T-Com i raskidanje usluge telefonskog priključka

vjerovali ili ne u vrijeme sve sile aplikacija, navigacija,društvenih mreža i sličnoga …kod TComa-a više nije moguća nikako osim fizičkim dolaskom u njihov najbliži T-centar.
dakle,ako imate “sreće” pa živite XXX km od nabližeg Centra (kojih će u bližoj budućnosti biti samo 4 -za svaku regiju po jedan-nalijte si rezevoar u autu,platite autput,parkiranje, uzmite si broj na TCom-omovom redomatu–i budite prezadovoljnji s time da oni uopce “razgovaraju” s vama.
Takvu torturu nad ljudima koji ih “hrane” prema povijesnim činjenicama zadnja je vršila srednjevjekovna crkvena inkvizicija.

To je zato što je to planski napravljeno. Hrpa penzića i onih koji su u nemogučnosti doći tako i odustaje od razvrgavanja ugovora sa t-comom. Tamo ih dočekaju prodajni predstavnici, te jedan postotak onih koji se odluče doći, nagovori na ostanak u T-comu. Imaju pravo na popuste koje im kažu jedino kada žele razvrgnuti ugovor.

Inače T-com nije “kriv” za visoke cijene. “Kriv je” HAKOM (Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije), zahvalite bogu ili u što već vjerujete na tome. HAKOM diktira cjenu T-Comu, tj mora biti najskuplji na tržištu da bi se drugi operateri mogli razvijati. Nisu t-comovi menađeri glupi da ne znaju spustiti cijene na 2 godine i sahraniti svu konkurenciju. Ne smiju, da ne smiju!

To otvara put t-comovim stručnjacima za nove načine kako zadržati ljude. Sada valjda sam bio dovoljno jasan za sve koji je ovo zanimalo.

Malo si se izgubio čini mi se. HAKOM ništa ne određuje, T-com je slobodan određivati cijene i uvjete kakve god želi.

ne baš, ti si se tu izgubio, radio sam u službi za korisnike na t-comu…

HAKOM određuje donju granicu cijene neke usluge T-Com-u iz razloga fer tržišnog natjecanja, zato t-com daje ogromne poklone za sklapanje ugovora na ugovornu obavezu… internet(flat najniza opcija) recimo ne može spustiti ispod ako se ne varam da je sad 80+80(brzina+flat)… ista stvar je i sa pretplatom za telefon kod njih, koja ne može biti niža od 75kn…

radio sam u prodaji u početku gdje smo ovo prodavali, ista je stvar i danas, samo daš velike poklone i eto ti novog korisnika…

I zašto je onda T-com do prije mjesec dana dugo vremena imao cijenu višu nego sada, ako bi mogli uništiti konkurenciju spuštanjem cijene?

T-com mora održavati ogroman pogon i još se truditi zadržati što veću dobit, upravo iz tog razloga imaju više cijene, a ne zato jer im ih netko ne da sniziti. Inače na većini tarifa ugovorna obveza više ne donosi neke ozbiljne pogodnosti.

[quote=“franzi”]I zašto je onda T-com do prije mjesec dana dugo vremena imao cijenu višu nego sada, ako bi mogli uništiti konkurenciju spuštanjem cijene?

T-com mora održavati ogroman pogon i još se truditi zadržati što veću dobit, upravo iz tog razloga imaju više cijene, a ne zato jer im ih netko ne da sniziti. Inače na većini tarifa ugovorna obveza više ne donosi neke ozbiljne pogodnosti.[/quote]

t-com može godinama poslovati s minusom i riješiti se konkurencije zbog toga je to doneseno, zašto pričaš o nečemu u šta nisi upućen to ne kontam…

ovo ti je jedan od primjera gdje t-com ne može uvesti novu uslugu, niti izmjeniti cijenu dok to HAKOM ne odobri…

[quote=""]propisano je da „Ponude
vezanih usluga koje HT dostavlja HAKOM-u moraju sadržavati prikaz svih usluga objedinjenih
ponudom, kao i njihove pripadajuće cijene. Pritom, navedene cijene moraju biti određene na način
da odgovaraju stvarnim uštedama koje se postižu vezivanjem, odnosno ne smiju ni na koji način
narušavati djelotvorno tržišno natjecanje.“[/quote]

Da nema Hakoma, ne bi sigurno bilo konkurencije, a neki od razloga su:
-t-com ne bi morao dijeliti svoju infrastrukturu po fer tržišnim cijenama, oni ionako posjeduju vecinu infrastrukture vezane za fiksnu telefoniju i internet
-mogli bi staviti cijenu usluge 1 kunu na godinu dana recimo za flat internet i konkurencija bi riknula i eto im monopola

znaci ako jos jednom nisi shvatio, HAKOM direktno odobrava cijene T-Comu na njihove prijedloge upravo iz razloga da se smanji njihov monopol i uvede se fer tržišna borba…

I da, t-com nema ogromnog pogona više, u službi za korisnike radi daleko najviše ljudi i to su 90ak% studenti, sto im je ■■■■■■ jeftina radna snaga…

[quote=“franzi”]I zašto je onda T-com do prije mjesec dana dugo vremena imao cijenu višu nego sada, ako bi mogli uništiti konkurenciju spuštanjem cijene?

T-com mora održavati ogroman pogon i još se truditi zadržati što veću dobit, upravo iz tog razloga imaju više cijene, a ne zato jer im ih netko ne da sniziti. Inače na većini tarifa ugovorna obveza više ne donosi neke ozbiljne pogodnosti.[/quote]

Da i onda je bio kraj te bajke. Jer misliš da je tako ili bi htio da je tako? Ili jer tako kaže Pero, Marko, Josip u birtijskom razgovoru…?
Da je tebi nešto kažem.

Hakom diktira cijene T-comu. I ne samo to, spriječio (zaustavio) je izgradnju optike t-comu 2010. godine. Jer isti T-com nije htio izdavati u najam istu kinesku najlošiju optiku drugim operaterima. Znači tu mogli bi datirati 2010 godinu kao početak razvoja konkurentnih telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj.
I ne samo to tada je Splitska firma H1, usprkos svojim prljavim igrama vlastitih direktora 2007-2008 i dalje. Napokon došla je do korisnika, razvija se i danas.
B-net kupuje vlastite telefonske centrale, izbacije Voljatel iz igre, uzdiže se.
Pazi sad, Voljatel direktori nemaju kome iznajmljivati centrale i pazi kupuju Kerman, preimenuju ga u Terakom, isti se uzdiže.
A tu je i Amis, ne smijemo ga zaboraviti. Jel netko čuo za Amis 2003. od kada postoje, ili vjerojatno više njih unazad 2 god…
Metronet, BT-net. Optima ista priča. Osim Iskona svi znaju da je to t-com sestrinska firma.

A onda da zaključimo tu je UNITEL koji to sve povezuje.

A za dobru mjeru, u HAKOM-u rade sve direktori koji su dobili otkaze u T-Comu. :smiley:

Nisam upoznat s detaljima naše regulacije, ali ona na telco tržištu itekako postoji, u cijeloj EU.

koje su to muljaže. i koliko samo tu ova jadna država trpi.
nikada mi nije jasno kako jedan mobilni operater knjigovodstveno opravda (razduži) stavku “poklanjanja” XXX tisuca komada mobitela.
naime, davanje poklona je zakonski “dar u naravi”. i na stvarnu knjigovodstvenu vrijednost toga poklona ( a koji ne smije biti novac) obracunava se PDV…
kakva je to računica to samo nebo zna…

[quote=“rocknroller”]To je zato što je to planski napravljeno. Hrpa penzića i onih koji su u nemogučnosti doći tako i odustaje od razvrgavanja ugovora sa t-comom. Tamo ih dočekaju prodajni predstavnici, te jedan postotak onih koji se odluče doći, nagovori na ostanak u T-comu. Imaju pravo na popuste koje im kažu jedino kada žele razvrgnuti ugovor.

Inače T-com nije “kriv” za visoke cijene. “Kriv je” HAKOM (Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije), zahvalite bogu ili u što već vjerujete na tome. HAKOM diktira cjenu T-Comu, tj mora biti najskuplji na tržištu da bi se drugi operateri mogli razvijati. Nisu t-comovi menađeri glupi da ne znaju spustiti cijene na 2 godine i sahraniti svu konkurenciju. Ne smiju, da ne smiju!

To otvara put t-comovim stručnjacima za nove načine kako zadržati ljude. Sada valjda sam bio dovoljno jasan za sve koji je ovo zanimalo.[/quote]

u danasnje vrijeme u kojem vlada ova oligarhija ne treba se biti previše pametan manager.
jer stvarati profit na način da se 82 godisnju staricu “ucijeni” sa dolaskom u 50 kilometara udaljeni Tcenatr na raskid korištenja usluge je teror.
to nema veze sa nikojim marketingom ili pristupom tržištu.

Ali ne razumijem zašto bi se trebalo odlaziti u njihovu poslovnicu raskidati ugovor? Mogu razumjeti da oni to žele, ali ne vidim zašto se drugu ugovornu stranu ne može poštom obavijestiti o jednostranom raskidu ugovora?

zato,sto je u prosloj godini od stupanja na snagu odredbe da se ne mora koristiti usluga “telefonski priključak” za internet uslugu 400 000 ljudi odjavilo fiksne telefone.
pa racunaju na to da zadrze odredjenu kategoriju korisnika (nemocne,nepokretne,ostarjele) i na njihovom fiziickom stanju zaradjuju.

A sto kaze zakon

[size=4]Rok u trajnom obveznom odnosu
Članak 211.

Trajni obvezni odnos s određenim rokom trajanja prestaje kad rok istekne, osim kad je ugovoreno ili zakonom određeno da se poslije isteka roka obvezni odnos produljuje za neodređeno vrijeme, ako ne bude pravodobno otkazan.[/size][size=4]Otkaz trajnoga obveznog odnosa

Članak 212.

(1) Ako trajanje obveznog odnosa nije određeno, svaka ga strana može okončati otkazom.
(2) Otkaz mora biti dostavljen drugoj strani.

(3) Otkaz se može dati u svako doba, samo ne u nevrijeme.

(4) Otkazani obvezni odnos prestaje kad istekne otkazni rok određen ugovorom, a ako takav rok nije određen ugovorom, odnos prestaje nakon isteka roka određenog zakonom ili običajem, odnosno istekom primjerenog roka.

(5) Strane mogu ugovoriti da će njihov obvezni odnos prestati samom dostavom otkaza, ako za određeni slučaj zakon ne naređuje što drugo.

(6) Vjerovnik ima pravo zahtijevati od dužnika ono što je dospjelo prije nego što je obveza prestala protekom roka ili otkazom.[/size]

I zakon je jasan: ugovonoj strani za raskid ugovora u trajnom obveznom odnosu je DOSTAVA OTKAZA.
U bilo kojoj na zakonu predvidjenoj i priznatoj formi.
Ucijenjivati ljude osobnim dolaskom, nametati im posredne troskove , prisiljavati ciniti im u pokusaju ispunjenja svojh prava bilo koju drugu obvezu koja nema status “metarijalne obveze” je cak i protuzakonito.
A s one ljudske strane naslo bi se tu jos gomila odvratnih pridjeva koji bi taj čin mogli i slikovitije opisati…

Zanimljivo je da se ugovor s t-comom može sklopiti telefonski.
Imao sam max3 paket na ugovor i nisu mi javili da ugovor istječe, nego sam primjetio da je račun veći.
Nazvao sam ih i službenik mi objasni da više nisam pod ugovorom i zato mi je skuplje i pita me želim li produžiti ugovor pa će mi biti jeftinije. Može odmah preko telefona. Ja mu izdiktiram podatke i on kaže - evo sređeno.
Za mjesec dana opet dolazi veliki račun, ja zovem i kažu mi da je došlo do pogreške i da nisam pod ugovorom, ali ako želim sad ćemo ga produžiti - telefonski.
Normalno da sam popizdio. Šefa ne mogu dobiti na telefon, nego šaljem mail.
Ipak mi na kraju umanje račun za zadnji mjesec.

To je tzv. sklapanje ugovora na daljinu. Posebno je regulirano Zakonom o zaštiti potrošača od čl. 36 na dalje. Odnosi se i na sve ugovore koje sklapaš preko web-stranica i sl. Svaki takav ugovor možeš raskinuti unutar 7 dana, bez navođenja ikakvog razloga.

Po zakonu, svaki ugovor sklopljen sa opskrbljivačem telekomunikacijskih i ili Internet usluga, mora biti reguliran sa pravom na raskid ugovora. Pravo na raskid ugovora je 14 dana pisanim od potpisivanja, bez obrazloženja ikome. Tvrtka sa kojom se potpisuje ugovor mora korisniku dati na uvid i potpis “Obavijest o pravu na raskid ugovora” U kojem stoje izvodi iz zakona.

Ukoliko korisnik pri potpisivanju ugovora nije dobio na potpis “Obavijest o pravu na raskid ugovora” isti može raskinuti ugovor u kojem trenutku želi bez obzira koliko je vremena prošlo od potpisivanja ugovora.

Po zakonu, svaki ugovor sklopljen sa opskrbljivačem telekomunikacijskih i ili Internet usluga, mora biti reguliran sa pravom na raskid ugovora. Pravo na raskid ugovora je 14 dana pisanim od potpisivanja, bez obrazloženja ikome. Tvrtka sa kojom se potpisuje ugovor mora korisniku dati na uvid i potpis “Obavijest o pravu na raskid ugovora” U kojem stoje izvodi iz zakona.

Ukoliko korisnik pri potpisivanju ugovora nije dobio na potpis “Obavijest o pravu na raskid ugovora” isti može raskinuti ugovor u kojem trenutku želi bez obzira koliko je vremena prošlo od potpisivanja ugovora.

Možda nije loše pročitati baš što piše u zakonu, jer sam ga linkao. Tamo su malo zakomplicirali stvar i piše da se - u slučaju ugovora o uslugama ugovor sklopljen na daljinu može raskinuti bez razloga u roku od 7 radnih dana od dana primitka “prethodne obavijesti”, s time da prethodnu obavijest treba uručiti na dan sklapanja ugovora. Ako se to ne učini, onda potrošač može raskinuti ugovor u roku od 3 mjeseca, a ako mu u međuvremenu bude dostavljena obavijest, onda u roku od 14 radnih dana od primljene obavijesti.

Tipično kod ugovora na daljinu obavijest dođe poštom koji dan kasnije nakon sklapanja ugovora, pa oni uvijek koriste rok od 14 dana.

Ali treba biti oprezan, jer u slučaju da je obavijest dostavljena isti dan, rok može biti 7 dana!

[quote=“vir2al”]koje su to muljaže. i koliko samo tu ova jadna država trpi.
nikada mi nije jasno kako jedan mobilni operater knjigovodstveno opravda (razduži) stavku “poklanjanja” XXX tisuca komada mobitela.
naime, davanje poklona je zakonski “dar u naravi”. i na stvarnu knjigovodstvenu vrijednost toga poklona ( a koji ne smije biti novac) obracunava se PDV…
kakva je to računica to samo nebo zna…[/quote]

nećeš vjerovat ali imaš tonu preko 60 godina ljudi koji su uzeli najveći paket flat interneta + minimalno 200kn pretplatu telefon + maxTV sa nekim dodatnim paketom i tako im se penjala pretplata mjesecno i preko 600kn, naravno ugovorna obaveza je 24 mjeseca…sve to su napravili da bi dobili iphone za unuke ili stagod vec, ali prekasno skontaju jer ne iskoriste tih 14 dana što imaju zakonsko pravo predomisliti se da ne žele tu uslugu pa onda se nagadjaju s t-comom, jer kako da placaju sve to kad mirovinu imaju ispod 2000kn… zalosno ali istinito, takvih paketa se proda po agentu nekad dnevno i po 10-ak, a ima ih podosta koji rade na takvoj prodaji iz pozivnog centra t-coma samo u Osijeku, a gdje su jos drugi gradovi…

Mislim da tu nesto ne stima :slight_smile:
.Vi govorite o jednim ugovorima a ja govorim o nekim drugima.
i jedni i drugi su ugovori : ali jedan je ugovor o trajanom,na nedoređeno vrijeme obveznom odnosu a drugi je ugovor o preuzimanju obveze koristenja neke usluge odredjeno buduce vrijeme.
dakle, svi imate telefon u kuci .
neki su pod ugovorom kojim su se obvezali da ce neku uslugu (recimo fiksni telefon) koristiti ugovorom predvidjeno vrijeme.i za to su dobili poklon koji je u u naravi stvar a ugovorne obveze im prestaju po sili ugovora protekom ugovornih rokova.

drugi opet isto koriste fiksni telefon ali nemaju nikakvu obvezu koja ih na bilo sto obvezuje u smislu vremena koristenja usluge.
sto ne znaci da s t-comom i kad rokovi proteknu istovremeno i dalje nemaju i ugovor.
jer ne moze se koristiti neko pravo niti imati preuzetu neku obvezu bez postojanja i formalnog ugovora .

a taj “noseci” ugovor je ugovor o trajnom obveznom odnosu koji vrijedi sve dok neka strana ne pozeli taj ugovor raskinuti.
a to moze uciniti u svakom trenutku (ako ne nije preuzeo nikakve obveze po onom prvom ugovoru) i kad pozeli nikome ne pojasnjavajuci zasto vise ne zeli.
e, a za raskid toga prvog ugovora mora se dolaziti u Tcentar.
Kada pozelis vise ne koristiti fiksni telefon.

Ma mi smo skrenuli s teme kada je neki frajer ranije u ovoj temi primjetio kako ugovor možeš sklopiti telefonom, ali ga raskinuti moraš pješice. :slight_smile: Onda sam ja primjetio da je to posebni način sklapanja ugovora i da taj - bez obzira na preuzete obveze - možeš raskinuti bez obrazloženja stanoviti broj dana nakon sklapanja.