Ad words - korištenje tuđeg branda kao keyword - HITNO

Dakle imam klijenta koji je potrošio brdo na reklame, 4 stranice za 4 zemlje, itd.
Ima svoj brand.

Sada se pojavila ekipa sa stranicom od 2 stranice, vezani su jedino uz domenu proizvoda, i ništa više.
Marka proizvoda nije ista, prodaju neko kinesko smeće, dok klijent prodaje originalne njemačke proizvode.

Sada se ova ekipa pojavljuje pod nazivm njegovog branda, naime koristi njegove riječi u keywords, i frazama, i kao čisto ime branda.

Našao sam ovaj link:
https://services.google.com/inquiry/aw_tmcomplaint

No pod dijelom EU i EFTA

https://support.google.com/adwordspolicy/answer/6118

stoji da za EU koliko shvaćam to nije baš efikasno.

Tako da sada trebamo opcije.
Odvjetnik? Privatna tužba?

Državni zavod za intelektualno vlasništvo (link) + odvjetnik.

1 Like

To ti je skakljiva tema, ovisi ti kako je sam tekst oglasa napisan… imao si nedavno primjer kada se Akcija oglasavala sa kljucnim rijecima drugih agencija tipa Degordian i oglasi su im se uredno prikazivali.

Aktivirao je odvjetnika klijent, agenciju za zaštitu tržišnog natecanja, i inspekciju neku.

A gle, lik kao da je napisao adidas. A ti prodaješ kinesko smeće po nazivu mike.

Kad upišeš “adidas” on izbaci prvi oglas mike.

Jednostavno iskorištavaju sve što je ovaj napravio. Voze se na valu…:slight_smile:

Baš me zanima kako će to ispasti.

Mislim da ti je tu ipak stvar do googlea i njihovih pravila oglasavanja… javi u svakom slucaju kako je proslo s odvjetnikom…

Moze se tu angazirati i Hanzekovic … ali tu nema pomoci :slight_smile: Trziste je slobodno … moze se svatko reklamirati kako zeli ako se pita google. Zasto ja nebih po brandom “hrvatski telekom” reklamirao apartmane na moru? Koliko sam vidio unazad par godina dosta je takvih slucajeva bilo barem na google adwordsima.

Varaš se ako misliš da je to tako jednostavno.
Ovo je samo jedan primjer:

Zakoni o zaštiti intelektualnog vlasništva su vjerojatno najkompleksnija
vrsta zakona. Uz njih se veže i međunarodno trgovačko pravo, gro pravilnika, odredaba…

A sve to se opet veže pitanja tko je i iz koje zemlje kome krade brand, da li je ta
zemlja potpisnica ovog međunarodnog sporazuma, onog pravilnika itd.

Da li je brend zaštičen i na kojoj razini…

Google i kao i sve druge mega tvrtke, ne samo da paze na te stvari, već
imaju kompletne pravne odjele koji se bave time. Mislim da ne postoji
niti jedan informački div koji nije naplatio ili isplatio barem 1M USD
zbog intelektualnog vlasništva.

Po našem pravnom sustavu koji nije niti blizu pravnih sustava razvijenih zemalja
ne možeš koristiti naziv “hrvatski telekom” jer je zaštičen i dio je druge puno veće grupacije.

Mislim možeš - ali onda možeš očekivati i neželjenu omotnicu. :smiley:

Domene su drugo, oglasi su trece. Sto mislis zasto nitko nije kupio domenu apple.sucks ? Upravo zato jer bi je izgubio u roku odmah i jos pobrao tuzbu i naknadu stete … a kosta samo 35 eura.

nemaš šanse sa nikakvim tužbama… krađa branda bi bilo da je uvezao mike tenisice i preko njih preljepio adidas-ov znak…

Znači on ne koristi nigdje na svojoj web stranici ime tvoga brenda nego samo kad upišeš taj keyword u google njegov oglas je na prvom mjestu…
Evo upiši vip telekom 1 mjesto je oglas od hrvatskog telekoma…

1 Like

Mislim da ti tu u ovom slucaju ne mozes nista. Jer on nije ukrao brend niti ga koristi. To sto je on vjestiji ili mozda daje vise novca za oglasavanje,a jbg.

1 Like

mislim da je tu sve legitimno, doduše ovisi kako je oglas sročen.

Da li je kod NAS moguce dobiti neku kaznu ili optuznicu ako se kopiraju neki članci (tipa vijesti, zanimljivosti…) i postavljaju na svoj sajt ali sa naglaskom odakle je preuzeto. Je li neko imao iskustva sa tim?

Naravno da se može dobiti kazna.
Sve ovisi što piše u uvjetima korištenja na stranici s koje preuzimaš vijesti. Neke stranice dopuštaju kopiranje uz navođenje izvora, a neke striktno brane kopiranje, bez iznimke.

Razlika je radi li se o autorskom članku ili dnevnim vijestima. Ako se radi o dnevnim kratkim novostima/vijestima možeš napraviti copy/paste ili prepričati vijest uz navođenje izvora i ne može ti nitko ništa, ali ako se radi o autorskom članku (kolumna, istraživanje…) na neku temu onda je taj dio zaštićen.

Nema pomoći. Ja uredno reklamiram određene proizvode pomoću ključnih riječi proizvoda i naziva tvrtki od konkurencije. Iako npr. ne mogu se natjecati za riječi tipa “samsung”, “nike” i sl. jer su zaštićene.
Imaš link kod Google helpa da zaštitiš ime svog brenda npr. “mike” i onda se konkurencija ne može tako oglašavati.
Odvjetnici & to - jako teško prolazi. Mada se jednom klijentu javio odvjednik iz McCanna - i ovaj je uredno prestao sa oglašavanjem .
My 2 cents.

Ne znam ishod, pokrenuli su nešto odvjetnici njegovi.
Baš me zanima ishod.

Znači neka firma reklamira svoj hosting i napiše npr:
AVALON HOSTING kao key word i sve 5?

To prolazi?

Po meni to nije baš uredu ako se koristi nečiji brand.
Pa zar to nije direktno nanošenje štete sa tvojim brandom, ako se reklamira netko pod tvojim brandom.

Recimo netko želi prodati svoj hosting i stavi npr. riječ AVALON kao keyword?

To je legalno?

Mislim da je sasvim legalno sve dok brand nije koristen u imenu domene.

Možeš koristiti branded riječi kao keyword ali ne smiju biti u oglasu.

Zasto nebi smjelo? Upiši geekbuying u Google …

Kao što si i sam video, za EU i EFTA zemlje keyword sa brand nazivom je dozvoljen. Korišćenje u tekstu oglasa ne. Mada moguće je uvažiti i neki slogan koji nije trademark a dovodi kupca u zabludu (just do it npr).

Problem je malo složeniji. Da li ima povrede imena, da li ste ga zaštitili i gde… Da li je zaštićen neki patent pa ime nije ni toliko bitno, da li je proizvod na primer sličan a kompanija je ekskluzivni distributer.

Da ne dužim, Google vam nije izvor problema. Nelojalna konkurencija vrlo lako može naći drugi kanal oglašavanja poput socijalnih mreža, grupnih kupovina isl.

Problem verovatno treba rešavati u korenu i pokušati zaustaviti njihovo postojanje na istom tržištu.