Koliko zapravo vrijedi Facebook like/member

Dakle, ideja pokretanje ove teme je da prodiskutiramo o tom koliko trenutno vrijedi Facebook like ili član grupe… i općenito kako stojite sa fb marketingom (što koristite, koliko itd).
Bitna napomena je da pri ovom ne mislim na vrijednost fb lajka za ljude koji se bave CPC metodama zarade nego onih koji su u poslovima tipa:

  • web shop
  • službene stranice firme za xy (npr. firma za proizvodnju i ugradnju kućnih vrata)

Ono što sam ja primjetila do sada, broj fb lajkova najviše služi za “vidi, mi imamo stranicu od 20 000 lajlova”.
Facebook reach na takvim stranicama je doslovno užasan, na većini stranica koje sam vodila reach je ispod 5%. To me dovelo u razmišljanje da li se uopće isplati plaćati lajkove, a u zadnje vrijeme me kopka koliko je isplativ cjelokupni fb marketing.

Ajmo pretpostaviti da vodimo jedan web shop raznolike robe.

  • Ukoliko stranica ima 10 000 fanova, reach je 5% na post, što je 500 ljudi.
  • Za skupiti 10 000 ljudi na fan stranicu nekog shopa like košta cca 0.1e (za RH) što nas dovodi do ulaganja od 1000e za tih 10 000 lajkova
  • pretpostavit ćemo da dnevno radimo 3 objave, što omogicuje organic reach 1500
  • taj isti reach možemo dobiti za 1-1.5e
  • post koji reklamiramo sa 1e možemo ciljati specijalnu publiku i veća je vrijednost da će netko kupiti proizvod koji reklamiramo
  • reklamiranjem fb stranice kao cjeline (za dobijanje lajkova) ne možemo prilagoditi jednom proizvodu nego ciljamo neku širu publiku.
    → za cijenu od 10 000 lajkova možemo 2.5 godine reklamirati svaki pojedini prost (i usput dobiti pokoji like)

Zaključak: plaćanje lajkova za stranicu web shopa je potpuno neisplativo i služi samo za “vidi mene, imam puno lajkova i to je znak da nešto vrijedim”.

Slažete li se s ovim, možete li me opovrguti nekim dobrim argumentima?

Uz to, koje načine fb reklamiranja najviše koristite u poslovima kao što su web shopovi?
Koristi li tko opciju da za 75e mjesecno na stranicu dovedete npr 5000 ljudi na shop… ima li od toga profita?

I da zaključim ovaj post… iako se smatram dosta uspješnom sa fb marketingom (imam neke jako dobre rezultate-hvalite me usta moja) čini mi se da je google adwords postao apsolutno nadmoćan u odnosu na fb koji je svaki dan sve skuplji i beskorisniji oblik marketinga.
Ili barem ja tako mislim?

Nije FB beskoristan (ne branim ih), nego broj lajkova vise ne garantuje krajnji rezultat… naravno veliki brojevi lajkova jesu prednost, ali FB vec odavno daje onoliko oglasivacu koliko smatra da treba, a ne koliko mi izracunamo (kao i ti) da bi trebali dobiti nazad.

Moje skromno vidjenje tog “vjecitog problema” nakon 10-ak godina na FB-u :grin:

1 Like

mislim da ste savršeno objasnili i ispričali nam ono što fejsbuk radi a ne priča

“plaćajte oglase, zajebite lajkove na stranici”

1 Like

Adwords je danas puno isplatljiviji od FB. Naravno, treba dobro posloziti i optimizirati kampanju u suprotnom moze biti skup jer klikovi odlaze na negativne ili pasivne kljucne rijeci.
Od facebooka sam odustao jer mi je jednostavno preskup i ne prodajem toliko s njega koliko potrosim na njega. Ne valja ga skroz odbaciti jer vjerujem da ce se u buducnosti posloziti malo stvari i da cemo mi oglasivaci imati povoljniju ponudu i nece nas svrstavati u kos sa spamerima…

Evo jedan savršen primjer za “broj lajkova”…

Kada ste zadnji put vidjeli neku vijest u medijima, bila to tv, novina ili internet portal, a da se hvale “nekom trenutno dostignutom okruglom cifrom broja lajkova” !??

E, BAŠ O TOME PRIČAM !!! :roll_eyes:

Imas za dodati negativne keyworde, od kad sam to napravio, zarada se jako poboljsala. Bez solidne kolicine love nebi trebalo probati adwords (a ni bilo koje drugo oglasavanje) jer ljudi uglavnom odustanu prije nego pogode dobar oglas.

1 Like

Možda nije tema o tom, ali može li mi netko pojasniti o čemu se točno radi, tj što su “negativni” i “pasivni” keywords?
Relativno sam nova sa google adwors (2 kampanje, jedna šuć-muć duga jako uspješna)

To su keywordi za koje neces da ti se oglas pojavljuje. Ako stavis normalnu pretragu, google ti KW veze na sve moguce rijeci, pa npr. prodajes neki digitalni proizvod, 99% ima free verzija toga za skinuti, pa za takve stvari ubacis negativni keyword free, torrent, download, crack i sl. jer ljudi koji googlaju takve stvari sigurno to nece kupiti, ali opet klikaju na reklamu posto je na vrhu, a ti samo gubis lovu.

3 Likeova

Koliko interakcija dobijes na webshopu ili stranici (kupovina, upisi na mailing listu) kada platis 1 - 1,5eura za reach od 1500 na facebooku?

Ja bi rekao da se trziste cijena oglasa samo ispravlja i nivelira kroz razne kanale. Samo je pitanje onoga koji radi marketing da li je odabrao dobar kanal za proizvod ili uslugu koju nudi i nacin na koji to radi.

Da li ima vise smisla reklamirati ulazna vrata na facebooku ili na linkedinu? Tko donosi odluku oko kupovine ulaznih vrata, a tko placa? Da li uopce postoji 10000 ljudi u hrvatskoj koji bi pratili novosti i proizvode u nisi ulazna vrata i jesu li na facebooku?

2 Likeova

Pozdrav @s.perkovic svaka čast za odbari teme, veoma lijepa i korisna tema o kojoj se moze pisati danima :slight_smile:
Do prije 3 mjeseca sam radio samo na broju lajkova i broju klikova ka webu dakle adsense zarada nisam se susretao sa web shopovima i reklamiranju firme do prije 3 mjeseca.
Zaposlio sam se u jednoj malo jačoj firmi koja proizvodi namještaj u BiH. Marketing im je bio 0 samo radio reklame od svih vrsta marketinga. Na pitanje da li idete za broj lajkova ili za reach (boostom) mogu vam reci da je i onaj lajk bitan, ne boostam stranicu za lajkove vec za reach, ali i one lajkove sto dobijem to su mi potencionalni kupci, kad objavim post bez boost-a i oni se ukljuce u koverzaciju preko komentara, dakle isplativ je liker. Nemam sada vreman pisati, ali ispratiti cu ovu temu i ubacivati se :wink:

2 Likeova

Danas me baš klijent pita kako konkurecija ima 3-5 tisuća a on na rubu jedva tisuće?

Objasio sam mu da možemo kupiti neki page spojiti itd. no objasnio sam u cijelu priču i odustao je od toga.

Broj likova definitivno ima na prvu + po meni, ali tko se imalo kuži vrlo bzro vidi da postovi svakih 15 dana, dijeljeni, ne mogu stvoriti tolike lajkove (najčeće da se netko ne ulovi sada na ovu), a kad se pogleda statistika malo shvati se odmah cijela priča.

Danas stvarno ova tematika najviše ima ploda sa vrlo maštovitim ljudima, koji prate trendove, i imaju dobre ideje kada, što i gdje plasirati.

Tko želi to jednostavnije plati oglase.

Ajd da se i ja ukljucim malo u ovo posto mi je FB primarni trenutno.
Od kad je krenuo FBIA cene stranica su otisle u nebo. Doduse sa razlogom, ali iskljucivo ukoliko je stranica kvalitetna i moze da se moenetizuje. Po mom misljenju neka prosecna cena za 1k balkanskih lajkova je 5$, znaci za neku prosecno aktivnu stranicu, dok sa prosecno aktivnu stranicu tier 1 zemalja je oko 10$ za 1k lajkova.
Ovaj trenutni trend mnogi pokusavaju da iskoriste pa tako pokusavaju da uvaljaju raznorazne gluposti od stranica po jakoj ceni. Evo bas ovaj sto trenutno prodaje stranicu od 16k za 220e je ludost. Plus stranica nema potencijala i limitirana je na jednu osobu.
Dosta faktora utice na cenu, od aktivnosti fanova, reach-a, reacha linkova, niche, “sirine” stranice, koliko je ekspoatisana u proslosti itd.

Da se malo nadovezem na ovu temu…

Ne znam koliko ste to primjetili, ali mobilni fb je pun bugova već neko duže vrijeme (pricao o tom sa nekoliko ljudi, svima je slično).
Za korisničko iskustvo to i nije nešto tragično, malo iritantno kada ne možeš otvoriti nešto sto te zanima da u tom trenutku pročitaš ili pregledas, ali sta sad, ideš dalje.

Što je s nama oglašivačima raznih proizvoda? Mi plaćamo te error klikove, ito ih masno plaćamo, i kada napokon naš oglas “pronađe” potencijalnog kupca, po mojoj procjeni, od 5 potencijalnih kupaca, 1 sigurno neće uspjeti uopće pročitati komentare, uci na fb stranicu ili napraviti bilo koju sličnu radnju, te ce vrlo brzo odustati i nastaviti skrolati naslovnicu.

Po mom mišljenju, oglašavanje prodaje na facebooku postalo je neisplativo.
Vaša mišljenja?

By Stipe

P.S. prošli mjesec (11.) sam na reklame potrošio 95e, a FB mi je skinuo 114eura sa računa. Slao sam im e-mail, ali odgovora nema? Neće me ubiti tih 20e, ali nije fer i želim ih nazad (jako sam ljut na njih). Imate li iskutva sa sličnim dogadjajima?

To za skidanje skinuo ti je sa PDV-om. Posto si iz Srbije a PDV je 20% dobijes tu cijenu od 114.

Iz RH sam, nas PDV je 25% i računica se ne poklapa (da je sa PDVom naplatili bi mi 118eura)

Eh onda te izgleda vode negdje gdje je PDV 20%, bilo je price o toj naplati sad ne znam je li ovdje na forumu ili.nanekom drugom mjestu, znam da sam citao o tome.

Isplati li se platiti 0,016 € za jedan like žene starosti 25-55 godina, iz Hrv?
Gledam na CPC monetizaciju.

Isplati ukoliko nq njoj zaradiš više od 0,016e :slight_smile:
Dok god je ROI poztitivan okej je i 1e za lajk.

Ukoliko zeliš poboljšati oglase možeš se javiti na PM, pa dogovorimo suradnju ukoliko je mogućw. :slight_smile:

Ma daj? :smiley:

Ne treba mi pomoć za sad

Pitala si, ja sam ti lijepo odgovorio. Nije svaki lajk jednak i svaka facebook stranica. Lajk na stranici koja trguje nekretninama od osobe koja trguje nekretninama je veoma cijenjen, dok lajk osobe koja je tu stranicu lajkala zbog neke skripte ne znači ništa.

Ako ti je stranica opća/zabavna, to je puno za lajk, no ukoliko je npr. Dućan s opremom za vrt je odlično.