće proći. Sve nabrojeno se kosi s osnovnim postulatima interneta i za nadati se je da to ne može biti. :blush:

Prvi će Google i Facebook biti protiv toga, naravno, tako da mi ekipa s Foruma Webmajstori imamo pravo vjerovati u dobro i za sada ne moramo na ulice. :slight_smile: A to je nešto što ne mogu ni zamisliti. :no_entry: Youtube neće biti kao do sada? I to zašto? Ne zbog Youtubea, naravno, nego zbog nekog EU birokrata koji razmišlja kao da je srednji vijek? :frowning:

Dragi Forumaši, jeli to kraj Svijeta (figurativno, ali opisno vrlo blisko)? :frowning:
Osobno ne vjerujem, ali ako bude tako; moji websiteovi (od kojih mnogi potpadaju pod ovaj suludi zakon) idu jednostavno - offline. :computer: :o:


#5

Evo samo radi dodatne informacije,
naša eurozastupnica Biljana Borzan, (koja je glasala suzdržano), objasnila je da taj zakon ne stupa odmah na snagu već će se ponovno naći na njihovom dnevnom redu na proljeće 2019., a tada će se znati kako točno zakon izgleda i da li su se pregovaranjem malo bolje uspjele riješiti najkritičnije točke :thinking:


#6

A gle, moraju o necem raspravljat, ovako bi dobili placu a samo bi sjedili


#7

A glavno da kada kupim vrećicu u dućanu onda je moram platiti i još reklamirati dućan gdje sam kupio…

Jel to sad znači da više neće biti Googla? Mislim ipak imaju milione i milione linkova…


#8

Mislim da je zakonom zabranjeno da ti naplacuju vrecice na kojima je reklamni materijal, barem je tako kod nas


#9

Gdje kod Vas? U HR je ponovno dozvoljeno, tako mi rekao tip u dućanu…


#10

u bih je tako, zato što ispadne da ti plaćaš reklamu tog tržnog lanca jer kupuješ vrećice na kojima je njihov logo :smiley:


#11

@ c3po
Pogodio si u srž onoga što sam htio reći. To i mene zanima što i kako jer nisam pratio.
npr: Moj web se bazira na IT niche i vezan je uglavnom za Microsoft i Excel. Ako ispravno mislim po tom zakonu me Microsoft može tužiti što koristim njihov brend koji je zaštićen (npr logo za Excel) ili eventualno nakon određenog vremena (kada zakon stupi na snagu) tražiti novčanu naknadu? (nešto slično kao što sada rade likovi koji traže naknadu za korištenje fotografija na webu i sl.)
Da ne idem u detalje pitam se “Gdje to sve vodi?”

npr. Koliko na internetu postoji web stranica koje pružaju posjetiteljima pomoć oko neke instalacije, uputa za rad i slično. Uzmimo na primjer Apple. Dakle hrpa blogova i web stranica piše o opcijama kako konfigurirati, servisirati itd iPhone. Uz tekst nalaze se i slike i slično. Dakle, svatko od njih bi trebao tražiti dozvolu od Apple-a da na svojem blogu koristi njihov logo linkove i slično? MOŽDA GRIJEŠIM u razmišljanju.

Lobiranje, zakulisne igre i slično, što bi se ovim zakonom moglo postići?

Moglo bi se ukloniti sve blogove, web stranice itd… koje odvlače posjetitelje na svoje kvalitetne i detaljne članke o nekom “proizvodu”.
Tako ostaju na internetu samo oni “proizvođači” čiji je “proizvod” i posjetitelj će u budućnosti morati posjetiti njegovu web stranicu ako želi informacije (a time podižu svoj rank posjeta i uz to ako još imaju reklame ili zarađuju putem oglasa, superrr za njih).

Da apsurd bude još veći, što će tek moći učiniti oni koji sviraju i postavljaju svoje uratke glazbe. Ako su kopirali neku glazbu i odsvirali je na svoj način, mobli bi stvarno “odsvirati”.
ili
Posjetiš Pariz, slikaš se pred Ajfelovim tornjem i postaviš na instagram. Gradonačelnik Pariza uoči masovnu pojavu takvih slika i zatraži da se gradu plati korištenje tornja ili da se ukloni sa instagrama? MOŽDA sam ja opet otišao u krivom smjeru, no zato sam i otvorio temu da pitam vas za mišljenje.

Što tek uraditi da na svoj web postaviš nešto. Nitko te ne cima i ne pita zašto. Ti se ohrabriš i šibaš dalje. Tek nakon godinu stiže “problem” a ti se više ne možeš izvući i pravdati jer zakon je jasan i na snazi.