[TUTORIJAL] Kako postati Google Partner i primjer ispita

O ispitima za AdWords certificiranje

Ispiti za Adwords certificiranje su osmišljeni s ciljem testiranja vašeg znanja u području online oglašavanja uz pomoć Google Adwords alata.
Ovaj članak sadrži općenite informacije o ispitima, uključujući primjere pitanja te linkove na sadržaj za učenje.

Prije početka potrebno je biti prijavljen s Google računom i imati pristup Google Partnerima

O ispitima

Ispiti za Adwords certificiranje su osmišljeni da testiraju vaše osnovno i napredno znanje te koncepte online oglašavanja, a podjeljeni su na nekoliko glavnih dijelova:

  • vrijednost online oglašavanja

  • postavljanje i uređivanje kampanja

  • mjerenje

  • optimizacija kampanja

Dostupni ispiti:

  • Osnove AdWordsa

  • Oglašavanje na pretraživačkoj mreži

  • Prikazno oglašavanje

  • Videooglašavanje

  • Oglašavanje na Shopping mreži

  • Mobilno oglašavanje

Napomena: Neki od ispita nisu dostupni na hrvatskom jeziku

Kako postati certificirani Google Partner?
Za ostvarivanje certifikacije potrebno je položiti minimalno dva Adwords ispita - od toga jedan mora biti Osnove Adwordsa.

Učenje prije pristupanja ispitu
Prije nego što se odlučite pristupiti certificiranju za Google Adwords savjetuje se da imate bar osnova znanja o AdWordsu te da budete upoznati s Adwords sučeljem. Sam Google nudi sav sadržaj za učenje iz kojeg su na kraju izvučena pitanja koja se nalaze u ispitima. Sadržaj za učenje se nalazi na sljedećem linku: Sadržaj za učenje.
Na navedenoj stranici možete pronaći knjige u PDF obliku za svaki ispit. (neke su dostupne samo na engleskom jeziku)

Sad kad ste naučili za odabrani ispit vrijeme je da mu i pristupite.
Kako pristupiti ispitima?
Prijavite se na svoj Google Partner račun, u lijevom izborniku odaberite Certifikati, a zatim AdWords ili Analytics.
Kad odaberete stavku iz izbornika na stranici će vam biti ponuđeni dostupni ispiti. Pored svakog ispita pišu detalji o broju pitanja, prolaznost, vrijeme za rješavanje te trajanje ispita.

Sad kad znate što i gdje učiti još vam samo preostaje da vidite primjer pitanja kakva se nalaze u ispitu.
Primjeri pitanja za pretraživačko oglašavanje:

  1. Koja je AdWords značajka kompaktibilna s alatom za optimizaciju konverzija?

  2. Ako više korisnika više korisnika uvode izmjene na jedan AdWords račun, nakon otvaranja računa u AdWords uređivaču trebali bi:

  3. Na kojoj kartici računa oglašivači mogu pregledati bonuse za nevažeće klikove?

  4. Korisnik pokrene pretraživanje pojma „prijenosna računala“ i klikne na oglas. Koja bi odredišna stranica bila najrelevantnija za tog korisnika?

  5. Oglašivači na računu usluge Google mjesta mogu navesti podatke o fizičkoj adresi svoje tvrtke. Oglasi koji sadrže tu vrstu podataka ispunjavaju uvjete za prikazivanje:

  6. Često „zadnji klik“ prije konverzije pokupi sve zasluge. No pomoćni klikovi i potpomognuta pojavljivanja obično vode vaše korisnike do konverzija. Koje ugrađeno AdWords izvješće sadrži te podatke o izvedbi?

  7. Važno je odrediti ciljeve AdWords kampanje kako bi oglašivač mogao:

  8. AdWords uređivač korisnicima omogućuje:

  9. Ako oglašivač ima ključne riječi u dvije različite grupe oglasa, koja će ključna rijeć pobijediti na dražbi?

  10. Automatsko licitiranje cijene po kliku (CPC) osmišljeno je da bi oglašivači ostvarili što više:

  11. Oglašivač pokušava omogućiti alat za optimizaciju konverzija, ali značajka nije dostupna na računu, Koji je najvjerojatniji razlog?

  12. Oglašivač je omogućio alat za optimizaciju konverzija te je uočio pad u broju konverzija. Što je moglo prouzročiti taj pad?

  13. Oglašivač koji se služi zakazivanjem oglasa ima prilagodbu licitacije koja je postavljena za razdoblje od 21.00 do 00.00 radnim danom. Uobičajena licitacija iznosi 2,40 HRK, a multiplikator licitacije 75%. Koliko ja licitacija oglašivača od 21:00 do 00.00 radnim danom?

  14. Što je najbolje primijeniti da bi tekstualni oglas ostvario što bolju izvedbu?

  15. Oglašivač želi poboljšati poziciju oglasa na Googleu, ali ne želi povisiti iznose licitacija da bi to postigao. Što još oglašivač može učiniti da bi povećao rang oglasa?

  16. Svrha tokena razvojnog programera ili tokena za autentifikaciju praćenje:

  17. Oglašivač koji radi za veliku tvrtku želi često uvoditi izmjene u licitacije na temelju kriterija za više od 100 000 ključnih riječi. Koji alat bi bio najučinkovitiji za tog oglašivača?

  18. Koji je pristup licitiranju najprikladniji za povećanje zarade?

  19. Koja je prednost povezivanja računa usluge Google Mjesta i AdWords kampanje?

  20. Ivanina web-lokacija za e-trgovinu bavi se prodajom širokog raspona biciklističke opreme. Ona želi procijeniti svoju zaradu po konverziji za svaku grupu oglasa da bi saznala koje su grupe oglasa spremne za ostvarivanje zarade u kratkom roku. Pomoću koje formule Ivana može izvesti najtočniju procjenu zarade po konverziji prije troškova oglašavanja?

  21. Što su veze na web-lokaciju?

  22. Što od navedenog oglašivačima omogućuje automatiziranje izvješćivanja i upravljanje kampanjama u programu AdWords?

  23. Što od navedenog najbolje opisuje odnos između maksimalnih licitacija cijene po kliku (CPC) i ranga oglasa?

  24. Oglašivač uočava značajan pad klikovnog postotka (CTR-a) u jednoj grupi oglasa u zadnjih nekoliko tjedana. Što oglašivač može učiniti da poveća CTR i zadrži relevantan promet na web-lokaciji?

  25. Da bi se njihovi oglasi razlikovali od oglasa konkurencije, oglašivač bi prilikom izrade oglasa trebali:

  26. Kod za umetanje ključne riječi u naslovu oglasa sadrži tekst: „Kupite {KeyWord:knjige}“. Oglas za knjige prikazuje se kada korisnik pretražuje „knjige o cvijeću“, a upit je proširen ključnom riječi sa širokim podudaranjem na računu, #knjige o vrtlarstvu“. Kako bi se naslov oglasa prikazivao u ovom primjeru?

  27. Što je od navednog moguće definirati na razini kampanje?

  28. Što određuje klikovni postotak (CTR) ključne riječi)

  29. Odaberite definiciju stvarne cijene po kliku (CPC-a)?

  30. Da bi poboljšali izvedbu grupa oglasa na pretraživačkoj mreži, oglašivači bi trebali izraditi grupe oglasa koje sadrže:

  31. Koje podatke oglašivač može pronaći u alatu Povijest izmjena?

  32. Oglašivač u Kanadi želi vidjeti kako bi se oglasi prikazivali korisnicima u Meksiku. Koji bi alat ovaj oglašivač trebao upotrijebiti da bi to postigao?

  33. Pregled podataka „pojedinosti o ključnoj riječi“ na kartici Ključne riječi omogućuje oglašivačima da prepoznaju:

  34. U kojoj se značajci proširenja lokacije razlikuju od ciljanja regija ili prilagođenog ciljanja kampanje?

  35. Oglašivač uoči nagli porast u broju klikova te je zabrinut da je do toga došlo zbog nevažeće aktivnosti. Što bi oglašivač prvo trebao učiniti da istraži ovaj slučaj?

  36. Ako se u Google unese upit „vodoinstalater u Šibeniku“, Google upotrebljava pojam lokacije koji je dio upita da bi se prikazali oglasi:

  37. Grupa oglasa sadrži ključnu riječ s podudaranjem izraza „podvodni fotoaparat“. Koji bi upit za pretraživanje mogao pokrenuti prikazivanje oglasa u toj grupi oglasa?

  38. Možete dodati modifikator „+“ ispred ključne riječi sa širokim podudaranjem da biste…

  39. Ivana oglašava svoju trgovinu obuće na internetu pomoću programa AdWords, a stopa konverzije u zadnjih se godinu dana promijenila. Prilikom provjere web-poslužitelja za prosinac ona uoči da ponekad ostvari dva klika s iste IP adrese u roku od nekoliko minuta. Do toga je najvjerojatnije došlo zbog sljedećeg:

  40. Koji su ključni elementi koje treba imati na umu prilikom optimiziranja odredišne stranice u programu AdWords?

  41. Pratite konverziju u kampanji s ograničenim proračuna. Ako povisite CPC licitacije u okviru ograničenja proračuna, do čega će najvjerojatnije doći?

  42. Koji je najbrži način dodavanja dugih popisa lokacija za ciljanje u AdWords kampanju?

  43. Na kojoj razini AdWords računa oglašivač može uvoditi izmjene u postavke ciljanja mreže i lokacije?

  44. Za koji bi od navedenih primjera dinamični oglasi za pretraživačku mrežu najbolje odgovarali?

  45. Oglašivač je uveo izmjene u AdWords oglas te je uočio da se pozicija snizila. Zbog čega je najvjerojatnije došlo do snižavanja pozicije?

  46. U izvješću o dosegu i učestalosti „učestalost“ se definira kao:

  47. Pokrećete kampanju za pretraživačku mrežu za davatelja računovodstvenog softvera koji želi procijeniti vrijednost trajnosti korisnika kao osnovnu vrijednost izvedbe. Osnovnu uslugu naplaćuju 60 HRK mjesečno, a stručnu 120 HRK mjesečno. Koja formula najtočnije opisuje prosječnu vrijednost trajnosti korisnika u svim ponudama usluge?

  48. Novi kafić u centru želi promovirati „popodnevnu kafu“ kako bi se povećala prodaja u popodnevnim satima radnim danom. Koja je značajaka programa AdWords najučinkovitija za onemogućavanje prikazivanja oglasa uz pretraživanje navečer ili tijekom vikenda?

  49. AdWords API (programsko sučelje aplikacije) razvojnim programerima omogućuje upotrebu aplikacija koje:

  50. Na kojoj os sljedećih razina oglašivač može primijeniti prilagodbu licitacija za mobilne uređaje?

  51. Oglašivač nakon implementiranja alata za optimizaciju konverzija uočava da kampanje ostvaruju manji broj konverzija. Što bi oglašivač trebao poduzeti da se poveća broj ostvarnih konverzija?

  52. Koja je prednost upotreba AdWords API-ja (programskog sučelja aplikacije)?

  53. Oglašivači koji provjeravaju zapisnike web-poslužitelja mogu ustanoviti da su njihovi oglasi ostvarili veći broj klikova s iste adrese internetskog protokola (IP-a). Do toga može doći u slučaju:

  54. Korisnik klikne na oglas za rasprodaju tenisica. Korisniku se nakon klika otvara stranica koja ne sadrži tenisice već sunčane naočale na popustu. Isto tako, pojavljuje se skočni prozori prilikom kretanja web-lokacijom. Što bi oglašivač trebao učiniti da poboljša korisnički doživljaj.?

  55. Sve navedeno predstavlja prednost oglasa s podacima o proizvodu osim…

  56. Koje podatke alat za optimizaciju konverzija treba za pronalaženje optimalne licitacije cijene po kliku (CPC-a) za oglas svaki put kada oglas ispuni uvjete za pojavljivanje?

  57. Oglašivač koji se bavi prodajom prijenosnih računala želi privući samo korisnike koji su spremni odmah obaviti kupnju na mreži. Prilikom izrade popisa ključnih riječi za frupu oglasa oglašivač bi trebao navesti:

  58. Kako bi se oglašivači trebali poslužiti svojim web-lokacijama za organizaciju računa?

  59. Što se preporučuje za nove oglase za mobilne uređaje?

  60. Oglašivač koji se bavi prodajom antibakterijskih četkica za zube želi uložiti u svoju robnu marku s određenim iznosom proračuna za marketing. Želi da druga kampanja ostvaruje veću zaradu sve dok je ROI pozitivan. Koja struktura računa postiže oba cilja?

  61. Oglašivač koji se bavi prodajom računalnih monitora piše novi tekst oglasa za postojeću grupu oglasa. Koji je redak teksta napisan u skladu s pravilima oglašavanja programa Google AdWords?

  62. Uz pretpostavku da je vrijeme isteka kolačića zadano, konverzija (1 po kliku) bilježi se:

  63. Intergalaktička teleportacija d.o.o upotrebljava program AdWords za pronalaženje potencijalnih kupaca za svoj prodajni tim. Potencijalni kupci prate se pomoću praćenja konverzija putem obrasca Kontaktirajte odjel za prodaju. U tom prodajnom timu 10% potencijalnih kupaca ostvari kupnju. Svaka kupnja donosi dodatnih 15% prometa usmenom predajom. Koja formula najtočnije opisuje vrijednost po konverziji?

  64. U kojem bi se od navedenih slučaja zabilježile dvije konverzije (1 po kliku)?

  65. Koja je prednost upotrebe programa AdWords uređivač?

  66. Postajete sve poznatiji kao pravi stručnjak za AdWords te ste upravo dobili klijenta koji vodi višemilijunsku tvrtku kojeg ćete savjetovati o strategiji licitiranja. Novi klijent traži da postavite licitacije koje povećavaju zaradu, snižavaju CPA te pomoću kojih možete osvojiti tri najviše pozicije. Kako najučinkovitije ostvariti te ciljeve?

  67. Koja će se vrsta povećanja broja klikova vjerojatno odmah filtrirati iz AdWords kampanje?

  68. Što se može saznati iz toka pretraživanja?

  69. Kako oglašivač tijekom duljeg vremenskog razdoblja može usporediti dva mjerna podatka u kampanji, kao što su „cijena po konverziji“ i „cijena“?

  70. Oglas oglašivača ne prikazuje se u alatu za pregled i dijagnostiku oglasa kada je upit ključna riječ s točnim podudaranjem. Što bi oglašivaču pomoglo u otkrivanju razloga zašto se oglas ne prikazuje?

  71. Oglašivač koji cilja samo Francusku utvrdi da ostvaruje klikove korisnika iz Švicarske. Kako dolazi do ostvrivanja klikova izvan ciljane lokacije?

  72. Podaci o tvrtki na Google mjestima mogu biti:

  73. Nezavisni ste konzultant koji svoju e-knjigu o marketingu za tražilice prodaje za 300 HRK. Imate kampanje na više jezika mrežnih oglašivačkih platformi: pretraživačka, prikazivačka i ostalim oglašavačkim mrežama. Koji je pristup CPA ciljevima i proračunu najprikladniji za povećanje ukupne zarade?

  74. Oglašivač pokrene izvješće na razini kampanje te doda statističke podatke o nevažećim klikovima. Izvješće pokazuje da je 20% klikova ostvarenih tijekom odabranog razdoblja bilo nevažeće. To znači da su nevažeći klikovi:

  75. U izvješću o dosegu i učestalosti „doseg“ se definira kao:

  76. Vlasnik ste pizzerije u centru Zadra. Ako imate proširenje poziva, korisnici koja traži pizzerije na svom mobilnom telefonu prikazuje se vaš oglas i telefonski broj te može nazvati jednim klikom. Kako se to naplaćuje?

  77. Cvjećarnica oglašava pet vrsta cvijeća, uključujući i crvene ruže, Kada korisnik unese izraz „crvene ruže“ u Google, prikazuje se oglas oglašivača te ga korisnik klikne. Koja odredišna stranica ima veću vjerojatnost da ostvari konverziju prodajom?

  78. Kako oglašivači mogu provjeriti koji su upiti pokrenuli prikazivanje njihovih oglasa, čak i ako ti upiti nisu ključne riječi na njihovom računu?

  79. Na AdWords računu kojim upravlja veći broj korisnika jedan korisnik uočava iznenađujuće povećanje broja pojavljivanja. Gdje taj korisnik može pronaći pojedinosti o uzroku povećanja u broju pojavljivanja?

  80. Što AdWords upotrebljava za izračun stvarne cijene po kliku (CPC) oglasa?

  81. Od četiri kampanje za pretraživačku mrežu koje potroše dnevni proračun njih tri bi vjerojatno imalo koristi od izmjena iznosa licitacija ili proračuna. Koja od njih dobro konfigurirana?

  82. Koji je sljedeći korak otkrivanja potencijalno nevažećih klikova na AdWords računu ako ih Google sustav za automatsko filtriranje ne ukloni sve?

  83. Povezivanje Google+ stranice s AdWords računom…

  84. Vi ste izvršni direktor male tvrtke za e-trgovinu i vaš tim raspravlja o mjernim podacima o izvedbi u programu AdWords da biste ostvarili veću zaradu. Proračun nema ograničenja sve dok je ROI pozitivan. Čije bi vam preporuke donijele najveću zaradu?

  85. Koja je navedenih mjera najprikladnija kada je licitacija za ključnu riječ niža od procjene licitacije za prikaz na prvoj stranici navedene u stupcu Status na kartici Ključne riječi?

  86. Oglašivač koji prodaje dizajnerske haljine odabire odredišnu stranicu koju bi pridružio novim oglasima za proljetne haljine. Što se prikazuje na dobroj odredišnoj stranici oglasa za kolekciju proljetnih haljina.

  87. Oglašivač ima više ključnih riječi koje su postavljene na široko podudaranje te želi provjeriti koji su stvarni upiti za pretraživanje pokrenuli njegove oglase. Te informacije može pronaći:

  88. Visoka ocjena kvalitete:

  89. Kako oglašivač može utvrditi koje ključne riječi u kampanji donose najveću zaradu?

  90. Što omogućuje AdWords eksperimenti kampanje?

Napomena: Gore navedena pitanja služe samo za učenje i ne moraju biti dio Google Adwords ispita.

Sretno prilikom učenja i pristupanja ispitu, a ako su vam primjeri pitanja bili od koristi stisnite ikonu srca koja se nalazi u donjem desnom kutu.

5 Likeova