Uticaj Potencijalne Naplate Google Search-a na SEO u Budućnosti

Poslednje vesti koje stižu iz sveta tehnologije govore o mogućoj promeni koja bi mogla ozbiljno uticati na način na koji koristimo Google Search. Razmatra se mogućnost da Google uvede plaćenu verziju svog pretraživača, sa fokusom na napredne opcije koje koriste veštačku inteligenciju (AI).

Ova promena neizbežno izaziva pitanja među webmasterima i SEO stručnjacima. Kako će plaćanje za pristup naprednim AI funkcijama uticati na SEO strategije i rangiranje na Google-u u budućnosti?

Prvo što treba uzeti u obzir je da će AI pretraga, ukoliko se uvede, doneti novu dimenziju pretraživanja informacija. Umesto ključnih reči, AI će omogućiti korisnicima da postavljaju kompletna pitanja, na osnovu čega će generisati relevantne odgovore. To znači da će se fokus prebaciti sa tradicionalnih SEO taktika na stvaranje visokokvalitetnog, informativnog sadržaja koji odgovara na specifična pitanja korisnika.

Drugo, plaćeni model može dovesti do promene u načinu na koji Google prikazuje rezultate pretrage. Ako korisnici plaćaju za pristup AI funkcijama, postoji verovatnoća da će Google prioritet dati plaćenim rezultatima, što bi moglo smanjiti vidljivost organskih rezultata. To znači da će SEO strategije morati da se prilagode novim uslovima, fokusirajući se na kombinaciju plaćenog i organskog sadržaja.

Takođe, integracija AI tehnologije može dovesti do veće personalizacije rezultata pretrage, što će zahtevati još veću pažnju na ciljanoj publici i prilagođavanju sadržaja njihovim potrebama i interesovanjima.

U svakom slučaju, ovo je vreme za razmišljanje o budućnosti SEO-a i prilagođavanju strategija novim trendovima. Bez obzira na to da li Google Search postane plaćen ili ne, jedno je sigurno - kontinuirana prilagođavanja i inovacija biće ključni za održavanje visoke vidljivosti i uspešnosti na internetu.

Šta vi mislite o ovoj vrlo važnoj temi ? :smiling_face_with_three_hearts: :heart:

Jedan od članaka zbog koga sam napisala topic na ovu temu: OVDE

1 Like

Sve je to mačak u vreći. Google se i sada zaklinje u kvalitetan sadržaj i EEAT a u top 10 rezultata su neke smećarske i spam stranice. Sa svakim updateom sve je gore.

4 Likeova

Google Search je vec dugo vremena AI. I sada daje kompletne odgovore na postavljena pitanja u Search Fieldu.

Google voli druge sajtove jer sa njih kupi sadrzaj.

Prvo zbog toga sto se stranice sajtova rangiraju u google rezultatima pretrage i generisu prostor gdje se mogu prikazati google adwords reklame.

Drugo, zbog toga sto google sa sajtova kupi sadrzaj i plasira ga kroz razne snippete u rezultatima pretrage.

Trece, google plasira svoje reklame na druge sajtove.

Ono sto je najveci problem za webmastere - snippeti. Google zeli da ljude sto duze zadrzi na trazilici. Ne vole eksterne linkove, ne vole kada ljudi sa google trazilice odlaze na neke druge sajtove.

Google koristi monopol da sa drugih sajtova prikupi sadrzaj i da koristeci taj sadrzaj zadrzi ljudi na svojoj trazilici - zbog toga stalno izbacuju kojekakve snippete. I ogroman je problem sto je izvor informacije u tom snippetu naveden malim sivim slovima u donjem desno cosku - 80% korisnika ne obraca paznju na izvor.

Google pretraga ce uvijek biti besplatna, nece biti paid verzije ali ce izmisljati nacine da ljudi ostanu na trazilici.

2 Likeova

Problem je konkurencije. G nema dostojnu konkurenciju i može raditi više manje što hoće.

I glavonje u Facebooku su mislili da je to to. Nema dalje. Međutim, konkurencija je malo pomalo došla na svoje, uzimaju svakim danom sve veći dio nekad nedodirljivog Fejs kolača.

1 Like

Velikim dijelom smo i mi sami webmajstori odgovorni za ovakvo stanje. Google ovo, Google ono…
Meni do sada nije niti palo na pamet optimizirati stranice za npr. Bing. Jel’ tko to radio?

2 Likeova

nije stvar u bingu, stvar je u google ekosistemu … google je prvo cega se ljudi sjete, google je pocetna stranica mnogima, stvar je i navike

google + google drive + google cloud + adwords + youtube + gmail + android = opasan ekosistem kojeg je tesko pobijediti

microsoft i amazon mogu zamijeniti neke servise ali ne mogu cijeli ekosistem … da bi se on zamijenio potrebno je vremena i vremena … vecina ljudi voli da im je sve na jedan klik, da se na sve loguju jednim klikom preko google naloga

5 Likeova

Google odgovore koji izlaze u SGE dijelu skuplja sa reddita ako to jos uvijek netko ne zna. Zato je reddit u top 10 za skoro bilo koji upit. Ovo je pokopalo mnoge sajtove, izmedju ostalih i moj affiliate sajt.

2 Likeova

Tocno me strah sta ce AI sve nauciti s reddita :rofl::rofl:

Da se razumijemo, i meni je reddit dobar kada bas za neku sprcificnu situaciju imam pitanje, ljdui prilicno brzo odgovaraju, aktivna je platforma. Ali nikad mi nefe biti jasno da se rankira za bas toliko keyworda

2 Likeova

Snippeti po meni nisu veliki problem za webmastere, jer se oni pojavljuju u veoma malom broju pretraga, usuđujem se da kažem i u manje od 10% google pretraga. Sa druge strane, sve više uspešnih sajtova u svojoj SEO optimizaciji koriste i SEO optimizaciju za google snippet, pa ako dobro optimizujete svoj sajt, snippet može biti od ogromne koristi za vas. Najbolji način da svoj sajt optimizujete za google snippet jeste da napišete nekoliko kvalitetnih tekstova, ali da taj sadržaj bude kreiran tako da jednostavno odgovara na pitanja poput: kako, šta je, kako se, gde se, može li i slične upite.

Evo jedan video na temu SEO optimizacije za google snippets. :smiling_face_with_three_hearts: :heart: :woman:

Moja je optimizirana za posjetioca, a Bing nek izvoli. I na kraji corak, jer bingo, Bing je irelevantan…

Okrenite obrnite, svi radimo za Google i Amazon, na ovaj ili onaj nacin

4 Likeova