Samozaposlenje- pravdanje troskova

Registrovan sam kao veliki preduzetnik u BiH (RS). Posto sam “veliki” placam 10% poreza, ali mogu pravdati troskove. Prosle godine to nisam radio, al s obzirom da bih ove godine preko firme trebao platit 30-40k BAM, uzeo sam onu biznis karticu i poceo placati i skupljati fakture.

Medjutim, moj knjigovodja je pricao s inspektorom, i da ne duzim pricu, zakljucak bi bio:
-Sve fakture sto sam skupio, i nacin na koji sam platio je ok kad je u pitanju oznacavanje tih uplata kao trosak, medjutim- da ne bih placao porez na te iznose, potrebno je da od osoba/firmi kojima placam, osim fakture, dobijem i dokument (izdan od strane njihove drzave?!) da oni na te iznose svojim drzavama placaju porez, inace ja moram placat tih 10% ovdje (u kom slucaju se ne isplati nista ni pravdati, bolje samo prebaciti na licni racun i placati odatle, ne brinuti se o fakturama i ostalim zajebancijama).

Jel ima iko slicno iskustvo u BiH? npr da ste pravdali troskove pisaca i sl, i da vam je potencijalno inspektor rekao da je sve ok iako niste uradili ovo sto sam napisao gore?

ček malo, plaćaš u inozemstvo? pa šta ti imaš sa porezom? platiš kolko faktura glasi i to je to. Prvi put čujem da postoji porez na takvo što (to je što znam između firmi, e sad ti si preduzetnik to već struka treba da kaže je li isto kao i doo)

jedan “sličan” primjer imam i ja…
jedna firma iz poljske mi plaća na privatni račun redovno, dakle bez ikakvog papira, samo plati i to je to…
druga firma iz poljske neće da mi plati dok ne dostavim da sam čist sa poreznom… pojasnim da im taj papir ne treba, i kako već radim sa firmom iz poljske i da ništa ne traže, oni se čudom načudiše, i kažu da im taj papir treba da pravdaju svoj porez…

očito to svatko tumači po svojem…

Ako sam dobro skužio , kolega pita kako da ino račune pravda kao trošak? Rashod.

Da mu taj iznos ne ide u osnovicu za plaćanje poreza.

Ne bi ja placo niciji porez, nego da bih opravdao svoj trosak “moram” i ne platio porez na profit (na troskove) imati dokaz da onaj kome placam (troskovi poslovanja) placa porez u svojoj zemlji

bas to… fakture placam koliki je iznos na njima… fora je da mi se ti troskovi ne oporezuju kao profit (jer to nisu)

Ne znam za BiH, ali inače su troškovi općepoznat način za smanjivanje porezne osnovice.
Porezna uvijek ima neka svoja “mišljenja”. Ima nešto važnije od njihovih mišljenja, a to je zakon. Velim, ne znam kako je u BiH, ali potraži što spada kod vas pod porezno priznate troškove i ako se to što plaćaš može tamo progurati daj otkaz knjigovođi i nađi novog.

Puno toga je stvar interpretacije. Čak i dobra večera i noćni proćni provod lako može proći pod reprezentaciju, marketing i još štošta, a da li će restoran platiti porez na svoju zaradu nije tvoja briga.

A nije posve do knjigovodje, ovo je vise prenosenje informacija i raspitivanje jer se inspektori mogu ponasat kao kauboji, pogotovo kod zakona koji nisu jasni i direktni i ostavljaju prostor za razlicito interpretiranje.

Medjutim, to ovdje ne bi trebao biti slucaj jer Zakon o porezu na dohodak Republike Srpske, Clan 17 stav 1, kaze:

Rashodi koji se mogu odbiti od prihoda su plaćeni troškovi u toku jednog poreskog perioda koji su povezani sa obavljanjem te samostalne djelatnosti.

I onda ispod navodi jos dodatne rashode koji se priznaju, pa onda ispod toga sta se sve ne priznaje.

Ja nesto kontam da bih svakako pravdao sve sto je placano preko firme i adresirano na istu (s fakturama). Naravno tu su i sve prepiske koje inspektorima mozda ne bi trebale al bi svakako imali uvid u njih ako zele Pa ako hoce praviti probleme onda jbg, al svakako en bih htio “baciti” 3-4k u vjetar.

EDIT: Jedan od stavova je da se ne moze pravdat trosak bez dovoljno evidencije o trosku (a ne vidim gdje mogu vidjet sta je “dovoljno”)

Naravno, dok ja imam racun ja treba da sam cist a ne da ja glumim inspektora. Doduse, mi smo igraniceni i za marketing- moze se pravdati najvise 5% od citavog ukupnog prihoda za tu godinu

Problem ne samo u našim državama nego i općenito je da se nije dobro sa rogatima bosti, niti kad si u pravu.

Inače, ja ne volim ništa pitati na Poreznoj, a još manje inspektore. To je sekta koja se igra Boga i stalno ima neka “mišljenja”, kao da su svi nepismeni i ne znaju pročitati zakon. Postoji zakon i postoji sud. E sad, Porezna može zakomplicirati život i prije sudskog rješenja.

Jel ti pisac dostavio sadržaj za obavljanje djelatnosti? Jest. Kraj priče :slight_smile:

Stavova ili zakona? Ako nije to “dovoljno” konkretno definirano u zakonu, onda barem za ove troškove pisaca i slično nema uopće govora da ne bi MORALI priznati i milijune potrošene na to. Druga stvar je što se Porezna igra Boga, a sudovi su joj naklonjeni jer kako bi to izgledalo da sud poklopi Poreznu :wink:

Ne znam što više reći. Ja bih 100% računao trošak na svakog pisca (od kojeg imam račun) kao porezno priznati trošak (bez obzira da li taj pisac kasnije plaća porez) i uopće se ne bih obazirao na ono što kaže neki inspektor.

Najlakše je raditi na crno, pa dok ide, ide… Kakvi porezi i pravdanje troškova. Problemi tek krenu kad registruješ firmu. :smiley:

Šalu na stranu, to da ti moraš platiti 10% poreza na te troškove ako nemaš dokaz da je klijent u svojoj zemlji uplatio porez je TEŠKI KRIMINAL. :smiley: Ali očigledno legalan.

Možda je i do knjigovođe, a možda i do različitih tumačenja zakona i propis.

U svakom slučaju, bezveze da se ja kao preduzetnik moram cimati da bi opravdao to malo troškova. Nema nikakvog smisla.

Velim, ne znam za BiH, ali ako baš ovako piše u zakonu, onda je ipak potrebno. Ako je to samo mišljenje nekog inspektora, lijepo mu se nasmij i reci da ode must nekog drugog :slight_smile:

evo jedna zanimljivost- kad sam radio dropshiping preko ebaya, radio sam preko amera koji je sredio sve papire (otvorio firmu i sl) i on je uzimao 25% od profita, meni 75%…

Desilo se da smo mi trebali skupljat njihov PDV za Floridu… a nismo… nit je Amer prijavio ista a morao je svaka tri mjeseca (bolje je da slazes i prijavis 0 nego da ne prijavis nista).

Dobije poziv iz njihove porezne da kazu da je napravio dva prekrsaja, za koje je kazna bila oko 3-4k $, i da drzava FL projecjenjuje da je on trebao sakupit oko 3,000$ sales taxa i proslijedit njima (znaci sve zajedno 6-7k$). Medjutim, nakon sto je on objasio da ovo radi prvi put, i da nije znao, ova zena iz porezne ponisti kazne, i manualno unese u sistem po 0$ skupljenih za zadnja dva kvartala, i kaze da ne treba nista uplacivat, iako je nesto skupljeno u trenutnom kvartalu- da opet samo prijavi nula sledeci put, al da posle toga pocne skupljat 6% za svaku prodaju u FL.

Kad bi se ovo ikad desilo kod nas da porezna tako olako otpise i kazne i dugovanja (pogotovo na ovako “tezi” prekrsaj).

Naravno, sve sto je meni slao, pravdao je kao troskove, a nikad mu nije trebala nikakva ni faktura ni nista (nit je morao slati meni na firmu, slao je i na licni racun bez problema).

Prvi puta čujem da treba dokazivati da ino dobavljač plaća svoje obaveze prema svojoj matičnoj državi.

Porezni priznati rashodi su poznata stvar. Sve što je stvarno utrošeno za poslovanje je porezno priznati rashod. Platio si domene i hosting, OK. Očekivano je da imaš prihode od toga. Vodio si poslovne partnere u noćni provod, OK. Mora postojati dokumentacija koja potvrđuje njihov boravak i svrhu boravka.

Problem je što porezni nadzor ima uhodanu šemu što prvo provjerava. Upravo su troškovi reprezentacije problematični. Pa onda sve vezano uz keš (blagajne), troškovi putnih naloga, honorari i studentski ugovori…

"Rezident Republike Srpske, koji isplacuje nerezidentu prihode iz stava 1. ovog clana, duzan je da odbije porez od iznosa prihoda nerezidenta i da odbijeni porez uplati na racun javnih prihoda Republike Srpske, ukoliko ugovorom o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja nije drugacije uredjeno. "

Znaci rashod se prihvaca, nego inspektorica tvrdi da se mora platit porez kao da je neko iz inostranstva dosao ovdje pa mu ja placam zato sto mi radi nesto na kuci, a ne da sam ja poslao pare na drugi kraj svijeta za nesto sto je uradjeno na tom drugom kraju svijeta :smiley: Gluposti

Ima li iko da je pravdao troskove placanja pisaca (ili nesto sl), i da nije imao problema s inspekcijom? Bukvalno sve zemlje u regionu imaju slicne zakone… izgleda samo da se ne sprovode u djelo zato sto su ovo slucajevi koji nisu uzeti u obzir pa porezna i njeni inspektori ne znaju sta rade

Inace, gledo sam i zakone u HR i SR, i slicni su. Cak stavise, ovi neki sajtovi (hrvatski) sto se poreza ticu, navode ovakve primjere i govore kako bi se trebao placati porez na poslan novac u inostranstvo.

nekako “realno” gledajući i trebalo bi tako da bude jer taj kojem plaćaš nije firma… nešto kao unutar države PDV koji ti se ne vraća ako je privatna osoba …

probaj sa fiktivnim računima… :slight_smile:

nerezident se odnosi i na firme na iskljucivo na fizicka lica (stavise, prvenstveno na njih jer ce oni biti vecina takvih placanja)

sada slučajno naletih na mail o kojem sam ti pričao…

This is very strange as all the companies providing advertising solutions to the publishers internationally are required to receive the tax-residence certification from the abroad publishers. If you work with the local company it is not a case, but in terms of ******, which is a polish company, we can’t see them legally provide services to you…

Not to require a tax-residence certification they would have to either cut 20% more from your remuneration (which is hardly possible) or avoid taxes. I can’t really decide which is worse.

Nevertheless, we would be more than happy to work with you so if you ever decide sharing tax information is not a problem for you, we will gladly start the cooperation.