Od 9-og jula drastičan pad rpm na adsense

Pozdrav društvo.

Da li je još neko imao slično iskustvo?
Od juče u toku dana izuzetno loša zarada, page ctr(0.46) rpm(0.11).

Hvala :wink:

Druze desava se. Ne treba odmah dizati paniku.

Nije panika, čisto informativno. Valjda može čovek da se informiše.

Hvala na odgovoru

Kod mene je katastrofa već mjesec dana, ali baš ful katastrofa.
Do pred mjesec dana sam imala automatske oglase i nisam bila zadovoljna sa statistikama te sam iste isključila i vratila na obične. Prekjučer ctr 0.15 % :open_mouth: …rpm 0.17., a slično je i posljednjih tjedana.
Jučer sam se, hajdemo reći baš pravo naljutila i odlučila vratiti automatske oglase jer mi je prva pomisao bila da je do toga (iako ne vjerujem da je), ali sada mi više ne prihvaća automatske oglase, jednostavno se nikako neće pojaviti. Čekala sam od implementacije i nekoliko sati, ali ništa. Iako, ponavljam, čitala sam da je dosta ljudi nezadovoljno automatskim oglasima i da im je statistika gadno u minusu nakon uključivanja istih. Ne znam…

1 Like

Ja sam stalno na auto-ads i eto od juče baš pad. Nisam imao neki veliki rpm tipa 0.30-0.35 prosek. A ctr oko 0.9(zato i želeo da razmenimo iskustva). No, baš utanjilo od juče. Videćemo šta će biti…

A na kojim brojkama je taj pad? Kolika je dnevna poseta i odakle?

Poseta je manje više nego ista kao i prethodnih dana u ovo vreme.

Ide preko 20k na dan i oko 55k Page views.

Edit: Poseta Balkan, Srbija pretežno malo Nemačka, Švajcarska Austrija i USA.

Ljudi pocela je nova svetska ekonomska kriza od aprila ove godine, tada je i pad zarade od advertisera. Za mase ce mediji objaviti krizu u drugoj polovini sledece godine. A publisheri ce sve vreme osecati slabiju zaradu jer je kriza vec u toku.

@imemperor1
Slazem se s ovim dijelom, jer moji Adwordsi ne trose vise kao prije.
NPR. prosle godine zadam cijenu klika 1,5 dolara, svaki klik potrosi skoro 1,49 - 1,50.

Sada se desava da od 1,5 dolara zna nekada potrositi 0.9, mada se desi da i sad potrosi 1,1 - 1,3

Logicno bi bilo da nema jake konkurencije pa su klikovi jeftini.

1 Like

Hvala na podeljenom iskustvu i informaciji. To je jos jedna potvrda svega ovoga. Sta da se radi, sve se tu ciklusi, i svaka faza ciklusa je dobra za neke stvari.

Ovo je jako zanimljivo što si rekao. Pazite, IA je pao za 50% bukvalno, kod nekoga i za 70%. Sada ljudi na 60.000 poseta zarade 40 dolara, nekada su 130. Ne nekada, pre par meseci, par nedelja. Nešto se globalno žestoko loše dešava, sad kad će proći i da li će proči skoro, sumnjam. Msm da može da se očekuje neko stabilnije da kažem vreme posle izbora u Americi.

1 Like

Pa da, eto na mom primeru pad za skoro 60%. Videćemo narednih dana kako će se ponašati.

1 Like

Uporedjujuci isti dan prosle godine sa danom u ovoj godini:
Prikaz oglasa na stranici, znaci direktno u sadrzaj, za 10. jul 2018. nesto manji nego ove godine za 9. jul 2019, odnosno, u 2019. veci za nekih 30k,
Cena po kliku 2018. => 0.04, ove 0.03
Iako je broj prikaza za oglase na stranici veci, broj klikova na te oglase je manji za trecinu.
Prihod za 1000 prikaza ove godine duplo manji.
Oglasi u obliku VINJETE, ove godine imaju 4x vise klikova nego prosle godine, pa je prihod od njih polovina iznosa od oglasa koji se prikazuju direktno u sadrzaju.
Prosle godine, 2018 prihod og oglasa u obliku VINJETE je bio 10x manji od prihoda za oglase koji se prikazuju direktno na stranici.
U sustini, mnogo manje se klikce (raspored oglasa je isti), ili se klikce, ali google ne belezi te klikove, pa uz nizu cenu klikova, zarada je dosta manja.

1 Like

Da je to do krize, osjetili bi svi, ne samo pojedinci.

Vi kojima je CTR pao strmoglavo- provjerite da li imate dupli klik kad na sajt udjete preko reklama… Ako na reklami ima ono Visit site nakon sto jednom kliknete na reklmu- onda je to razlog… Otprilike CTR padne na brojku 5 puta manju od originalne kad vam google nabaci ovo

1 Like

Proverio druže. Stoji mi poseti sajt ili ti visit. I koliko zna da traje taj dupli klik?

Nikad nisam varao niti klikao na svoje reklame. Bzvz

Ja lično mislim da je veliki problem “Fejsbuk”, pazite sad ovo. Primetio sam, a verovatno i svi vi da “Fejsbuk ima svoj browser”, dakle ne vodi na “Google” nego na neko njihovo čudo, što je inače nezakonito. Elem, pokazuje mi na adsense neke reklame iz “Indije” i to neki guru neko čudo. Onda reklame iz Austrije i Holandije, neki slatkiši, nigde veze. Šta se dešava, “Google” ne može da kontroliše i cilja kako treba reklame upravo zbog toga, reklame u “IA” se raspadaju, pola se vidi, pola se ne vidi. Mislim da je sve ovo do fejsa i dok to ne srede i ne proradi kako treba, nema nama sreće ni u snu. A ko malo prati “Fejsbuk” od početka godine faktički ne radi, kada pričamo o organskom riču. Nama su posete npr. pale za 20% i okej leto je, ali su ponašanja sa posetama nenormalna jedan dan “izgrme” drugi dan haos poputni. Ja sam siguran da je ovo do Fejsa.

NIsam ni ja pa su me uradili s tim par puta… znaci to ti je je…

Ja bi obrisao reklame da sam na tvom mjestu, stavio adnow umjesto gugla (ostavio adsens negdje u cosku cisto da stoji) i cekao mjesec dana… treba li bi onda oni sami skinut

Hvala ti. Probaću tako.

još da spomenem da je ljeto uvijek slabo, ljudi su na odmorima, bazenima, kafićima … manje su na računarima i telefonima

u mojih pet godina internet marketinga, svako ljeto je slabo … odoh da tražim posao od 8 do 3, više ću poludjet od SEOa i pornjave

Pa svi i osecaju. Pogotovo ako se ima uzorak od velikog broja sajtova. Mozda ako 1-2 sajta imaju srece da su u takvoj nishi koja nije to osetila toliko, ne znaci da generalno nije kriza potkacila bukvalno sve. Plus naravno leto koje je standardno slabo, ali kazem nije samo leto problem, kriza je krenula od aprila. Ne znam samo koliko ce jos generalno biti slabije od druge polovine 2020 kad krizu objave masama, mozda bude vece panike pa jaceg pada a mozda se nista spec dodatno ne oseti, jer publisheri vec osecaju krizu kao da je zvanicna.