Najbolji alat za SEO


#1

Vjerovatno vise puta ponovljena fraza na forumu, ali nista konkretno pogotovo u zadnjih nekoliko mjeseci, a mogu slobodno reci i zadnjih godinu. Jedina zadnja tema je bila od kolege anja u vezi Alexa.com, ali su se na kraju svi slozili da se ne isplati davati 100-150$ mjesecno.

Dakle koji su po vama najbolji alati za omjer ulozeno - dobiveno ? Znam da po netu ima milion tema, ali bolje kada neko provjeren to potvrdi.

Planiram da kupim jedan od navedenih alata:

SEO profiler
SEMRush
Similar Web
Alexa
Moz
Ahrefs

Vjerovatno ih ima jos, ali se ne mogu dalje sjetiti. Bitno mi je da moze uraditi detaljnu analizu sajtova i za nase govorno podrucje, jer neki alati to ne mogu tipa long tail pro, on radi keyword research samo za englesko govorno podrucje.

Za istrazivanje rijeci koristim ubersugest, ne znam u cijem su prije vlasnistvu bili, ali sada salje na sajt Neil Patela.

Najvise sam zainteresovan za prva dva. Sta vi predlazete ?


#2

Za one sa “dubokim” džepom:

  • Meni je ahrefs bez premca i za backlinkove i za KW research, doduše SEMRush nisam nikada redovno isprobao.

  • MOZ OSE backlink checker je maltene besplatan ako imaš free nalog.

  • Alexa i SimilarWeb su cool za neke stvari, ali nikako nisu pravi SEO alati.

  • seopowersuite.com alati se retko spominju, a vrede. Skoro sve opcije dostupne su i u besplatnoj verziji.

  • Edit: Da dodam MajesticSEO koji bi trebao da je besplatan za pregled do 5 sopstvenih sajtova koji se preko Majestic naloga verifikuju (doduše reportovi ne mogu da se skidaju ukoliko se ne plati).

Budžet opcija:
Dobra opcija je kupovina pristupa nalogu ako nisi heavy korisnik. Takozvani SEO group buy. Mogu se pazariti mislim svi navedeni alati.

Besplatna opcija:
Takođe, seopowersuite.com je odličan desktop based alat koji jako puno toga nudi i u besplatnoj varijanti. Da nemam ništa novca da uložim koristio bih njega i MOZ OSE backlink checker i Majestic za svoje sajtove.

Zatim za besplatan KW research kombinacija sledećih alata, pored samog Google naravno: keywordtool.io, KeywordShitter, Ubbersuggest i odličan Chrome / Mozilla plugin sa keywordseverywhere.com

keywordtool.io je vrh za kw research. besplatna verzija ne pokazuje volume, ali ima prečica -
copy paste sve kw iz keywordtool.io u KeywordShitter, instaliraš ovaj addon za chrome ili mozillu i prikaze ti na dnu volume za sve kw koje vadi iz Google Keyword Plannera.


#3

AHREFS najaci ubjedljivo


#4

Mogao si kad uvatis vremena viska i volje viska reci koju o beklinkovima posto nas ima solidno sa mnogo nedoumica. Znam da je mozda malo teze o beklinkovima pisati, ali me jako interesuje tvoje misljenje, sta radi, sta valja, sta ne i tako to.


#5

Radim whitehat link building. Tj. whitehat je ukoliko zanemarimo onaj deo Google guidelines u kome se spominje da je svaka akcija koja se poduzima da se dobije link, u stvari protivno guidelinesa.

Dakle, ne bavim se PBNovima, mada deluje da i dalje lepo funkcionišu. :slight_smile: Doduše, nije mi problem platiti link, ako dolazi sa sajta koji je ‘pravi’ sajt i koji ima koliki toliki traffic.

Ono što radi je pravljenje linkova na osnovu dobrog sadržaja. Dobar sadržaj ili pokriva nešto što je slabo ili površno pokriveno na netu, ili je bolji od onoga što se već nalazi na netu. Bolje ne mora biti duže. Bolje može biti i sadržaj koji temu pokriva na unikatan način, ili na lepši način, ili koji temu na jednostavniji način objašnjava, sadržaj koji je lepše formatiran ili ima zanimljiva grafička rešenja, koji uz sebe ima cool infografik ili dobar video.

Da li je to neki dobar infografik, ili neki dugačak guide (recimo Skyscraper metoda), ili top lista blogera u niši, ili lista svih kvalitetnih tutorijala / tekstova u vezi teme xyz, ili se napiše blog post o kompaniji / blog post u kome se spomene kompanija koja na svojoj Press Mentions ili About Us stranici linkuje svaki članak koji o njima piše… šta god, bitno je napraviti taj linkable asset tip sadržaja za koji stvarno ima šanse da ljudi žele da ga linkuju kada im taj sadržaj pokažete.

Suština je da se dođe do ideje za sadržaj, uradi se prospekting tokom kog se traže sajtovi koji su linkovali sličan sadržaj ili za koje smatrate da bi linkovali vaš budući blog post / infografik / šta god, i zapišu se kontakti webmastera tih sajtova.

Kada se sadržaj napravi, iscimaju se prospekti i to je manje više to. Kada prvi put šaljete email, ono što sada dobro prolazi, a deluje conter-intuitive, je da osobu pitate za savet. Primer: Hey Mike, I’m making a cool infographic about xyz, and am wondering if you’d do me a favor, take a look and let me know what you think and if there’s something I missed…

Manje više sve metode su lepo opisane u raznim tutorijalima online. U odnosu na to, mogu samo malo da se promene i usavrše metode, ali suština ostaje ista.

Definitivno treba dosta vremena za gradnju linkova, to odmah imajte na umu. Gledajte da pravite takav sadržaj koji vredi promovisati tako da uložite bar jednako vremena, ako ne i 2-3-4x puta vremena u promociju, u odnosu na ono vreme koje ste uložili u pravljenje sadržaja.

I često će od vas webmasteri tražiti novac. Deluje mi je da je taj trend sve češći.

Možete uvek da gradite linkove i pametnim i konstruktivnim komentarima na blogovima i forumima relevantnim vašoj niši. Bez preterivanja naravno. Less is more ponekad. :slight_smile: Izbegavao bih web 2.0 linkove i bilo kakve automatizovane metode. I klasičan guest posting bih sveo na minimum, sem ako se može dobiti kontekstualni link (unutar članka).

Ono što dosta dobro prolazi, ali i zahteva dosta vremena, je stvaranje konekcija sa ljudima u niši koji imaju sajtove. Zato su super blog komentari na sajtovima na kojima kasnije možete da gostujete, a plus dobijete i link iz kometara. Forumi i pogotovo FB grupe mogu biti odlične.


#6

Reci mi koliko mora najmanje sajt biti “star” da se krene s linkovima po forumu i ostalo? Dal google gleda na to?

Zašto su FB grupe odlične za takve stvari?

I pod šta si mislio “klasičan guest posting”?


#7

Da li radis to samo za s


#8

Hvala puno. Jel kad radis beklinkove vidis napredak konkretan? Lupam dobijes dva dobra linka i onda vidis poslije 10-15 mjesec dva dana kako napreduje i penje se. Da li se desi da je zakucan sajt za odredjenu poziciju za odredjen termin i nece dalje i pored beklinkova (a dobro je napisan, optimizovan i bolji od konkurentskih clanaka)?


#9
  • Ne obraćam pažnju na starost sajta. Ako sajt ima recimo 3+ meseca i Google je počeo da mu šalje neku poseticu, gradim linkove.

  • FB grupe su super za stvaranje kontakata. Isto kao i forumi. Npr. verujem da bi od mene ovde neki članovi prihvatili guest post ukoliko vode sajt koji se bavi internet marketingom.

  • Pod ‘klasičan guest posting’ mislim traženje sajtova koji prihvataju guest postove i nuđenje da se za njih napiše neki tekst u kome bi bio link ka našem sajtu. Ako je link u tekstu to mi je i cool, ali linkovi iz potpisa (byline) mi ne vrede toliko koliko truda treba uložiti da se dobiju. Pogotovo ako je sajt kvalitetniji.


#10

Desi se da se sajt zakuca na neku poziciju za neki termin, ali ne gledam na to toliko. Gledam koliko posete dolazi na “temu” u odnosu na “frazu”.

Recimo imam na svom blogu post koji je dosta dobro rangiran (ili bio, davno nisam gledao) za frazu internet zarada. Ali preko te fraze u stvari dolazi jako mali broj poseta. Mnogo poseta dolazi sa srodnih fraza, čak i onih koje ne pominjem u tekstu.

Oko ‘zakucavanja’ sajta bih dodao da je bitan i topical relevancy… to znači da je bitno za koje teme Google vaš sajt smatra kao sajt čije tekstove vredi rangirati. Ovaj Matt-ov članak to lepo objašnjava: https://diggitymarketing.com/how-to-get-unstuck-by-establishing-topic-relevance/

Uglavnom dobijam više linkova od dva, tako da ne znam šta da ti kažem. :slight_smile: Radim na tome da ceo sajt dobije na autoritetu i da se na osnovu toga lakše rangiraju svi članci, a ne na linkovanju prodajnih članaka.


#11

Ma lupio sam dva :slight_smile: no me interesuje ukratko da li vise linkova na konkretani clanak = veca posjeta na taj clanak, ne mora biti samo za anchore no i sve ostale termine. Ne mora biti ni vise linkova = veca posjeta, nek bude tako da vise linkova u 70% slucajeva bude veca posjeta to je opet ok brojka.

Krenuh jos pitanja pisah, al pobrisah da ne budem naporan, a imao bih jos tonu pitanja. Hvala jos jednom


#12

Znači tek kad google počne slati promet onda krenuti s linkovima ili se može i prije?


#14

Nema nekog pravila ovde. Meni je logično dobar tekst podeliti recimo na ovom forumu. Makar bio prvi na blogu. A ima smisla da bi ga ljudi delili dalje i linkovali ako je zaista dobar, makar sajt bio star 1 dan.

Imam i klijente, a radio sam i za agencije.

Vidi se napredak, naravno. No ne znači da će ga uvek biti.


#15

Sa malim zakasnjenjem hvala ti @igortomic na svim odgovorima u ovoj temi. Nadamo se da ce se puno ljudi okoristiti ovim porukama.


#16

https://www.thehoth.com/search-engine-rankings/ koliko su realni ovi rezultati?

Recimo za neke keyworde mi kaže da su top 20 a nađem in u top50 a neke uopće ni nenađem kod ručne pretrage…


#17

Npr ako imam ciljanu kljucnu rijec zagreb. Koji alat koristiti da vam izbaci najcesce trazene fraze koje sadrzavaju rijec zagreb. Npr ako rijec zagreb ima 5000 pretrazivanja, koja je sljedeca fraza koja ima najbise pretrazivanja a sadrzi rijec zagreb? Probao sam kw finder ali ne cine mi se logicni rezultati.


#18

Jel domaci sajt trazis ili strani?


#19

Domaci, ali rangiram i na nekim stranim trzistima s njihovim prijevodom.


#20

Može pls pomoć?


Na ostalim sajtovima mi se ovo nikad nije dogadalo… Dal je problem što ima “puno” sliku pa je googlo potrebno više vremena ili je do mene da sam ja nešto krivo napravio


#21

Kupio sam ahrefs na jednom gropup buy i radi sve ok… osim site explorera. Stalno javlja da je prekoracen limit. Imate li iskustva s tim?