Šef firme želi da se brinem o IT-u u firmi

Radim u jednoj firmi marketing i promociju. Danas me je sef pozvao na razgovor i pitao dal mogu odrzavati racunare unutar firme i filijala, i generalno IT opreme jer ne zeli da se prodavaci i serviseri opreme koju prodaju (oprema za skijanje i bicikliziam) zezaju oko toga.
Koliko sam primjetio to su obicni problemi, tipa pokvarila se tastatura, pokretanje programa za naplatu, zasto nece email da se posalje i sl.

Eh sad zanima me sta ja mogu dodatno uraditi da preventiram vece greske na racunarima, koji je najbolji nacin da se rade backupi. Trebala bi mi jedna osnovna to do lista za te racunare. Ima ih ukupno 30. Po 2-3 u svakoj filijali.

@justarandomuser

Reci sefu da ce onda trpjeti marketing.:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:
Ako mislis da mozes jedno i drugo, ne mozes.

Sve ovisi koliko imate racunala/servera, koliko ljudi koji rade na racunalu , imaju pojma itd.

Jer ce te zvati za svaku sitnicu.

Imao sam kolegu koji je radio sličnu stvar prije 15-ak godina, postavljao je šifre na “screen savere” i onda su ga iz firmi zvali da im riješi “probleme” :slight_smile:

Naravno, uredno je naplaćivao rješavanje problema koji je sam izazvao. Dugo vremena sam smatrao da se šalio u vezi s ovim, a onda sam naletio na 2-3 osobe koje su mi ovo “potvrdile iz prve ruke” :slight_smile:

Znači ima posla, samo se treba snaćiF. Novalić

5 Likes

Neka ljudi kupuju osnovno, brašno, ulje …F. Novalić hahahahahahaha

2 Likes

Ovisi što se koristi. Backup mi je trebao 2 ili 3 puta na računarima koji su high priority .
Prevencija je najbolja na način da obučiš korisnike neke osnove i da ima ukažeš na njihovu odgovornost kada koriste PC. To je radni alat i tako se treba odnositi prema njemu.
Ja koristim slabo MS Outlook 2007 , te većinom Thunderbird. Backup ide najbolje na način da kopiraš identity folder.
Za aplikacije imamo support, ali probleme vezane za OS ja rješavam. Isto tako, domenu (email) ja pratim koliko mogu kroz cPanel, osim ako se dogodi pad servera za što zovem support .
Miš tastatura isl je najmanji problem. Mreža zna često zezati, modem/router ili pad napona. To su stvari gdje se treba znati postaviti pa tražiti od telekoma da reagira. Oni uvijek kažu resetiraj modem, pa ako nisi vješt mogu te tako vozati danima.
Pad napona pokrijem sa potrebnim brojem ups jedinica, a network sa viškom switch uređaja u poslovnicama.
U biti, kada snimiš situaciju i radiš redovno provjere i određena poboljšanja, kroz neki period ćeš doći na to da te rijetko kada iznenadi neki veći problem. Ostane ti redovno održavanje, koje sam planiraš po svojim mogućnostima i slobodnom vremenu .

Da ne zaboravim, treba ti neki remote . Ja koristim TeamViewer sa licencom, pa tako pratim i noćnu smjenu od kuće. Rijetko treba, ali kada zatreba uvijek je frka i važno je brzo reagirati.

1 Like

@jorgovan sef ce placati 80 CHF po satu, tako da mogu sve… ako treba i postat contract killer haha.

@komentar hvala na odgovoru, mene brine jer su windows racunari gdje ni sebi u zivotu ne radim backup. Ako padne sistem, dignem na novo i kraj. Da je linux sve bi znao rjesit u nekoliko komandi, al jbg ne zele open source.

Koja havarija te može zadesiti? Mislim da OS (Win10) neće raditi probleme, posebno ako su to klijent mašine. Ako i dođe do problema, lako se podigne system na novo i podese aplikacije. Sada je samo pitanje što imaš na tim mašinama … Ako si vješt sa Linux, Windows ti neće biti teško održavati.
Daj nešto konkretno da te muči…

Dal je pametno klonirati sve HDD na externi disk? I koliko puta to raditi mjesecno?

Ako se nesta desi, samo vratim iso fajl u disk?

Il je ok da radim samo obicni windows backup iz panela?

Zasto ne bi svi podacili bili na serveru, a ne lokalno na svakom kompjuteru?

Za lokalne podatke nema backupa, eventualno raid 2 diska, a server se backupira svaki dan.

Treba vremena naucit ljude da ne rade nista lokalno bitno lokalno, ali puno jednostavnije.

Openmediavault i URBackup plugin.

Materijala za podešavanje imaš na youtube-u.