Press release da ili ne?

Kao sto naslov kaze interesuje me misljene. Da li ste koristili press release usluge? Da li je imalo efekta? Cije usluge ste koristili. Cena?

Ukratko - DA! Distributere mozes naci veoma povoljno preko sajtova kao sto je Fiverr i sl. Za pisanje ti ne bih preporucio da unajmljujes druge, vec da ih sam pises. Ne umeju drugi to dobro da napisu da postigne zeljeni efekat. Ja sam angazovao kojekakve i po preporukama i po odlicnim ocenama i uvek im je PR koji su mi uradili bio zivo g*vno. Mislim sami po sebi PR koje su pisali su bili dobri, gramaticki ispravni i razumljivi, ali to nije najvaznije.

Sta je najvaznije? Koliko placas? Imas li primjer dobrog PR? Koliko linkova ubacis? Gdje vode linkovi? Za koji tip sajtova radis PR?

Ja sam jednom kupio PR na fiveru sa pisanjem i distribucijom 70$ cini mi se. U PR su bili linkovi samo ka homepage mog amz aff sajta. Nisam primjetio neke promjene, mada lako to moze biti do mene jer iljadu stvari probavam, a neam pojma sta i kako.

Uh mnogo pitanja za kratko vreme… :slight_smile: Najvaznije ti je da PR pobudi interesovanje citalaca i da ih navede da kliknu na tvoj link. Sasvim jedan link je dovoljan. Ako hoces primer, otvori novine, ili idi na neki news sajt. Svaki tekst koji ti budi interesovanje i drzi paznju ti je dobar. Ako ti budi emocije ili ako npr zelis da procitas clanak 2x taj ti je odlican. Sam naslov mora da ti bude clickbait i da izdvaja tvoj PR od ostalih. A tekst sam po sebi mora biti zanimljiv. Kljuc je da probudi neke emocije kod citalaca. Kakve god, ali moraju da budu emocije. Lakse je probuditi negativne emocije.

Ovo sto si ti uradio je ono sto radi 99% ljudi i zato nisi ni video nikakav efekat. Prodaja mora da ti bude sekundarni cilj, a ne primarni. Primarni cilj je da privuces sto vise paznje i, ako je moguce, postignes viralni efekat. A sekundarni cilj je da upotrebis tu paznju u svoju korist. Landing page isto mora da ti bude nesto vezano za sam PR, najbolje nastavak price, ali isto nesto kontroverzno. Ovde treba da smislis kako ces im dalje drzati paznju, kako ces ih vratiti ponovo na svoj sajt i kako ces monetizovati. Drustvene mreze ti takodje mogu pomoci.

Kad hoces nesto da prodajes, moras to raditi suptilno, ljudi ne vole kad im se nesto direktno nudi. Moras ih navesti da sami zakljuce da je za njih dobro da kupe od tebe.

2 Likeova

Bilo bi mi lakše odgovoriti kad bih znao nešto više o onome što ti treba. Što želiš postići press releaseom, koja bi bila tema press releasea/ova, ciljaju li na lokalno tržište ili na globalno?

Konkretno meni treba za affiliate sajtove. Cilj je dobiti sto vise linkova sa authority sajtova.

Ah, ok, onda mi nije toliko blisko područje. Imam iskustva sa slanjem PR-ova za IT firme na hrvatskom tržištu, zato sam pitao. Ali zanima me na kakvim siteovima izađu takve objave, pa ako netko ima neke primjere rado ću ih čut.

Da bi authority sajt objavio članak i link prema tvojoj stranici, tvoj članak koji promoviraš treba biti opako zanimljiv. gluposti i sl. neće objavljivati.

jer da je to tako jednostavno onda bi svi dobivali backlinkove konstantno.

uglavnom taj dio posla možeš i sam napraviti. napraviš free account kod mailchimp, napraviš listu e-mailova i povremeno šalješ svim preporuku za članak. katkad prođe, katkad ne :blush:

primjer e-maila od the verge: tips @ theverge .com

Nije toliki problem naći sajtove koji će objaviti tvoj PR. Više im je bitno da im sadržaj bude jedinstven, da tekst ima slimsla i da nema gramatičkih grešaka, da njihov sajt ne bi izgledao loše. Za njih je to free content.

Druga stvar - affiliate sajt je loša ideja. Šta ti u osnovi nudiš jedinstveno i zanimljivo? Fokus mora da ti bude da privučeš pažnju na svoj sajt i pobudiš interesovanje. Na koji način ćeš to izvesti sa PR? O tome treba da razmišljaš.

Ako budeš pisao PR samo radi linkova, od toga nema ništa.

Pođi uvek od sebe. Npr čitaš novine i vidiš članak neki o nekom sajtu npr. Šta je ono što će tebe navesti da odlučiš da posetiš sajt, ili eventualno kupiš nešto? Ako je članak dobar, ali prosečan, ništa, nastavićeš dalje da čitaš. A ako i posetiš i sajt je prosečan, npr. jedan od milion sličnih sajtova, opet ništa. Zato i nemaš uspeh.

Moraš imati nešto što budi emocije. Npr kontroverzne teme, politika i tabu teme su odlične. Priče o javnim ličnostima su fenomenalne, ali ovde moraš jako pažljivo da ne privučeš previše negativne pažnje i ovo je više BH metoda, jer sebe možeš uvaliti u velike probleme ako nisi pažljiv i moraš se dobro zaštititi.

Uzmi neki uobičajen stav, pa onda piši nešto totalno suprotno. Priča je ono što prodaje. Ne mora da bude tačna, ali mora da bude naizgled verodostojna. Cilj može da ti bude i da iznerviraš čitaoce. Ovo prolazi odlično. Ali moraš da imaš ideju o sledećim koracima. Npr šta ćeš raditi posle i kako ćeš te čitaoce navesti da urade nešto što ti hoćeš.

Ja se bavim najviše BH marketingom. Ključ svega ti je ljudska psiha. Ne možeš ni da veruješ koliko. A ljudi se bave marketingom i o tome uopšte ne razmišljaju. Npr. pišu članke i PR, a razmišljaju jedino o linkovima. Posle se pitaju zašto ne uspeva…

1 Like

Za affiliate stranice… Ne, a i za bilo koje druge ako mislis na PR usluge sto mozes naci po forumima i slicno nije to dobro nista. Kontaktiraj stranice iz tog niche koje ce objaviti clanke u zamjenu za link. Ulozi te pare u clanke. Filtriraj stranice sa puno traffica npr 50k ili vise posjeta provjeri na similarweb i mozes jos traziti sto bolji TF da ima. Ako ti se to ne radi inace ne bi preporucio PBN ali ako radis neki laksi niche bolje i to nego PR.