Kako ocijeniti konkurenciju?

Tražim savjete SEO stručnjaka o tome kako ocijeniti konkurenciju i odkoativno izračunati koliko je vremena/backlinkova/novca potrebno da se prestigne konkurencija?

Recimo vaš se KW nalazi na 3+ mjestu i želite ga progurati na 1-2 mjesto.
Na što obratiti sve pozornost?
Ime domene, starost domene, backlinkovi ??

Koje sve alate koristite?

Ovisi, ako su prve dvije authority stranice onda ti je svejedno sto koristis… jer nikad ih neces prestic. Osim ak i tvoja nije authority.

Onda pogledas njihov pagerank i usporedis sa svojim. Pa starost domene. Onda analyziras njihove backlinkove i vidis kako to izgleda, ako izgleda da neke stranice koje linkaju ka njima (npr wikipedija) nikad nece linkat ka tebi, opet mission imposible i tako…

ja sam sad tu naveo krajnosti na jednoj strani na drugoj je: da prve dve nemaju pagerank i nove su, onda ti treba jedan solidni backlink i voila.

Slaba konkurencija su web stranice koje imaju:

• relativno nove domene (ne starije od 3 godine).
• mali broj linkova ili linkove slabe kvalitete
• mali PR (nije presudno ali pomaže)
• mali broj indeksiranih stranica
• loše optimiziran on-page SEO (nemaju KW u URL-u, title tagovima, header, desc.)

Za provjeru backlinkova koristim Majestic SEO : Site Explorer. Bitno ti je gledati Referring Domains i ako nije velik broj BL pregledaj koje metode koristi konkurencija, ako su to spamy blog komentari, web direktoriji, forum potpisi biti ce ti puno lakse prestici nego ako korisiti neku od neprednijih metoda link buildinga kao sto je guest posting.
Također koristim Open Site Explorer ali trenutno nemogu uci na njihovu stranicu.

S vremenom ces steci potrebno iskustvo da mozes odrediti koliko ce ti vremena trebati da se probijes na određenu poziciju.

citiram DavidVictora

[quote=""]Istrazivanje konkurencije

Koliko brzo cete postici neke rezultate i kakvi ce oni u mnogome zavisi i od toga koliko jaka je vasa konkurencija i ko su oni. Nije isto pokusati rangirati se za izraz “gledanje u solju” i za izraz " polovni automobili" na primer.

Za izraz “gledanje u solju” je mnogo slabija konkurencija, a isto tako je i dosta manje pretrage.
Dok je za izraz " polovni automobili" neuporedivo veca pretraga, a isto tako je i naravno mnogo veca konkurencija.

Zato je ovaj korak jako bitan, i ne smete ga preskociti. Ovaj korak je takodje jako bitan i pre nego sto se odlucite uopste uci u neki niche, jer dzabe vam sve ideje, ako vam je konkurencije previse jaka i ima je jako puno, jer cete u tom slucaju jako puno vremena i novca morati da ulozite i opet je pitanje koliko ce vremena trebati da dodjete na neke ozbiljnije pozicije.

Navedeni primeri su za domace fraze, slicna situacija je i sa stranim sajtovima, samo je naravno jos veca konkrurencija i jos ozbiljniji su igraci u igri za skoro svaki i micro niche.

Zato pre nego sto se uopste odlucite i pokrenuti sajt o necemu, dobro istrazite kljucne reci, kao i konkurenciju pa tek onda krenite u rad.

Ako ste se vec odlucili za odredjeni niche, vreme je da i malo detaljnije istrazite vasu konkurenciju. Ne morate mnogo sajtova, dovoljno je samo sajtove sa prve stranice, znaci prvih 10.

Idete jedan po jedan sajt i proveravate mu sledece:

  1. Page rank - Ko nema vec instaliran plugin za svoj browser, moze to besplatno proveriti ovde: Online Free PageRank checker,Mass Page Rank Check,Bulk PR lookup tool

  2. Starost i podaci o domenu - Jako je bitno da su vasi konkurentski sajtovi sto mladji i da ih po mogucstvu ne drzi neki gigant. Starost i who is za domene mozete proveriti izmedju ostalog ovde: Whois Lookup & Domain Availability Search | DomainTools

  3. On page optimizacija - Proverite da li vasa konkurencija ima kljucne reci u imenu domena, u title-u i opisu, i koliko cesto se pojavljuje. Ako je nema u domenu i title-u, veca je sansa da cete ih pre i lakse prestici

  4. Backlinkovi - Page Rank cesto ne daje kompletnu sliku o jacini i autoritetu domena koji istrazujete. Zato ce vam kolicina i kvalitetn backlinkova dati mnogo jasniju sliku.

Backlinkove mozete izmedju ostalog proveriti ovde free:
Backlinks Checker Tool - Backlink Watch

A ovde i placeno:
Open Site Explorer[/quote]

Zašto se uopće brinuti za konkurenciju ? Ako imaš nešto novo, svježe i ako radiš na tome probit ćeš se. Iskoristi vrijeme za svoj sajt da ga unaprijediš, a nemoj gubiti vrijeme na konkurenciju i kako oni posluju. Ionako se sve to mijenja iz dana u dan. Nećeš valjda svaki put gledati jesu li te sve konkurencije dobile nove backlinkove itd. Čemu to ? Ionako se ne može utjecati na to.

Da, slažem se sa Mecavom. Ako ti sajt nije posjećen možeš imati sve žive i mrtve SEO fore i rezultat će ti biti loš, tj. padati iz dana u dan.

Scan konkurencije je 2. stavka nakon odabira cilajnih keyworda.

Ako je evidentno da je, nakon odabranih cilkjanih kw-a, konkurencija pre jaka, i jasno je da ce ROI biti u minusu pre dug vremenski period, prelazi se na drugi “set kljucnih rijeci”.

Dakle, bez pregleda konkurencije, biste u ovom gore slucaju drljali po sajtu npr. dvije godine i pitali se zbog čega ne nosi zaradu i posjete…

Dakle, da bi se oderedili kvalitetni kw-i, ključna je analiza konkurencije.

[u]Ako neznate SEO, ne navodite ljude na krive zaključke i pogrešne smjerove.

Pitanje je bilo vezano za SEO, a konkurencija je i te kako bitna stavka.[/u]

A što se brzog skeniranja konkurencije tiče, ja koristim SEO for firefox plugin i opensiteexplorer.

Naravno, bitno je i vidjeti same smjerova konkurencije, ozbiljnost, okvirne marketinške budgete, itd…

Bitne stavke konkurentskog sajta:

Pozicije naslovnice na glavne kw-e
Pozicije podstranica na long tail ili glavne kw-e.
Starost domene
Broj backlinkova
Broj indexiranih stranica koje rangiraju
Broj kw-a koji nose traffic
…itd

I jos pk toga ako se radi o ozbiljnom sajtu u niši u kojoj ima $.

A priča se o SEO taktici, treba uzeti i SEO strategiju u obzir:)

Imao sam prilike i na full time poslu i ovako kroz freelancanje gledati SEO majstore i kod nekih primjetio glupu grešku, napravili bi checklistu i oderi po tome.
A apsolutno sve na checklistu mora biti povezano…
I jedna stinica kao što ti je već napisano da ukoliko ne možeš direktno ugroziti pozicije postoje drugi način.

Recimo znam jedan kolega je za keyword “automobili” što je gotovo nemoguča misija u par mjeseci samo na SEO imamo statistiku +20,+30, +60, i još uvijek se radi o dvoznamenkastom plusu iz mjeseca u mjesec a nije taknuo keyword “automobil” no vjerovatno jest “rabljeni automobil”.
Tako da mislim da bi na vlastitom iskustvu pregledom stranica trebao znati što ili što ne.

Znaći trebao bi uhvatiti “strategiju konkurencije” da bih ih mogao slomiti, naravno za to trebaš znati što gledati.
No više backlinkova od konkurencije ti vjerovatno ne znaći ništa ako tvoja konkurencija ima kvalitenije linkove.
Ili oni redovito ažuriraju stranicu i sl.

Znaći surovi podaci o konkurenciji bez analize podatke ne vrijede…

Pitanje?
Kako znati koliko neki keyword ima linkova?
U smislu neki sajt ima keyword koji nema veze sa njim a dobija posetu putem njega?
Pa kako saznati koliko sajtova linkuje sa tim odredjenim keywordom?

Pokušaj sa Backlinks Checker Tool - Backlink Watch
možeš vidjeti backlinkove, anchor, obl i da li je no-follow

Komentar na ono što je DavidVictor pisao:

  1. Page rank -
    Za masovnu provjeru PR-a, preporučujem PaRaMeter - free Google PageRank software. Monitors Google page rank.

  2. Starost i podaci o domenu -
    Za .hr domene: DNS - Pretraživač

  3. On page optimizacija -
    Zna li netko za nešto jednako dobro kao Website Review - SEO Tool | WooRank.com da izvlači sve te podatke kako ne bi trebalo proučavati source, a da je besplatno?

  4. Backlinkovi - Backlink Watch, Open Site Explorer

Plus Majestic SEO : Site Explorer
Otkako nema više Yahoo SiteExplorera, to su sad tri najbolja alata.

Ja volim checkliste.

Checklist je dobar ako te sprječava da napraviš neku glupu grešku. Recimo, više puta sam vidio da netko zaboravi maknuti noindex,nofollow meta tag pri otvaranju sajta. I onda se čudi zašto ga Google ne indeksira.

Naravno, nije dobro ni ako netko ne želi razmišljati izvan okvira zadanog checklistom.

Ako imaš nešto novo, svježe i ako radiš na tome, nitko neće saznati da imaš nešto novo, svježe i da radiš na tome. Bez SEO.
A SEO bez analize konkurencije, nije SEO.

[quote=“gambo”]Ja volim checkliste.

Checklist je dobar ako te sprječava da napraviš neku glupu grešku. Recimo, više puta sam vidio da netko zaboravi maknuti noindex,nofollow meta tag pri otvaranju sajta. I onda se čudi zašto ga Google ne indeksira.
[/quote]

Ustvari vjerovatno je i nužnost, no problem je u samom sadržaju checklista rekao bih da neka veća slika, ili bolje reći strategija mora primjenjena.

Recimo, optimizirati i title tagove i H1 tagove, samo što title tagove za jedan keyword a h1 za drugi keyword.
Ili recimo primjer sadržaj je totalno neovisan o title tagu ili o h1 ali su optmizirani.

Zaradio sam pristojne novce baš isključivo na dobrom SEO i zato shvaćam njegovu vrijednost i ljudi nekako idu u to podcjenjivački a radi se o pravoj bitki, u kojoj je cilj osvojiti google a poraziti konkurenciju.

I to je jedan razlog zašto je i sam odabir majstora kod SEO važan, pa o tome možda ne ovisi kompletan biznis ali ima veliki utjecaj na zaradu.
I profil SEO majstora koji nije u devlopmentu stranica na ovaj ili onaj način mi se ne sviđa jer znaju što treba učiniti a rijetko znaju kako. Isto tako podčinjavaju cijeli projekt svojem SEO-u a onaj sa razumjevanjem tehnologije se može prilagoditi.

I ovo što mi zapelo kod checkliste da se ne pridodaju prioriteti. Važno je staviti kvaličicu a jesi li stavio kvačicu na nešto što vrijedi 1% optmizacije stranice ili 0.001% nije važno.
A to se baš događa kad SEO guru zadaje što treba napraviti a developer to implementira.
idealno bi bilo kad bi i SEO guru imao u đepu i tehnološko riješenje koje treba implementirati.

Da ne idemo dalje u offtopic sa checklistama, umjesto komentara samo klikam reputaciju.

[quote=“digits”]
Dakle, bez pregleda konkurencije, biste u ovom gore slucaju drljali po sajtu npr. dvije godine i pitali se zbog čega ne nosi zaradu i posjete…
Naravno, bitno je i vidjeti same smjerova konkurencije, ozbiljnost, okvirne marketinške budgete, itd… [/quote]

Nemaju zaradu i posjetu zbog toga što nemaju ništa novo i unikatno, više vremena provode analizirajući konkurenciju na koju nemaju utjecaja (koja iz dana u dan probava nešto novo ) nego na rad na svome sajtu i uvijek su u zaostatku i pokušavaju je dostići. Znači nema napretka. Sama konkurencija ti postavlja parametre po kojima ćeš raditi, što je loše!

Može netko biti SEO guru i praviti novi facebook, njuškalo… analizirati ih do besvijesti i neće nigdje dogurati. Uvijek će biti iza njih.
Koga briga koliki je marketinški budžet konkurencije.Da li to znači ako ja uložim 1000 kn više da ću biti bolji ? Mislim da ne…

Ne govorim ovdje da ne treba koristiti SEO ( da ne bude zabune ). Nego pustiti malo konkurenciju i brinuti se za svoj posao. :zbogom:

[quote=“ZMecava”]Nemaju zaradu i posjetu zbog toga što nemaju ništa novo i unikatno, više vremena provode analizirajući konkurenciju na koju nemaju utjecaja (koja iz dana u dan probava nešto novo ) nego na rad na svome sajtu i uvijek su u zaostatku i pokušavaju je dostići. Znači nema napretka. Sama konkurencija ti postavlja parametre po kojima ćeš raditi, što je loše!
[/quote]

Početna analiza konkurencije traje max. 1 dan. Ako radiš SEO, i onako ih gledaš na radaru svaki dan.

[quote=“ZMecava”]Može netko biti SEO guru i praviti novi facebook, njuškalo… analizirati ih do besvijesti i neće nigdje dogurati. Uvijek će biti iza njih.
Koga briga koliki je marketinški budžet konkurencije.Da li to znači ako ja uložim 1000 kn više da ću biti bolji ? Mislim da ne…
[/quote]

Jesi ti kad radio marketing za kakav veći sajt u niši s, recimo, 200-tinjak konkurentskih sajtova? Nhf, ali daj razmisli malo što govoriš.

Konkurencija je sastavni dio tržišta na kojem želiš nastupiti i ugrabiti dio kolača. Po kojoj čudnoj logici bi se itko upuštao u ikakav poslovni potez bez da predhodno baci oko na konkurenciju?

O kakvim checklistama pricate? Moze pojasnjenje?

A onpage seo se moze besplatno i jako brzo vidjeti prek firefoxa s SEO quake pluginom, Kliknes diagnose…

Jel netko korisnik placenog open site explorera i koje su prednosti? Jel bolji od seo spyglass?

Pozdrav svima zanima me jos jedno.
Prilikom provere na majestic seo izbacuje mi Referring Domains-32
External Backlinks-351
Kakva je razlika ?

to ti znači da se sa 32 različite domene linka 351 put na tvoju stranicu. Odnosno da na 32 domene postoji 351 link na tvoju domenu.