Pravni oblik za prodaju preko servisa kao etsy, printify, amazon KDP

Razmisljam o dodatnoj zaradi sa strane prodavajući digitalni tisak ili predmete s tiskom (printful, printify,…).
Pošto već imam firmu, razmišljao sam da sve ide preko firme.
Firma ima registrirane neke djelatnosti tipa:

  • kupnja i prodaja robe
  • pružanje usluga u trgovini
  • obavljanje trgovačkog posredovanja na domaćem i inozemnom tržištu
  • grafički dizajn
  • pružanje usluga u trgovini
    (i još neke, ali mislim da su ove relevantne za ovu temu)

Nigdje nisam pronašao odgovore na pitanja:

  1. Mogu li se baviti prodajom ovih stvari preko firme koja ima ove djelatnosti registrirane? Ako ne, koje djelatnosti moram registrirati?
  2. Kako funkcionira izdavanje računa? Ako npr. Etsy jednom ili dva puta mjesečno na račun firme uplati neki iznos, moram li onda izdati račun prema Etsyju ili bi trebao izdavati račun za svaki prodani proizvod posebno. Općenito ne znam kako bi to sve oko računa i prikaza prema poreznoj izgledalo pa me zanima ako netko to već radi da mi malo pojasni.

Ovo i mene zanima i u potrazi sam za knjigovođom koji se razumije u vođenje knjiga i izdavanje računa za ovako nešto.

1 Like

Najbolja opcija je da se račun izdaje prema uplati.
Račun je internog karaktera (evidencija prihoda i PDV-a), ne šalje se Etsy-ju.

Nisam knjigovođa, radim knjigovodstvene programe već 25 godina.

1 Like

Da, nema smisla izdavati račun za svaki prodani merch, jer je izdavanje računa ionako fiktivno.

Odrediš si recimo da si isplaćuješ svaki mjesec ili svaka tri mjeseca, i staviš stavku recimo RedBubble print on demand naknada za 03/2023 i cifru.

Ako nađete dobrog knjigovođu koji kuži stvari ostavite tu njihove podatke :wink:

1 Like

Hvala. Ovakav način mi i zvuči najispravnije.

Tako je, vjerujem da ce imati posla, evo vec bi samo na ovoj temi imao dva klijenta.

1 Like

Tri, haha :rofl: :raised_hands:

Uspio sam pronaći računovodstvo gdje su mi rekli da taman imaju jednog klijenta koji prodaje namještaj preko Amazona.
Računovodstvo je lokalno u mom gradu (manji gradić u Slavoniji pa ne znam koliko bi vam koristilo).

Ovo su mi rekli:

  1. Firma bi trebala imati djelatnosti neke od djelatnosti (najbolje staviti sve)
  • kupnja i prodaja robe
  • pružanje usluga u trgovini
  • obavljanje trgovačkog posredovanja na domaćem i inozemnom tržištu
  • pružanje usluga u trgovini
  1. Pošto nije klasični web-shop preko kojeg se direktno posluje s fizičkim osobama (ili e-trgovina) nije potrebno popunjavati neke dodatne obrasce niti raditi fiskalizaciju.

  2. Normalno prodajemo preko third-party shopova i onda kada oni nama naprave isplatu (jednom ili dva puta mjesečno - kako se već odredi), mi radimo račun na taj ukupan iznos prema njima.
    Bitno je da ako prodajemo u više zemalja, imamo odvojene račune prema svakoj zemlji.
    Npr. prodali smo 5 nečega u SAD i 10 nečega u Njemačku. Trebamo imati dva računa, jedan sa stvarima koje smo prodali u SAD i jedan sa stvarima koje smo prodali u Njemačku.

Nadam se da će ovo još nekom koristiti, ali svakako prije upuštanja u tako nešto se dodatno treba savjetovati sa svojim računovodstvom.

Da @JosipP ali da li ta firma zna da ako, primjerice, prodaješ sa web shopa koji je u HR stvari u Njemačku moraš imati nekog vraga koji se zove Verpackung nešto nešto - znači to služi da potvrdi da su tvoja pakiranja ekološka. To košta 5 eura a ako to nemaš kazna je 5000 eura.

Eto recimo jedna pojedinost o kojoj nitko od računovođa pojma nema.

1 Like

Ja imam primjer firme u UK, ali radi se iz HR.
Prodaje se mjesečna pretplata korisniku radi SaaS usluge. Znači tu bude desetke računa.
Uplate sjedaju na Stripe i Paypal.
Na kraju mjeseca se te uplate prebace s Paypala i Stripe na Revolut račun i bilježe se kao 2 uplate tijekom mjeseca u računovodstvene svrhe.

Nije bilo problema do sada. A, inače tko bi unosio sve te račune pojedinačno.
Najvažnije je da se vidi uplata na bankovni račun, a to Paypal i Stripe u ovom slučaju nisu nego samo Revolut.

Zanimljiva informacija. Evo, nikad čuo za to, ali svakako ću pogledati.
Sad, pitanje je, ako se prodaje preko Amazona, Etsyja ili Shopifyja treba li onda isto imati taj “Verpackung”?

Evo više o tome ovdje:
https://www.etsy.com/pl/seller-handbook/article/verpackg-packaging-act-requirements/501392119812

Naravno da treba, potpuno je nebitno da li imaš vlastiti shop ili prodaješ preko neke platforme.

Hvala na ovome. Ovo je jako korisno.

1 Like

Etsy je samo third party posrednik i prema njemu se ne izdaje nikakav racun.
zakonska obveza izdavanja racuna odnosi se samo na prodavaca…a sa svakim izdanim racunom kupcu , koji je zakonita obveza,slijede i porezne obveze prema drzavi za koju se roba (usluga) smatra drzavom koristenja tj. drzavi u koju se roba salje tj koja je navedeno prebivaliste kupca
Etsy (od selera odredjenom dinamikon dnevno, tjedno etc… ) jedino doznacuje sumu novca ostvarenu prodajom trecim osobama u kojima je platforma samo posrednik i nema nista sa racunom ili primitkom racuna
etsy jedino izdaje racuna seleru za svoje fees ( listing fees, money transfer fees, ads, itd.) i to jednom mjesecno za protekli mjesec .
u poreznom smislu - za EU - Etsy ne slovi kao TAX Collector te niti priklupnja niti doznacuje poreze ostvarene prodajom nijednoj pojedacnoj drzavi unutar porezne EU zone.

Tax collector i Tax Payer za svaku pojedinu drzavu u koju se vrsi prodaja je iskljucivo SELLER…
Isti ima poreznu obvezu ako je presao prag od 10K eura ( jednom a ne svake kalendarske godine) i to kumulativno za cijelu EU zonu , prikupljati ( tax collector ) i doznacavati ( tax payer) u kvartalnom periodu tj. od dana prelaska praga ima EU poreznu obvezu prijaviti se na OSS poreznu shemu reguliranja kao i doznacavanja poreza prema svakoj pojedinoj EU drzavi u kojoj je ostvario maloprodajni promet u proteklom kvartalu.
te za ukupni iznos ostvarem maloprodajom a koji je ukupni zbir SVIH POJEDINACNIH MALOPRODAJNIH IZDANIH RACUNA.
i za taj iznos doznaciti svakoj drzavi ostvaren porez prema standardnoj poreznoj stopi za doticnu drzavu a prijavom poreznoj upravi RH u ISS poreznu shemu preko koje se VAT doznaceni iznosi uplacenog poreza dalje doznacuju svakoj pojedinoj drzavi na koju se odnosi prodaja za protekli kvartal.
u OSS shemu ne spadaju samo shopovi i fizicka prodaja robe preko platformi ili vlastitih web shopova vec i usluge ( digital download ) kao i npr. prodaja na daljinu i iznajmljivanje apartmana fizickim osobama ( jer to je usluga) ako se predje prag od 10 K eura …turisticke usluge itd…
od 01.01. 2023 tj datumom prisupanja RH europskoj poreznoj “oazi” stvari su se stubokom promjenile mada mnogi te cinjenice jos nisu postali svjesni

tocno…
ali tu postoji i treca strana a to je drzava…
cim postoji treca strana to vise nemoze biti "samo " internog karaktera…
jer drzava je preko PDV a takodjer zainteresirana strana
a racun je dvostrana obveza nastala na temelju Zakona o obveznim odnosima ( ili nekog srodnog ) gdje postoje dvije strane - prodavac i kupac.
znas onu plavu naljepnicu s vrata trgovina : prodavac je duzan izdati a kupac ima obvezu uzeti racun … jer se bez racuna ne racuna :laughing:

treba
" registration under section 9 VerpackG" je obvezna sto se tice nekih drzava unutar EU
to je ustvari prebacivanje na selera troska reciklaze ambalaze koju koriste za dostavu svojih fizickih proizvoda unutar pojedinih drzava
i placa se naknada s obzirom na volumen prodaje a odnosi se na papirnatu i kartonsku ambalazu kao i plastiku / recimo stretch foliju/ koju prodavaci koriste za dostavu svoje robe u fizickom obliku u doticnu drzavu ( u ovom slucaju DE marketplace )
za to je potrebna registracija i dobivanje registracijskog broja od njemacke Zentrale Stelle Verpackungsregister ( ZSVR )

za usluge ili digitalne proizvode koji se downloadaju to nije potrebno

Četiri a možda i više :sweat_smile: