Vodeni prometni znak - super ideja i za podvožnjake u Miramarskoj i Savskoj :)

Genijalna signalizacija - znak ‘STOP’ na vodenoj zavjesi - tportal.hr

Baš mi jučer palo na pamet kako bi praktično bilo da umjesto semafora postave crveni/žuti ili zeleni svetlosni zid, nešto kao infracrvene zrake al da bude sve popunjeno od jednog do drugog kraja ceste nekih 2-3 metra u vis.
Bilo bi nemoguče da netko to ne vidi a i tehnologija je dostupna. Nešto slično naletim u ovom članku, valjda sam ga dozvao mislima.

Ovo za znak sam vidio na TV-u jos prije godinu dana, ako ne i vise. Ideja je dobra samo mozes ti i kroz to proc, projektor moze crknut a i kud odlazi ta voda koja se slijeva na cestu? Cesta ostaje stalno mokra.

A što fali dobroj staroj rampi?
U slučajevima kada se uključuje ovaj slap, može se jednostavno spustiti rampa.
Jednostavnije, jeftinije, pouzdanije, a jednako učinkovito.
Manje elemenata koji se mogu pokvariti, cesta ostaje suha, a koga neće rampa zaustaviti, neće ga zaustaviti ni vodopad.

Pa ispod slapa se napravi odvodni kanal s griljama, pa voda direktno pada u to i vrlo malo vode ostaje na cesti. Ovaj signal se aktivira možda jednom godišnje.

Kada bi se spustila rampa, sav bi promet bio zaustavljen. Ovako druga vozila mogu proći i ne zaustavlja se promet (iako načelno ne bi smjela, ako je STOP otvoren i na njihovoj traci). Dodatno na to, u slučaju tunela ili prolaza s više traka, instaliranje rampe češće puta nije moguće nego što bi bilo izvedivo, dok se vodeni slap može aktivirati za svaku traku zasebno.

Pretpostavljam, nadalje, da je slap sigurniji jer se kroz njega može normalno proći u slučaju da se vozilo ipak ne uspije zaustaviti. Kada bi iznenada pala rampa, još bi vozač (taj, a i drugi) mogli tužiti grad, a i kaznena odgovornost bi se povlačila u slučaju sudara. Rampe se vjerojatno moraju postavljati uz obavezno usporavanje i zaustavljanje prometa (kao na naplatnim kućicama) i ne smiju se spuštati iznenada, tj. njima se ne može signalizirati opasnost jer i same predstavljaju opasnost i ugrožavaju sigurnost sudionika prometa.

U konačnici, to je stvar eksperimenta dok se ne vidi što polučuje najbolji efekat, jer u prometu je puno toga stvar psihologije.

OK, kroz ovaj slap možeš nonšalantno projuriti (i usput besplatno oprati auto), ali što ako se ovaj znak prikaže zbog prometne nesreće, požara, odronjavanja ili nečeg sličnog (nisam siguran koliko je tunel, ili serija tunela, uopće dugačak)? Zašto ne zatvoriti tunel za sav promet? Tunel je jednosmjeran tako da nema prometa iz suprotnog smjera.
U konkretnom slučaju se slap ne aktivira za svaku traku posebno, nego potpuno zatvara ulaz u tunel.

Ne bi bio problem staviti polubranike sa svake strane. Ako ne one što se spuštaju, onda one što se okreću, kao npr. u Senju kad puše bura.
A u konkretnom slučaju se slap ne aktivira za svaku traku posebno, nego potpuno zatvara ulaz u tunel.

Ako netko ignorira cijeli niz 10-metarskih blinkajućih signala STOP i udari u rampu, odšteta koju bi grad platio bi sigurno bila manja od štete zbog dugotrajne (višetjedne ili višemjesečne) blokade prometa i popravka tunela.
Uostalom, vozači znaju što je i čemu služi rampa. Ali nitko nije doživio da se za vrijeme vožnje odjedanput, iz čista mira, ispred njega iznenada stvori zid sa golemim znakom stop. Kako će prosječan vozač reagirati? Hoće li zbog iznenadnog šoka naglo zakočiti ili naglo trznuti volan u stranu? Što je sa kaznenom odgovornošću ako ovaj znak izazove lančani sudar sa težim posljedicama od onih koje nastanu ako netko udari u rampu? Iz sigurnosnih razloga, rampe se izvode tako da se polome u slučaju naleta kako ne bi izazvale prevelika oštećenja ili nedajbože ozljede ili smrt.

Imamo rampe na križanjima ceste i željezničke pruge. Bez obaveznog usporavanja i zaustavljanja (ako nisu spuštene).
Niz 10-metarskih blinkajućih signala STOP bi trebao biti dovoljno upozorenje na opasnost.

BTW Web stranice koje se mora vidjeti: 11 FOOT 8 — The Canopener Bridge :zub:

Ekipa fali vam inženjerskog načina razmišljanja :stuck_out_tongue:

Kada bi sa 130kmh prošao kroz ovo imao bi preko 50% šanse za udes u narednih 2sec.
“Zeleni” ti se nebi skidali s vrata.
Izvedba kada se usporedi sa znakom/semaforom ima drastično višsu cijenu i kompliciranije održavanje (zima/smeće/vjetar).
Dosta sigurnosnih propusta zbog spektra vozila koja mogu naići.

Uglavnom, ovo je praktično neisplativo i upitne korisnosti ali da je ideja vrhunska, je.