Radim whitehat link building. Tj. whitehat je ukoliko zanemarimo onaj deo Google guidelines u kome se spominje da je svaka akcija koja se poduzima da se dobije link, u stvari protivno guidelinesa.
Dakle, ne bavim se PBNovima, mada deluje da i dalje lepo funkcionišu. Doduše, nije mi problem platiti link, ako dolazi sa sajta koji je ‘pravi’ sajt i koji ima koliki toliki traffic.
Ono što radi je pravljenje linkova na osnovu dobrog sadržaja. Dobar sadržaj ili pokriva nešto što je slabo ili površno pokriveno na netu, ili je bolji od onoga što se već nalazi na netu. Bolje ne mora biti duže. Bolje može biti i sadržaj koji temu pokriva na unikatan način, ili na lepši način, ili koji temu na jednostavniji način objašnjava, sadržaj koji je lepše formatiran ili ima zanimljiva grafička rešenja, koji uz sebe ima cool infografik ili dobar video.
Da li je to neki dobar infografik, ili neki dugačak guide (recimo Skyscraper metoda), ili top lista blogera u niši, ili lista svih kvalitetnih tutorijala / tekstova u vezi teme xyz, ili se napiše blog post o kompaniji / blog post u kome se spomene kompanija koja na svojoj Press Mentions ili About Us stranici linkuje svaki članak koji o njima piše… šta god, bitno je napraviti taj linkable asset tip sadržaja za koji stvarno ima šanse da ljudi žele da ga linkuju kada im taj sadržaj pokažete.
Suština je da se dođe do ideje za sadržaj, uradi se prospekting tokom kog se traže sajtovi koji su linkovali sličan sadržaj ili za koje smatrate da bi linkovali vaš budući blog post / infografik / šta god, i zapišu se kontakti webmastera tih sajtova.
Kada se sadržaj napravi, iscimaju se prospekti i to je manje više to. Kada prvi put šaljete email, ono što sada dobro prolazi, a deluje conter-intuitive, je da osobu pitate za savet. Primer: Hey Mike, I’m making a cool infographic about xyz, and am wondering if you’d do me a favor, take a look and let me know what you think and if there’s something I missed…
Manje više sve metode su lepo opisane u raznim tutorijalima online. U odnosu na to, mogu samo malo da se promene i usavrše metode, ali suština ostaje ista.
Definitivno treba dosta vremena za gradnju linkova, to odmah imajte na umu. Gledajte da pravite takav sadržaj koji vredi promovisati tako da uložite bar jednako vremena, ako ne i 2-3-4x puta vremena u promociju, u odnosu na ono vreme koje ste uložili u pravljenje sadržaja.
I često će od vas webmasteri tražiti novac. Deluje mi je da je taj trend sve češći.
Možete uvek da gradite linkove i pametnim i konstruktivnim komentarima na blogovima i forumima relevantnim vašoj niši. Bez preterivanja naravno. Less is more ponekad. Izbegavao bih web 2.0 linkove i bilo kakve automatizovane metode. I klasičan guest posting bih sveo na minimum, sem ako se može dobiti kontekstualni link (unutar članka).
Ono što dosta dobro prolazi, ali i zahteva dosta vremena, je stvaranje konekcija sa ljudima u niši koji imaju sajtove. Zato su super blog komentari na sajtovima na kojima kasnije možete da gostujete, a plus dobijete i link iz kometara. Forumi i pogotovo FB grupe mogu biti odlične.