Slanje maila tvrtkama

Da li je dozvoljeno poslati mail (obavijest) tvrtkama o postojanju sitea/servisa koji im može olakšati neke stvari?

Recimo, nadjem mail od tvrtke na njihovom site-u i pošaljem mail tipa Poštovani, site taj i taj vam može pomoći u tome i tome pa se slobodno
koristite njime. Ovaj mail ste dobili jednom i nećete ga više dobivati. Pa, recimo, svaki dan pošaljem 20-ak zasebnih mailova, ne cc ili bcc, nego svakom posebno.
Znam da se može nazvati tvrtka pa pitati, ali da li se može odmah poslati mail kao obavijest. Dakle, ništa im se ne prodaje niti uvaljuje samo obavještava. Naravno, još bih napisao
ono tipa “oprostite na smetnji…” i slično.

To je regulirano člankom 107. Zakona o elektroničkim komunikacijama. U stavku 4. piše da se odredbe stavka 1. i 2. koje brane odn. ograničavaju takvu vrstu komunikacije ne odnose na pozive pravnim osobama u svrhu izravne promidžbe i prodaje. Dakle, smiješ. Stavak 3. pojašnjava, međutim, neka ograničenja na takvu vrstu komunikacije.

Trebaš imati na umu, međutim, da dopuštena upotreba tvog računa elektroničke pošte može biti dodatno ograničena uvjetima korištenja tvog operatera - od ISP-a do pružatelja usluge elektroničke pošte. U tom je smislu bitno da kontaktiraš onoga kod koga imaš poštanskI pretinac i dogovoriš s njim režim slanja takvih poruka i to svakako preko njegovog odlaznog (SMTP) poslužitelja. Bitno je da ne dođeš na spam-liste, da ne šalješ e-mail na način koji će ometati primatelja u normalnom korištenju pošte i sl. A kako prigovore možeš vrlo lako dobiti (i prema tvom ISP-u, kao i prema tvom davatelju usluge e-pošte), na to moraš biti spreman.

Što se sadržaja e-maila tiče, to je stvar psihologije, međutim nema baš nikakvog pravnog utjecaja. Nećeš biti manje ili više odgovoran ako napišeš “oprostite na smetnji”, samo može imati manju ili veću uspješnost kampanje (a ti sam ovdje vidi što je bolje). Kako bilo, svakako trebaš imati jasno naznačenu i jednostavnu mogućnost da se osoba usprotivi daljnjem primanju promidžbenih mailova od tebe, a ako nemaš namjeru nastaviti slati, nije naodmet i to napomenuti. Također se možeš, ako hoćeš, pozvati na navedeni zakon - opet to ovisi o tebi. Ovdje već ulazimo u područje marketinga i to više s pravom nema veze, te ovisi o tvojoj vještini i iskustvu.

Hvala ti na odgovoru. Pročitao sam već i prije taj članak iz Zakona o elektroničkim komunikacijama, pa većinu stvari pretpostavljam, ali pretpostavka je majka svih zaj…a, pa za svaki slučaj pitam.

Dakle, kao što se može i nazvati, tako se može i poslati mail, ne?! Vidim stavak 3 (imaju jasnu i nedvojbenu mogućnost besplatnog i jednostavnog prigovora na takvu uporabu), to je nešto tipa Unsubscribe. S obzirom da imam na umu ručno slanje recimo cca. svakih pola sata 20-ak mailova dnevno, kako bi bilo najbolje to riješiti?

Da li se i ovakvim ručnim slanjem može doći na spam-liste?

Ovo “dopuštena upotreba tvog računa elektroničke pošte može biti dodatno ograničena uvjetima korištenja tvog operatera”, pretpostavljam da trebam pogledati uvjete korištenja kod operatera za taj email, ne?! Ono sitnim slovima :wink:

Još jednom ti hvala na trudu oko odgovora.

Mene je nedavno jedan poznati strani bulk mail service odbio, jer sam na pitanje o podrijeklu email liste odgovorio da sam adrese skupio preko raznih stranica, direktorija i sl.

Rekli su mi da ako je email objavljen na netu - da to ne znači ujedno da je korištenje tih adresa za email marketing legalno.

Sad opet…ti zakoni se od zemlje do razlikuju, tako da je to vrlo diskutabilno pitanje.

Kod nas se zakona svi, naravno, bespogovorno drže. Čisto sumnjam da je za taj zakon itko uopće čuo. Mislim, razmišljati o tom zakonu prije slanja reklamnog maila… C’mon.

Pošalji, nemaš tu šta pametovati. Tko ti ne odgovori - nazovi. Eto. Kako će drugačije saznati o tebi ako se ne reklamiraš?

P.S. Kakvo je stanje po firmama u nas, ne bi me čudilo da nitko ne odgovori. Vidjet će mail i posmislit “BMK”. Tako to ide.

Da.

Kontaktiraj svog hostera kod kojeg imaš mail i dogovori s njim režim slanja. Nije problem slati i bulk-mailove (ima i programa).

Ne znam točno kako se dolazi na spam-liste.

Ako se, recimo, spajaš na internet preko T-Coma, a hosting (tj. e-mail) imaš kod xy-hostinga, onda abuse služba i jednih i drugih može dobiti prigovor. Ne znam kako će jedni ili drugi postupati u slučaju takvih prigovora. No, najbolje je kontatirati ove potonje i dogovoriti s njima slanje. Zato je možda zgodno imati hosting u Hrvatskoj, kod nekog domaćeg hostera jer ćeš ih lako kontaktirati i od njih možda dobiti i nekakve savjete, pošto s tim vjerojatno imaju iskustva.

tsereg, puno ti hvala na svim odgovorima. Sve sam to više manje pretpostavljao, ali nije naodmet pitati, obzirom da još nisam imao ovakav slučaj. Hvala još jednom.

Pa, bez obzira na držanje/nedržanje zakona, ja bih se zakona ipak držao. A što se tiče ovog u PS-u, pa tu mislim da sve prije ovisi o sadržaju maila, prvo privući korisnika naslovom, a zatim tekstom. Niti ja ne otvaram mailove s naslovima koji me ne zanimaju, a pretpostavljam da će svatko pogledati naslov i tko mu šalje.

Ne da mi se otvarati novu temu (ova je prikladna).
Svakako isprobajte Streak, dodatak za Chrome i Gmail.
Može biti od velike koristi za email marketing.
http://www.streak.com/
index.hr