[Tutorial] Jednostavno, brzo i efikasno poboljsanje CTR-a

Ovdje se radi o veoma brzoj a efikasnoj on-page optimizaciji, preciznije – CTR optimizaciji.

Sta nam treba:

  • Stranica na kojoj vec rangirate za neke pojmove
  • Google Search Console

Ulogujes se u Google Search Console i ukljucis sve opcije (clicks, impressions, CTR, average position), trebace nam.
image

Kliknemo na “pages” i sortiramo ih po broju impresija
image

Sad cemo da nadjemo nase “pages” koje imaju ocajan CTR. Ali da bi zaista znali sta radimo, prvo treba razjasniti sta Google uopste misli konktetno ovdje pod CTR

image

Ok, “click” je potpuno jasan, ali sta se broji kao “impression”?!

O tome sam Google veli ovako:

“Whether or not the link must actually be scrolled into view or otherwise visible depends on the type of search element that contains the link”

Drugim rijecima, moguce je da link koji se pojavi na drugoj stranici Gugla, pod nekim x uslovima se ipak mjeri kao “impression”, iako user nikad nije skrolovao do njega. U tom slucaju nije ni cudo da je CTR sa prosjecnom pozicijom 14.5 losa, jer realno onaj ko je vrsio pretragu nas link nije ni video, iako je Gugl po nekom sistemu to ucitao kao “impression”.

Sto se tice pozicije:

“The position value is a complex metric that can be misleading if you don’t understand the subtleties”

Ali ajmo mi se ispetljati iz te zavrzlame i izdvojiti onda samo one pages za koje i u prosjeku rangiramo na prvoj strani Gugla . Te linkove je user svakako realno vidio.

PAGES CTR

To radimo ovako:

Idemo na “filter rows”, pa na “positions”
image

I onda filtriramo samo one stranice koje se pojavljuju na prvoj strani Gugla (position smaller than 11)
image

PS. Ako imate sitelinks u SERP (npr. oni koji koriste plugin Table Of Contents), sklonite ih iz rezultata ovako:
image

Sad sortiramo rezultate opet po broju impresija, u opadajucem nizu, i dobijamo konacnu listu samo onih stranica koje rangiraju u top 10

Vec na drugoj poziciji ovdje imamo stranicu koja ima 370k impresija, prosjecna pozicija u SERP joj je 5.5, a CTR je samo 0,6%. Ogroman neiskoristeni potencijal. (alarm!!!) :warning:
image

U prevodu: neko ukuca keyword, vidi link na nasu stranu na prvoj strani Gugla, ali je meta descriprion tako ocajan za tog usera, da on bas ni pod razno ne klikne na njega.

Ovo moramo promijeniti, ali necemo to raditi odokativno, nego moramo vidjeti za ovu nesretnu page, sa tacno kojim queries (tj. keywords) su ljudi uopste dobili izlistanu nasu stranu na 5. poziciji.

QUERIES CTR

To radimo ovako:

Prvo kliknemo na tu page da je filtriramo (pojavice se gore u pretrazi):
image

I onda idemo na „queries”. Rezultate opet sortiramo po broju impresija, u opadajucem nizu.
image

Tu ce se sad pojaviti kljucne rijeci za koje ova nesretna stranica rangira na razlicitim pozicijama. Mi cemo obratiti paznju na dobro rangirane.

U principu, ova stranica za pojmove za koje ima najveci broj impresija, i za koje teoretski rangira, prakticno ne generise nikakve posjete. Cak i za pojam za koji je na mjestu br. 1.

image

Za istu stranicu za neke druge kljucne rijeci , koje su iz iste kategorije, imamo dosta bolji CTR na dosta manji broj impresija
image

Treba dakle paziti da promjenom meta description-a ne pokvarimo ono sto vec fukncionise, i da CTR bude i dalje dobar za taj pojam, a da istovremeno zainteresujemo ostale kojima do sad nas meta description nije bio atraktivan.

Dakle prije promjene obavezno pogledati i pojmove za koje je CTR za istu stranu vec dobar!
image

META DESCRIPTION – DEKORACIJA IZLOGA

Pa da vidimo sad sta se pojavljuje u SERP za te pojmove. Posto Google ne uzima uvijek onaj meta description koji smo mi odredili, treba vidjeti kako stvarno izgleda u SERP. Posto je stranica za USA podrucje, ja cu to uraditi tako sto surfam preko besplatnog VPN add on-a, i vrsim pretragu iz USA

Add-on mozete ovdje naci:

Napomena: uradite to u drugom chrome tabu, da vas ne izloguje is Google Search Console

Mozete alternativno probati i

http://isearchfrom.com/

Dakle izvrsicemo sad pretragu i za pojmove sa dobrim CTR, ali i za pojmove sa losim CTR I vidjeti kakav je “izlog”, tj meta descriprion.

U ovom mom slucaju se ispostavilo da izlazi identican meta description za oba pojma, I stvarno puno bolje pase za onaj pojam za koji rangira, nego za onaj za koji ne rangira. Takodje i “Page Title” je bolje optimiran za pojam za koji rangira.

Ispostavilo se i da je za bolje rangirani pojam stranica zastupljena sa cak 3 slike u image pack, a sa lose rangiranim sa dvije, ali neprikladne

Ispostavilo se i da tako visok prosjek u Google Search Console mi daju slike. Sam rezultat nije na 1. mjestu, ali jeste u prvih 10 za svaku kljucnu rijec koju sam provjeravala.

To Do:

  • promijenicu meta description
  • nakaciti jednu rijec jos u title
  • dodati prikladnu sliku sa prikladnim ALT za ovaj keyword

To bi bilo to. Nista vise! Gugl me vec rangira za relevantan sadrzaj. Pod relevantan mislim da ono sto ljudi traze to im clanak i nudi. Samo trebam da postavim i relevantan izlog .

Prije promjene meta description naravno obratiti paznju na konkurenciju. Cilj nije da uradimo isto, nego bolje. Isto vazi za promjenu titla, s tim da title dirajte samo ako morate, i to dobro bi bilo da se samo nesto doda na kraj, a da se nista ne oduzima.
Razlog za to je - dok meta description ne igra nikakvu ulogu u rangiranju, pa ga mozete mijenjati bez posljedica za sam ranking, title (H1) je veoma bitan za ranking i bolje ga ne dirati ako vec dobro rangirate.

Tip: Ako je prikladno za vasu stranicu, razmislite o koristenju emojis u meta description-u. To je u medjuvremenu opet dozvoljeno a rijetko ko koristi. Sansa da se istaknete i poboljate CTR.

Isto vazi za slike. Bacite pogled na image pack, uocite vasu sliku. Kakva bi trebala da bude da u toj kombinaciji neko klikne bas na nju?

MALO STATISTIKE ZA KRAJ

Ovaj postupak, koji sam vam sad ovdje opisala, uradila sam prije jedno tri mjeseca za jednu drugu stranicu za par kljucnih rijeci, i isplatilo se. Evo par skrin shotova :

Sveukupno za tu stranicu razlika za CTR izgleda ovako:
image

Prosjecna pozicija je ostala ista. Broj impresija i time i broj klikova se povecavao zbog korone svakako, kao i za ostale strane, ali CTR je za ovu stranu porastao iskljucivo zbog promjena koje sam uradila. I veci je trenutno od tih 9.7% (prosjek je gore za 6 mjeseci sto relativira uspjeh).

Za posljednja 3 mjeseca CTR je ovakav pri istoj poziciji:
image

A za posljednjih 28 dana je i pozicija poboljsana, vjerovatno bas zbog boljeg CTR-a, a sam CTR izgleda ovako:
image

Napomena: u svrhu tutoriala sam uzela za primjer clanak koji ima ocajan CTR od 0,6%. No i CTR od 4.7% je samo relativno dobar, i moguce ga je dovesti do 14.5%, kao sto pokazuje ovaj moj primjer.
Broj posjeta je vise nego utrostrucen. Nema plativog beklinka koji bi za ovako kratko vrijeme to uspio napraviti.

Dakle provjerite da li postoji potencijal rasta bas upravo za one pojmove za koje dobro rangirate.

Eto to bi bilo to.

Metoda je veoma djelotvorna i nadam ce da ce nekom biti od koristi.

26 Likeova

Meni su ideje uvijek čudo, realizacija manje više.

Svaka čast za tutorial!

Odličan tutorijal, primijenit ću ovo na svom sajtu!

Ja sam solidno eksperimentisao sa ovim, ali ne bas planski i ne bas uspjesno.

Jel koristis yoast? Jel su ti isti titl na sajtu i seo titl (koji mozes podesavat u yoastu il nekom drugom slicnom pluginu)? Jesi sa tim eksperimentisala? I dal pod mjenjanje titla mislis na titl na clanku ili taj seo titl?

Ja kontam da je titl na clanku bitniji od tog seo titla, mozda grijesim. Poceo sam na ponekim clancima poprilicno razlicite seo titlove pravit npr titl na clanku bude pokloni koje ce teniseri voljeti a seo titl bude najbolji pokloni za tenisere u 2020. No problem je sto ja ne pratim sta sam cinio i ima li kakvog uticaja, ali i ne moze se na ovaj nacin precizno izmjerit uticaj.

Koristan tutorijal,

Ovo bi se trebalo odnositi na seo title, onaj u yoastu (ako se stavi da bude drugačiji od H1). Jer taj se vidi na SERP-u. isti taj je i u head-u. A H1 je ili isti, ili može biti drugačiji.

Ja nekada stavim isti nekada drugačiji. Ovisno od situacije. H1 je više namijenjen za ljude koji su na stranici (da što prije kliknu, nema toliki fokus na SEO) A onaj koji je u SERP-u, taj posložim da bude dobar i za rangiranje i za korisnika da prije klikne kada pregledava rezultate rangiranja.

1 Like

Ne koristim yoast i ne znam o cemu pricate. Koliko ja znam u wordpressu postoji meta title i to je naslov posta i automatski postaje h1 title takodjer. Moguce je u postu staviti jos jedan ili vise h1 titlesa ali to nije preporucljivo jer treba i mora biti uvijek samo jedan. U all in one seo pluginu ima opcija ispod svakog posta za promijeniti title (mozda vi o tome pricate) ali ja to nikada ne diram.

Da o tome pricamo, preko plugina da se promjeni titl koji ce biti prikazan na googlu. Nisam ni ja ranije mjenjao, sad ponekad stavim drugaciji titl da kao vidim sta gugl misli o tome.

Ja sam nekog misljenja bio da taj h1 sto je na stranici je bitniji od onog sto je na serpu. Ali sam par puta primjetio da mozda jaci uticajima sta je na serpu.

Meni je uvijek isto i jedno i drugo i imam dobre rezultate. Ne zelim nista mijenjati,ako radi ne popravljaj.

Sve zavisi ko šta hoće, ja npr. ne volim da stvari stagniraju i uvijek gledam da nešto eksperimentišem.

Tako sam prije možda dva mjeseca izmjenio oko 30 slug-ova i uradio 301 redirekciju na nove URL-ove. Nije mi bilo svejedno da to uradim, ali nikakvih nuspojava nisam imao. Štaviše neki pageovi su se bolje rangirali sa novim, kraćim i direktnijim slug-ovima.

Isto tako sam nedavno ubacio lazy load, što je dovelo do deindeksiranja većine slika. Iako je lazy load ubrzao učitavanje sajta, vrednije mi je ipak da su slike indeksirane, pa sam ga ugasio. Što se tiče lazy loada, vidio sam da neki plugini imaju lazy load za Youtube embed, to bi bilo dobro ugraditi jer youtube embed zaguši učitavanje.

Sa ugradnjom CDN-a se može imati problem kod indeksiranja ako se dobro ne postavi.

H1 radim nešto slično kao i Anja. Mislim da je bolje da je u serpu title kraći i direktniji i onda ako je H1 predugačak u serpu ga skratim a H1 ostavim takav kakav je.

CR na serpu, se povećava i ako google ubaci video kao thumbnail, ili ako doda ispod opisa linkove ka naslovima u tekstu. Tako da mislim da je važno pored optimizacije naslova dodatno obogatiti tekstove: citati, dodatne slike, video, table of content, tabele, + linkovi.

Malo sam skrenuo sa teme. Sve što sam opisao je individualno i ne mora raditi kod svakoga. Poenta je da bez težnje za boljim/kvalitetnijim, bez eksperimentisanja i naravno male doze rizika u stvari ne možemo ni biti svjesni koliko možemo podići sajt iznad prosječnog i šta sve možemo time dobiti.

1 Like

Koristim Yoast, ali nije tako bilo oduvijek, tako da su mi neki clanci s istim titlom, a neki nisu, jer sam taj SEO Title dodavala naknadno. Al u principu su isti ili blago razliciti.

Ima clanaka koji super rangiraju za kljucne rijeci koje nisu ni u H1 ni u H2, i nista nisam mijenjala iako je yoast predlagao drugacije, ali koliko sam mogla izvuci neku pravilnost, keyword u prvih 150 rijeci, prva slika, i alt kod prve dvije slike su mi bitniji i od samog naslova.

U medjuvremenu na mobilnoj verziji u SERP uvijek pored naslova izlazi slika, a ona govori vise od rijeci. Mislim da je ta prva slika bas bitna i kao “izlog” u SERP, a sa alt tekstom i kao ranking faktor.

Evo primjera radi, ako ukucam “best red shoes woman”, i prebacim na mobilnu verziju, izlazi ovo medju prvim rezultatima:

Ne znam kako drugima, al ove zlatne mi se cini da nisu bas crvene :face_with_raised_eyebrow:

Ovdje kad kliknem na stranicu, vidim da im je genericki takva ispala slika (prva i jedina na stranici koja nije crvena). Ali ovo je samo primjer koliko je ta prva slika bas bitna, jer je vizuelno dio meta descriptiona u mobilnoj verziji.

Imas u Word Pressu na dnu, ispod Yoasta pod “Revisions” hroniku promjena i mozes vidjeti sta si kad radio, pa gledaj sta se podudara sa nekim promjenama na Search Console. Ja pratim kod nekih stranica gdje sam bas radila kojekoje testove.

Da bas tako. Ali ako clanak dobro rangira gledam da ni to ne cackam puno. Posto je SEO Title obicno sa ovom snippet variable:

maknem “site title” i zrtvujem svoj poznati brand ( :mask:), i tu dodam sta mislim da treba.

U biti, nisam se do sad puno bavila sa CTR, ali mijenjam taj stav, jer uvidjam da je lakse korigovati CTR nego se akati s beklinkovima

Ja isto stavljam samo jedan, ali sam skoro slusala neku SEO expertkinju (svasta zna) i rece da vise to ne vazi, kao moze H1 vise puta. Licno potvrdio Guglov covjek (John Müller neki), pustila je na Webmaster-Hangout videu. U tom kontekstu je pominjala One-Pager stranice koje na jednoj strani obradjuju vise tema, i potpuno je logicno da imaju vise H1.

1 Like

I ja bih nesta slicno rekao. Mozda ne bas bitniji od samog naslova po meni, ali bas bitni. [quote=“Kosana, post:10, topic:56005”]
U medjuvremenu na mobilnoj verziji u SERP uvijek pored naslova izlazi slika, a ona govori vise od rijeci. Mislim da je ta prva slika bas bitna i kao “izlog” u SERP, a sa alt tekstom i kao ranking faktor.

Evo primjera radi, ako ukucam “best red shoes woman” , i prebacim na mobilnu verziju, izlazi ovo medju prvim rezultatima:

Ne znam kako drugima, al ove zlatne mi se cini da nisu bas crvene :face_with_raised_eyebrow:

Ovdje kad kliknem na stranicu, vidim da im je genericki takva ispala slika (prva i jedina na stranici koja nije crvena). Ali ovo je samo primjer koliko je ta prva slika bas bitna, jer je vizuelno dio meta descriptiona u mobilnoj verziji.
[/quote]

Po yoastu stoji tu featured image kad clanak ima featured image. Samo gugl iz nekog razloga ne prikazuje uvijek tu featured image, no nekad ubaci prvu sliku, a nekad ubaci i grupu slika. Nisam izvuko zakljucke kako i zasto. Na mom sajtu uvijek isti sistem poslije uvoda jedna velika slika alt i titl uvijek isti sistem, onda slike poklona i featured image (koji se ne vidi u clanku). Zanimljivo da meni zna te grupe slika izbacivat iako su slike povucene preko aawp i nisu kod mene na hostingu.

Odlican savjet. Znam da ima revisions sa datumima, ali nisam koristio za to.

I ja cesto zrtvu tu cinim :slight_smile: Jel ikad u tom seo titlu da skoro dupliras keyword npr Football gifts: 15 great gift ideas for football players

Kad odem na US google meni stranica u rezultatima izgleda ovako:


Zanima me zašto kod drugih iza favicon piše site title a kod mene je link?
Ako netko zna bio bi zahvalan na odgovoru.

to su tzv. “breadcrumbs”
Koriste vrerovatno yoast SEO :wink:

E hvala za ovo, nisam imla u vidu. Obraticu paznju. Vidim u search console imam nesto malo povecan broj neindeksiranih slika, ali ne znam da lezi na lazy load, posto je taj porast poceo prije.
Al’ eto mi sljedeceg projekta, da prodjem kroz sve neindeksitrane slike i optimizujem ih (velicina i description) pa da vidim imal’ kakve vajde

Gdje se to vidi unsearch console? Meni se cini da ja uopce nisam dodao media u sitemap…

Pod excluded vidis sta sve nije indeksirano i zasto.

Hvala!
Ja ovdje imam masu toga duplicated, jer sam permalinkove od svih slika redirectao na pripadajuce postove. Mozda to nisam trebao napraviti, ali meni osobno je glupo da slika ima i permalink i url koji vodi direktno do filea. Po meni je to beskorisno. Znaci permalink je npr https://mojsajt.com/ime-posta/ime-slike a URL je https://mojsajt.com/ime-posta/ime-slike.jpg