Adwords iskustva

Pozdrav,

Znam da reklama i prikazivanje ovisi o puno faktora, ali koliko ste u vašem iskustvu postigli prikazivanja reklame dnevno i za koliki bid? Jedini uvjet je da je to prikazivanje bilo ograničeno na hrvatsku.

Nikad nisam vidio nekog da mu je broj prikaza AdWords oglasa bio KPI, vecinom je kod AdWordsa KPI sama ROI kalkulacija ili ako ne to onda barem conversion rate na nekoj formi ili CTR u najgorem slucaju.

Nemoj se uopce fokusirat na broj prikaza jer ti to neznaci apsolutno nista.

Pa nemam očito iskustva s Adwordsom, jasno mi je da je CTR bitan i da to ovisi očito o usmjeravanju oglasa kome će se prikazivati, i sadržaju oglasa…i vjerovatno još dosta toga, ali ovo mi se nekako čini najbitnije.

Ali kako ću doći do ctr-a, ako nemam niti prikaza :D. I šta može faliti bilo kojem prikazu dok god nije sadržaj ogasa lažan ili preuveličan…pa da dobijem nevaljale posjete. S druge strane, ako je velik prikaz…a loše usmjeren oglas…pa imam mali CTR, to me opet ništa ne košta?? Ili ima tu mana?

U svakom slučaju, da razbijem neke nedoumice u glavi, baš me zanima odgovor na pitanje s kojim sam otvorio temu!!!

Broj prikaza je nebitan jer ti nije povezan sa profitom.

CTR utjece na kalkulaciju QS-a sto znaci da direktno utjece na cijenu klika ili ti ga sto manje prikaza a sto vise klikova to bolje.

Broj prikaza mozes vrlo jednostavno predviditi i ne treba ti nitko dati sovje podatke. U keyword toolu ti piše koliki je mjesecni opseg pretrage za bilo koje kljucne rijeci poželiš. Ako imaš dovoljno velik budžet možeš se prikazivati na kompletnom opsegu pretrage.

[quote=“bozoou”]Pozdrav,

Znam da reklama i prikazivanje ovisi o puno faktora, ali koliko ste u vašem iskustvu postigli prikazivanja reklame dnevno i za koliki bid? Jedini uvjet je da je to prikazivanje bilo ograničeno na hrvatsku.[/quote]

Kao što ti je w00t napomenuo gledaj CTR, CR, potrošnju i ostvarenje KPIeva.
Ne bih se složio sa njiim da potpuno zanemariš broj prikaza jer ti on pokazuje da li KW koji si izabrao ima potrebnu dozu traženja na dnevnoj bazi ili da li si postavio previše negativnih KW pa nemaš dovoljno impresija.

Obavezno spoji GA i AdWords i fokusiraj se na KPIeve.

A što se tiće bida ja osobno sam imao klikove od 0.02 lipe pa nadalje :slight_smile:
Dakle vidi što ti najbolje odgovara i kako riječi “reagiraju”

Što se tiče Traffic estimatora u AdWordsu uzmi ga sa rezervom.

A što je GA? :slight_smile:

Google Analytics

bok :slight_smile:

može mi netko objasniti sljedeće, čisto radi probe napravio sam jednu kampanju u google adwordsu i sve je fino radilo. nisam ja odredio cijenu po kliku nego sam stavio da google odredi, i tu je cijena klika varirala od fakat par lipa pa do par kuna…

e sada sam ja napravio novu kampanju te sam odredio cijenu klika, ajmo reći 50 lipa po kliku i odabrao sam zemlje zapadne europe, sad, kanada, australija itd… i naravno nema klikova jer je navodno premala cijena po kliku, e sad moje pitanje glasi kako namjestiti kampanju koja će biti aktivna ali i naravno meni korisna, a da cijena po kliku nebude previsoka ?

Hvala :slight_smile:

[quote=“chief_wolfinjo”]bok :slight_smile:

može mi netko objasniti sljedeće, čisto radi probe napravio sam jednu kampanju u google adwordsu i sve je fino radilo. nisam ja odredio cijenu po kliku nego sam stavio da google odredi, i tu je cijena klika varirala od fakat par lipa pa do par kuna…

e sada sam ja napravio novu kampanju te sam odredio cijenu klika, ajmo reći 50 lipa po kliku i odabrao sam zemlje zapadne europe, sad, kanada, australija itd… i naravno nema klikova jer je navodno premala cijena po kliku, e sad moje pitanje glasi kako namjestiti kampanju koja će biti aktivna ali i naravno meni korisna, a da cijena po kliku nebude previsoka ?

Hvala :)[/quote]

Moj prijedlog, nikad nemoj dati Googlu automatsku cijenu klika već sam podešavaj kako ti odgovara.
Nije Google gazda bezveze :slight_smile:

Vani ti cijena po kliku strašno varira, nekad i do 60 - 70 kn po kliku, naravno ovisno o branši.

Što se tiče tvog pitanja, nema nekog univerzalnog pravila.

Ovisi koja je niša, kako je kampanja postavljena, koje jezike tagiraš, landing stranice i hrpa drugih stvari.

Ali u svakom slučaju bez nekog većeg budžeta zaboravi izlazak na strana tržišta.

Eventualno rješenje za manji budžet bi moglo biti strogo niširanje tvoje ponude, geo lokacija i ciljanje long tail KW.

Nadam se da je malo pomoglo u vezi pitanja :slight_smile:

[quote=“ZekanPekan”]Moj prijedlog, nikad nemoj dati Googlu automatsku cijenu klika već sam podešavaj kako ti odgovara.
Nije Google gazda bezveze :slight_smile:

Vani ti cijena po kliku strašno varira, nekad i do 60 - 70 kn po kliku, naravno ovisno o branši.

Što se tiče tvog pitanja, nema nekog univerzalnog pravila.

Ovisi koja je niša, kako je kampanja postavljena, koje jezike tagiraš, landing stranice i hrpa drugih stvari.

Ali u svakom slučaju bez nekog većeg budžeta zaboravi izlazak na strana tržišta.

Eventualno rješenje za manji budžet bi moglo biti strogo niširanje tvoje ponude, geo lokacija i ciljanje long tail KW.

Nadam se da je malo pomoglo u vezi pitanja :)[/quote]

ok. hvala :slight_smile: budem pokušao to onda tako podesiti :slight_smile:

Volio bih onda pitanje preformulirati, ajmo probati ovako:
Kolika uspjevate imati cijenu po kliku, a da ste zadovoljni brojem prikazivanja…i koliki vam je CTR pri tome. Znam da sve to ovisi od niše do niše, ali svejedno me zanima svačije iskustvo. Niša netreba biti spomenuta, ali ako nije problem…slobodno recite koja je!

[quote=“bozoou”]Volio bih onda pitanje preformulirati, ajmo probati ovako:
Kolika uspjevate imati cijenu po kliku, a da ste zadovoljni brojem prikazivanja…i koliki vam je CTR pri tome. Znam da sve to ovisi od niše do niše, ali svejedno me zanima svačije iskustvo. Niša netreba biti spomenuta, ali ako nije problem…slobodno recite koja je![/quote]

Opet ponavljam, broj prikazivanja ti ne ulazi u ROI kalkulaciju i nema veze nikakve, uopce me ne zanima koliko imam prikazivanja vec klikova i koliko se ti klikovi konvertiraju.

Znaci, radio sam u nišama di sam bio turbo zadovoljan sa cijenom klika od 9 dolara, raido sam i di sam bio zadovoljan sa dolar. Sve ovisi od niše do niše i kolika ti je profit margina, customer lifetime value i tako dlaje odnosno koliko ti je oglašavanje isplativo. Broj prikaza nikakve veze s tom kalkulacijom nema.

Ocke, jasnije mi je sad malo to s brojem prikazivanja…preveliko prikazivanje, mali CTR i google me lošije gleda (jel to ROI kalkulacija?)

Ali što ako nemam dovoljno prikazivanja da potrošim zacrtani budget, a ne želim dizat CPC, jer je neipslativo? Jasno mi je da u konačnici, ako je kampanja dobro složena…da nema druge nego podići CPC. Čisto iz tog razloga želim vidjeti koliko je moguće imat malenu cijenu po kliku, sa zadovoljavajućim prikazivanjem, CTR-om, tj. trošenjem predviđenog budgeta.

E sad, jasno mi je da u nekim slučajevima je 9 dolara ili dolar prihvatljiva cijena…ali opet sam krivo postavio pitanje :). Trebalo je zapravo glasiti koliko ste uspjeli imati najmanji CPC sa zadovoljavajućim brojem prikaza. (Znači, zadovoljavajući broj prikza mi znači da se uspjevao trošiti predvidjeni budget…jer šta mi vrijedi 10lp po kliku ako neću imati priliku potrošiti 100kn mjesečno…)

[quote=“bozoou”]Ocke, jasnije mi je sad malo to s brojem prikazivanja…preveliko prikazivanje, mali CTR i google me lošije gleda (jel to ROI kalkulacija?)

Ali što ako nemam dovoljno prikazivanja da potrošim zacrtani budget, a ne želim dizat CPC, jer je neipslativo? Jasno mi je da u konačnici, ako je kampanja dobro složena…da nema druge nego podići CPC. Čisto iz tog razloga želim vidjeti koliko je moguće imat malenu cijenu po kliku, sa zadovoljavajućim prikazivanjem, CTR-om, tj. trošenjem predviđenog budgeta.

E sad, jasno mi je da u nekim slučajevima je 9 dolara ili dolar prihvatljiva cijena…ali opet sam krivo postavio pitanje :). Trebalo je zapravo glasiti koliko ste uspjeli imati najmanji CPC sa zadovoljavajućim brojem prikaza. (Znači, zadovoljavajući broj prikza mi znači da se uspjevao trošiti predvidjeni budget…jer šta mi vrijedi 10lp po kliku ako neću imati priliku potrošiti 100kn mjesečno…)[/quote]

hehe, ne možeš tražiti takav odgovor kad je svaka kampanja individualna stvar i svaka je drugačija.
Jednostavno dok ne pokreneš test kampanju od nekoliko stotina kuna ne možeš znati rezultate. A na taj način ćeš znati da li je isplativa, koliki ćeš imati CPC, CTR, RoI i sl.

[quote=“bozoou”]Volio bih onda pitanje preformulirati, ajmo probati ovako:
Kolika uspjevate imati cijenu po kliku, a da ste zadovoljni brojem prikazivanja…i koliki vam je CTR pri tome. Znam da sve to ovisi od niše do niše, ali svejedno me zanima svačije iskustvo. Niša netreba biti spomenuta, ali ako nije problem…slobodno recite koja je![/quote]

Evo primjer jedne, za mene, uspjesne kampanje, period 3 mjeseca.

Optimizacijom je cijena obrijana s prosjeka od 0.09€ na prosjek od 0.04€.

[attachment=1]12.jpg[/attachment]

Ali opet, kako ti rekoše prije, to ne znači apsolutno ništa jer su svako tržište ( i sajt) razliciti.

Kampanju si slazi prema ROI, ne prema broju klikova, impresija ili cega vec.

Odredi si goal i kemijaj. ( probaj poceti s dugim kw-ima slabe konkurencije, itd…)

Jednom kad nabrijes kako treba, ostaje samo lagano praćenje i odrzavanje.

Nije ROI kalkulacija “Ocke, jasnije mi je sad malo to s brojem prikazivanja…preveliko prikazivanje, mali CTR i google me lošije gleda (jel to ROI kalkulacija?)”

ROI je return on investment, odnosno, izracun jel ti se isplati placat klik - koliko t eprosjecan klik košt au odnosu na koliko zaradiš na prosjecnom kliku.

Znaci, ti klik mozes placat koliko ti dozvoli ROI kalkulacija. Sve preko toga gubiš novce.

Iz toga ti proizlazi da broj prikazivanja nema veze s nicim :slight_smile:

Ako nemas dovoljno klikova da potrošiš budžet a ne možeš si priuštiti veci CPC ili neke druge keyworde jer ti probijaju ROI kalkulaciju, onda imaš prevelik budžet za kontekstualno oglašavanje na tom podrucju u toj niši.

Pa kampanja jeste započeta, samo ju nevodim ja…ali bi svejedno volio steći osjećaj koliko nas treba koštati posjetioc.
Ovdje se ne radi o prodaji, pa je možda malo teže izračunati ROI…radi se o carpooling servisu i privlačenju korisnika.
Trenutno nam je jedna kampanja Klikovi:3, Pojavljivanja: 19, CTR:16% avg.CPC:0.93kn
a jedna malo lošija: Klikovi:3, Pojavljivanja:9, CTR:33%, avg CPC:1.29kn

Jeste da je tek početak, ali malo mi se to puno čini za CPC, a pojavljivanja jedva da idu.

Neki osjećaj mi govori da bi trebali izabrati keyworde koji nisu u našoj niši, koji su jeftini …pa čisto neka i opadne CTR ali da pojavljivanja krenu??

[quote=“bozoou”]Pa kampanja jeste započeta, samo ju nevodim ja…ali bi svejedno volio steći osjećaj koliko nas treba koštati posjetioc.
Ovdje se ne radi o prodaji, pa je možda malo teže izračunati ROI…radi se o carpooling servisu i privlačenju korisnika.
Trenutno nam je jedna kampanja Klikovi:3, Pojavljivanja: 19, CTR:16% avg.CPC:0.93kn
a jedna malo lošija: Klikovi:3, Pojavljivanja:9, CTR:33%, avg CPC:1.29kn

Jeste da je tek početak, ali malo mi se to puno čini za CPC, a pojavljivanja jedva da idu.

Neki osjećaj mi govori da bi trebali izabrati keyworde koji nisu u našoj niši, koji su jeftini …pa čisto neka i opadne CTR ali da pojavljivanja krenu??[/quote]

Razlog malog proja prijavljivanja možda leži u tome da nema puno upita za taj KW na koji se odnosi oglas (?)

[quote=“bozoou”]Pa kampanja jeste započeta, samo ju nevodim ja…ali bi svejedno volio steći osjećaj koliko nas treba koštati posjetioc.
Ovdje se ne radi o prodaji, pa je možda malo teže izračunati ROI…radi se o carpooling servisu i privlačenju korisnika.
Trenutno nam je jedna kampanja Klikovi:3, Pojavljivanja: 19, CTR:16% avg.CPC:0.93kn
a jedna malo lošija: Klikovi:3, Pojavljivanja:9, CTR:33%, avg CPC:1.29kn

Jeste da je tek početak, ali malo mi se to puno čini za CPC, a pojavljivanja jedva da idu.

Neki osjećaj mi govori da bi trebali izabrati keyworde koji nisu u našoj niši, koji su jeftini …pa čisto neka i opadne CTR ali da pojavljivanja krenu??[/quote]

Eh, problem ti je što sa kontekstualnim oglasavanjem ne mozes stvarati potraznju. Imas opseg pretrazivanja koji postoji i uklapaš se u njega. Ukoliko trebaš otvoriti cijelo jedno novo tržište za kojim opseg pretrazivanja na tom podrucju jos ne postoji, AdWords nije uopce za tebe.

Idi na demografsko oglasavanje, recimo facebook oglasi.

Oh, pa kako ne, pa nije AdWords samo search. Dobrom kampanjom na display networku se može korisnicima predstaviti neki novi proizvod ili brend, kojega će nakon nekog vremena korisnici i ukucavati u tražilicu, a na vrhu rezultata će ih čekati naša stranica. :slight_smile: