Web trgovina i fiskalne blagajne

Rekao je barba Slavko da će sve trgovine na malo morati imati fiskalne blagajne. S obzirom da su web trgovine uglavnom trgovine na malo, znači li to da ćemo i mi internetlije to morati implementirati?

Naime, ako netko naruči nešto preko weba, onda postoje 3 načina plaćanja:

  1. Plati karticom
  2. Plati direktno na žiro račun, bilo na šalteru ili putem netbankinga
  3. Šalje mu se poštom, plati poštaru, a zatim poštanska banka uplati na žiro račun web trgovine

U sva 3 slučaja gotovina ne ulazi u blagajnu web trgovine. Gotovina samo izlazi iz blagajne jer plaćaš poštarinu s kešovinom. Ulazak keša u blagajnu je jedino kad skineš pare na bankomatu za potrebe blagajne.

Ja ne vidim ni najmanji razlog da web trgovina, odnosno “Trgovina na malo putem pošte ili interneta” mora imati fiskalnu blagajnu. Zna li netko da li i nas čeka ova zawebancija?

Ako i ceka vjerovatno ce nama to biti puno jednostavnije implementirati nego sto ce ugostiteljima i drugima koji su navikli na klasicne kase (mnogi cak jos nemaju ni kompjutorske kase).

Nadam se da nije na nama da smislimo rjesenje, vec na informaticarima porezne uprave. U svakom slucaju biti ce zanimljivo :slight_smile:

Jedini ovdje će profitirati MSan Grupa u što sam siguran 99.9%

Kolumna: Ovo moramo s*ebat (Vladin ured) | IZLASCI.net

Evo, objavili su da će fiskalne blagane morati ići i kod naplate karticama. Nije mi baš jasno kako to spada u gotovinu.
evo, gledajte:
http://vlada.hr/hr/content/download/220090/3233084/version/1/file/43.%20-%201.pdf

Ispada da još ni oni samo neznaju kako će to sve realizirati. Cijelo vrijeme govore da se odnosi na gotovinu. Web shopovi uglavnom rade preko računa, ali rade i gotovinom tako da će teško izbjeći fiksalnu kasu. Baš gledam cijenu fiksalnih kasa u Bosni i kreće se od 2000-3000kn, veselje…
Bilo bi dobro ako ovdje koji Bosanac ima obrt i firmu za web shop i da nešto napiše u ovoj temi

[quote=“Zgubijumf”]Cijelo vrijeme govore da se odnosi na gotovinu. Web shopovi uglavnom rade preko računa, ali rade i gotovinom tako da će teško izbjeći fiksalnu kasu.[/quote]Ovako gotovinu definiraju u prijedlogu zakona:

[quote=""]Promet gotovinom je plaćanje za isporučena dobra ili obavljene usluge novčanicama ili
kovanicama koje se smatraju platežnim sredstvom, karticama, čekom ili drugim sličnim
načinima plaćanja, osim plaćanja na transakcijski račun kod banaka.[/quote]

Znači, ključ je tome da li se plaćanje obavlja na transakcijski račun banke ili ne. Samo platežno sredstvo izgleda uopće ne igra ulogu (odn. “gotovina” je valjda sve što nije uplaćeno virmanom na žiro račun, s pozivom na broj, po ponudi).

Inače, Porezna uprava će predstaviti novi zakon 2. 8. u HGK na Novoj cesti 3-7, II. kat (preko puta Doma sportova, a iznad trgovine Lidl, južni ulaz, kao za trgovinu), s početkom u 14:30 sati.

[quote=“mestro67”]Kolumna: Ovo moramo s*ebat (Vladin ured) | IZLASCI.net[/quote]Samo što ovo ide preko interneta, u realnom vremenu na način da blagajna podnese račun u Poreznu upravu, Porezna uprava generira broj računa i vrati ga blagajni, koja onda otisne papirnati račun s tim brojem. A kupac će moći preko SMS-a ili web-portala Porezne uprave dohvatiti taj račun upisom broja računa. Ako veza pukne, prodavač ima dva dana da je popravi, a sve račune mora dostaviti “na disketi” Poreznoj upravi koja će ih obraditi i vratiti “disketu” (da tako kažemo) s dodijeljenim brojevima računa. Jedini način “prevare” je da se račun uopće ne izda ili da se odmah izda krivi račun ili da se nepreuzeti računi čuvaju i onda daju slijedećem kupcu koji naruči istu cugu ili klopu.

C/P maila iz HGK:

Poštovane dame i gospodo,

Gospođa Vlasta Marinović i gospodin Goran Janeš iz Porezne uprave Ministarstva financija (s njima će biti i predstavnik APIS IT-a, zadužen za tehničku provedbu fiskalizacije) zainteresiranim informatičkim tvrtkama predstavit će Prijedlog zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (njegov tekst je u privitku ove poruke).

Predstavljanje će se odvijati u četvrtak, 02. kolovoza, u HGK na Novoj cesti 3-7, II. kat (preko puta Doma sportova, a iznad trgovine Lidl, južni ulaz, kao za trgovinu), s početkom u 14:30 sati.

Također vas molim da ovaj poziv proslijedite i svojim klijentima ukoliko su i oni zainteresirani za tehničku izvedbu predloženog zakona.

Lijepo molim sve zainteresirane da svoj dolazak potvrde na mail [email protected] do utorka, 31. srpnja, u 17 sati.

Unaprijed hvala.

Srdačan pozdrav!

Danas sam bio na predstavljanju pravnih aspekata novog zakona. Samo u kratko dok ne sredim bilješke:

Svatko tko ostvaruje dobit ili dohodak je obveznik fiskalizacije. Ukoliko netko ne izdaje gotovinske račune, ne treba se spajati na sustav PU-a, ali mora izvršiti prilagodbu na fiskalizaciju, tj. mora u najmanju ruku početi od 1.1.2013. izdavati račune koji će sadržavati podatke koje propisuje fiskalizacija (osim, naravno, onih elektroničkih brojeva koji su vezani uz sustav fiskalizacije) i mora brojeve računa imati formirane u skladu s naputcima za fiskalizaciju (kako bi u slučaju da tijekom godine ipak mora izdati gotovinski račun mogao to učiniti unutar slijeda, nema veze “ja sigurno neću” logika). Također mora donijeti i interni akt poduzeća kojim određuje kako su mu organizirane poslovnice, blagajne i model izdavanja brojeva.

Plaćanje karticama se također smatra gotovinom zbog internih razloga PU kako nadziru žiro-račune. Samo uplata na transakcijski račun nije gotovina. Treba pogledati dokumente na PU i kontaktirati ih na mail ako što nije jasno. Vidi desnu marginu na webu porezne uprave. Ukoliko je nekome tako jednostavnije, preko sustava fiskalizacije se smiju podnositi baš svi računi - bili za gotovinu ili ne, dakle sustav će progutati i one račune koji ne spadaju pod fiskalizaciju.

Vec vidim kako posao sa otvaranjem offshore firmi cvate :slight_smile:

Vratimo se na temu…, znaci mi hosting provideri koji smo ulozili u karticno poslovanje kako bi olaksali ljudima placanje i to sada pada u vodu; paypal mozemo zaboraviti , domaci karticari dizu provizije i tako to… uglavnom suma sumare banana koja nece donijeti bas previse.

vjerovatno su Njemci i Austrijanci glupi sto su odustali od fiskalizacije nakon sto im se to predlozilo u parlamentima a nemali broj novaca se i u tim zemljama pronevjeri

Još uvijek nisam siguran.

U onom FAQ-u koji je sastavila PU stoji da internetske trgovine jesu obveznici fiskalizacije. Ali skoro pa svi su obveznici fiskalizacije, no to ne znači da se svi moraju spajati na fiskalni sustav PU-a, samo oni koji izdaju račune za gotovinu.

Rekli su da kartice jesu gotovina, međutim nisam nigdje vidio ništa pojašnjeno (a ja nisam knjigovođa), što je kada se plaća preko posrednika. Ovdje se karticom plaća posredniku, a posrednik vrši uplate na transakcijski račun. Uplata s računa na račun nije gotovina. Da li onda i ovo nije gotovina? Ne znam - knjigovođa bi morao točno znati što je gotovina za PU, a što nije. Isto tako mi je čudno da bi kreditna kartica bila gotovina, jer se plaća sa žirca kartičara na žirac trgovca. S druge strane, za debitnu mogu razumjeti da imaju neki eventualni tehnički razlog zašto ne bi imali kontrolu. Ali svudam se navodi samo “kartica”. Nije jasno koja.

Poanta priče je samo to da PU želi imati kontrolu nad gotovinom, tj. nad onim nad čime do sada jednostavno nemaju nadzor. Uplate sa žirca na žirac imaju pod kontrolom i sada. Samo je, dakle, pitanje da li oni dobivaju informacije s dva različita kraja: izravno iz prometa i onda neizravno kroz poreznu prijavu obveznika - pa jedno uspoređuju s drugim. To je cijela poanta priče.

I dosta podrške ima za fiskalizaciju. Primjerice, prodavači ulaznica koji su isključeni su tražili da ih se uključi jer su vidjelo to kao metodu da se ukloni nelojalna konkurencija.

Inače, statistike naše PU navodno pokazuju da se svega 15 % prometa u Hrvatskoj obavlja gotovinom. Treba uzeti u obzir da PU i plaćanje karticama tretira kao gotovinu. Po njima je apsurdno da se tako malo prometuje gotovinom u RH, a navodno i Središnja banka također ima primjedbe na to, tj. traži pojašnjenja koja naša PU ne može dati.

Predlažem svakako da što prije postavite pitanja na PU – oni ih skupljaju i odgovarat će na njih. Do kraja mjeseca ide konačni prijedlog zakona na drugo čitanje i nakon toga će biti kasno za pametovanje.

Od 1. 1. 2013. kreću veliki i srednji poduzetnici, ali i svi kojima je jedna od djelatnosti (kojom se stvarno bave) bilo što vezano uz turizam (navodi se točno koja grupa po NKD-u). Od 1. 4. 2013. idu svi trgovci.

Inače ne pišem puno, ali ova tema mi je zanimljiva. Što se tiče hosting tvrtki, radim na Windows servisu i Linux daemonu koji će omogućiti fiskalizaciju za web trgovine. Servis će podržavati rad sa višestrukim certifikatima različitih tvrtki na jednom serveru, dakle neće biti potrebe za virtualizacijom svake web trgovine posebno. Za virtuemart ćemo napraviti plug-in za komunikaciju sa fiskalnim servisom. Za ostale open source, komercijalne i proprietary web trgovine ćemo objaviti protokol za komunikaciju. Bit svega je da se aplikacija za fiskalizaciju pokreće u sigurnom okruženju windows servisa odnosno Linux daemona te da koristi certifikate isključivo iz adresara (Windows) odnosno keychaina (Linux). Kako ne bi ispalo da je ovo reklama, daljnje informacije možete dobiti na PM odnosno javno ako moderator to dozvoli.

Pa, otvori temu u prostoru za reklame i daj informacija koliko ti srce želi. Ovdje ćemo staviti link na tu temu.

[quote=“tsereg”]Danas sam bio na predstavljanju pravnih aspekata novog zakona. Samo u kratko dok ne sredim bilješke:

Svatko tko ostvaruje dobit ili dohodak je obveznik fiskalizacije. Ukoliko netko ne izdaje gotovinske račune, ne treba se spajati na sustav PU-a, ali mora izvršiti prilagodbu na fiskalizaciju, tj. mora u najmanju ruku početi od 1.1.2013. izdavati račune koji će sadržavati podatke koje propisuje fiskalizacija (osim, naravno, onih elektroničkih brojeva koji su vezani uz sustav fiskalizacije) i mora brojeve računa imati formirane u skladu s naputcima za fiskalizaciju (kako bi u slučaju da tijekom godine ipak mora izdati gotovinski račun mogao to učiniti unutar slijeda, nema veze “ja sigurno neću” logika). Također mora donijeti i interni akt poduzeća kojim određuje kako su mu organizirane poslovnice, blagajne i model izdavanja brojeva.

Plaćanje karticama se također smatra gotovinom zbog internih razloga PU kako nadziru žiro-račune. Samo uplata na transakcijski račun nije gotovina. Treba pogledati dokumente na PU i kontaktirati ih na mail ako što nije jasno. Vidi desnu marginu na webu porezne uprave. Ukoliko je nekome tako jednostavnije, preko sustava fiskalizacije se smiju podnositi baš svi računi - bili za gotovinu ili ne, dakle sustav će progutati i one račune koji ne spadaju pod fiskalizaciju.[/quote]

Ispričavam se na OT-u. No, zar ama baš nitko nije na javnoj raspravi postavio pitanje učinkovitosti cilja i svrhe novog zakona. Izgleda kako je jednostavnije otvoriti za šaku dollara neku offshore tvrtku i prigrliti PayPal nego se upustiti u poduzetništvo u Hrvatskoj, koje će, ako se ovako nastavi, postati suluda vratolomija i besmislena pustolovina, a ne izvor stvaranja dodane vrijednosti.

Oni su državu uništili lopovlukom.
Ovi će je dokrajčiti glupošću.

Kassu u 21. stoljeću da kupujem… Majko Isusova!

Nije bilo potrebe za postavljanjem tog pitanja, jer je odgovor na njega Porezna uprava dala sama. A prilično slikovito opisan cilj i svrhu si mogao pročitati u postu #12.

Cilj fiskalizacije je omogućiti efikasan porezni nadzor. Porezna uprava će podatke dobivene kroz fiskalizaciju uspoređivati sa svim od obveznka prijavljenim obrascima. Prema prijavljenim obrascima u Hrvatskoj je svega 15 % platnog prometa odvija u gotovini i karticama, čemu ne vjeruje niti Eurpska komisija, niti Svjetska banka, a ne samo Porezna uprava. Prema prijavljenim obrascima, prosječni restoran zapošljava svega 1.5 osoba, a prosječni caffe-bar niti jednu cijelu osobu - 0.7. Znači, morali su pod hitno istjerati štakore na svjetlo.

I dobra vijest: kaže zamjenica ravnateljice PU da će nakon uvođenja fiskalizacije, tako prikupljene podatke uspoređivati s podacima koje su poduzetnici prijavljivali do sada… :slight_smile: Nadajmo se da se nije samo šalila.

Što se kupovine “kasse” tiče, koristit će se model nadgrađivanja postojećeg aplikativnog rješenja korištenjem digitalnog potpisivanja i online prijenosa podataka, za razliku od modela hardverskih fiskalnih blagajni i pisača ili modela posebnih softverskih programa ili modela uređaja koji digitalno potpisuju račune i pohranjuju ih na neki medij, što koriste druge zemlje. Glavni razlog odluke za ovaj model jest da se omogući implementacija sustava korištenjem domaćih rješenja, bez potrebe uvoza iz inozemstva.

Sasvim sigurno da fiskalizacija baca mrak na oči muljatorima, kojih kod nas ima kao i u Grčkoj, ali svi mi koji svojim porezima hranimo, liječimo, kupujemo gorivo i gradimo ceste za te muljatore možemo biti sretni s bilo kojim rješenjem koje će ih tjerati kamo im je mjesto.

Oni koji su na sheranom hostingu a pristupaju takvom servisu i dalje imaju problem da ce netko moci u njihovo ime slati racune poreznoj.

Ove grupe po NKD što spominješ gdje se to točno nalazi? Ja sam na stranicama porezne pronašao samo link na 58 6.6.2007 Odluka o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007. – NKD 2007.
Moj knjigovođa nema pojma, o god pitam isto tako, de facto ja poslujem isto s karticama, paypalom, ali i gotovinom. E sad, piše od 1.01. 2013., prvo idu na red ugostitelji…ja sam turistička agencija, pa gdje ja spadam?

[quote=“legaos”]Ove grupe po NKD što spominješ gdje se to točno nalazi? Ja sam na stranicama porezne pronašao samo link na 58 6.6.2007 Odluka o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007. – NKD 2007.
Moj knjigovođa nema pojma, o god pitam isto tako, de facto ja poslujem isto s karticama, paypalom, ali i gotovinom. E sad, piše od 1.01. 2013., prvo idu na red ugostitelji…ja sam turistička agencija, pa gdje ja spadam?[/quote]

Prema NKD-u iz 2002.g ti si:
63.3 Djelatnosti putničkih agencija i turoperatora; ostale usluge turistima, d. n.

Neznam zašto te klasifikacije nema u NKD 2007. al’ svakako nisi ugostitelj :slight_smile: to je sasvim drugo područje …
A možeš si jednostavno pogledati i šta ti piše u sudskom registru pod ‘predmet poslovanja’.

i btw, mijenjaj knjigovođu :krele:

Svatko tko je obveznik poreza na dohodak ili poreza na dobit postaje obveznik fikalizacije od 1. 1. 2013. godine. Dakle, svatko tko je obveznik tih poreza, bez obzira na to čime se bavi i - još bitnije - bez obzira na to da li prometuje ili ne prometuje gotovinom.

Svaki obveznik fikalizacije mora s 1. 1. uskladiti izgled svih računa koje izdaje još i za zahtjevima Zakona o fiskalizaciji (sve što se zahtjeva Zakonom o PDV-u je i dalje na snazi, ovo samo dodaje).

Razlika između obveznika je slijedeća:

  • različiti obveznici moraju početi fiskalizirati izdavanje računa u različita vremena tijekom slijedeće godine;

  • tko ne prometuje gotovinom ne mora početi fiskalizirati izdavanje računa (pa niti nabaviti softver i potrebne tehničke preduvjete) sve dok ne izda prvi takav račun; ali mora izgled računa i način brojanja računa već od 1. 1. imati usklađen s fiskalizacijom, nema iznimaka i “ja neću primati gotovinu” logike; također obratiti pažnju na donošenje internog akta kojeg propisuje Zakon.

Članak 37. konačnog prijedloga Zakona o fiskalizaciji popisuje datume početeka obveze fiskalizacije i grupe obveznika: [quote=""]Ĉlanak 37.

(1) Od 1. siječnja 2013. godine obveza fiskalizacije propisuje se za obveznike fiskalizacije i to za velike i srednje poduzetnike prema odredbama Zakona o računovodstvu bez obzira na djelatnost koju obavljaju, te za obveznike fiskalizacije koji, kao jednu od djelatnosti, obavljaju djelatnost Pružanja smještaja, te pripreme i usluživanja hrane (Oznaka I područja NKD 2007.).

(2) Od 1. travnja 2013. godine obveza fiskalizacije propisuje se za obveznike fiskalizacije, koji nisu obuhvaćeni stavkom 1. ovoga članka, i to obveznike fiskalizacije koji, kao jednu od djelatnosti, obavljaju djelatnost Trgovine na veliko i na malo, popravak motornih vozila i motocikla (Oznaka G područja NKD 2007.) te obveznike koji obavljaju djelatnost slobodnih zanimanja iz članka 18. stavka 2. Zakona o porezu na dohodak.

(3) Od 1. srpnja 2013. godine obveza fiskalizacije propisuje se za sve obveznike fiskalizacije.[/quote]

Treba razumjeti za određivanje datuma početka obveze fiskalizacije izdavanja računa:

  • nije bitno koje je sve djelatnosti firma registrirala (mnoge firme registriraju i djelatnosti kojima se uopće ne bave), već su bitne djelatnosti po kojima firma ostvaruje prihod, tj. u kojima izdaje račune;

  • ukoliko firma izda makar jedan, jedini račun, makar 1 lipu prihoda ima u nekoj djelatnosti, ta se djelatnost uzima kao djelatnost određivanja datuma početka obveze;

  • ukoliko je takvih djelatnosti više i po njima proizlaze različiti datumi početka obveze, onda obveza započinje s najranijim datumom;

  • sa datumom početka obveze se fiskalizirati moraju sve djelatnosti - dakle obveza se odnosi na cjelokupno poslovanje poduzeća odjednom, a ne po djelatnostima.

Ukoliko, dakle, netko ima građevinarsku firmu, a u sklopu nje mu posluje kafić za radnike, onda se cijela firma - i taj kafić i cijeli građevinski segment moraju fiskalizirati već s 1. 1. 2013. jer je to početak za ugostitelje.

PU možda još izradi i objavi nekakav tablični prikaz, ako budu mogli.

Ti si, koliko ja vidim, 79, grupa N i spadao bi po toj djelatnosti od 1. 7. Ali promijeni knjigovođu i onda se konzultiraj s njim. Jer čovjek ne zna niti pronaći zakon jednostavnim upisom njegovog naziva u Google. :slight_smile: