Korist od Premium Domena

Da li ima ikakve koristi od takozvanih premium domena?
Na primer GoDaddy premium domeni.

Pa premium su jer puno kostaju, ne zato jer budes prvi na googleu ako ih kupis :smiley:

2 Likeova

To znam :smiley:
Ono što želim da saznam je da li može da se zaradi prodajom premium domena?

Pitam jer sam saznao da je domen koji sam juče registrovao premium domen. (GoDaddy ga vrednuje na 907 e) pa me zanima dal bih nešto zaradio prodajom i ko uopšte kupuje premium domene?

Vrijedi onoliko koliko je netko spreman platiti, a ne koliko GoDaddy napiše.

2 Likeova

Zanemari samoprozvane “premium” domene. Meni se diže kosa na glavi od tog termina jer se iza njega u 99% slučajeva nalazi domena koja uopće nije premium.

Primjeri premium domena:

TFL.com
JH.com
50.com
172.com
Table.com
Furniture.com
Casino.net
Chamber.org
Cars.info
itd.

To su prave premium domene. Heating.solutions bi vrlo vjerojatno mogla biti označena od registrara kao “premium” domena, ali ona to nije. Barem ne u pravom smislu te riječi. Heating.solutions je ok domena, i vjerojatno se može dobro prodati, ali nikako ne spada u kategoriju “premium”.

Registrari često označe neku domenu kao premium iako ona neme veze s tim terminom. Još ćešće se nađu nadobudni wannabe domain investori koji kod prodaje domene naglašavaju da je “premium”, a nude recimo BestSolutionsForYourBusinessToday.com. Na to popi*dim.

Kod ovih novih ekstenzija je vrlo čest slučaj da registry rezervira neka “bolja” imena u toj ekstenziji pa ih naknadno da na aukciju, ili su te domene odmah dostupne za registraciju, ali po višoj cijeni nego recimo fdfsddsd.ext u toj ekstenziji. To ne znači da je domena premium nego samo ima premium cijenu registracije ;), a često i premium renewal fee.

Itekako! Ali ako stvarno imaš “premium” domenu i ako si je uspio povoljno kupiti. Nekada je i $100000 jako povoljno za pravu premium domenu. Recimo da uspiješ kupiti npr. 288.com za $100000 slobodno mi se javi ako je želiš prodati za višestruku zaradu, i meni dati proviziju :smile: . Imam ih nekoliko koji bi takvu domenu platili oko milijun dolara.

[quote=“stefan, post:3, topic:28368”]
Pitam jer sam saznao da je domen koji sam juče registrovao premium domen. (GoDaddy ga vrednuje na 907 e) pa me zanima dal bih nešto zaradio prodajom i ko uopšte kupuje premium domene?[/quote]

Nažalost to ništa ne znači. Tvoja domena je možda stvarno dobra, ali to koliko predloži GoDaddy, Sedo, Estibot itd. uopće nije mjerodavno. Ja sam neke domene prodao za $xxxx koje su bile procijenjene na $0 ili na $xx, a neke sam jedva prodao za $xx koje su bile procijenjene na $xxxx. U nekim slučajevima su te procjene čak i točne, ali u velikoj većini slučajeva uopće nisu.

Inače, one prave premium domene kupuju krajnji korisnici i domain investori. Naravno, kupuju se i non premium domene, ali za puno manje novca. Domena može biti dobra i ako nije premium.

Korist od premium domena?

Ogromna! Višestruka!

Probat ću u kratko…služe kao asset class, likvidne su, vjerojatnije je da će im rasti vrijednost nego padati (do sada je samo rasla, a očekuje se da će i ubuduće), daju kredibilitet businessu, daju prepoznatljivost, pamtljive su, puno su bolje za SEO, ma što “stručnjaci” trabunjali itd itd.

Uzet ću za primjer Casino.com i Cashino. Cashino meni djeluje zvučno, unique i fora. Vjerojatno nije ni jeftina jer sam prilično siguran da je zauzeta (neda mi se sad provjeravat). ALI, Casino.com je neusporedivo bolja od Cashino.com.

Ako ćemo gledati samo SEO, 101% je sigurno da EMD i dalje ima prednost nad svim ostalim domenama, uključujući i brandable kada je ranking u pitanju. Naravno pod uvjetom da je potpuno identična kvaliteta svih ostalih SEO parametara. Uvjerio sam se u to osobno, pročitao sam nekoliko case studija koje su to dokazale, proučio sam puno jakih webova približne kvalitete od kojih je jedan bio pod EMD, a drugi ne itd. I sve to nakon EMD algo updatea. Ako me netko pokušava uvjeriti u suprotno i predstavlja se kao SEO stručnjak taj će momentalno za mene postati SEO “stručnjak”. Znači 101% sam siguran da je EMD i dalje bolji, iako ne onoliko bolji koliko je bio prije EMD algo updatea kada je i parkirana EMD domena mogla bolje rangirati od brandable kvalitetetnog weba za taj exact match termin.

To je bilo samo za SEO. Dalje…Cashino.com možda vrijedi nekoliko tisuća dolara ili čak desetaka tisuća dolara (ne pretjerujem jer znam da bih je ja vrlo brzo prodao za najmanje $10000 i to ovako odokativno bez da sam je analizirao…zašto to mislim? jer imam iskustva i vidim vrijednost u ovoj domeni), ali Casino.com vrijedi milijune dolara. Dakle razlika je očita i ogromna.

Dalje…ako hoćeš kockat online, i imaš samo $100 koje želiš stavit na rulet na crveno u jednoj ruci, moraš odabrati jedan online casino. U pretrazi naiđeš na Casino.com i Cashino.com i oba imaju jednake igre, jednako lijep dizajn, i jednako user friendly sučelje. Kladim se da će velika većina odabrati Casino.com. Jednako tako će većina prije vjerovati Casino.com nego Cashino.com. Neki i na ovom forumu sigurno misle da Cashino.com domena ne vrijedi više od $100 pa će možda misliti da je neki klinac uzeo domenu i napravio lijepi web, ali da nije sigurno uplatiti im novac. Za Casino.com to nitko normalan neće misliti. Usput, ja sam nedavno nešto kupovao na kineskim stranicama. Naišao sam na JD.com i nikad prije nisam čuo za njih. Bez ikakvog provjeravanja sam kupio to što sam htio tamo jer znam koliko vrijedi samo ta domena (stotine tisuća dolara minimum) pa mi je odmah njihov biznis djelovao legitimnim. Da su bili pod domenom BuyFromChinaToday.com i da je web jednake kvalitete sigurno bih radio dodatnu provjeru.

Dalje…da u Google upišem “casino” i da čak Cashino.com bude ispred Casino.com, ali da mi je Casino.com u vidokrugu ja bih sigurno prvo kliknuo na Casino.com.

Dalje…lakše je zapamtiti Casino.com nego Cashino.com. Jedan primjer je eKesh kartica. Nikad ne znam da li je eCash, eCesh, eKash ili eKesh. Da je ima recimo najjače ime u tim varijacijama koje je Cash onda bih to zapamtio bez ikakvog problema.

Eto, to su samo neke od koristi premium domene, i ne, nije svejedno kakvu web ima domenu. Naravno da može bilo koja domena biti na prvom mjestu u SERPU, ali je puno lakše sa EMD, a i biznis djeluje puno legitimnije.

Ne priznajem argumente da je Google to što jeste jer ima brandable ime. On bi bio isto to i da je ime te kompanije SearchEngine inc. i da je osnovna domena SearchEngine.com. U nekim slučajevima je “zgodnije” imati brand, ali tada je potreban stvarno revolucionaran proizvod ili usluga i potrebna su ogromna sredstva za marketing.

Poanta na kraju, prave premium domene donose ogromnu korist i vrijede svaki cent koliko su cijenjene.

8 Likeova

Mitok, znas znanje, nema sta.

1 Like

Svaka čast na ovom postu :beer:

1 Like

Zanimljiv i detaljan post, svaka čast!

Koliko bi onda u tom kontekstu npr. tenisice.com bila doista premium domena, pogotovo zbog dvije stvari (možda i još poneke koja mi je promakla/nepoznata):

  • općenito ograničeno HR tržište (pa npr. mirovina.com vrijedi 1.000.000x manje nego pension.com);
  • razvijen portal na tenisice.hr domeni (bilo da se to tumači kao prilika ili kao konkurencija, svejedno).

Prije godinu dana sam je prodavao, ali nisam dobio suvislu ponudu. Čuvam je i dalje, ali mi zapravo ne treba pa još čekam. Nema žurbe, uvjeren sam da je to premium (a ne “premium”) domena. No, možda griješim pa zato ovdje pitam.

Tenisice.hr nije samo portal nego i poprilično poznat webshop, a imaju i svoje fizične trgovine. Probaj njih kontaktirati, možda su zainteresirani.

Hvala na ideji, no ne žuri mi se pa ću pričekati ako me oni (ili tko drugi zainteresiran) kontaktira. Imam je već devet godina pa može još toliko.

No, načelno, je li to što na tenisice.hr “nije samo portal nego i poprilično poznat webshop, a imaju i svoje fizične trgovine” zapravo plus ili minus? Za koga, zapravo? Opet dvije situacije:

(1) Recimo da netko drugi tko se bavi prodajom tenisica želi razviti isti posao na tenisice.com: hoće li činjenica postojanja ozbiljne i etablirane konkurencije na tenisice.hr biti dodatni izazov odn. problem? Ako je tako, onda je vrijednost ove tenisice.com domene zato možda manja nego da su obje domene jednake tj. neaktivne/nerazvijene.

(2) Ili, možda baš zato da se ne dogodi ovo pod (1), netko tko već ima razvijeni posao na tenisice.hr će jednog dana poželjeti imati i tenisice.com - za svaki slučaj. Za njega bi ta domena mogla biti mnogo važnija (jer štiti ono što je razvio na .hr pa da mu se barem ne pojavi konkurencija na .com ekstenziji) i zato vrjednija/skuplja nego nekome drugome.

Znam da je to ovisno o konkretnom slučaju, i da domena vrijedi onoliko koliko je netko spreman platiti za nju, no zanima me barem okvirno koliko bi očekivali da - u ovim okolnostima razvijenog portala/trgovine na tenisice.hr - vrijedi tenisice.com domena. Je li to xxx ili xxxx ili xxxxx EUR (sumnjam da je više).

@mitok
Imas li neki sajt za preprodaju domena koji odskace da preporucis ili je GoDaddy ok?
tnx

sad malo gledam… vidim da ovi koji drze tenisice.hr imaju registriranu firmu tenisice doo S obzirom na to, ne znam kolike su sanse da se onda s .com napravi nesto u smislu web shopa?

Ne znam, nemam nikakvo iskustvo u tom poslu. Kako mi se čini kao laiku, vjerujem da su tu zarade velike kao i na odjeći (veleprodajna cijena je u pravilu 40% retail cijene) i zato je konkurencija velika. Gore sam (malo dulje) pitao baš to:

(1) je li tenisice.com prilika za konkurenciju da (kako?) profitira od postojećeg shopa na tenisice.hr?

(2) ako jest, je li to onda dovoljan motiv da tenisice.hr pokušaju kupiti tenisice.com da to spriječe?

(3) ako nije, je li zbog uspjeha tenisice.hr domena tenisice.com manje vrijedna (kao “damaged goods”)?

@ray Zasto? Pa ne mozes rijec tenisice zastiti ko brend i ne dati nikome da se njime koristi, a i ime firme ne znaci nista, bar ne u smislu zasticenog znaka tj. loga, a i njihov brend je Tenisice by Tomas Sport. Zamisli da netko pokupuje domene sok.hr, voda.hr, pivo.hr, pizza.hr, rostilj.hr itd gdje bi svi ugostitelji zavrsili ili majica.hr, traperice.hr, lopta.hr, stol.hr, bolnica.hr itd itd.

@Dedi, mozda njihovi konkkurenti vide vrijednost u domeni. Osim njima, probaj domenu ponuditi Shoosteru, ShoeBeDou, OfficeShoesu i ostalima, vjerujem da bi ju netko od njih rado kupio.

@ray Domena tenisice.com je registrirana u 1/2007, a počeci registracije društva Tenisice d.o.o. su u 8/2007. Zato nema nikakve brige za tu domenu; pored toga je .com i općeniti pojam, a ne neki brend.

@NeedHelp Hvala na prijedlogu. Za sada čekam, pa ako je želi neki od konkurenata - javit će se. Možda se jave tenisice.hr da to preveniraju? Nekako mi se čini da će joj vrijednost rasti. (Naravno, možda griješim.)

Osobno bi na tvom mjestu istražio konkurenciju za pojam “tenisice” i pokrenuo neki sajt ukoliko ima šanse da im dođem blizu bez prevelikih ulaganja. Kada bi im došao iza leđa, bez obzira dal to bilo s blogom o tenisicama ili web shopom, ne bi dugo čekao da ti se jave s ponudom za otkup domene i stranice. Dok im nisi konkurencija, nisi im toliko zanimljiv.

Iako naravno, ja bi na njihovom mjestu pokušao u ovom trenutku otkupiti .com domenu (pa i .net). Ali to sam samo ja :slight_smile:

PS Mitok objasnio!

Nažalost Tenisice.com nije prava premium domena jer je na hrvatskom. Domena je ok, ali nije premium. Bez analize je teško bilo što konkretnije reći. Postojanje Tenisice.hr može biti i prednost i mana, ali trebalo bi sve analizirati. Sigurno je da je Tenisice.com neusporedivo bolja nego MojeTenisice.com i sl.
Ako želiš možeš mi se javiti na privat i opisati malo kako si je pokušao prodati i za koji iznos.

Ovo je djelomično točno, iako zapravo uopće ne mora biti točno. U većini slučajeva vani se ova tvrdnja ipak pokaže točnom, ali u Hrvatskoj bih prije rekao da je potpuno netočna. Naši ljudi pojma nemaju koliko je bitna domena i premalo smo tržište da bi se ipak pronašao netko tko će znati cijeniti dobru domenu.

Ništa nije crno-bijelo, ali evo da pokušaj bar malo pojasniti zašto sam napisao da nije uvijek točno da domena vrijedi onoliko koliko je netko spreman platiti. Recimo radi se o domeni na hrvatskom u niši gdje postoji samo 10 potencijalnih interesanata i gdje nije odrađen vrhunski SEO. To je problem (što ih je samo 10) jer pošto smo u Hrvatskoj velika je šansa da su svih 10 tudumi za shvaćanje vrijednosti domene. Uzmimo da njih 10 svi plaćaju AdWords i da je CPC za ključnu riječ “primjer” 0.3 kn. Svaki od njih dobije 1000 klikova mjesečno na oglase koje aktivira keyword “primjer”. Znači svaki od njih troši 300 kn mjesečno na te oglase.

Ako nije jaka konkurencija da se napravi dobar web i SEO može biti besplatno ako sam radiš ili jeftino ako nađeš nekog povoljnog. Ako to tako odradiš i dođeš na 1. poziciju tražilica možeš računati na posjetu od recimo 70% mjesečnih pretraga. Recimo da je exact search 3000, znači imati ćeš 2100 posjeta samo zato jer si prvi. Te posjete su BESPLATNE. Ušteda je 300 kn mjesečno, odnosno 3600 kn godišnje. To ulazi u vrijednost domene, a komotno se može uračunati i dvogodišnja ili petogodšnja ušteda, ali ajmo stati na jednogodišnjoj. Biti će i “type in” posjeta, odnosno onih koji direktno u address bar upišu ime domene (da, ima toga i dalje, iako manje nego prije). Primjer.com će imati type in posjetu, dok KupiDanasNajboljiPrimjer.com ili Bradableenco.com sigurno neće. Dalje, jaki keyword .com daje reputaciju webu pod tom domenom, dok brandable.com ne daje nikakvu reputaciju kao sama domena, nego bizis mora ulagati u marketing i kvalitetu da bi stekao reputaciju. Npr. GardenFurniture.com će sigurno imati u startu neusporedivo veću reputaciju nego neki potpuno novi biznis koi proizvodi/prodaje vrtni namještaj i ima brandable domenu. Uopće nije bitno da li je taj novi biznis najkvalitetniji na svijetu jer to onaj tko prvi puta čuje za njih neće znati.
Znači vrijednosti domene se treba dodati i značaj reputacije koju će davati biznisu.

Sad sam samo zagrebao po površini kvalitetne analize vrijednosti domene. Postoji još puno toga što utječe na vrijednost domene, ali neda mi se sada pisati knjigu. Znači u nekom slučaju kao što sam naveo domena vrijedi minimalno 3600 kn + reputacija koju daje domeni + još hrpu toga. Ajde i da je samo 3600 kn. To je realna vrijednost domene. Ako njih 10 odluči kupiti tu domenu za maksimalno 500 kn to ne znači da ona vrijedi samo toliko jer eto nitko nije spreman platiti više. Ako ju vlasnik proda za samo 500 kn znači da ju je prodao debelo ispod realne vrijednosti.
Sad bi mogli uči u filozofiju tipa “da, ali ako nitko ne želi platiti više od 500 kn onda ona niti ne vrijedi više jer ne možeš dobiti više”. Ne slažem se s tim da ne vrijedi više, ali se slažem da trenutno možda ne možeš dobiti više. To ne znači da je njena vrijednost samo 500kn nego ipak i dalje realno vrijedi puno više. U takvom slučaju je bolje ne prodati.

Hvala na iscrpnom odgovoru.

Izgleda kako tenisice.com u hrvatskim okvirima doista jest svojevrsna “lokalna premium domena”, no ipak nije sneakers.com.

Iako se nisam stigao sam time pozabaviti, pa i unatoč tome što je tržište malo - uspjeh tenisice.hr govori da tu nečega ima. Netko očito već godinama kupuje tenisice preko web shopa (tog, a i nekoliko drugih) pa vjerujem da ima mjesta i za tenisice.com. No, tko će to napraviti i hoće li to uzeti dio prometa/kupaca koje sada imaju tenisice.hr i drugi?

Gore je @NeedHelp spomenuo neke druge trgovce tenisicama. Recimo da netko od tih preuzme tu domenu: oni mogu - nisam stručnjak u tom poslu, pišem kako mi se čini - napraviti jednako dobar web shop kao i tenisice.hr, FB stranice, itd. pa je jedino pitanje razlika tretmana na tražilicama između .hr i .com ekstenzija (ako ikakva).

U tom smislu mi se čini da je tenisice.com prilika za nekoga tko je već u tom poslu (npr. neki zamišljeni DediSneakers) da svoj brend nekako pojača i općenitim imenom (tenisice.com) i dobije spomenutu reputaciju (dodajem: i prestiž) na hrvatskom tržištu. S druge strane, tenisice.hr (čini mi se da su oni najveći) mogu zaključiti da je to za njih rizično i da će uzeti dio prometa kojega oni imaju - pa požele sami otkupiti tu domenu prije nego što se ovakav ili sličan scenarij i realizira.

Kako je @mrcina iznio da je - ovisno o troškovima - možda opcija napraviti web shop ili blog o tenisicama pa onda kad zaživi, da će se već drugi trgovci javiti. Razmišljam o tome, pa ako ne traži previše truda i novaca - možda probati s blogom. Postoji li nekakav minimalni uvjet za suvisli početak, npr. treba napraviti web (1000 kuna?) s barem 100 (ili više?) tekstova od 500 riječi (2000 kuna?), FB stranicu s nekim likeovima (? likeova za ? kuna) i sl. I to sigurno nije sve, pišem ono što mi se čini odokativno potrebno za neki početak (a o puno toga ne znam dovoljno).

No, sve ovo što sam spomenuo (i ono što nisam) za prodaju od ? kuna? Ne podcjenjujem ništa, ali u ovom času npr. uložiti 500 EUR da bih dobio npr. 1.000 EUR za domenu + sajt mi nije posebno privlačno (plus kad dodam i da godinama već plaćam tu domenu). Za 10.000 jest, ali … opet, privlačnije mi je dobiti npr. 5.000 samo za domenu, bez razvijanja sajta (makar bio samo blog). Jest, priznajem: malo sam lijen. :smile:

Ako ponuda i dalje važi, javi mi se na [email protected]
Imam .com domenu od tri slova, dakle jedna reč na Engleskom jeziku, tri slova, .com

@mitok Sta mislis o llll.com domains? Sad vidim da su na dobroj cijeni, a sta mislis da li ce jos ici gore ili je to to? Mislim na domene sa random 4 slova koja nemaju nikakvo znacenje. Imam priliku da kupim dosta njih, pa me interesuje da li da radim to i sta mislis da je sad dobra cijena za kupovinu takvih demena? Hvala!