Razmisljam o dodatnoj zaradi sa strane prodavajući digitalni tisak ili predmete s tiskom (printful, printify,…).
Pošto već imam firmu, razmišljao sam da sve ide preko firme.
Firma ima registrirane neke djelatnosti tipa:
kupnja i prodaja robe
pružanje usluga u trgovini
obavljanje trgovačkog posredovanja na domaćem i inozemnom tržištu
grafički dizajn
pružanje usluga u trgovini
(i još neke, ali mislim da su ove relevantne za ovu temu)
Nigdje nisam pronašao odgovore na pitanja:
Mogu li se baviti prodajom ovih stvari preko firme koja ima ove djelatnosti registrirane? Ako ne, koje djelatnosti moram registrirati?
Kako funkcionira izdavanje računa? Ako npr. Etsy jednom ili dva puta mjesečno na račun firme uplati neki iznos, moram li onda izdati račun prema Etsyju ili bi trebao izdavati račun za svaki prodani proizvod posebno. Općenito ne znam kako bi to sve oko računa i prikaza prema poreznoj izgledalo pa me zanima ako netko to već radi da mi malo pojasni.
Uspio sam pronaći računovodstvo gdje su mi rekli da taman imaju jednog klijenta koji prodaje namještaj preko Amazona.
Računovodstvo je lokalno u mom gradu (manji gradić u Slavoniji pa ne znam koliko bi vam koristilo).
Ovo su mi rekli:
Firma bi trebala imati djelatnosti neke od djelatnosti (najbolje staviti sve)
kupnja i prodaja robe
pružanje usluga u trgovini
obavljanje trgovačkog posredovanja na domaćem i inozemnom tržištu
pružanje usluga u trgovini
Pošto nije klasični web-shop preko kojeg se direktno posluje s fizičkim osobama (ili e-trgovina) nije potrebno popunjavati neke dodatne obrasce niti raditi fiskalizaciju.
Normalno prodajemo preko third-party shopova i onda kada oni nama naprave isplatu (jednom ili dva puta mjesečno - kako se već odredi), mi radimo račun na taj ukupan iznos prema njima.
Bitno je da ako prodajemo u više zemalja, imamo odvojene račune prema svakoj zemlji.
Npr. prodali smo 5 nečega u SAD i 10 nečega u Njemačku. Trebamo imati dva računa, jedan sa stvarima koje smo prodali u SAD i jedan sa stvarima koje smo prodali u Njemačku.
Nadam se da će ovo još nekom koristiti, ali svakako prije upuštanja u tako nešto se dodatno treba savjetovati sa svojim računovodstvom.
Da @JosipP ali da li ta firma zna da ako, primjerice, prodaješ sa web shopa koji je u HR stvari u Njemačku moraš imati nekog vraga koji se zove Verpackung nešto nešto - znači to služi da potvrdi da su tvoja pakiranja ekološka. To košta 5 eura a ako to nemaš kazna je 5000 eura.
Eto recimo jedna pojedinost o kojoj nitko od računovođa pojma nema.
Ja imam primjer firme u UK, ali radi se iz HR.
Prodaje se mjesečna pretplata korisniku radi SaaS usluge. Znači tu bude desetke računa.
Uplate sjedaju na Stripe i Paypal.
Na kraju mjeseca se te uplate prebace s Paypala i Stripe na Revolut račun i bilježe se kao 2 uplate tijekom mjeseca u računovodstvene svrhe.
Nije bilo problema do sada. A, inače tko bi unosio sve te račune pojedinačno.
Najvažnije je da se vidi uplata na bankovni račun, a to Paypal i Stripe u ovom slučaju nisu nego samo Revolut.
Zanimljiva informacija. Evo, nikad čuo za to, ali svakako ću pogledati.
Sad, pitanje je, ako se prodaje preko Amazona, Etsyja ili Shopifyja treba li onda isto imati taj “Verpackung”?