[Tutorial] Kako trekovati affiliate linkove pomocu Google Tag Manager i Google Analytics

Postavljeno mi je pitanje na drugom topiku kako trekujem affilate klikove u Google Analytics-u, pa evo jedan tutorial na tu temu. Ovom metodom mozete vidjeti tacno koliko koja stranica generise koliko klikova, procentualno u odnosu na broj posjeta po stranici. Veoma korisno za optimizaciju:

  1. Ulogovati se na Tag Manager (ovo necu objasnjavati kako, to ce svako uraditi za sebe)
  2. Ici gore desno na „create account“ i dodati novu stranicu:

image

Podesiti “account settings” ovako:

  1. Kliknuti na „create“ i potom izlazi prvo „Google Tag Manager Terms of Service Agreement“ koji potvrdis a potom izlazi ova poruka:

image

  1. Tu poruku izignorisati, bez kopiranja snippeta pritisnuti OK, i umjesto snippet koda kopirati GTM ID (u gornjem desnom uglu, zuto markiran na slici ispod), i potom kliknuti na submit:

image

  1. Poslije klika na „submit“ izlazi ovo:

image

  1. Ostaviti sve prazno ikliknuti na „publish“ , poslije cega izlazi ovo:
    image

  2. Ostaviti tako sve, i ici u WP i instalirati plugin „Google Tag Manager for Word Press„

image

  1. On se poslije instalacije pojavljuje u Settings, i tu zalijepiti onaj copirani GTM Code. Podesiti postavke kao na slici dole:

image

  1. Potom kopirati ovaj code ispod, i kliknuti na „save changes“

image

Ici onda u WP na Appearance-> ThemeEditor-> Theme Header ( paznja, promjene raditi samo u child theme!). I tu unijeti kopirani code poslije taga. i kliknuti na „update file“

image

Napomena: Ovime su sad povezani Tag Manager i stranica. Sad treba podesiti Tag Manager da trekuje affiliate klikove, posto je to smisao cijele akcije.

  1. Ici nazad na Google Tag Manager i uraditi sljedece:

image

  1. Potom ici na „admin“, u gornjem lijevom uglu i onda izlazi ovo:
    image

Napomena: Ja sam za prvu stranicu podesavala rucno container settings, i posto to funkcionise, za svaku sljedecu stranicu exportujem container iz stare stranice i importujem na novu stranu preko oznacene funkcije na gornjoj slici. Ja trekujem: Amazon klikove, CJ klikove, Share a Sale klikove.
To su tri platforme sa kojima radim affiliate. Vi koji citate vjerovarno svi imate Amazon (jedini, ili jedan od par njih, svejedno) i ovdje cu vam navesti postavke koje ja imam za Amazon, da prvi put uradite settings rucno. Nakon sto jednom podesite container settings, mozete ih dakle exportovati i iznova importovati na nove strane u buducnosti. Takodje kad odradite settings sa Amazon, moci cete i za ostale affiliate partnere - princip je isti, sve su ostalo nijanse (sto bi rekao Balasevic za njegovog petla)

Za prvi put rucna postavka za amazon je ovakva:

  1. Kliknete na „workspace“ gore lijevo:

image

  1. Pa na „Triggers“ , pa na „new“:

image

  1. Tu se otvara ovakav prozor:

image

Nas cilj je da se taguju svi linkovi koji vode na amazon. A linkove koji vode na amazon prepoznajemo po tome sto sadrze ili amzn.to ili amazon. com u URL-u. I to ce biti u ovom slucaju nasa dva „triggera“

PS. Po istom ovom principu mozemo uraditi tagove za sve outgoing links, ali ovdje cemo se zadrzati na Amazon linkovima za sad:

Dakle gornji „trigger configuration“ prozor cemo popuniti ovako:

14.a) Prvi trigger popuniti ovako:
image

I kliknuti na „save“. Time je uradjen prvi triggerza linkove koji u URL-u sadrze „amazon“, pa cemo sad napraviti drugi za linkove koji sadrze „amzn.to“

14.b) Drugi trigger:
Kliknemo na „new“

image

I prozor popunimo ovako:

image
Idemo na „Save“

14.c) Treci trigger

Kad smo vec tu, uradicemo i treci trigger za sve ostale outgoing links koje cemo nazvati „Just Links“, a popunicemo ga ovako:

image

Idemo konacno na „save“. Nasa tri triggera izgledaju ovako:

image

  1. Sad idemo na „Tags“ (to cemo uraditi tagove ), pa na „new“:

image

  1. Tu se otvara ovakav ovakav prozor:

image

  1. Ovaj gore „Tag Configuration“ prozor popunite ovako:

image

Ispod su „advanced settings“ za tag konfiguraciju, nih mozete ostaviti prazne. Ici gore desno na „save“ button“
18. Sad popuniti „triggering“ prozor ispod tako sto izaberemo ona nasa dva triggera koja smo uradili prethodno:

image

Napomena: paziti da bude izmedju ova dva triggera „or“ a ne „exception“.

Idemo na „save“ gore desno.

To sve sad izgleda ovako, i cestitam- gotovo je:

image

  1. Idemo za kraj gore u desnom uglu idem na submit, pa na „publish“:

image

  1. Provjerim da li radi ovako:

Ici na „versions“:

image

  1. Kliknuti potom na „preview“ gore desno

image

  1. Sad otici direkt na stranicu (u nasem slucaju tvojastrana.com) da vidimo kako radi. Na stranici se pojavljuje na dnu ovakav prozor, gdje mozete testirati kako registruje klikove:

image

  1. U Google Analytics se pod Behavior → Events-> Overview-> Event Category su sad vidljivi affiliate linkovi. A pod „Event Label“ se vidi koliko affiliate klikova je bilo s koje strane.

image

  1. Za trekovanje affiliate linkova u odnosu na druge parametre, idete na „add segment“ gore desno.
    image

Pa tu na „new segment“

image

I dodati:

image

Tako smo konacno postavili i segment „affiliate clicks“ koju od sada mozete koristiti i za svaku buducu web stranicu. I evo rezultata, pa da vidimo kako to izgleda:

image

image

To bi bilo to.

Nisam znala da ce ovako dugo trajati, valjda ce nekom i valjati.

Kad jednom ovo postavite, kao sto je receno gore, za buduce stranice samo eksportujete container (json file) i importujete za novu stranicu u Tag Manager-u, i sve ide puno brze. Jednom obavljena postavka u Google Analytics-u vazi za sve stranice ubuduce. Takođe,skoro svaki event se moze uspjesno mjeriti kroz Tag Manager, i po mom misljenju tool je veoma koristan.

Napomena: ja sam ovo sve sama postavljala po nekoj mojoj logici. Kod mene funkcionise, nadam se da ce i kod vas. Ako imate bolja rjesenja, mozete napisati ispod.

PS. Ovim trekingom ne mogu da znam koji klik na amazon generise koliko novaca.To mozete vidjeti u amazonovom “content inside” report -u. Obrnuto vazi, amazonov report vam ne daje uvid koliko koja page ima ulaznih klikova, i koliko uspjesno svaka ta page generise affiliate klikove…

15 Likeova