Štrajk IT sindikata:)

Pa hoćemo li mi ostali štrajkati*?
Recimo svi ostali koji pune javne i mirovine, recimo IT da se skine porez dolje?

Pa privatni sektor da mjesec dva ne plati doprinose sve pada u vodu. Kako vi gledate na to sve?

1 Like

šta god da bude podržavam sindikate u hrvatskoj … daj bože da se i mi u bih opametimo pa da se sve blokira … ali kod nas još uvijek sindikate drže političari iz sjene … treba sve blokirat mamu im funkcionersku … srednja klasa im puni budžete i obrazuje djecu a oni najviše srednju klasu j e b u da oproste čitaoci

1 Like

Najjaci su ucitelji. Drzavna sisa, procentualno (relativno u odnosu na bdp) su jedni od najplacenijih u Evropi ali im opet ne valja… A realno, vecina ne bi trebala zaradjivati ni to sto sad imaju. Postoje oni koji rade u skolstvu i koji bi trebali zaradjivati dosta vise, ali postoje i oni koji se u malom gradicu prijave na posao zajedno sa jos 30 kolega (znaci to radno mjesto samo po sebi ne vrijedi mnogo pogledom na ponudu/potraznju) i onda kad upadnu (nerijetko nekim sumnjivim metodama) predavanje se svede na “sad cu ja da skeniram knjigu, ubacim na projektor pa vi djeco prepisujte”.

Najbolje bi bilo kad bi bio neki sistem provjere, pa ko dobro radi bice dobro i placen. Ovako nema ama bas nikakve meritokratije

1 Like

Pošto radim u nastavi već šestu godinu, slažem se da trebaju bolji sistemi provjere. Trenutni sustav nije dobar (jedan posjet ravnatelja i stručnih suradnika na nastavu godišnje) ili sustav ocjenjivanja rada prema ocjenama učenika (jednostavno niti su svi razredi isti, niti generacije ili kriterij).

Najbolje bi bilo uvesti video nadzor s zvukom u svaku učionicu pa da za svaki problem, žalbu, ocjenu rada se pregledaju video snimke i na temelju njih se ocjeni. Tako bi se ocijenio i rad na satu nastavnika (jel predaje ili samo učenici prepisuju) i rad učenika na satu.

1 Like

Eh, da mi krenemo u štrajk… u roku mjesec dana bi nam za vrat sjela banka, pa odma iz njih porezna. Kupci bi nam napravili pakao od života jer nismo ispoštovali rokove…

Na kraju će se to sve natovariti na naša leđa… i onda će se opet svi zgrožavati zašto nam je industrija zaostala, zašto radnici u proizvodnji imaju male plaće itd.

Većinom imam osjećaj kao da se netko s nama (privatnicima, proizvođačima) zajebaje.

Da, naravno. Bilo bi lijepo kad bi se mogle snimati ucionice pa onda ne bi bilo onog profesorova rijec protiv tvoje, pa dzabe ako si u pravu… ili kad se zali grupa ucenika pa opet na kraju nista “jer taj profesor tu predaje vec 20 godina i ne fali mu nista”.

Trebao bi postojati neki standard koliko npr jedan srednjoskolac treba da zna. Recimo da u gimnaziji bi prosjecna ocjena iz matematike bila 3,8. I onda bi u ministarstvu pravili kontrolne (a to ne bi radili profesori) i profesori bi samo predavali i trudili se da nauce sto bolje. I kad onda sve podobijaju ocjene, lagano se vidi da li profesor radi dobro ili ne, pogotovo ako se uporedjuje sa prosjecnom ocjenom u citavoj drzavi. Znaci ako imas dobrog profesora koji je fino objasnio, potrudio se da svi znaju, i prosjecna ocjena u razredu (tj ucenicima kojima on predaje) je debelo iznad prosjeka/zeljenog- onda taj profesor dobije vecu platu.

I isto vrijedi obrnuto. Ne radis dobro- dobijes manju platu. Ne radis dobro nekoliko godina- ne moze onda problem biti u ucenicima. Vjerovatno posao nije za tebe, il se potrudi vise il trazi drugi posao.

Naravno, postoje ucenici koji koliko god bi se profesor trudio- ne mozes im pomoc jer sami ne zele da nauce, ali ti isti ucenici idu i kod ostalih profesora (s kojim se ti takmicis) tako da to sve dodje na isto.

To trenutno imamo, ali ne provedeno u sve grane obrazovanja. Državna matura je taj tip ispita i zalažem se da je uvedu i u osnovne škole. Slažem se s time što si rekao, samo treba uvesti malo složeniju analizu kroz par godina. A što MZOS uradi? Spusti kriterije još niže i ukine minimalni prag za polaganje eseja. Umjesto da ostavi pragove i pritisne obje strane, učenike i nastavnike, oni naprave potpuno suprotnu odluku.

To im je linija manjeg otpora.

  1. Uvesti testove pri čemu bi se zadaci generirali random iz baze. Npr. iz matematike skupiti za svaki razred 100 k + zadataka sa različitim bodovima, dva puta se u jednom polugodištu piše takav test, i ponuđeno 9 rješenja + mogućnost upisa. Svaki papir bi imao bar code koji bi bio vezan uz učenika. I automatski kad se papir sa rješenjima pusti kroz skener, automatski se izračuna postotak.

  2. Za predmete poput hrv., povijesti i slično uvesi umjetnu inteligenciju. Npr. uzeti od prijašnjih generacija sastavke, ocjene i na temelju toga bi umjetna inteligencija ocjenjivala sastavke.

  3. Uvesti umjetnu inteligenciju za zaključivanje ocjena.

Itd…

Ali, to sve u hr je SF.

Ovo je najveća glupost koju sam pročitao u zadnjih 18 godina otkad sam na forumu.

A ajde zamisli par mjeseci privatni sektor zatvori pipu prema državi? Što onda? :slight_smile:

1 Like

Dogodio bi se kolaps. Ne znam da se to ikad i igdje dogodilo od početka kapitalizma?

Nije bas od pocetka kapitalizma, ali bi se u starom rimu gradjani (koji radi i oporezovani su) pobunili tako sto ne bi radili uoppste jedan period vremena i nastao bi kolaps… poznatije kao pobuna plebsa

Naletio na članak na Indeksu. Privatni sektor priprema akciju štrajka.

Još bi ovom dodao zahtjev za smanjenje državne uprave (uhljeba) za 10% .
Tih 10% koji dobiju otkaz će biti zaposleni u privatnom sektoru.

Nema od toga nista. Al bilo bi fora kad bi prestali radit (ne placat porez) nekoliko dana.

Zasto?
Mislis da u buducnosti nece umjetna inteligencija ocjenjivati ucenike?
Mozda za 10 godina, a mozda za 100 godina.
Ali kad tad ce se to dogoditi.

1 Like

Dobro je jorgovan i rekao.

Trebalo bi također zadržat matematiku i engleski.
Umjetna inteligencija ovisi nije svatko za to, al neke osnove bi dobro došle.

A kako bi se te prve ocjene dale? To bi znacilo da taj AI samo kopira ono sto su uradili prvi profesori, sto ne mora znacit da je tacno. Mozda su u potpunosti lose ocjenivali, a sad ce to AI kopirat, bez ikakve sanse da se nesto promjeni…

ne treba tu nikakav AI… Srpski/hrvatski- pa preko pola ocjena je gramatika, pa citanje lektira- jel znas sta se u knjizi dogodili itd to se sve moze laganim testovima rijesti… isto i sa istorijom. Nema potrebe za komplikovanjem

Da bi AI mogao ocjenjivati sastavak, esej itd., prvo mora imati uzorke istih i ocjene.

A to znaci, ako u hr npr. u generaciji ima 35-40k ucenika, i da samo svaki napise u godinu dana jedan sastavak, kroz 10 godina to je 350-400 k sastavaka za svaki razred. I svake godine se broj povecava. Ako bi bila dva sastavka godisnje, to je kroz 10 godina 700-800 k sastavaka.