Problem

Društvo bok!
Evo ovak, imam jedan specifični problem. Naime, klijent s kojim sam sklopio ugovor o izradi web stranica je zahtjevao da sajt bude izrađen u joomla cms-u i da postoji mogućnost slanja newslettera. Ok, no problem! Započeli smo sa izradom da bi, na otprilike pola posla, klijent zatražio još jednu kolumnu u layeru (znači four column layer). Riješili smo i to na način da pridodam još jedan predložak osnovnom predlošku (dakle, to komplicira stvar pri samoj administraciji). Nekako u to vrijeme saznao sam da klijent ima cca 2000 pretplatnika na newsletter. Pitao sam ga ima li VPS ili dedicated server na raspolaganju. Veli da nema ali da je na starom webu to funkcioniralo jednim klikom na send button (sve u komadu). Malo sam se počeškao po lubanji i krenuo dalje s radom. Ok, postoji cron job, pa ćemo to tako riješiti. Međutim, mrkva! On hoće sve odjednom a dobro znamo koje su mogućnosti slanja ako smo kupili “normalan” hosting paket. Još uvijek vodim borbu s tim je to ne funkcionira kako bi htjeli ali ima još jedna stvar. Klijent se prvi put susreće s joomla administracijom i traži od mene da mu pišem tutorijale, upute i slično. Sajt je naime višejezičan, ima podosta modula, pridodani predložak i sl. Čak sam odlučio napraviti mu custom template s 4 kolumne (uračunato u ranije dogovorenu cijenu).

Molim vaše mišljenje o tome.

Hvala

Prije samog projekta se dogovorite da ti da specifikaciju zahtjeva i sve po tom radis. Svaka promjena zahtjeva je promjena specifikacije i podlijeze dodatnoj naplati (naravno, neces covjeku naplacivati svaku glupost jer si to ionako uracunao u pocetnom izracunu cijene).

Ako nece, onda mu naplatis toliku cijenu da je tvoja satnica ne moze prekoraciti s njegovim promjenama zahtjeva. :smiley:

Naravno, uvijek ima muljaze, tako da trazi sta detaljniju specifikaciju, jer ce te inace muljati na nedorecenostima! Obicno, ako je klijent normalan, razumjet ce ako mu sve lijepo objasnis. Znaci, zdravo seljacki mu objasni da ako ste se dogovorili za jedno, a on to naknadno promjeni, to zahtjeva tvoj dodatan rad, koji mislis naplatiti (jer nitko ne radi besplatno!).

Savjetujem ti da ti isplati svotu za koju ste se dogovorili prvi dio projekta a nakon toga možete nastaviti kasnije sa daljnjim radom

Dotaknuo bi se ovog dijela sa slanjem newslettera. Ne samo da server ne bi bio u stanju već također postoji opasnost da se sav taj email tretira kao spam zato bolje slati dio po dio.

Tko je radio ugovor i može li se negdje vidjeti taj ugovor (špranca)?

Sorry @trnac ali nebih izlazio van s ugovorom. Mene je više zanimalo to pilanje s slanjem newslettera. Mislim da su zahtjevi klijenta u ovom slučaju nerealni. Ima li netko sličnih iskustava?

Nadao sam se da u ugovoru piše da su tehnička rješenja stvar izvođača :slight_smile:

Ako on može poslati sve mejlove jednim klikom, a ti mejlovi će zbog tehničkih ograničenja biti slani kroz 5-10-20 sati, to po meni nije uopće stvar rasprave. Treba pojasniti moguće posljedice takvog načina i ako to želi, OK. Naravno, staviti nešto na papir nije loše jer već imate ugovor.

Naravno da su tehnička rješenja stvar izvođača. To se podrazumjeva. Cron job je funkcionirao ali klijentu to ne odgovara i želi da svih 2000 mailova ode odjednom:rocjena:. Upozorio sam ga na moguća bananja, posljedice itd. Mislim da ću neke stvari morati napraviti na svoju štetu kako bih zaključio suradnju i mirno mogao spavati.