Kako znati s kojim keyword-om imam sanse?

Zadnjih mjeseci citam dosta materijala o SEO-u, poceo sam istrazivati svoje kljucne rijeci, ali me zbunjuje sljedeca situacija.

Pravilo je da ako ne mogu s jednom kljucnom rijecju doci na prvo mjesto da trazim takvu kljucnu rijec na kojoj je manja konkurencija i tu da “udarim”. E sad, zbunjuje me nesto. Recimo da imam sajt o Zagrebu i da sam pronasao super kljucnu rijec ‘zagreb grill’ gdje mislim da imam sanse. Kada ukucam pojam ‘zagreb’ na prvom mjestu izadje npr. zagreb.hr. Ok, sluzbena stranica, logicno je, balblabla. Ukucam kljucnu rijec ‘zagreb grill’, ali i tu na prvom mjestu izadje zagreb.hr. Tako i za sljedecih nekoliko rijecu.

Moje pitanje je:

  • kako ja mogu znati je li site zagreb.hr optimiziran za kljucnu rijec ‘zagreb grill’ ili Google nije pronasao bolju konkurenciju pa je ovaj site izbacio na prvo mjesto?
  • Kako odrediti kada se boriti za kljucnu rijec, a kada ici dalje?
  • Postoji li ovdje neki pomocni site koji mi moze dati ovu informaciju?

Evo kako:
Odes na ovaj link: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

To je Google keyword tool. Izbacuje ti podatke koliko ima mjesecnih pretrazivanja za pojedinu kljucnu rijec i kolika je konkurencija za tu kljucnu rijec.
Kako znati koja stranica je optimizirana za pojedine keywordse? Pa u Firefoxu odes na tu stranicu, i kad si tamo odes na View pa na Page Source, i vidis sto pise pod keywords. I naravno obratis paznju da li se keyword koji te interesira nalazi u tekstu na toj stranici.

Znam za keyword alat od Google ali nisam znao da je tako precizan. Mislio sam samo da broji sajtove koji sadrze tu kljucnu rijec (nesto kako kad ju ukucas u trazilicu pa ti izbaci broj siteova).

Ovo za source stranice mi nije palo na pamet jer sam mislio da google vise uopce ne gleda keywords u headeru stranice. Zar gleda?

Sto se tice teksa, koliko puta se kljucna rijec treba pojaviti u njemu da me navede na zakljucak da je site optimiziran za nju?

A nemam ti vise pojma dal gleda ili ne, ja sam stavio na svojoj stranici, pa cemo vidit…
Pa trebalo bi biti od 5-10 puta, po nekim mojim informacijama

Samo da se nadovezem malo… Naprimjer, dok sam imao blog na bloger.hr, svaki naslov mog posta npr. besplatni filmovi online, je u Googleu bio na prvoj stranici. Tako da je vrlo tesko odrediti za koje rijeci je CIJELI site optimiziran. To mozes pronaci za pojedine stranice tog sajta, ali za cijeli je to vrlo tesko. Po tome je moj blog bio optimiziran za nekoliko stotina rijeci…

[quote=“pragma”]

Moje pitanje je:

  • kako ja mogu znati je li site zagreb.hr optimiziran za kljucnu rijec ‘zagreb grill’ ili Google nije pronasao bolju konkurenciju pa je ovaj site izbacio na prvo mjesto?
  • Kako odrediti kada se boriti za kljucnu rijec, a kada ici dalje?
  • Postoji li ovdje neki pomocni site koji mi moze dati ovu informaciju?[/quote]

Meta kw-e zaboravi zajedno s ostalim sto ti kaze drmrgood, NHF Mrgood.

To s kw-ima cak nije ni rekla / kazala informacija kao vecina SEO definicija, to je bas ono dezinformacija stara 5-6 godina :slight_smile:

Ako das site na review i kazes na koju rijec pikiras, mogu ti mozda pomoci.

Moze i na PM ako neces public…

Ovako ti je pitanje pre opširno. I da skužiš na koje rijeci netko rangira, sta ti znaci ?

Bitno je znati kako ga prepišati na rezultatima. Osim ako ne pikiras rijeci koje ne donose $$.

Ovak, site uopce nece biti velik nego ce se sastojati od par stranica na kojima ce biti moj review zimske opreme i placeni oglasi. ne mogu ti dati URL sitea jer ce njegovo ime zavisiti od kljucne rijeci :kuc:.

Evo da pojednostavim moje pitanje. Recimo da cu praviti site za review skija koji ce imati 10tak stranica, svaka stranica ce imati review odredjene skije i oglase vezane uz nju. Znaci globalna glavna kljucna rijec je skije sa jos par long-tail rijeci.

Ako ukucam pojam skijanje, vidim da ima previse konkurencije. Isto je i sa rijecima skija, skije, snijeg, itd. Ali recimo da sam skuzio da kljucna rijec ‘mocne skije’ ima dovoljno pretraga i malo konkurencije. Znaci ovo je ta rijec za koju zelim optimizirati svoj site koji ce se zvati mocneskije.hr. Medjutim, kad u google ukucam ovu kw, site skija.hr se nalazi na prvom mjestu.

Sad mene zanima, je li site skija.hr optimiziran za rijec ‘mocne skije’. Ako jeste, onda cu traziti novu kw jer ovaj site recimo ima PR5. Prejak za mene i moj mladi site.

Kako ja mogu znati je li se ovaj site (npr. skija.hr) doista optimizirao za pojam ‘mocna skija’ ili google nije uspio pronaci site koji je doista optimiziran za tu rijec pa je izbacio site sa najvecim PR-om koji sadrzi clanke o skijama?

Nadam se da je sada jasnije moje pitanje :neznam:

U konkretnom primjeru, zagreb.hr uopće nema keywords meta tag.

Ako je drmrgood u pravu, zagreb.hr nije nizašto optimiziran i uopće se ne pojavljuje u rezultatima.

Ako je u pravu ovaj tip koji kaže “We don’t use it at all.”:

onda nema puno smisla zajebavat se s time.

Ne, ne, sve su to primjeri. zagreb.hr mi je prvi pao na pamet :slight_smile:

Kao prvo, PR ne utječe na razultatu na googlu, to u početku zaboravi. Tvoj sajt sa PR 0 može biti ispred njega tako da ne gledaj te gluposti jer nećeš daleko.

To optimiziran je širok pojam. Ako je titile neke stranice baš ‘mocne skije’ onda vjerojatno znači da se netko bori za njega, al ne znači da ga ti ne možeš prestići za taj pojam.

Meta tagove zaboravi, upiši title, h1 i napravi dobar tekst o ‘mocnim skijama’ tako da posjet kojeg to zanima i ostane na sajtu. Ovo ostane sam boldao jer je to bitno, ako ti posjeti budu bježali sa sajta kad dođu preko te ključne riječi onda će te google smatrati da nemaš dobar sadržaj za taj pojam.
Osim ovoga najbitnije je da linkaš taj sajt/podstranicu na što više mjesta i da link nazoveš ‘mocne skije’.

Jedino na što bi ja odustao je da se moram boriti sa nekim starim sajtom koji je baš glavni za taj pojam ili je još gore službeni za neki pojam, ovo ostalo sve možeš prestić uz malo truda.

I da, google ne voli sajtove koji imaju malo sadržaja. Negdje sam pročitao da ako sajt ima manje od 20 stranica da google smatra da nema dovoljeno informacija i loše rangira takve sajtove. Mislim da je to i u praksi pa bi bilo dobro da napraviš malo opširniji sajt i da redovno ažuriraš. Recimo napraviš neko mjesto za članke pa barem jednom tjedno dodaš neki članak.

Jesi li mislio na 20 stranica (npr. Page u WordPressu) ili na 20 clanaka? Mislim da si mislio na clanke, ali ipak da provjerim. :slight_smile:

Jos jedno pitanje, ako Google ne voli siteove s malo stranica, kako onda na vrhu stoje oni koji prodaju samo par artikala (to u biti znaci da imaju do 10 stranica)?

Ah da, hvala na savjetu. Malo si me utjesio.

Po čemu si ti zaključio da kw “moćne skije” ima uopće potražnju na netu ?

Kompliciras :slight_smile:

Optimiziraj za svoje najjace kljucne rijeci i radi na tome, ako ti je konkurencija ultra brutalna ( a nije ), evo te za godinu dana u top 3-5 i zaradjues $$.

Ako nemas konkurencije ( ti se tome nadas ), evo te u top3 za 3 dana i do daljnjega ne zaradjujes $$.

Hijerarhija dokumenata odprilike ovako:

http://www.tvojaglavnakljucnarijec.hr

http://www.tvojaglavnakljucnarijec.hr/longtail1

http://www.tvojaglavnakljucnarijec.hr/longtail2

http://www.tvojaglavnakljucnarijec.hr/longtail3

http://www.tvojaglavnakljucnarijec.hr/longtail4

Gomila sadržaja i malo polinkas i woohoo !

[quote=“pragma”]Jesi li mislio na 20 stranica (npr. Page u WordPressu) ili na 20 clanaka? Mislim da si mislio na clanke, ali ipak da provjerim. :slight_smile:

Jos jedno pitanje, ako Google ne voli siteove s malo stranica, kako onda na vrhu stoje oni koji prodaju samo par artikala (to u biti znaci da imaju do 10 stranica)?

Ah da, hvala na savjetu. Malo si me utjesio.[/quote]
Na to prvo, ali i drugo. Ipak bi svaki članak trebao imati svoj page :). Al nemoj se previše zamarat time, možda nije istina al uvjek je bolje više sadržaja imati.

Ovu rijec sa bubnuo iz glave :), ali ova prava kw doista ima par tisuca pretraga i jos finih long-tail rijeci pa sve ukupno je oko 5k pretraga mjesecno.

Ovaj sustva linkovanja je dobar (i hvala ti na tome) samo on nije primjenjiv kod mene jer je moja glavna kw vec zauzeta tako da moram traziti sporednu kw koja ima dostupnu .hr domenu i koja nije prenapucena. Lako bih ja da mi je glavna kw slobodna :D. Zato sam i poceo istrazivati alternative i tu sam primijetio da se ovaj site stalno pojavljuje u trazilicama na prvom mjestu (a bez neke logike).

PS. privacy policy je obvezatna, ne? i mora stajati kao zasebna stranica a ne smije biti ugnijeudjena unutar ‘O nama’ stranice?

[quote=“sime_zd”]Kao prvo, PR ne utječe na razultatu na googlu, to u početku zaboravi. Tvoj sajt sa PR 0 može biti ispred njega tako da ne gledaj te gluposti jer nećeš daleko.

To optimiziran je širok pojam. [b]Ako je titile neke stranice baš ‘mocne skije’ onda vjerojatno znači da se netko bori za njega, al ne znači da ga ti ne možeš prestići za taj pojam.

Meta tagove zaboravi, upiši title, h1 i napravi dobar tekst o ‘mocnim skijama’ tako da posjet kojeg to zanima i ostane na sajtu. Ovo ostane sam boldao jer je to bitno, ako ti posjeti budu bježali sa sajta kad dođu preko te ključne riječi onda će te google smatrati da nemaš dobar sadržaj za taj pojam.
Osim ovoga najbitnije je da linkaš taj sajt/podstranicu na što više mjesta i da link nazoveš ‘mocne skije’.[/b]

Jedino na što bi ja odustao je da se moram boriti sa nekim starim sajtom koji je baš glavni za taj pojam ili je još gore službeni za neki pojam, ovo ostalo sve možeš prestić uz malo truda.

I da, google ne voli sajtove koji imaju malo sadržaja. Negdje sam pročitao da ako sajt ima manje od 20 stranica da google smatra da nema dovoljeno informacija i loše rangira takve sajtove. Mislim da je to i u praksi pa bi bilo dobro da napraviš malo opširniji sajt i da redovno ažuriraš. Recimo napraviš neko mjesto za članke pa barem jednom tjedno dodaš neki članak.[/quote]

Upravo o ovome sam ja pricao. Keywords i nisu bitni, tu sam pogrijesio, ali je bitan sadrzaj. Znaci kao sto sam naveo, keyword mora biti spomenuta nekoliko puta u tekstu na stranici,pozeljno da je boldana ili oznacena kao h1,h2,h3… tag. A ne kao sto je digits rekao da bas sve sto sam napisao ne stima. @digits: Iz toga sto si napisao dade se zakljuciti da po tebi sadrzaj uopce nije bitan… Znaci kupis domenu, na stranici pises bilo sto i molis Boga da te Google nadje po keywordu koji si ti zamislio?

1 Like

[quote=“pragma”]Ovu rijec sa bubnuo iz glave :), ali ova prava kw doista ima par tisuca pretraga i jos finih long-tail rijeci pa sve ukupno je oko 5k pretraga mjesecno.

Ovaj sustva linkovanja je dobar (i hvala ti na tome) samo on nije primjenjiv kod mene jer je moja glavna kw vec zauzeta tako da moram traziti sporednu kw koja ima dostupnu .hr domenu i koja nije prenapucena. Lako bih ja da mi je glavna kw slobodna :D. Zato sam i poceo istrazivati alternative i tu sam primijetio da se ovaj site stalno pojavljuje u trazilicama na prvom mjestu (a bez neke logike).[/quote]

Dobro si ti to osmislio !

Pojednostavljeno IZBOR KLJUČNIH RIJEČI/FRAZA:
Koncetriraj se na svoj site i ne misli na što su optimizirani ostali siteovi. To radiš vodeći se temeljnim principom u ekonomiji- ODNOS PONUDE I POTRAŽNJE i koristiš Google tražilicu i Google AdWords (da bi to radio nadam se da imaš Gmail adresu)

  1. U Google AdWords ukucaj željenu riječ/frazu. On ti izbacuje sve varijacije na tu temu i Mjesečni opseg pretraživanja(lokalni)- koliko je ljudi u tražilicu ukucalo taj pojam- zapiši taj broj= POTRAŽNJA
  2. U Google pretraživaču ukucaj tu riječ/frazu u navodnicima i vidi koliko će rezultata izbaciti = PONUDA
    Tražiš da to bude riječ/fraza sa što manjom ponudom i što većom potražnjom. Na temelju tih podataka izabireš KW koji ćeš staviti u TITLE stranice i koristiti je u tekstu.
    Puno uspjeha,

Istina

Nije istina.
Nije isto kad rangiraš sa podstranicom i sa glavnom stranicom.
Npr. je rangiram sa podstranicom i imam bounce rate 86, a ipak sam na prvom mjestu za dosta konkurentnu frazu.
Dobro, sigurno tome pridonosi i to što sam napravio dobar SEO. :slight_smile:

[quote=“sime_zd”]
I da, google ne voli sajtove koji imaju malo sadržaja. Negdje sam pročitao da ako sajt ima manje od 20 stranica da google smatra da nema dovoljeno informacija i loše rangira takve sajtove. Mislim da je to i u praksi pa bi bilo dobro da napraviš malo opširniji sajt i da redovno ažuriraš. Recimo napraviš neko mjesto za članke pa barem jednom tjedno dodaš neki članak.[/quote]
Da i ne.
Ako ciljaš na neki long tail KW onda definitivno ne, ali ako na ciljaš na neki konkurentni KW kao primjerice “vijesti”, onda moraš biti svjestan da nećeš moći konkurirati, ako redovito ne updejtaš stranicu.

Što se tiče procjenjivanja konkurencije preko google adwordsa, to je totalna glupost.
Ja google adwords koristim samo da vidim koliki je broj mjesečnih pretraživanja, za taj KW, da bih znao dali mi se uopće isplati mučiti s tim. S tim da morate znati da taj broj nije u potpunosti točan, ali ipak vam da neku orjentaciju.
Za procjenjivanje konkurencije postoje puno bolje metode.

Ako si pratio rasprave malo duze na ovom forumu, naci ces i one u kojima je objasnjavam da sadrzaj nije bitan. Ali to naravno ovisi o resursima koje imas na raspolaganju. Bez obzira na sadrzaj (i potpuno prazan page) se sa dovoljno dobrih backlinka sa prvim anchorima moze staviti na prvo mjesto :slight_smile: