PDV identifikacijski broj

Je li netko već zatražio izdavanje PDV identifikacijskog broja (kome nije dodijeljen po službenoj dužnosti)? Točnije, je li netko tko je tromjesečni obveznik PDV-a zatražio isti?

Prvi glas o tome što je to? Sad će biti obračun PDVa pa ću ga vjerojatno dobiti.

P.S.

Da malo pojasnim. Po našem novom Zakonu o PDV-u ako mi dajemo uslugu nekoj firmi iz EU, onda trebamo na računu navesti i naš PDV ident. broj, i PDV ident. broj kupca, a PDV se ne obračunava, već naznači “prijenos porezne obvezne” odn. “reverse charge”.

Pretpostavljam da identično vrijedi i suprotno! Kod kupovine usluga od EU-firmi, poput hostinga, i te bi firme trebale ispostaviti račun bez svog PDV-a (naš PDV onda obračunava naš knjigovođa kada mu se dostavi račun). To je i do sada bilo tako, tako da se tu ništa ne mijenja. Ali problem je u upisu PDV ident. broja – slično kao i mi njima, tako nvj. i oni na svojim računima možda trebaju navoditi naš (kupčev) PDV ident. broj. I još važnije - možda naša PU očekuje taj broj na računima za usluge “stečene” u EU.

Ja, recimo, imam sada jedan račun na kojem i dalje stoji “treća zemlja” umjesto mog PDV ident. broja. Problem je ovdje što iako je taj broj zapravo OIB s “HR” ispred, ipak taj broj treba zahtjevati da bi se smatrao “izdanim” (tj. PDV ident. broj i naš OIB se ne smatraju istovrsnim podatkom iako su sadržajno isti) i da bi ušao u VIES sustav.

I to ne bi bio toliki problem, ali u dopisu PU veznom uz dodjelu PDV ident. broja stoji da “Porezni obveznici kojima je dodijeljen PDV identifikacijski broj smatraju se mjesečnim poreznim obveznicima, što znači da su im obračunska razdoblja od prvog do posljednjeg dana u mjesecu, odnosno prijave poreza na dodanu vrijednost obvezni su podnositi mjesečno.” Nije mi jasno da li u kontekstu dopisa to znači da su takvim poreznim obveznicima dodijeljeni PDV ident. brojevi ili da dodjelom PDV ident. broja porezni obveznik postaje mjesečni, što bi bilo vrlo glupo da zbog par eura kupljene robe treba odjednom raditi tri puta više posla nego do sada.

Nećeš ga dobiti, to treba zahtjevati. To je porezni broj na razini EU-a:

Meni su poslali “porezno rješenje” krajem 6. mjeseca s PDV identifikacijskim brojem, bez da sam ih tražio.
Piše da su izvršili dodjelu jer sam prema njihovim podacima već obavljao transakcije s inozemstvom.

U rješenju nema ništa o tome da bih trebao postati mjesečni obveznik PDV-a.

Ja sam ga dobio bez da sam ga tražio. Bio sam u poreznoj upravi i rekli su da automatski šalju svima koji su u prethodnoj godini imali inozemnih transakcija. Ja sam u kvartalnom obračunu.

Hvala.

Ovo što ja koristim plaćam svojom osobnom kreditnom karticom, a onda obračunavam kao materijalni trošak, dakle iz blagajne. Pretpostavljam da zato PU ne može znati za to. Još nisam dobio porez za tvrtku, ali bih valjda trebao skoro, pa ću vidjeti.

Poslovao sam sa strancima i ništa nisam dobio, al sam zato jučer dobio 520kn poreza na tvrtku, baš sam sretan :slight_smile:

Budi sretan, ja dobio 800 kn poreza na tvrtku :slight_smile:

800 kn poreza na tvrtku?
Nadam se da nisu opet nešto kemijali jer godinama dobijam isti iznos, 340 kn.

Pa vidiš da smanjuju broj parafiskalnih nameta. Broj…

[quote=“trnac”]800 kn poreza na tvrtku?
Nadam se da nisu opet nešto kemijali jer godinama dobijam isti iznos, 340 kn.[/quote]

Svaki grad/općina određuje svoj iznos koji žele naplaćivati firmama za taj porez.

Update:

PDV identifikacijski broj zahtjevate pomoću obrasca P-PDV:

Ispunjavate poglavlje 1. (opći podaci) i poglavlje 4. (dodjela PDV ident. broja tuzemnom obvezniku). U poglavlju 4. treba zaštrihati točku 1 (obavlja transakcije unutar EU), a točka 4 je za građane (ne za firme, zanimljivo). Treba upisati NKD dolje i ostale podatke ispod.

Predaje se na šalter, referentici i dobiva se PDV-ident. broj odmah, a unutar 24 sata bi trebao biti provjerljiv kroz VIES.

Ja ovo nisam još napravio, prenosim naputke koje sam dobio! Nadam se sutra isprobati.

Ukoliko vam se ne žuri (ne kupujete ništa izvan HR), možete pričekati jer će, koliko sam shvatio, obavijest o dodjeli biti poslana svima - ovo je samo zahtjev da oni odmah to upišu u VIES, kako bi vas prodavatelj iz EU mogao provjeriti prije nego stignu do vas s upisom.

A jel trebam ja taj broj kad ispostavljam račun za npr. kupca u Njemačku?

Ja sam prije 2 dana zvao referenta u poreznoj i broj mi je automatski dodjeljen jer sam već imao izdanih računa za inozemstvo. Dakle, ako ste prije ulaska u EU poslovali sa inozemstvom (i ispostavili račun za to) onda vam je automatski dodjeljen broj kojeg ćete ili dobit na adresu gdje je pravna osoba (tvrtka, obrt) registrirana, ili idite kod svog referenta da ga “podignete” (potpišete preuzimanje). Ja idem sutra po njega u poreznu preuzet ga.

I da Creatif, trebaš ga (broj mislim) :slight_smile:

Evo, ja danas dignuo rješenje o tom broju na ispostavi PU.

Šteta što nisam bio na webu u to vrijeme kad si pisao jer sam baš prije 10 dana dignuo rješenje. Ja sam kvartalni obveznik i rekla mi je žena u PU da sad postajem mjesečni. Iako mi se nije to svidjelo, slegnuo sam ramenima i prenio tako knjigovodstvenom uredu. Oni su mi u čudu napisali da dođem k njima na razgovor jer da im nije jasno zašto bi ja sad postao mjesečni obveznik.

I da… i ja sam dobio porez na firmu od 340 kn i tako ga godinama dobijam.

[quote=“ex_profa”]Ja sam kvartalni obveznik i rekla mi je žena u PU da sad postajem mjesečni.[/quote]Meni je nevjerojatno kako su knjigovođe zadnji koji imaju informacije.

Pogledajmo što kaže Zakon o PDV-u:[quote=""]Članak 84.

(1) Razdoblje oporezivanja je kalendarska godina. Ako je porezni obveznik poslovao samo tijekom dijela kalendarske godine, tada je razdoblje oporezivanja razdoblje poslovanja.

(2) Obračunska razdoblja su od prvog do posljednjeg dana u mjesecu.

(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, za poreznog obveznika čija je vrijednost isporučenih dobara i usluga uključujući i PDV u prethodnom razdoblju oporezivanja manja od 800.000,00 kuna, obračunska razdoblja su od prvog do posljednjeg dana u tromjesečju. Porezni obveznik čija obračunska razdoblja su od prvog do posljednjeg dana u tromjesečju može se odlučiti za podnošenje prijava za razdoblje iz stavka 2. ovoga članka.

(4) Odredbe stavka 3. ovoga članka ne primjenjuju se na poreznog obveznika koji obavlja transakcije unutar Europske unije.

(5) Obračunska razdoblja su od prvog do posljednjeg dana u mjesecu za poreznog obveznika koji nema sjedište, stalnu poslovnu jedinicu, prebivalište ili uobičajeno boravište u tuzemstvu, a registriran je za potrebe PDV-a.[/quote]

Znači, stavak 3. je taj koji omogućuje obezniku s malim prometom da obračunava porez svaka tri mjeseca. Međutim, stavak 4. isključuje iz ovog obveznika koji obavlja transakcije unutar EU. Ipak, treba uočiti da samo zato što obveznik ima PDV identifikacijski broj, to ne znači da stvarno i obavlja transakcije unutar EU. Ali avaj (!), obavijest i “interni akt” Porezne od 21. 5. 2013. navodi da se svaki obveznik koji sam zatraži izdavanje tog broja automatski ima smatrati da obavlja transakcije unutar EU, te postaje mjesečni obveznik:

(Dalje se navodi da onaj kojem PU izda taj broj po službenoj dužnosti, može podnijeti žalbu i “odbiti” PDV ident. broj i tako ostati kvartalni obveznik, ako je to bio i želi to zadržati.)

U ovom dopisu je ujedno i razjašnjeno što se smatra pod pojmom “transakcije”:

Dakle, “transakcija” je stjecanje dobara, ali i primanje i obavljanje usluga. Ovo je važno zbog pravilnog ispunjavanja obraca P-PDV za dodjelu PDV ident. broja. Naime, u tom obrascu treba označiti “obavlja transakcije unutar EU”, a ne “obavlja ili prima usluge unutar EU”, iako se u slučaju da webmajstora koji tipično obavljaju ili primaju usluge (poput hostinga ili objave reklama) čini da je upravo suprotno ispravno. No, ovo prvo obuhvaća i usluge, kako dopis pojašnjava, dok se ovo potonje odnosi na građane (kako sam saznao iz drugog izvora, no vjerojatno bi se i to dalo iščitati). Također je zanimljivo da ispada da transakcija nije i prodaja roba, već samo stjecanje roba, što je zanimljivo. Možda je uzrok tome u tome što se PDV na prodanu robu ne obačunava kod nas, pa našu PU to nije briga, dok se usluge možda nešto drugačije obračunavaju (ali to je sada moje nagađanje).

Uglavnom, kako se meni čini, unajmljivanje hostinga u EU ili iznajmljivanje prostora web-stranica reklame su primanje i obavljanje usluga, pa svi koji imaju takve vrste transakcija trebaju mjesečno obračunavati PDV, vjerojatno zbog raspodjele PDV-a između država-članica, koja se raspodjela obavlja na mjesečnoj razini (pretpostavljam da je tromjesečni period specifičnost naše države kojom se izlazi u susret manjim poduzećima).

Evo još nisam bio kod knjigovođe, no razgovarao sam telefonski s njima i dali su mi do znanja da se jako puno toga mijenjalo od 1.7.
Najveća mi je fora da ti moraš provjeriti na VIES-u da li je porezni broj od firme kojoj izdaješ račun u EU valjan, jer ako nije, a oni ne plate porez, onda ti snosiš krivicu. :smiley:

Također postoje još neke cake na koje se mora paziti.

Meni je jasno da knjigovodstva zadnja saznaju jer nitko u državnim institucijama nije 100% siguran kako se tumači Zakoni koji se u nekom trenutnku donese. Sve se donosi stihijski, a u člancima zakona se navodi da se nešto može pročitati u Pravilnicima koje Ministarstvo Financija može izdati i za 90 dana…

Uglavnom, kad obavim razgovor idući tjedan, napišem što sam saznao.

Svakako napiši što si saznao. :doki: