Vara li ETARGET oglašivače? (Iskustva oglašivača)

UVODNA NAPOMENA: Objavio sam ovaj post na jednom hrvatskom Forumu, no kako tamo nema odaziva, a smatram ga vrlo važnim, isti post otvaram ovdje. Hvala na razumijevanju.

Poštovani Forumaši,

nisam do sada diskutirao na Forumu, mada sam rado čitao. Budući da sam se našao pred jednim problemom, odlučio sam se registrirati i pitati za vaše mišljenje i iskustva. Odmah da napomenem, iako cijenim svako mišljenje, ovdje su poželjna iskustva fizičkih i pravnih osoba koje su se oglašavale na mreži ETARGET, posebice onih koji su odvajali tisuće kuna mjesečno i dozvoljavali stotine kuna dnevnog limita, jer upravo u takvim situacijama možebitne manipulacije od strane ETARGETA su manje uočljive. Također, želim istaknuti da je sve što pišem moje iskustvo, a ne optužbe pa ću se sukladno tome suzdržavati bilokakvih subjektivnih interpretacija i nastojati iznositi samo objektivne pokazatelje.

O čemu se radi?

Danas, kada je moral u nas dosegao najnižu točku, korisnik bilo koje usluge nema izbora nego biti skeptik. Kome možemo danas vjerovati (izuzev svojim bližnjima)? Velikim kompanijama, npr. mobilnim operaterima, političarima, sveučilišnim profesorima, liječnicima - zasigurno ne, iako bi upravo oni trebali biti uzor.

Stoga sam i prema oglašavanju na mreži ETARGET bio skeptičan, budući da tijekom moga eksperimentiranja gotovo nije bilo budžeta koje ovaj ne bi mogao potrošiti (dakako, pod uvjetom da se oglasi pojavljuju na popularnim portalima, a to znači cijena po kliku od 0,5kn na više, najčešće 1kn ukoliko želite da se vidi i slika, a ne 0,25kn kako navode, no to sada nije bitno). Uvijek sam se pitao - pa tko su ti ljudi koji kliknu, a ne ostvare narudžbu, zašto su kliknuli na oglas, ako ih to ne zanima i tako dalje. (Dakako, nema potrebe na ovom mjestu navoditi da su oglasi, odredišna stranica i drugo napravljeni po zanatu, a niti je to u ovoj temi bitno). Činilo se, dakle, kao da postoji vojska klikača. Onda bi se ostvarila poneka narudžba (vrijednost narudžbe je par stotina kuna, tek toliko radi bolje predodžbe, da ne mislite da prodajem stanove ili automobile) pa bih na neko vrijeme odagnao ovu sumnju, sve do nedavno kada sam u statistici primijetio sljedeće (iako sam to i ranije primjećivao, ali nisam reagirao).

Podjela posjećenosti po satima (unutar jednog dana):

1h - 3 klika
2 - 4
3 - 0
4 - 2
5 - 1
6 - 4
7 - 11
8 - 11
9 - 11
10 - 6
11 - 13
12 - 11
13 - 2
14 - 9
15 - 12
16 - 9
17 - 7
18 - 10
19 - 11
20 - 16
21 - 13
22 - 17
23 - 34
24 - 87

Obratite pažnju na zadnji sat prikazivanja oglasa: 87 klikova. Smatrao bih u takvim situacijama da su drugi oglašivači dosegli svoj dnevni limit pa je preostao manji broj oglasa (među kojima i moj) koji je onda automatski više eksponiran na portalima, a time i više klikan.

Međutim, sutradan se ova situacija dogodila ranije (štoviše, u vrijeme kada je Interent manje posjećen zbog informativnih emisija):

1h - 10 klikova
2 - 6
3 - 1
4 - 1
5 - 1
6 - 2
7 - 0
8 - 14
9 - 9
10 - 14
11 - 6
12 - 6
13 - 11
14 - 13
15 - 6
16 - 10
17 - 3
18 - 7
19 - 14
20 - 75

Obratite pažnju na broj klikova od 19 do 20 sati: 75. U tom trenutku obustavio sam kampanju, jer mi je 200 kuna dnevno ipak previše za jednu ili nijednu narudžbu. Budući da sam aktivirao još jednu statistiku, odlučio sam pogledati više o posjetiteljima koji upravo masovno klikaju. Imao sam što vidjeti!

Promotrimo prvo slučaj masovnog klikanja od 23-24h prethodnog dana:

Location: Cantavir, Serbia proper, Serbia
IP Address: Tomi D.o.o. (46.40.38.253)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:02:57
Visit Length: 23 mins 47 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Srpska, Republika Srpska, Bosnia and Herzegovina
IP Address: Telekom Srpske (94.250.50.16)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:02:54
Visit Length: 23 mins 50 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Mohol, Serbia proper, Serbia
IP Address: Szr Nik Sistem Telekomunikacije (46.40.26.124)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:02:57
Visit Length: 23 mins 47 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Srebrenik, Federation of Bosnia and Herzegovina, Bosnia and Herzegovina
IP Address: Team Consulting D.o.o. (109.105.205.95)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:02:56
Visit Length: 23 mins 48 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Belgrade, Serbia proper, Serbia
IP Address: Telekom Srbija, Adsl Users (93.86.123.204)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:03:00
Visit Length: 23 mins 45 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Zagreb, Grad Zagreb, Croatia
IP Address: Mobile Packet Core Pool (109.227.46.174)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:02:56
Visit Length: 23 mins 52 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Novi Sad, Vojvodina, Serbia
IP Address: Telekom Srbija, Adsl Users (109.92.81.153)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:03:00
Visit Length: 23 mins 49 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Koka, Shiga, Japan
IP Address: K-opticom Corporation (59.190.24.79)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:07:52
Visit Length: 22 mins 38 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Tokyo, Japan
IP Address: Emobile (111.188.3.132)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:26:51
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Himeji, Hyogo, Japan
IP Address: Open Computer Network (124.97.56.233)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:27:17
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Saitama, Japan
IP Address: Open Computer Network (122.25.101.184)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:27:32
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Burnaby, British Columbia, Canada
IP Address: Shaw Communications (96.49.166.196)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:26:51
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

I tako dalje i tako dalje, da vas ne zamaram. Uglavnom, Japanaca, Srba, Bosanaca, Makedonaca ima kao u priči. A ja radim kampanju na hrvatskom tržištu?!

PAŽNJA!

Obratite pozornost na vrijeme koje su dotični proveli na mojoj stranici: gotovo svi imaju isto vrijeme: 23 minute i 50-ak sekundi. NIJE LI OVO DOVOLJAN RAZLOG ZA SUMNJU U MANIPULACIJU KLIKOVIMA?! Tko su ovi klikači, kako je to izvedeno, odakle uistinu dolaze, nemam pojma, to nije moja domena, no ono najtragičnije je da mi ETARGET sve te klikove uredno naplaćuje iz mjeseca u mjesec!

Promotrimo sada slučaj masovnog klikanja od 19-20h sljedećeg dana:

Location: Belgrade, Serbia proper, Serbia
IP Address: Interaktivne Kablovske Objedinjene Mreze - I.kom D (95.180.14.143)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:19
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Nis, Serbia proper, Serbia
IP Address: Telekom Srbija, Adsl Users (178.223.171.209)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:19
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Sarajevo, Federation of Bosnia and Herzegovina, Bosnia and Herzegovina
IP Address: Bh Telecom Bras Dynamic Pool (92.36.173.72)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:19
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Vienna, Wien, Austria
IP Address: Telekom Austria (93.82.86.138)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:20
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Bucharest, Bucuresti, Romania
IP Address: Mobifon S.a. (213.233.101.186)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:20
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Tel Aviv, Israel
IP Address: Bezeq International (79.176.214.118)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:20
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Split, Splitsko-Dalmatinska, Croatia
IP Address: B.net Hrvatska (109.60.9.140)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:21
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Kawaguchi, Saitama, Japan
IP Address: So-net Service (110.67.125.167)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:24
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Kanazawa, Ishikawa, Japan
IP Address: Panasonic Telecom Co,. Ltd. (202.152.110.94)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:25
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Tokyo, Japan
IP Address: Emobile (111.188.8.32)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:28
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Setagaya, Tokyo, Japan
IP Address: Dream Train Internet Inc. (59.157.219.40)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:29
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Yokohama, Kanagawa, Japan
IP Address: @home Network Japan (210.194.231.225)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:35
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

Location: Gifu, Japan
IP Address: Aitai-net(himawari Network Inc.) (211.1.219.132)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:46
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc

I tako dalje i tako dalje. Opet Japanaca kao u priči.

PAŽNJA!

Obratite pozornost na vrijeme pristupanja mojoj stranici: gotovo svi su pristupili u istom trenutku: u 19 sati i 10 minuta. Obratite pažnju i na jedan te isti browser kojeg koriste: Chrome 22.0. NIJE LI OVO DOVOLJAN RAZLOG ZA SUMNJU U MANIPULACIJU KLIKOVIMA?!

Sasvim sigurno će biti koristan i podatak da u trenutku masovnog klikanja raste kategorija Ostalo (u Top 5 kategorija) što navodi na pomisao da se klikovi ostvaruju putem neke od stranica u ovoj kategoriji (što ne mora značiti):

astrosoft.mojanatalnakarta.com
Balkanonline.org
Bijele Udovice
Budimo-sigurni.com
drumtidam.info
eTvrtke.biz
Fotozine.org
Hrvatski povijesni portal
Legalis
Lider Press
Metuzalem.hr
Mojmag.com
Portaloko.hr
Prijevodi-online.org
Privatno.net
Spa-wellnesscentar.com.hr
Svijet igra
Veliki brat.info
4dportal.com

Čak da neki webmaster manipulira mimo znanja ETARGETA, ETARGET je odgovoran za oglasni prostor kojeg prodaje!

Kakva su vaša iskustva s oglašavanjem na mreži ETARGET?

Možda se pitate - zašto sve ovo nisam poslao ETARGETU? Zato što nikad, ali baš nikad, od ETARGETA nisam dobio odgovor na upit postavljen mailom. Na telefon se jave, no odgovor je poput - sve radi kako treba, ipak zapisat ćemo Vašu primjedbu, istražiti i javiti Vam. Nikad ne jave (barem ne meni).

Razloga za sumnju u pošten rad ima još. Negdje početkom godine postavili su na svoje stranice Like button. U svega nekoliko mjeseci strelovito su rasli lajkovi sve dok nisu dosegli lijepu brojku: 3k. Kako to da od tada više ne rastu lajkovi?

Nadalje, poznat vam je princip prikazivanja oglasa - licitiranje - tko plati više, njegov oglas imat će bolju poziciju (prvi u nizu, češće prikazivanje itd). Međutim, ETAGRET oglasni prostor doslovno bombardira svojim oglasima (reklamirajući svoju mrežu) određujući tako cijenu oglasa za prvu poziciju, umjesto da definiranje cijene prepusti tržištu. Da nema njegovih oglasa, prva pozicija sa slikom možda bi stajala 1 kunu za neku ključnu riječ, no budući da je ETARGET za tu ključnu riječ spreman dati npr. 10 kuna, ako ja želim biti prvi moram izdvojiti 11 kuna. Takvom politikom neopravdano se pumpaju cijene.

No dobro, to su moja iskustva i razmišljanja. Želio bih čuti vaša. Posebno zbog onih iznenadnih masovnih klikova, jer ako je tako kako se čini - ako plaćam tisuće kuna mjesečno za fantomske klikove, to se mora procesuirati.

Hvala na pažnji, Pro2012

P.S. Razmišljao sam da li se predstaviti imenom i prezimenom (automatski i proizvodom čija kapanja je još uvijek u tijeku), no smatrao sam da u ovom trenutku prikupljanja iskustava drugih oglašivača (a i zbog toga što je kampanja još uvijek u tijeku), nije vrijeme za iznošenje svih karata. Čim za to bude bilo potrebe, bez ustručavanja ću objaviti svoj identitet. Dakako da raspolažem svim dokaznim materijalom za sumnju u lažne (generirane) klikove i naplaćivanje istih.

Ako ne odgovaraju na mail, pošalji im poštom, preporučeno.

I naravno ovo:
Zaštita potrošača

Ne shvatam, pored google ads ti odabrao etarget, zasto ?
Dalje, ne javljaju ti se ? Fino posalji mail i reci da je to zadnji put da kontaktiras etarget.hr te ces sljedeci put mail prosljediti na svaku email adresu grupacije etarget, onda ces sigurno dobiti odgovor, a doticni ce biti upitan zasto nije odgovarao na tvoj email :slight_smile:

Onda mi je cudna ova kampanja, gdje tebi broji glasove za ostale zemlje ? Ne shvatam to, jer kada sam ja radio i prikazivao etarget oglase, na etarget.hr racunali su mi SAMO KLIKOVE IZ HRVATSKE. Znaci ti mi sada kazes da tebi naplacuju klikove iz svake zemlje, dok su meni raucnali samo hrvatsku na prikazivanju ? WOW koja taktika, tebi uzmi, meni uskrati :slight_smile: Isto je ako se registrujes i na etarget.rs, gdje ce ti racunati samo klikove iz Srbije (mozda i iz sprske).

Imaš google adsense, otprilike je 3 puta jeftiniji i imaš barem 3 puta više opcija kod odabira publike i jedno 300 puta veći doseg. Profesionalnost Etargeta je nula, to nije ništa novo. Ljudi koji tamo rade su dobili posao jer su završili faks a manje je bitno jesu li ti isti ljudi tokom studiranja uopće koristili web. Siguran sam da ne znaju što je html ni što je ftp, bitno je da imaju diplomu.

ETARGET je SCAM :cmok:

Vidim po postu da si temeljit i oprezan, trebaš stisnut i izmust im sav novac nazad + kamate, iako mislim da je ETARGET u stanju propadanja i da se nećeš moć naplatit niti lipe. Djelomično si i sam kriv jer koristiš usluge “kikiriki” agencija/dokazanih varalica…

Imaš AdWords koji je BOG, a firma poput gugla si nebi dozvolila ovakvu šaradu.

A što nisi uložio taj novac u SEO?
Mislim da sve oglašivačke mreže varaju na ovaj ili onaj način jer to je posao u kojem nemožeš biti 100%, pa i kad sumnjaju u nešto prije će oderati tebe (koji plaća) neog onog tko im sumjiv (s kojim djele zaradu).
To im u interesu.
Pitanje je samo koliko su daleko spremni ići…

Moje iskustvo je približno slično. Reklamacije ne uvažavaju ako ćeš svoje reklamacije barem dijelom temeljiti na Google Analytics-u jer oni to ne priznaju :slight_smile: "po njima to nisu točne statistike"
Jednom i nikad više…

Imao sam slična iskustva sa ETargetom ali srećom nije bila u pitanju veća količina novca (cca 1000 kn). Uglavno ako si u oglašavanje uložio puno novca preporučam ti da pokušaš vratiti svoj novac putem sudskog postupka jer drugačije neće ići.

Najprije, hvala na odgovorima i razmišljanjima.

trnac, vrlo je vjerojatno da ću to i učiniti, no prvo bih volio malo prodiskutirati sa svima koji imaju iskustva s oglašavanjem na ETARGETU, ali koji su zagrebli malo ispod površine. Link kojeg navodiš je vrlo koristan, mada više prilagođen proizvodima, a manje uslugama kao što je online oglašavanje.

incester, etarget nije jedini kome sam povjerio kampanju. Dakako da sam koristio i koristim Google pretraživačku i Google prikazivačku mrežu, Facebook, Sponzorirane članke, kao i (besplatnu) medijsku zainteresiranost (novine, televizija). Što se drugog dijela tvoga posta tiče, u admin sučelju ETARGETA nigdje ne stoji odakle su posjetitelji, već samo koliko je klikova ostvareno. Ja sam na svoju stranicu instalirao kôd statistike koja prikazuje mnogo više o posjetiteljima, a ne samo koliko ih je bilo. Kao što si mogao vidjeti u mome uvodnom postu, u spornom razdoblju bilo je najmanje Hrvata (kojima je kampanja namijenjena).

Bugi, Uber_Gosu, koristim ja i Google prikazivačku mrežu, no slična prijetnja (iako to nisam istraživao) postoji i tamo. Riječ je o CPC (PPC) modelu oglašavanja na partnerskim portalima gdje uvijek netko može doći na ideju lažiranja klikova. No čak i da je tako, ako se oglašavanje isplati, koga briga za lažne klikove. Problem je što se meni nije isplatilo. Vojska klikača klika i potrošim gotovo sve što sam dobio. Iskustvo me na mojem primjeru uči da tim putem ne dobivam dovoljno kvalitetne posjetitelje. A kao što vidimo i lažne. Google pretraživačka mreža je nešto drugo i nju bih svakome preporučio.

gorrc, potpuno se slažem da je SEO prvi korak koji se mora napraviti, no vrlo je moguće da u njega nisam uložio dovoljno novca, tj. da sam ga previše i krivo usmjerio u ETARGET.

najn, možeš li više (detaljnije) reći o tvome iskustvu ili linkati na tekst ako si to već negdje učinio?

IvanPeso, svaki novac je velik, naročito onaj kad te netko vuče za nos.

vec sam ti rekao, posalji mail i zaprijeti da ces kontaktirati grupaciju…ja ti 100% garantuje mda ce ti se javiti Marek :wink:

U našem slučaju imali smo razmjenu 5-6 mailova reklamacija i na vrijeme sam shvatio da nema ništa od toga i jednostavno ih prekrižio tj. oni su nas “digli” ali su zapravo “digli” sami sebe jer budžet za oglašavanje sada odlazi u AdWords :slight_smile:
Zanimljivi mi je bio podatak što je najviše klikova 90% dolazilo između 23:00h i 00:00h i to sa weba igre123.net a ključne riječi neću ni spominjati da nisu imale veze sa igrama jer je kampanja bila za usko ciljanu skupinu korisnika :slight_smile:

po mojem iskustvu google adwords zaista ciljano stavlja oglase kako ti odrediš i nema muljaže, a ovo
bih trebao rješiti na pismeno im poslati prigovor na njihov rad i tražiti povrat love… tebi je ciljano tržište Hrvatska
a šalju ti japance WTF ???

[quote=“Pro2012”]
IvanPeso, svaki novac je velik, naročito onaj kad te netko vuče za nos.[/quote]
Jest ali za te pare mi se neda zezat sa njima.

Taj neki Marek se uvik javlja … Ili je Marek ili neko slično prezime nisam siguran ali je uvijek isti

Već jako dugo isprobavam Etarget i za zaradu i za oglašavanje, ali mislim da ću uskoro prestati jer su rezultati poprilično loši u usporedbi s Google Adwordsom i Adsensom. Dugo isprobavam Etarget zato da vidim hoće li se popraviti i postati dostojna konkurencija Googleu, ali to još nisam dočekao.
Po mojoj procjeni, kao vlasnik stranice na Adsensu dobijem čak 10 puta više nego na Etargetu.
Također, kao oglašivač na Etargetu plaćam dvostruko skuplje klikove, uz manju učinkovitost. Tu učinkovitost mjerim brojem dolazaka na stranicu za slanje e-mail upita (približna mjera konverzije) podijeljeno s potrošnjom. Učinkovitost Etarget oglasa se donekle može poboljšati preciznim namještanjem samo najboljih, jako ciljanih ključnih riječi i portala na kojima će se oglas prikazivati. Međutim, Google Adwords je u pravilu isplativiji jer je moguće dobiti vrlo nisku cijenu klikova, dok Etarget ne daje klik za manje od 25 lipa.
Sve u svemu, moj zaključak je da Etarget puno više novca zadrži za sebe nego što dijeli s partnerima i puno manje pruža oglašivačima u usporedbi s Googleom.

[quote=“chief_wolfinjo”] tebi je ciljano tržište Hrvatska
a šalju ti japance WTF ???[/quote]

To je zto što oni nemaju dovoljno precizan GeoIP. GeoIP baza se stalno mijenja i nije lako za svakog usera znati odakle je, često hrvat ispadne srbin, srbin ispadne mađar, a mađar ispadne austrijanac. To naravno ne opravdava situaciju da dođe odjednom hrpa klikova iz japana - u ponoć, kao i druge navedene situacije.

Google ima najprecizniji GeoIP, a manje privatne firme poput Etargeta nemaju. Koliko ja znam, oni ti naplaćuju klikoe iz svih država bez obzira na koju državu se tvoj site odnosi.

Mislim da bi eventualno dokazivanje na sudu bilo jako komplicirano, skupo i neizvjesno.

Pro2012, ja njušim da znam o čemu se radi. Postoje 2 opcije:

  1. Da te g*zi Etarget
  2. Da te gu*i netko drugi

Već je raspravljeno o prvoj opciji, uzmimo sad ovu drugu. Neko od tvoje konkurencije ili pak neki internetski krele generira lažne klikove pomoću softvera kojeg je napravio i na taj način sprži tvoj budžet za PPC.

Google je vrlo precizan u otkrivanju takvih stvari. Etarget nema takve resurse kao google da može to toliko precizno detektirati. Oni sigurno imaju kod koji definira da ti se ne računa dupla cijena ako ista osoba sa iste ip adrese klikne 2 puta za redom. Međutim, kad se nađe neki profesionalni sivonja koji je napravio vrhunski softver za prcanje oglašivača u zdrav mozak, onda je gotovo nemoguće da Etarget doskoči svim takvima. To je nevjerojatno što sve ljudski um može smisliti, na koje sve načine nastoje zawebati.

Of course, možda taj sivonja nije uopće tvoja konkurencija. Možda je to netko od webmastera ko je zaljepio Etarget reklame sebi pa želi zaraditi i onda generira lažne klikove zato da tvoje pare prelije u svoj džep.

Pro2012, baš ti hvala što si ovako službeno potvrdio moju dugogodišnju sumnju. Etarget nisam nikad ni poželio kontaktirati, a vjerujem da je AdSense vrlo sličan, samo što možda imaju malo ozbiljniji sustav (i jaču vojsku :slight_smile: ). Oni ti možda ukradu 5 klikova dnevno, ali imaju pun k* korisnika pa im se to nabere.

Ne koristim niti AdWords niti eTarget, pa nemam direktnog iskustva. Možda sam u krivu, ali napisat ću svoje mišljenje.

Koliko klinaca (vjerujem da ozbiljni ljudi to ne rade) je oduševljeno zaradom na Internetu klikanjem? Jako puno! Forumi su puni tema poput JustBeenPaid, Profit Clicking itd…Koliko sam shvatio, to su kompanije (ili ista kompanija, nisam siguran) u koje se prijavite i onda vam oni šalju oglase na koje klikate i zaradite jedan cent :smiley: Ja pretpostvljam da ta kompanija na neki način prikuplja plaćene oglase (tipa eTaget itd) i šalje ih “klikačima”. Oglašivač npr plaća klik 1kn, kompanija uzme većinu, a “klikaču” da par lipa. Ako sam u pravu, to je čista krađa! Netko plati oglas, a onda taj novac ode u vjetar. Ja mislim da se to događa i u slučaju autora teme.

Problem je u ETARGET-u, ako imate kampanju za naš region tj. HR sustav filtrira IP adrese i sve koje nisu iz HR ti klikovi automatski se ne uračunavaju u sustavu.

Sam sustav bi trebao imati zaštitu za proxy i lažne klikove u što sam siguran da ima, ali očito da u ETargetu ne koriste tu opciju iz čisto financijskog razloga.

Neznam kako funkcionira na Google-u ali pretpostavljam 99% da ako koristite ciljane regije HR da vam se ne uračunavaju klikovi iz drugih regija ( Država).

Svakako morate kontaktirati ETARGET i tražiti objašnjenje…

Upravo se o tome i radi. Kod Googleta je situacija da kad odabereš HR publiku tada je jako mala šansa da ti klikaju ljudi iz daleka. To je zato jer Google ima perfektan GeoIP sustav. GeoIP baze se stalno mijenjaju i jako je teško to imati ažurno. Big G to ima, ali male privatne firme kao Etarget nemaju takve resurse. Ti kod etargeta odabereš HR publiku i to znači da se tvoje reklame prikazuju na HR portalima (index, slobodna itd…). Te portale čitaju Hrvati, Srbi, Bosanci i Hercegovci, Slovenci, Yugo-Švabe i svi ostali. Svi oni klikaju i ti plaćaš njihove klikove koliko ja znam. Neka me netko ispravi ako pišem krivo, ali mislim da Etarget ne radi po GeoIP principu nego po principu gdje će se tvoji oglasi prikazivati.

Također, Google ima i super-sofisticiran sustav protiv varalica. Ima i nekih velikih komapnija vani koje zapošljavaju radnike zanimanja “fraud analyst”. To su stručnjaci specifičnog znanja i vrlo skupo ih treba plaćati. Etarget kao obična firma nema hrpu takvih ljudi niti ima mogućnosti da ima takav sustav kakav ima Big G i ostali.

To znači slijedeće: Webmasteri stalno smišljaju sheme kako zawebati na klikovima. Programeri rade specifične programe za varanje gdje upotrijebe svoje veliko znanje i iskustvo kao i svu svoju kreativnost. Usput razmjenjuju iskustva na underground web mjestima i tako poboljšavaju svoje znanje iz područja “zajeb-programiranja”.

Dakle, webmaster koji napravi vrhunski “zajeb-program” postiže to da ima jako puno klikova i to takvih koje je teže otkriti da su lažni. On tebe kao oglašivaća guzi, a ponekad se desi da te guzi više njih na redalicu. Tvoje pare oni prebacuju u svoj džep.

Dakle, kad neki zajeb-programer napravi vrhunski program tada on s tobom uspostavlja spolni odnos iako ti toga nisi svjestan. To ti je kao kad se napiješ kao truba i netko ti ga zabije pošteno. Etarget u tom slučaju njemu služi samo kao kontracepcija da ispadne da te ne potkrada on, nego netko drugi. Stogaa, po mom mišljenju Etarget ovdje nije guzorant, nego samo kondom!