Potrebna pomoć naprednih korisnika excela

Pokušavam napraviti tablicu za precizan izračun cijene namještaja, jer nažalost ne postoji softver koji to može pouzdano napraviti.

Odmah na početku imam problem, a iskreno se nadam da će mi to na kraju i ostati jedini problem jer više manje imam sve složeno u glavi kako bi to trebalo izgledati.

Za potrebe teme sam napravio pojednostavljeni izgled svega.

Uzmimo kao početnu pretpostavku da sam od liste “Materijal” napravio padajući izbornik. (stupac I u svako polje stupca B)

Postoji li opcija u kojoj ja listu “cijena materijala po m2” (stupac J) mogu vezati za listu “materijal” na način da mi program, kada iz padajućeg izbornika odaberem željeni materijal, tom cijenom popuni pripadajuće polje u stupcu C.

Kako želim da to izgleda u praksi:

  1. U stupcu A iz padajućeg izbornika izaberem željeni materijal
  2. Nakon što sam izabrao materijal, stupac C povuče cijenu tog materijala
  3. U stupac D upišem kvadratutu
  4. Stupac E množi polje CX i polje DX

Da bi se to ispunilo, potrebno je:
Svaki materijal treba na neki način imati za sebe finksiranu cijenu

  • Polje C pretpostavljam treba imati neki logički slijed IF (ako je polje BX = I7, onda ovdje prepiši njegovu vrijednost iz polja J7)
  • Polje D je najmanji problem, ono samo treba pomnožiti dva broja.

Na ovo sve će se nadovezati još par ovakavih stvari, ali ako riješim prvi… za dalje neće biti problem.

Nadam se da ste razumili šta želim reć… i ne zamjerite ako mi je logika totalno pogrešna, nikad nisam radio ovake stvari :smiley: haha

Probaj ovo i guglaj nešto poput “excel related fields”.

Isto vidi Google data studio.
Prije par sedmica sam ga naš’o a djeluje k’o neka zamjena za accessXexcelXppoint.

U međuvremenu sam skuzio… formula je VLOODKUP

Evo prikaza

… no, sada imam novi problem. Ne mogu fiksirati tablicu, kada ispunjavam polje B3, tablica se također pomakne za jedno polje premad dole.

Prva dva problema su riješena, hvala @3wnet :slight_smile:

Idemo dalje haha

Dakle, idemo napraviti poveznicu između cijene i ostatka ploče koji meni ostaje na skladištu.

Logički zadatak:
Ako je G2=Iskoristiv, a H2=NE, onda je I2=F2*0,8 (kasnije ću iskoristiti taj ostatak i nema potrebe da ga naplaćujem ovom sada kupcu).
Ako je G2=Iskoristv, a H2=DA, onda je I2=F2*1,1 (ostaje mi velik komad ploče na sladištu koji ću iskoristit pitaj Boga kada, samo će mi stvoriti trošak skladištenja jer je rijetko korišteni dekor).
Ako je G2=Neiskoristiv, onda je I2= F2 * 1 (u ovoj soluciji mi nije bitno koji je dekor, taj komadić ploče koji ostaje bacam)

Ima li tko ideju barem što da guglam? :smiley: haha

Možda da guglaš uvjetne formule poput IF funkcije (ti imaš višestruke uvjete)
Naravno, potrebno je da poznaješ način kako ugnijezditi više funkcija unutar neke složenije formule.

Probaj ovu formulu ispod.

=IF(G2="Neiskoristiv";F2*1;IF(AND(G2="Iskoristiv";H2="NE");F2*0,8;IF(AND(G2="Iskoristiv";H2="DA");F2*1,1;"")))

ili ovu kraću

=IF(G2="Neiskoristiv";F2*1;IF(AND(G2="Iskoristiv";H2="NE");F2*0,8;F2*1,1))
1 Like

hmm, taman sam napravio drugačijom (dužnom) logikom.

Odvojio sam parametre koje mogu imati na sheet 2 i onda sam postavio:

=IF(Iveral!G2='Iverali - iskoristivost'!A4;Iveral!F2*1;Iveral!F2*0,9)
  • To je logika koja kaže: ako mi ostaje iskoristiv dio ploče, množi nabavnu cijenu sa 0,9 jer ti na skladištu ostaje iskoristivi dio iverala koji se često koristi.

… i onda sam u polje “konačna cijena” dodao:

=IF(Iveral!H2='Iverali - iskoristivost'!D4;'Iverali - iskoristivost'!H2*1;'Iverali - iskoristivost'!H2*1,2)
  • Ova logika završava problem i kaže: ako mi ostaje iskoristiv (velik) komad iverala koji se rijetko koristi, množi cijenu dobijenu iz prošle formule sa 1,2 (zbog troška skladištenja ili odlaganja na otpad), a ako mi ostaje velik komad iverala koji se često koristi, zanemari ovo i samo pomnoži cijenu dobijenu iskoristivosti sa 1

Dobijemo isti rezultat, ali uzet ću tvoju formulu zbog jednostavnosti :slight_smile:
Hvala @ivanvk

Evo čisto da javim i da se malo pohvalim. Kada sam prije 19 dana počeo raditi ove tablice, iskreno nisam imao pojma kakvo ću čudovište stvorit haha.

Tablicu sam krenuo raditi radi preciznog izračuna cijena, a dobio sam tablicu koja (za sad):

  • Preciznu ponudu krajnjem kupcu (kada se cijena može spustiti, zašto, koliko…)
  • Kreira narudžbu materijala (uz logiku narudžbe, ovisno o puno faktora koji se mogu dogoditi kasnije u proizvodnji)
  • Izračunava precizno vrijeme za dostavu proizvoda (cijena, vrijeme, uvjeti, odbijanje ponude u nekim slučajeva zbog previše vremena, korekcija cijene zbog vremena itd. …)
  • Izračunava precizno vrijeme za montažu proizvoda (koliko radnika moram poslati na montažu da bi projekt xy bio gotov u jednom danu, ako je to uopće moguće… ako nije moguće, pozovi pomagače u iznšenju namještaja itd…)

Uz sve to unio sam i upozorenja za određene materijale koje je teško obrađivati, koji se lako oštećuju, čija se nabava dugo čeka…

Pitate se, što će ti sve to? Kad već znaš napraviti tablicu, onda znaš i izračunati cijene bez nje.

Moja firma je došla do 20. zaposlenika ovaj mjesec i još prije par mjeseci sam ustanovio gdje leži osnovni problem uspješne organizacije takve firme: Potrebno je preveliko znanje, na svim pozicijama. Jedan dio to znanje nije sposoban uspovojiti, drugi dio otiđe iz firme kad ga usvoji, treći dio to znanje krivo prenosi u piramidi organizacije itd.

Ova tablica, osim precizne ponude namještaja krajnjem kupcu, omogućuje mi da ne moram nekog učiti zašto i koliko traju proizvodnja, montaža… dovoljno mi je da ga naučim kako se koristiti tablicom (vrloo jednostavno)

Primjera radi, pomoću ove tablice, bilo tko od vas sa foruma (tko nema poojma o namještaju), “već sutra” može početi raditi na poziciji organizratora nabave, proizvodnje i montaže. Istina, neće imati Bog zna kakvu plaću jer jedini posao će mu biti da pročita zaključke tablice i proslijedi ih dalje.
Zanemariv broj podataka pri unošenju daje nevjeorjatno bitne informacije “na kraju”.

Sada idem u testiranje, doradu i ispravak nekih unešenih podataka u “pozadinu”. Očekujem da ću kroz mjesec dana imat pravi mali stroj za organizaciju :slight_smile:

Sam ne mogu vjerovat da mi je ovo sve uspjelo… a imam u glavi još barem 5-10 vrlo bitnih stvari koje mogu dodati unutra za bržu, bolju i precizniju organizaciju firme. Čini mi se da bi ovo moglo na kraju završiti u jednu lijepo upakiranu aplikaciju (program).

Hvala svima koji su mi pomogli u onih prvih par koraka :slight_smile:

6 Likeova

Ima li tko voljan raditi pravu aplikaciju koja bi se zasnivala na ovoj mojoj “aplikaciji”?

Doveo sam je do savršenstva što se tiče excela i preciznosti podataka koje daje. Idući korak mi je izrada prave aplikacije (programa) koji bi sva ta slova i brojke vizualizirala i dodatno unaprijedila.

Tematika je dosta specijalna, potrebno je poznavati cijeli proces… ali mislim da će eventualnom programeru uvelike pomoći sve moguće logike koje sam ja tu već spojio a i to što bi mu ja stalno bio pri ruci.

Za sada bi radio samo na kreiranju cijena namještaja. Kasnije se to može širiti ako bude potrebe.

zna li netko možda kako da sakrijem prazne ćelije u excelu dok one čekaju svoj “IF” da ih pozove?

Trenutno sam to napravio na način da su mi te ćelije prazne ( =IF(A1=“BlaBla”;Koliko vrata ima?";""), ali te prazne ćelije se i dalje prikazuju pa mi to glupo izgleda i dogodila mi se prilično duga kobasa od formulara.

Dakle, ono što meni treba je da ćelije budu prazne i da budu sakrivene sve dok se ne ispuni IF uvjet koji njih otvara. Također, kada se ispuni if uvjet da to izgleda kao da su se skrivene ćelije pojavile i gurnule one sljedeće na niže.

Evo da prikažem točno ono što mi treba:
Dakle, ćelije A7 i A8 u sebi imaju skrivena pitanja koja čekaju da ih formula IF otvori. Također, u ćelijama B7 i B8 je postavljen data … i koliko znam, data i IF se ne mogu kombinirati pa je i to problem?

Meni sada treba da te ćelije A7;B8 sakrijem u potpunosti i da se zbog toga odjeljak “KORPUS” podigne prema gore… sve dok funkcija IF ne pozove ćelije A7;B8. Kada ih pozove, potrebno je da se one otvore i da odjeljak “KORPUS” “gurnu” prema dole.

Nadam se da sam uspio reć šta mi triba… :stuck_out_tongue:

Malo sam razmislio i skuzio da vjerojatno ne treba sakriti A7;B8 nego redove 7 i 8?