Ovdje se radi o veoma brzoj a efikasnoj on-page optimizaciji, preciznije – CTR optimizaciji.
Sta nam treba:
- Stranica na kojoj vec rangirate za neke pojmove
- Google Search Console
Ulogujes se u Google Search Console i ukljucis sve opcije (clicks, impressions, CTR, average position), trebace nam.
Kliknemo na “pages” i sortiramo ih po broju impresija
Sad cemo da nadjemo nase “pages” koje imaju ocajan CTR. Ali da bi zaista znali sta radimo, prvo treba razjasniti sta Google uopste misli konktetno ovdje pod CTR
Ok, “click” je potpuno jasan, ali sta se broji kao “impression”?!
O tome sam Google veli ovako:
“Whether or not the link must actually be scrolled into view or otherwise visible depends on the type of search element that contains the link”
Drugim rijecima, moguce je da link koji se pojavi na drugoj stranici Gugla, pod nekim x uslovima se ipak mjeri kao “impression”, iako user nikad nije skrolovao do njega. U tom slucaju nije ni cudo da je CTR sa prosjecnom pozicijom 14.5 losa, jer realno onaj ko je vrsio pretragu nas link nije ni video, iako je Gugl po nekom sistemu to ucitao kao “impression”.
Sto se tice pozicije:
“The position value is a complex metric that can be misleading if you don’t understand the subtleties”
Ali ajmo mi se ispetljati iz te zavrzlame i izdvojiti onda samo one pages za koje i u prosjeku rangiramo na prvoj strani Gugla . Te linkove je user svakako realno vidio.
PAGES CTR
To radimo ovako:
Idemo na “filter rows”, pa na “positions”
I onda filtriramo samo one stranice koje se pojavljuju na prvoj strani Gugla (position smaller than 11)
PS. Ako imate sitelinks u SERP (npr. oni koji koriste plugin Table Of Contents), sklonite ih iz rezultata ovako:
Sad sortiramo rezultate opet po broju impresija, u opadajucem nizu, i dobijamo konacnu listu samo onih stranica koje rangiraju u top 10
Vec na drugoj poziciji ovdje imamo stranicu koja ima 370k impresija, prosjecna pozicija u SERP joj je 5.5, a CTR je samo 0,6%. Ogroman neiskoristeni potencijal. (alarm!!!)
U prevodu: neko ukuca keyword, vidi link na nasu stranu na prvoj strani Gugla, ali je meta descriprion tako ocajan za tog usera, da on bas ni pod razno ne klikne na njega.
Ovo moramo promijeniti, ali necemo to raditi odokativno, nego moramo vidjeti za ovu nesretnu page, sa tacno kojim queries (tj. keywords) su ljudi uopste dobili izlistanu nasu stranu na 5. poziciji.
QUERIES CTR
To radimo ovako:
Prvo kliknemo na tu page da je filtriramo (pojavice se gore u pretrazi):
I onda idemo na „queries”. Rezultate opet sortiramo po broju impresija, u opadajucem nizu.
Tu ce se sad pojaviti kljucne rijeci za koje ova nesretna stranica rangira na razlicitim pozicijama. Mi cemo obratiti paznju na dobro rangirane.
U principu, ova stranica za pojmove za koje ima najveci broj impresija, i za koje teoretski rangira, prakticno ne generise nikakve posjete. Cak i za pojam za koji je na mjestu br. 1.
Za istu stranicu za neke druge kljucne rijeci , koje su iz iste kategorije, imamo dosta bolji CTR na dosta manji broj impresija
Treba dakle paziti da promjenom meta description-a ne pokvarimo ono sto vec fukncionise, i da CTR bude i dalje dobar za taj pojam, a da istovremeno zainteresujemo ostale kojima do sad nas meta description nije bio atraktivan.
Dakle prije promjene obavezno pogledati i pojmove za koje je CTR za istu stranu vec dobar!
META DESCRIPTION – DEKORACIJA IZLOGA
Pa da vidimo sad sta se pojavljuje u SERP za te pojmove. Posto Google ne uzima uvijek onaj meta description koji smo mi odredili, treba vidjeti kako stvarno izgleda u SERP. Posto je stranica za USA podrucje, ja cu to uraditi tako sto surfam preko besplatnog VPN add on-a, i vrsim pretragu iz USA
Add-on mozete ovdje naci:
Napomena: uradite to u drugom chrome tabu, da vas ne izloguje is Google Search Console
Mozete alternativno probati i
Dakle izvrsicemo sad pretragu i za pojmove sa dobrim CTR, ali i za pojmove sa losim CTR I vidjeti kakav je “izlog”, tj meta descriprion.
U ovom mom slucaju se ispostavilo da izlazi identican meta description za oba pojma, I stvarno puno bolje pase za onaj pojam za koji rangira, nego za onaj za koji ne rangira. Takodje i “Page Title” je bolje optimiran za pojam za koji rangira.
Ispostavilo se i da je za bolje rangirani pojam stranica zastupljena sa cak 3 slike u image pack, a sa lose rangiranim sa dvije, ali neprikladne
Ispostavilo se i da tako visok prosjek u Google Search Console mi daju slike. Sam rezultat nije na 1. mjestu, ali jeste u prvih 10 za svaku kljucnu rijec koju sam provjeravala.
To Do:
- promijenicu meta description
- nakaciti jednu rijec jos u title
- dodati prikladnu sliku sa prikladnim ALT za ovaj keyword
To bi bilo to. Nista vise! Gugl me vec rangira za relevantan sadrzaj. Pod relevantan mislim da ono sto ljudi traze to im clanak i nudi. Samo trebam da postavim i relevantan izlog .
Prije promjene meta description naravno obratiti paznju na konkurenciju. Cilj nije da uradimo isto, nego bolje. Isto vazi za promjenu titla, s tim da title dirajte samo ako morate, i to dobro bi bilo da se samo nesto doda na kraj, a da se nista ne oduzima.
Razlog za to je - dok meta description ne igra nikakvu ulogu u rangiranju, pa ga mozete mijenjati bez posljedica za sam ranking, title (H1) je veoma bitan za ranking i bolje ga ne dirati ako vec dobro rangirate.
Tip: Ako je prikladno za vasu stranicu, razmislite o koristenju emojis u meta description-u. To je u medjuvremenu opet dozvoljeno a rijetko ko koristi. Sansa da se istaknete i poboljate CTR.
Isto vazi za slike. Bacite pogled na image pack, uocite vasu sliku. Kakva bi trebala da bude da u toj kombinaciji neko klikne bas na nju?
MALO STATISTIKE ZA KRAJ
Ovaj postupak, koji sam vam sad ovdje opisala, uradila sam prije jedno tri mjeseca za jednu drugu stranicu za par kljucnih rijeci, i isplatilo se. Evo par skrin shotova :
Sveukupno za tu stranicu razlika za CTR izgleda ovako:
Prosjecna pozicija je ostala ista. Broj impresija i time i broj klikova se povecavao zbog korone svakako, kao i za ostale strane, ali CTR je za ovu stranu porastao iskljucivo zbog promjena koje sam uradila. I veci je trenutno od tih 9.7% (prosjek je gore za 6 mjeseci sto relativira uspjeh).
Za posljednja 3 mjeseca CTR je ovakav pri istoj poziciji:
A za posljednjih 28 dana je i pozicija poboljsana, vjerovatno bas zbog boljeg CTR-a, a sam CTR izgleda ovako:
Napomena: u svrhu tutoriala sam uzela za primjer clanak koji ima ocajan CTR od 0,6%. No i CTR od 4.7% je samo relativno dobar, i moguce ga je dovesti do 14.5%, kao sto pokazuje ovaj moj primjer.
Broj posjeta je vise nego utrostrucen. Nema plativog beklinka koji bi za ovako kratko vrijeme to uspio napraviti.
Dakle provjerite da li postoji potencijal rasta bas upravo za one pojmove za koje dobro rangirate.
Eto to bi bilo to.
Metoda je veoma djelotvorna i nadam ce da ce nekom biti od koristi.