Facebook page - savjeti za uspješno vođenje

U ovoj temi pokušati ću dati nekoliko savjeta iz osobnog iskustva, temeljenog na tromjesečnom vođenju facebook stranice od 10.000 ljudi jednog lokalnog portala. Moj mali doprinos ovom forumu, ali ponavljam, podaci izneseni u ovom postu su isključivo iz osobnog iskustva… Mnogi sigurno znaju to, ali nekome će sigurno koristiti…

  • ako imate privatni profil portala ili firme pretvorite ga u page

  • ako uz privatni profil postoji i page, spojite ih u jednu veliku stranicu

  • kad želite sherati neku zanimljivu fotografiju ili vijest, uploadajte ju na svoj zid, umjesto shera i stavite povratni link (ja osobno kontaktiram svakoga čije materijale koristim prije uploada)

  • najaktivnije razdoblje na facebooku je između 19-23 sata

  • ako postate fotografiju, vijest ili prizvod zanimljiviji muškarcima od 19-21, a ženama 21-23 (ovo se pokazalo vrlo uspješno, vjerojatno zato jer žene spremaju večeru prvo, a nakon večere muškarci gledaju utakmicu ili film - malo šaljivo objašnjenje ali donekle drži vodu)

  • facebook cover mijenjajte jednom tjedno, a profilnu sliku što rijeđe (sa promjenom dizajna portala ili novim logom, zbog brendiranja)

  • kada sherate na zid promo članak sa portala, navedite pojedinca ili firmu koji su članak platili, kao vašeg partnera (amortizirate eventualnu ljutnju fanova zbog reklame, a pozitivno djeluje i na oglašivača… jer kad fanovi vjeruju vama, vjerovati će i vašim partnerima)

  • ako želite da neki drugi medij prenese vijest na svojoj facebook stranici, postajte između 10 ujutro i podne

  • slobodno kontaktirajte druge medije i poslovne subjekte preko facebook poruka (osobno imam bolja iskustva nego kontakt službenim mailom, a kontaktirao sam kina, kazališta, sportske klubove, razne udruge)

  • uspostavite “prijateljski odnos” sa srodnim medijem ili poduzećem (par puta sherajte njihove postove, nakon toga im se javite, sa nekom zanimljivom vijesti koju ste vi objavili i mogla bi biti zanimljiva i njima… ukoliko prihvate igru, krenuti će dijeljenje vijesti između facebook stranica i izmjena fanova - mi smo to postigli sa jednim lokalnim radiom i vrlo je uspješno, čak štoviše, dogovarama i neke zajedničke akcije)

  • ako pogriješite, ispričajte se i ne brišite pogrešku sa zida… ostaviti ćete dojam ozbiljnosti ali i ljudskosti

  • optimalan broj postova, koji se nama pokazao uspješnim je 15 dnevno (cca svakih sat vremena… najbolji omjer novih fanova i dislikeova)

  • ne spamajte svoj i tuđe zidove

  • ne žalite za fanovima koji su vas dislikeali, ne trebaju vam

  • ne skupljajte hrpu fanova navrat nanos, jer dobijate dojam da svi žele ono što im nudite (svi koji lajkaju facebook page bez agresivne kampanje sa vaše strane, su oni koje zaista i zanima vaš proizvod… makar i samo 3 dnevno… više vrijedi jedan fan kojega zanima što nudite, nego 100 jazavaca)

  • komentirajte na vlastitoj stranici i sa službenim i privatnim profilom (ljudi vole neposredni kontakt)

Nakon par mjeseci ću iznjeti nova iskustva, a u međuvremenu i poneku zanimljivost… Naravno vaši komentari i iskustva su također dobro došli :slight_smile:

Moja teorija je da svatko u drugo vrijeme bježi od TV programa na internet.
od 19-21 na TV idu Larin izbor, Ruža vjetrova, Krv nije voda, Zvijezde pjevaju, kuhaju, plešu…
od 21-23 na TV idu Zakon i red, Optuženi, CSI: Ovaj, CSI: Onaj, CSI: Onaj treći, Navy CIS…

[quote=“gambo”]Moja teorija je da svatko u drugo vrijeme bježi od TV programa na internet.
od 19-21 na TV idu Larin izbor, Ruža vjetrova, Krv nije voda, Zvijezde pjevaju, kuhaju, plešu…
od 21-23 na TV idu Zakon i red, Optuženi, CSI: Ovaj, CSI: Onaj, CSI: Onaj treći, Navy CIS…[/quote]

Moguće da… Ja osobno uopće nemam televizor, pa nisam toliko upućen u tematiku programa… ali ovo vrijeme koje sam iznio definitvno stoji…

Iako nisam naveo jednu možda bitnu stvar… Fanova ispod 25 godina gotovo da i nema, ugl 25-45 godina…

Zanimljv popis.

Osobno mi idu na jetra stranice koje imaju puno objava jer me zatrpavaju. Prvo sam probao s jednom objavom u nekoliko dana, pa jedna dnevno, sada pokušavam dvije dnevno, ali nekako mi se čini da je optimum (za moj sadržaj) negdje 3, iznimno 4 dnevno.

Dosta to ovisi o samom sadržaju.

Nisam promjenio cover sliku već mjesecima :slight_smile:

Trnac, iza naše facebook stranice stoji najstariji riječki news portal… tako da je 80% objava prenošenje glavnih vijesti, i zbog toga ljudi imaju lajkan page… a ostalo otpada na fotografije Rijeke i okolice, ankete, zanimljivosti itd…

Da neko poduzeće posta 10-15 (iako se nama 15 pokazalo najbolje, vrtimo se oko 10) vjerojatno bi i ja poludio… sve zavisi o tematici

Kako misliš da ih spojim ?

Kao i uvijek: svaki site je drugačiji.
Ako news portal objavljuje 15 puta dnevno - to je OK.
Ako netko iznajmljuje apartmane i 15 puta dnevno piše kako ima najbolje apartmane - to je drugi par postola.

Cover mijenjam što rjeđe, kako bih ostao prepoznatljiv.

Ne koristim baš puno FB, ali sve ostalo navedeno mi se čini logičnim i dobrim.
Nakon duljeg vremena neki post sam označio korisnim :slight_smile:

Vic, da detaljno ne objašnjavam evo dva linka koji će poslužiti:

Pretvorite Facebook profil u fan stranicu… napokon! | Netokracija

Facebook omogućio spajanje duplih Fan stranica | Zimo

Ima par caka, poput toga da imena dva page-a moraju biti slicna i na jednom od dva page-a koje spajate ce nestati svi prijasnji postovi…

Uglavnom na linkovima je sve dosta dobro objasnjeno, a i google je tu za dodatna objasnjenja… Naravno, ako imate koji nerijesivi poblem, slobodno me pm-ajte

pokušao sam ali mi kaže da nemogu jer sam se prijavio sa drugog računala lol

Ja spajao stranice u dva navrata. Jednom nakon pretvorbe profila u page, pa spoj sa drugim pageom… A drugi put dva manja pagea i sve je radilo savršeno… Jedino treba pričekati par sati da sve sjedne na mjesto, dok svi prijatelji automatski lajkaju novi page…

Ponekad, kada pagevi nemaju identicno ime, zna proci neko vrijeme dok facebook utvrdi da ih se isplati spojiti… Da li provjerava živo biće ili skripta sama mudruje ne znam…

Hvala na informativnom postu! Neke stvari sam znao, u neke nisam bio siguran pa si ih sad potvrdio.

Ako možeš, samo mi pojasni zašto misliš da je cover dobro mijenjati jednom tjedno?

Primijetio sam da ih neke stranice mijenjaju često, ali nisam još shvatio zašto. Znam da se promjena covera prikaže fanovima na wall postu, no na nju obično bude manje lajkova/shareova nego kad se u status uploada slika.

Ovo vjerojatno vrijedi samo za neke medije ili portale općeg sadržaja, ne za neke firme… Iako… Ono što sam ja primjetio:

Kad češće mijenjam cover veća je vjerojatnost da će netko pogledati i ostale slike koje su bile kao cover, lajkati ih i sherati. I to u većoj mjeri nego kad pogledaju neku fotogaleriju, jer vjerojatno smatraju cover sliku važnijom… istina je da ju manje ljudi lajka na zidu, ali veća aktivnost je na prošlim fotkama…

A druga stvar, da te dane kada bi mijenjao cover, imao bi više lajkova i sherova na starim postovima po zidu… vjerojatno isto ljudi misle da se nešto važno desilo kad se mijenja cover, pa malo i po zidu prošvrljaju…

Ponavljam, takvo je moje iskustvo sa ovom facebook stranicom ovog portala… Za primjer, jedna fotka kad sam ju ja postao u dva sata je skupila 700 lajkova i 100 sherova, a kad ju je lokalni radio postao (isto 10.000 članova, uspoređujemo statistike često) deset puta manje…

Zato i ne mislim da se dugorocno isplati kupovina fanova i likeova. Kvalitet kad tad ispliva na povrsinu.

Sto se tice deljenja - malo teze, bar sa onima sa kojima sam ja imao kontakt, svi se boje da ce te im preoteti poneki pageview a ne daj Boze fana ili like. :smiley:

A izgleda je kvaka u sto cesce objavljivanju funny slicica ili bar onih simpaticnih, tipa mace, kuce, bebe itd, iako nema veze sa samom stranicom, to svi vole i lajkuju … :slight_smile:

[quote=“xxxsr”]Zato i ne mislim da se dugorocno isplati kupovina fanova i likeova. Kvalitet kad tad ispliva na povrsinu.

Sto se tice deljenja - malo teze, bar sa onima sa kojima sam ja imao kontakt, svi se boje da ce te im preoteti poneki pageview a ne daj Boze fana ili like. :smiley:

A izgleda je kvaka u sto cesce objavljivanju funny slicica ili bar onih simpaticnih, tipa mace, kuce, bebe itd, iako nema veze sa samom stranicom, to svi vole i lajkuju … :)[/quote]

Znam nekog tko je kupio “fanove” preko Fiverr-a. Ti fanovi ili bolje rečeno botovi, svaki dan se odlajkaju, pa opet lajkaju i tako stalno. Ne znam zbog čega je tako, valjda se bot mašina pokvarila, no sad kad mu se već stranica napunila pravih fanova, nema realnu brojku u insights o tome koliko ih zapravo dnevno lajka, a koliko unlajka. Cijela stranica uništena zbog par tisuća fejk fanova.

Kupovina fanove se ne isplati niti kratkoročno, kamoli dugoročno. Pa niti navlačenje fanova na stranicu se ne isplati. Mi imamo jako puno sherova i lajkova na fotke rijeke i okolice, nekih zanimljivosti itd. I da pocnem dijeliti vise od dvije fotke dnevno, jako brzo bi poduplao broj clanova…

Ali to bi bili ljudi koji su došli zbog fotki, a ne zbog vijesti i novosti. Ja sam u ekipi sa portala zadnje vrijeme tek, nije moj portal niti sam ga ja radio… I sada sređujem stvari pomalo, prvo smo fejs doveli u red, sad redizajn itd… I ne bi fejs stranicu od 10.000 ljudi na kojoj radim mijenjao za neku od 100 ili 200 tisuca ni da mi netko plati…

Jer kako prije mene nisu bas koristili fejs, imali privatni profil i facebook page, svaki sa cca 5000 ljudi i samo dijelili vijesti sa portala, tako se na fejsu skupilo ljudi koji su zbog tih vijesti i dosli… i više mi vrijedi manje aktivnih članova, nego milijun poluaktivnih… ova od 10.000 mi vrijedi ko suho zlato :slight_smile:

Upravo tako.
Doduse, nesumnjivo je lakse unovciti fb stranu sa 200000 fanova nego sa 20000. Isto vazi i za sajtove. Nazalost, nasi oglasivaci se samo za brojke lepe a sto nemaju ciljnu publiku, to nikom nista.

Lakše je unovčiti veliku stranicu kada se radi o direktnoj prodaji, apsolutno… Ali kad se radi o news portalu, koji ne prodaje direktno svojim članovima, statistika je ispravna samo ukoliko su svi članovi na fejs stranici zato jer to žele…

Možemo pričati i o tome da veći broj fanova na faceu, povećava broj impresija na portalu, pa je lakše prodati oglasni prostor. Ali ukoliko su to navučeni fanovi, koji portal otvore i zatvore, ruše mi statistiku zadržavanja na portalu, i u jednu ruku to je varanje potencijalnog oglašivača, sa prikazanom većom posjetom nego što ona stvarno jest. Tj kvalitetna posjeta je manja od stvarne, a to je ona koja oglašivača i zanima.

Zato ja uvijek mogu naglasiti: Aktivna stranica od 10.000 ljudi, jer je zaista aktivna. Sa potrošačkom publikom od 25-45 godina.

Molim pomoć, naime da li mi netko može reći okvirno za koliko mogu prodati fan page koji broji između 30 000 - 40 000 lajkova. Sportske je tematike. Hvala.

Prodaja Facebook pagea je zabranjena TOS-om.

Hvala na odgovoru, ali me zanima okvirno koliko moze vrijediti page, ili da li posti neki alat kojim se moze utvrditi vrijednost.