Web oglašavanje for dummies

Kako nisam našao nešto direktno vezano uz web oglašavanje, krpam se raznim knjigama o marketingu.
Problem je što su ili prestručne pa me nakon dvije stranice boli glava ili se na web odnose samo dvije stranice.

Ima li preporuka za literaturu baš o web oglašavanju?

literaturu o oglašavanju na webu ili literaturu o oglašavanju weba?

Ovo prvo, web marketing iz svih pozicija.

Iskreno, mislim da bi svaki oblik takve knjige zastario od trenutka kada ju autor pocne pisati do trenutka kada se distribuira. Zato preferiram digitalnu literaturu - strucne blogove i specijalizirane web magazine. :slight_smile:

He, he… onda ne tražimo isto znanje. Ja tražim općenito znanje s finim usmjerenjem na web.
Čitam knjigu lika koji je prodavao osiguranja prije o ho ho vremena. Jel’ knjiga zastarjela? Nije. Jel’ će zastariti za 20 godina? Hoće ako nestane ljudi. :slight_smile:

Ako bas hoces knjigu sa dosta korisne teorije, evo ti
http://inboundmarketing.com/book

Nije web oglasavanje nego bas obrnuto, inbound marketing na webu.

TNX Toni ali nisam siguran da je to to.
Vjerojatno se nisam dobro izrazio pa da pokušam opisno:

  1. Kako prodati oglasni prostor
  • pristup kupcu - telefon, mail, fax
  • razgovor - sastanak, telefon, mail
  • što naglasiti u razgovoru
  1. Kako odabrati ciljnu skupinu za pojedini web
  • strategije prema tipu weba
  1. Postprodaja (o čemu je hbujas pičao)
  • koliko često ih kontaktirati da to bude pristojno, a ne napadno
  • nuditi nove kombinacije oglašavanja ili nešto drugo?
  1. Sve što se tiče povećanja posjećenosti web stranica

  2. Tipovi oglasa

  • baneri, plaćene vijesti, nenapadni članci
  • ozbiljno, šaljivo, umjereno, napadno
  1. … razno …

Recimo da netko tko je napavio svoj prvi web sajt ima priručnik što i kako dalje u procesu monetizacije. :slight_smile:

Navedena knjiga ti je totalno o povecanju posjecenosti, ciljanim skupinama, konvertiranju posjetitelja u kupce, call to actionima. U principu kompletan inbound marketing (SEO, SEM, SMM, conversion rate optimization, izgradnja communitija…). Jedino nema baš o prodaji, za to bi trebao tražiti knjigu o prodaji :slight_smile:

Imaš li još nešto za preporučiti (od knjiga) na tu temu?

Ne, ne citam puno knjiga. Ovu mogu preporuciti zato sto autori imaju kredibilitet (praksu koja moza stajati iza njihovih tvrdnji), i zato sto nije samo teorija vec ti na kraju svakog poglavlja da odredene zadatke koje trebaš napraviti :slight_smile:

Sad ne znam koliko tebi može biti korisna i koliko znanja vec imas. Vecina stvari u toj knjizi meni dode ko dobro jutro ali je krasno imati neku sluzbenu referencu i potvrdu da to tako treba raditi jer veliki igraci takoder to rade tako :slight_smile:

[quote=“w00t”]Ne, ne citam puno knjiga. Ovu mogu preporuciti zato sto autori imaju kredibilitet (praksu koja moza stajati iza njihovih tvrdnji), i zato sto nije samo teorija vec ti na kraju svakog poglavlja da odredene zadatke koje trebaš napraviti :slight_smile:

Sad ne znam koliko tebi može biti korisna i koliko znanja vec imas. Vecina stvari u toj knjizi meni dode ko dobro jutro ali je krasno imati neku sluzbenu referencu i potvrdu da to tako treba raditi jer veliki igraci takoder to rade tako :)[/quote]

Nemam pojma koliko imam znanja. Praksa pokazuje da i nije baš efikasno. :slight_smile:

Pokušaj otići u lokalnu knjižnicu, ja se uvijek iznenadim na sta sve naiđem u svojoj knjižnici (u koju ne zalazim tako često), u bilo kojoj tematici. Manje knjižnice nemaju veliki izbor ali zato nastoje odabrati najbolje knjige iz svake teme. Na osnovu čega rade odabir - nemam pojma, možda na osnovu prodaje po knjižarama ili posudbe u većim knjižnicama.

Ali neke od ovih stvari što si spomenuo da te zanima je najvjerojatnije najbolje naučiti na osnovu iskustava ljudi koji su kroz to prošli, knjige znaju često biti preopširne i previše pažnje posvećivati manje bitnim stvarima, kao npr. prepričavanje života pisca knjige, kao da to nekoga zanima, ili neka nebitna teorija koju je lijepo znati ali ne baš tako opširno, ili kako postati bogat a zadržati osobnost i slično. Pokušao sam pročitati par knjiga na tu temu ali sam odustao nakon prvog pasusa kad sam vidio kakve su to gluposti.

Evo dva linka, možda si ih oba već vidio jer su osobe sa ovog foruma :slight_smile:

[quote=“Webmeister”]Pokušaj otići u lokalnu knjižnicu, ja se uvijek iznenadim na sta sve naiđem u svojoj knjižnici (u koju ne zalazim tako često), u bilo kojoj tematici. Manje knjižnice nemaju veliki izbor ali zato nastoje odabrati najbolje knjige iz svake teme. Na osnovu čega rade odabir - nemam pojma, možda na osnovu prodaje po knjižarama ili posudbe u većim knjižnicama.

Ali neke od ovih stvari što si spomenuo da te zanima je najvjerojatnije najbolje naučiti na osnovu iskustava ljudi koji su kroz to prošli, knjige znaju često biti preopširne i previše pažnje posvećivati manje bitnim stvarima, kao npr. prepričavanje života pisca knjige, kao da to nekoga zanima, ili neka nebitna teorija koju je lijepo znati ali ne baš tako opširno, ili kako postati bogat a zadržati osobnost i slično. Pokušao sam pročitati par knjiga na tu temu ali sam odustao nakon prvog pasusa kad sam vidio kakve su to gluposti.

Evo dva linka, možda si ih oba već vidio jer su osobe sa ovog foruma :slight_smile:


[/quote]

Evo, tek sam sada pogledao cijelu Tomislavovu prezentaciju i priznajem da je odlična. Kada bi se još našlo takvih 5-6 priča, mogla bi se i knjiga složiti. :slight_smile:

Jedna stvar koju nije spomenuo je EVIDENCIJA.
Nužno je voditi evideniciju koga ste nazvali, kada, par crtica o razgovoru, eventualni dogovor i ono što je bitno, TERMIN NOVOG POZIVA ILI SLANJA MAILA.
Ja sam se počeo gubiti već na nekoliko potencijalnih klijenata, što je tek kada se radi o dvocifrenim ili kamo sreće trocifrenim brojkama.

[quote=“w00t”]Ako bas hoces knjigu sa dosta korisne teorije, evo ti
http://inboundmarketing.com/book

Nije web oglasavanje nego bas obrnuto, inbound marketing na webu.[/quote]

definitivno je to to :wink:
Za sve podsekcije postoji jos gomila webinara i e-knjiga takodje. Osim za ovo oko prodaje, tu ima vise skola, svako fura svoj fazon…

Kako prodati oglasni prostor i kako uspeti su teme od kojih ocekujem da se rasvetle u januaru na ABC seminaru u Beogradu. Zakazan je za 28. 1.a bice live-stream, pa ko zeli moze da prati: cucemo koje su uspesne price, kakve su zarade, koje taktike daju najbolje rezultate i sta nas ceka u 2010.
Vise o seminaru ima ovde
http://www.itdogadjaji.com/2009/12/21/seminar-o-internet-oglasavanju/

ps. zanimljiv je opis koji si dao za knjigu :slight_smile: probaj ovo

[quote=“papermoon”]…Vise o seminaru ima ovde
http://www.itdogadjaji.com/2009/12/21/seminar-o-internet-oglasavanju/

…[/quote]

Sry svi na OT, znas li mozda postoji li kakav sacuvani video zapis seminara ?

Hvala!

[quote=“trnac”]Jedna stvar koju nije spomenuo je EVIDENCIJA.
Nužno je voditi evideniciju koga ste nazvali, kada, par crtica o razgovoru, eventualni dogovor i ono što je bitno, TERMIN NOVOG POZIVA ILI SLANJA MAILA.
Ja sam se počeo gubiti već na nekoliko potencijalnih klijenata, što je tek kada se radi o dvocifrenim ili kamo sreće trocifrenim brojkama.[/quote]

Za to služe komadi softwarea nazvani Customer Relationship Manager-i (CRM). Ovisno o proizvođaču, mogu biti besplatni i jednostavni pa sve do jako složenih i skupih.

Iz iskustva, cijena ne znači nužno i bolji alat, a količina implementiranih funkcija nije toliko bitna. Naime, potrebe ovise prvenstveno o tebi.

U principu, ti bi prvo trebao proučiti područje engleskog naziva customer relationship management (gle čuda! :)). Zatim bi trebao znati strategiju i ciljeve vlastite kompanije. Zatim bi trebao napraviti plan rada (po kvartalima i godišnji) te na temelju tih informacija izabrati CRM i/ili ERP software.

Konkretno, mi koristimo MS CRM i prilično sam zadovoljan, premda bi neke stvari postale smislene tek uz implementaciju ERP softwarea (npr. Navision).

Međutim, nemoj zaboraviti da prije svega mora postojati ideja, tj. proizvod ili usluga koja se traži, a nakon toga kompetencija. Tek tada ideš dalje u realizaciju prodaje, a prodaja se radi po istim principima po kojima su je Židovi radili prije 3-4000 godina. Dakle, web može imati nekakve svoje zakonitosti, ali traženo područje će u osnovi obraditi svaki kvalitetan priručnik iz prodaje i/ili marketinga.

Zato, smatram da prvo trebaš ići na “klasično” obrazovanje iz traženih područa, zatim se eventualno informirati o web iskustvima, ali paziti da te tuđa iskustva ne “zabiju” u nešto što nisi ti. Zapamti, vlastita mašta je oružje jače od bilo kakvog udžbenika, barem na tim područjima…

@Digits

treba da bude, potraži na sajtu eTV