Evo dok se pije kafućino reših da napišem tekst na temu semantičkog SEO-a i entiteta. Po nekim istraživanjima koje sam ja gledala na internetu, čak 80% vlasnika sajtova na svojim stranicama ne koristi semantički SEO i entitete, već se i u 2025 godini i dalje oslanjaju na tradicionalni SEO, koji se bazira na ključnim rečima i kupovinu linkova. Mnogi još uvek ne znaju kako funkcionišu googleovi algoritmi rankbrain i bert.
Semantički SEO i entiteti su veoma bitna tema i to je SEO tehnika koja će vaš sajt učiniti boljim puta100 i uz pomoć ovog SEO-a vaš sajt će postati tata na decu, kako ja volim da kažem. Znam da zvuči malo prepotentno, ali je istinito i korisno i kada sa tradicionalnog SEO-a, pređete na semantički SEO ubrzo ćete videti razliku i napredak i bićete zahvalni teta princesMaji.
Dakle slažemo se da postoji tradicionalni SEO koji se bazira samo na ključnim rečima i linkovima i moćni semantički SEO. I da ne bude zabune, u semantičkom SEO-u se takođe koriste ključne reči i linkovi, ali i još drugih stvari.
Primer i razliku između tradicionalnog i semantičkog SEO-a ću dati, npr. na tekstu o nekoj turističkoj destinaciji za letovanje ili zimovanje, sve jedno.
Dakle u tradicionalnom SEO- tekstu o recimo letovanju na ostrvu Hvar, pisaće ime hotela, cena, šta se sve obilazi, šta je na meniju za jelo i slično. Naravno u tom tekstu će se gađati nekoliko ključnih reči, kasnije dodati možda i neki link i to je to.
Kada koristimo semantički SEO u istom tekstu i na istu temu, pisaće se isto cena smeštaja, ime hotela i sve što ima u prvom tekstu, ali ćemo dodati i entitete. A šta bi u ovakvom tekstu bili entiteti ??? Pa recimo neki istorijski događaj koji se tu ili u blizini dogodio, recimo odigrala se nekva velika bitka i tu odma dodate i link prema wikipediji o toj bitci. Pa onda dodate i ime nekog slavnog vojskovođe koji je vodio tu bitku. Pa dodate da se i danas vide tragovi te velike i čuvene bitke i da turisti mogu da posete to mesto i da vide sve o tome. Ali čekaj, kako će običan turista da nađe to mesto ??? A pa da, za tako nešto postoje turistički vodiči na Hvaru i onda dodate i tekst i link ka turističkim vodičima koji mogu da ih odvedu na tu destinaciju i da im ispričaju priču o toj čuvenoj bitci. Ako se neka poznata ličnost rodila na Hvaru i to dodate obavezno i naravno link prema wikipediji, linkovi prema wikipediji su nofollow, to ne moram da naglašavam. Ako postoje prirodne znamenitosti tipa termalni izvori, parkovi, reke, pećine i slično i to dodate i takođe napišete da mogu da se posete. A onda vrlo bitno, kulturni entiteti, kao što su festivali, manifestacije ili čak i tamošnji običaji i to obavezno dodate i napišete nešto o tome i to potkrepite nekim linovima, ali sa jakim autoritetom, ako nema ništa onda cepajte wikipediju. Onda možete dodati neka mesta za izlaske i provod, kafane sa dobrim jelom i možete da ih linkujete, na ovaj način čak možete dobiti i prirodne linkove od njih, jer će vam svakako biti zahvalni.
Podnaslovi treba da budu nešto tipa Zašto je ostrvo Hvar savršena destinacija za letovanje, Atrakcije u blizini našeg hotela, Povežite odmor sa slavnom istorijom i slično, podnaslovi su jako bitna karika. Naravno uz ključne reči gađate i sinonime, kad čujem da neko ne vodi računa o sinonimma, kosa mi se digne na glavi.
Uglavnom mislim da ste shvatili na koji način funcioniše semantički SEO i entiteti i da ne moram da vam objašnjavam koliko je ovo moćniji SEO od tradicionalnog koji se oslanja samo na relativni kratki tekst i samo na ključne reči.
Google ne traži samo cene smeštaja i koliko košta pljeskavica, ako vaš tekst obuhvata širu priču o ostrvu Hvar vi automatski postajete autoritativniji izvor od vaše konkurencije. A sem toga ne moram da vam govorim koliko će ovakvi tekstovi bolje prodati ponudu, a i ako je ne prodaju posetilac će se više zadržati na takvom tekstu, nego na tekstu gde samo piše o smeštaju, ceni doručka i bazenu.
Za semantički SEO i entitete možete proveriti za vaš tekst konkretno šta vam fali pomoću Semrusha ili Ahrefsa, a možete i preko googles natural language api alata, mislim da je free, ali nisam baš sigurna.
Baš bi me zanimalo koliko vas koristi semantički SEO i entitete na svojim sajtovima, moj vam je savet da počnete što pre i da saznate više o ovoj temi, isplatiće vam se puta 100.