Konkurencija - otimanje klijenata

Danas mi kaže jedna klijentica da je dobila nešto (dopis/e-mail, ne sjećam se) u kojoj oni navode stvari koje nisu dobre na web sajtu i nude redizajn uz navođenje svoje referentne liste.

Jel’ to postala praksa?

U redu je, zašto ne?

Previše je direktno.
K’o jehovini svjedoci.

Da bilo tko pošalje neku opću ponudu stvarno nemam ništa protiv.
Ovdje se radi da kritiziraju izradu sajt bez da znaju kada je napravljen i bez da znaju pozadinu weba.

OT OT
Nova fora jehovinih svjedoka je da dolaze na vrata nedjeljom oko 10 sati kada je sav pošten svijet na misi. Kako znam? Pa ja sam doma u to doba. :slight_smile:

Taj dopis je blazi oblik davljenja nekih nasih web studija.

Mene su nazvali u ured i ispitivali, da ko mi je radio sajt i pljuvali po sajtu u nadi da cu pristat na redizajn… pre smjesno lol

Doticni site nije nicim vezan za web dizajn a i je malo out of date… al opet :slight_smile:

Zamisli da te nazovu iz Toyote i pocnu ti srat po Skodi… malo off praksa u svakom slucaju :slight_smile:

[quote=“trnac”]Danas mi kaže jedna klijentica da je dobila nešto (dopis/e-mail, ne sjećam se) u kojoj oni navode stvari koje nisu dobre na web sajtu i nude redizajn uz navođenje svoje referentne liste.

Jel’ to postala praksa?[/quote]

danas je konkurencija velika, a posla manje, mada za stručnjake uvijek bude posla.

po meni, je to neprofesionalno ponašanje, kad netko pljuje po nečijem radu.

mogli su eventualno poslati dopis s ponudom za redizajn i to imaju pravo.

kad je napravljen u cijeloj priči nije važno, važno je da se sajt konstantno održava, ako klijent ne želi plaćati redizajn svakih dvije godine onda ima sajt kakav ima.

Pa ne mogu ništa izgubiti. U svakom slučaju će imati više posla nego da ne pitaju, netko baš u tom trenutku treba takvu uslugu.

Znači da je OK ako ja pošaljem dopis vlasnicima web sajtova koje si ti radio i počnem srat po tvom sajtu koji si radio prije n godina?

Definitvno mi se ne sviđa. Opća ponuda svakako ali bez omalovažavanja tuđeg rada.

Meni se definintivno sviđa. Kad bi se barem tako radilo. Milina. Samo bi kvaliteta opstala, elita, a ne da danas svatko sklepa sajt u par sati i prodaje po x.xxx kuna.

[quote=“trnac”]Znači da je OK ako ja pošaljem dopis vlasnicima web sajtova koje si ti radio i počnem srat po tvom sajtu koji si radio prije n godina?

Definitvno mi se ne sviđa. Opća ponuda svakako ali bez omalovažavanja tuđeg rada.[/quote]

A dobro ali teško će redign ponuda proć ako ne napomenu greške, nedostatke ili što god su “pljuvali”.
To i je glavni adut da privuku novog klienta.
Ne bih to tako osobno shvatio, samo kao poticaj da se vlastitim klientima ponudi redovito redesign i sam “pljuje” stare sitove prije nego što netko drugi dođe.

[quote=“Masterofnerad”]A dobro ali teško će redign ponuda proć ako ne napomenu greške, nedostatke ili što god su “pljuvali”.
To i je glavni adut da privuku novog klienta.
Ne bih to tako osobno shvatio, samo kao poticaj da se vlastitim klientima ponudi redovito redesign i sam “pljuje” stare sitove prije nego što netko drugi dođe.[/quote]

Ima puno istine u tome.
Kada vidiš da je neki sajt u banani lagano napomenuti vlastitom klijentu da bi bilo dobro napraviti redizajn jer to i to nije OK. Onda kada ljigosi iz konkurentnog web studija pošalju ponudu, klijent će skužititi da je fakat vrijeme za redizajn i samo će se brže odlučiti za redizajn.

Odlično.
Sad sam malo pametniji.
:slight_smile:

Ja sam dobio sljedeci mail:

Poštovani,

Vaš site znanost.com mi je se jako sviđa kao i ideja koja vas vodi.
Ono što mi se ne toliko sviđa je design site-a, tu vam nudim svoju suradnju.
Vidim site se vrti u Joomli s kojom imam puno iskustva, pa vam u tom segmentu nudim svoju pomoć, naravno free, da ne bi bilo zabune oko toga.
Članci su kvalitetni, site ima veliki potencijal još samo doraditi dizajn.

Lp,
Ime

Pitao sam za portfolio ali nisam dobio odgovor.

Takav nastup mi se nikako ne sviđa. Samo prijatelji i ljudi koji poznajem mogu mi reći to ti ne valja, daj to sredi. Da me zaustavi nepoznati čovjek na cesti i kaže: Frizura vam je grozna, ja sam frizer, i napraviti ću vam odličnu novu frizuru, ja bih ga poslao u pm. Ako bih išao mijenjati nešto, ne bih kod njega jer se grozim takvih agresivnih načina prodaje roba i usluga.

Sve je to relativno… Ponuda se može sročiti u istom kontekstu, a bez vrijeđanja i omalovažavanja onoga tko je radio dizajn… Opet s druge strane, može biti toliko bezobrazno i bezobzirno stavljena da će se i klijent uvrijediti (jer eto, njemu se njegov site jako sviđa, a ti sad pljuješ po tome i očekuješ da te angažira za redizajn)…

Puno je tu faktora koje treba uzeti u obzir ako već ideš sastavljati takvu ponudu.
Mislim da se ponuda ne sastavlja prema nekoj formuli, to je individualno, ovisi kome se ponuda šalje, koliko zanš o onome kome šalješ ponudu, prema tome se onda bira i pristup…

Na kraju krajeva, ponuda stvara prvi dojam o tebi kod klijenta.

Da se jos malo nadovezem sa situacijom koja mi se dogodila maloprije:

Na jednom od sajtova nemam cijene proizvoda a mudra konkurencija je odlucila zvat potencijalne klijente i pricat im kako su moje cijene debelo najskuplje i nudit im svoju uslugu. (makar nemaju pojma koje su moje cijene). To im sluzi kao uvod u pricu.

  • Onda (stara od mog kolege,koja se nasla na drugom kraju zice) nahvali moj proizvod / uslugu i kaze da ta cijena nije tocna a ova okrene pricu kako koristi usluge konkurencije (s brdo pozitivnih detalja, navede web adresu i kontak e-mail ) i zahvali se na informcijama…

Jbte, kakav olosh ! Nije im dosta sto siluju ljude subotom preko telefona nego jos usput pljuju po konkuenciji.
Pa zar nema eticnijeg nacina skupljanja klijenata, nego preko ledja konkurencije?!
S ovakvim nacinom [SIZE=“4”]"[/size]promocije[SIZE=“4”]"[/size] su unaprijed osudjeni na propast.

Bit cu tako dobar i necu navesti o kome se radi…

To sad što si napisao je čisti primjer eristike. Ili navedeš pa tako post činiš relevantnim ili ne pišeš ništa jer ispada bezveze.

Izvrsno si to primjetio, za tebe cu pisat relevantnije postove ubuduce…

Ljudi,

Takvu nelojalno konkurenciju morate prozvat javno, na ovakvim strukovnim raspravama. Postoje blogovi koji bi pisali o ovakvim stvarima i ponekada rangirali i iznad samog studija o kojem se piše.

Jednom prilikom sam se jako naljutio na određenu tvrtku koja se bavi izradom web stranica i javno ih na blogu prozvao i objasnio što i kako rade i zašto je to loše. Rangirao sam naravno ispred njihove stranice za sam naziv njihove firme. Ubrzo su me kontaktirali i zamolili da to maknem uz obećanje da će popraviti svoju uslugu i prestati raditi na način na koji rade. Naravno, ja sam post tada uklonio.

Toni, u pravu si.
To je nelojalna konkurencija i ako se danas ne stane na rep tome sutra može biti samo sve gore i gore.

Budem u ponedjeljak probao doći do original poruke/dopisa pa ću vidjeti što i kako dalje.

[quote=“digits”]Da se jos malo nadovezem sa situacijom koja mi se dogodila maloprije:[/quote]Takve se stvari mogu (a) utužiti pred pravim sudom, jer postupaju na način kojem je primarna svhra nanijeti ti poslovnu štetu (iznošenjem neistinitih i štetnih tvrdnji), a isto tako i (b) pred sudom časti odgovarajuće komore (HGK ako je firma, a vjerujem tek pred Obrtničkom komorom).

Dovoljno će ti biti kontaktirati odvjetnika i obratiti im se na način koji je ekstra ljubazan i fin, pun “molim” i sl., a koji navodi točno koje zakone krše.

Zakon o nedopuštenom oglašavanju[quote=""]U smislu ovoga Zakona pojedini izrazi imaju sljedeće značenje:

– »oglašavanje« je svako očitovanje u bilo kojem obliku koje netko daje u okviru obavljanja svoje poslovne djelatnosti, odnosno u okviru obavljanja djelatnosti slobodnog zanimanja, koje je usmjereno na promidžbu s namjerom pospješenja prodaje proizvoda ili usluga, (…)
(…)
– »usporedno oglašavanje« je bilo koje oglašavanje koje izravno ili neizravno upućuje na konkurenta, odnosno koje izravno ili neizravno upućuje na robu ili usluge konkurenta,

(…)

Usporedno oglašavanje, što se same usporedbe tiče, dopušteno je:

(…)

  • ako su objektivno uspoređene odlike robe ili usluga koje su materijalne, bitne, reprezentativne i provjerljive, što može uključivati i cijenu,
    (…)
  • ako ne obezvređuje ili ocrnjuje robu ili usluge konkurenta, njegove žigove, zaštićena imena ili druga razlikovna obilježja, njegove aktivnosti i odnose u kojima se nalazi,
    (…)[/quote]