Ja sam online poduzetnik iz Zagreba, vlasnik nekoliko uspješnih stranica, i htio bih s vama podijeliti put jedne od njih.
Iz osobnog iskustva znam koliko je vrijedno saznati neku novu, korisnu informaciju u pravo vrijeme, stoga cu pokusati pomoći da ne prolazite kroz isti trial&error proces.
U ovoj temi nećete vidjeti affiliate linkove, da prodajem nešto ili nudim usluge i proizvode od poznanika. Poneke spomenute stvari bit će tu iz razloga sto su korisne.
CILJ: Stvaranje branda čije informacije i proizvode koriste ljudi diljem svijeta
Gdje smo trenutno:
-
mjesečna brojka pageviews-a: 378,211
-
proizvodi dostupni na Američkom tržištu: 5
-
proizvodi dostupni na svjetskom tržištu: 1
Probat ću u što je moguće kraćim crtama objasniti kako sam došao do trenutnog stadija ove stranice.
Plivajući u moru mikro niša stranica, u vrijeme kada je bilo popularno raditi ih na desetke (neki i na stotine, ne sumnjajući da se i ovdje nalazi netko tko je slično radio), postalo je jasno da količina truda potrebnog za rangiranje manjih i takozvanih “authority” stranica nije pretjerano različita.
Ideju za ovo tržište dobio sam upravo zahvaljujući jednoj od tih manjih stranica koje sam u to vrijeme posjedovao - napravio sam detaljno istraživanje tržišta, kupio brandabilnu domenu i krenuo s radom.
U početku se sve svodilo na keyword research, objavu članaka te promociju istih.
Zbog prijašnjeg SEO iskustva znao sam otprilike koliko će trebati truda, novaca i vremena da se prvi članci počnu pojavljivati u top 10 pozicija na tražilicama.
Dok sam čekao takozvani sandbox period (kojeg sam, retrogradno gledajući trebao preskočiti kupnjom već aktivne domene s kvalitetnim backlink profilom) da prođe radio sam na socijalnim profilima i pokušavao putem njih dovesti ljude na stranicu, točnije, email listu. Jedna od uspješnijih metoda je bila održavanje natjecanja u kojima bi pobjednici osvajali nagrade od brandova koji su u to vrijeme htjeli sponzorirati takvo što. Učenjem i testiranjem raznih metoda profili su uspješno rasli.
Ubrzo, uz sve ostalo što sam radio, postalo je previše posla za jednu osobu i tako je došlo da suradnje s bliskim prijateljem, s kojim zajedno pokušavam ostvariti ovaj cilj. Bez njega definitivno stranica ne bi bila ovakva kakva je sada. Jako je puno pridonio u raznim područjima rasta.
To je znatno ubrzalo proces i malo po malo smo počeli odlično rangirati za skoro sve glavne pojmove.
Trebam naglasiti da je tadašnja vizija bila stranica monetizirana reklamama i affiliate prodajama. No kako je FBA (Fulfilled by Amazon) model postajao sve popularniji, odlučili smo ga isprobati. Tu smo imali veliku prednost nad drugima kojima uspjeh proizvoda ovisi isključivo o rangiranju u Amazon pretragama.
To se pokazalo uspješnim pa smo tako nastavili biti u svakodnevnom kontaktu s kineskim proizvođačima u svrhu proizvodnje novih brandiranih proizvoda koje smo prodavali putem stranice.
Nije, naravno, sve išlo glatko i lagano, puno je bilo grešaka, pokušaja i neuspjeha, kao uostalom u svim područjima u kojima pokušavate napraviti nešto sami ispočetka i neiskusni ste. Samo neke od stvari su:
• propala narudžba od 200 proizvoda zbog krivo naručenog utikača (kao da nam to nije bilo dovoljno, bili smo prisiljeni i platiti da se ti proizvodi unište)
• tužbe za copyright
• pad stranice zbog nepripremljenosti na veću količinu prometa i sl.
Kada bih morao odabrati jednu, glavnu stvar koja je pridonijela trenutnom stanju stranice, po mom mišljenju, to bi bila alokacija vremena i resursa. Budući da nas je malo (2 osobe) a budžet koji imamo nije pretjerano velik, bili smo prisiljeni iskoristiti to što imamo na najbolji mogući način. Primarni cilj je bio što brži rast.
Sada kada smo jako blizu ostvarenja tog cilja, na točci na kojoj je teško opravdati troškove za par posto više prometa (jer smo jedna od najposjećenijih stranica u toj niši), moramo se fokusirati na stvari koje smo radili suboptimalno, zbog nedostatka vremena, odnosno samo zato što smo ih “trebali” imati.
Tu vidimo najviše prostora za napredak i na to ćemo se sljedećih par mjeseci fokusirati. Primjeri toga su:
-
unaprjeđenje sadržaja (počevši od najčitanijih tema)
-
bolji copywright
-
ugodniji dizajn (optimiziran za određene ciljeve)
-
zanimljivije i kvalitetnije email kampanje
-
zabavniji sadržaj društvenih mreža
-
unaprjeđenja dizajna proizvoda, itd…
Nadam se da će dijeljenje našeg putovanja imati pozitivan utjecaj na vaše poslovanje.
Na sva pitanja pokušat ću odgovoriti što je bolje moguće.
P.S.
Točno tržište i domenu nažalost, ne planiramo objaviti.