UVODNA NAPOMENA: Objavio sam ovaj post na jednom hrvatskom Forumu, no kako tamo nema odaziva, a smatram ga vrlo važnim, isti post otvaram ovdje. Hvala na razumijevanju.
Poštovani Forumaši,
nisam do sada diskutirao na Forumu, mada sam rado čitao. Budući da sam se našao pred jednim problemom, odlučio sam se registrirati i pitati za vaše mišljenje i iskustva. Odmah da napomenem, iako cijenim svako mišljenje, ovdje su poželjna iskustva fizičkih i pravnih osoba koje su se oglašavale na mreži ETARGET, posebice onih koji su odvajali tisuće kuna mjesečno i dozvoljavali stotine kuna dnevnog limita, jer upravo u takvim situacijama možebitne manipulacije od strane ETARGETA su manje uočljive. Također, želim istaknuti da je sve što pišem moje iskustvo, a ne optužbe pa ću se sukladno tome suzdržavati bilokakvih subjektivnih interpretacija i nastojati iznositi samo objektivne pokazatelje.
O čemu se radi?
Danas, kada je moral u nas dosegao najnižu točku, korisnik bilo koje usluge nema izbora nego biti skeptik. Kome možemo danas vjerovati (izuzev svojim bližnjima)? Velikim kompanijama, npr. mobilnim operaterima, političarima, sveučilišnim profesorima, liječnicima - zasigurno ne, iako bi upravo oni trebali biti uzor.
Stoga sam i prema oglašavanju na mreži ETARGET bio skeptičan, budući da tijekom moga eksperimentiranja gotovo nije bilo budžeta koje ovaj ne bi mogao potrošiti (dakako, pod uvjetom da se oglasi pojavljuju na popularnim portalima, a to znači cijena po kliku od 0,5kn na više, najčešće 1kn ukoliko želite da se vidi i slika, a ne 0,25kn kako navode, no to sada nije bitno). Uvijek sam se pitao - pa tko su ti ljudi koji kliknu, a ne ostvare narudžbu, zašto su kliknuli na oglas, ako ih to ne zanima i tako dalje. (Dakako, nema potrebe na ovom mjestu navoditi da su oglasi, odredišna stranica i drugo napravljeni po zanatu, a niti je to u ovoj temi bitno). Činilo se, dakle, kao da postoji vojska klikača. Onda bi se ostvarila poneka narudžba (vrijednost narudžbe je par stotina kuna, tek toliko radi bolje predodžbe, da ne mislite da prodajem stanove ili automobile) pa bih na neko vrijeme odagnao ovu sumnju, sve do nedavno kada sam u statistici primijetio sljedeće (iako sam to i ranije primjećivao, ali nisam reagirao).
Podjela posjećenosti po satima (unutar jednog dana):
1h - 3 klika
2 - 4
3 - 0
4 - 2
5 - 1
6 - 4
7 - 11
8 - 11
9 - 11
10 - 6
11 - 13
12 - 11
13 - 2
14 - 9
15 - 12
16 - 9
17 - 7
18 - 10
19 - 11
20 - 16
21 - 13
22 - 17
23 - 34
24 - 87
Obratite pažnju na zadnji sat prikazivanja oglasa: 87 klikova. Smatrao bih u takvim situacijama da su drugi oglašivači dosegli svoj dnevni limit pa je preostao manji broj oglasa (među kojima i moj) koji je onda automatski više eksponiran na portalima, a time i više klikan.
Međutim, sutradan se ova situacija dogodila ranije (štoviše, u vrijeme kada je Interent manje posjećen zbog informativnih emisija):
1h - 10 klikova
2 - 6
3 - 1
4 - 1
5 - 1
6 - 2
7 - 0
8 - 14
9 - 9
10 - 14
11 - 6
12 - 6
13 - 11
14 - 13
15 - 6
16 - 10
17 - 3
18 - 7
19 - 14
20 - 75
Obratite pažnju na broj klikova od 19 do 20 sati: 75. U tom trenutku obustavio sam kampanju, jer mi je 200 kuna dnevno ipak previše za jednu ili nijednu narudžbu. Budući da sam aktivirao još jednu statistiku, odlučio sam pogledati više o posjetiteljima koji upravo masovno klikaju. Imao sam što vidjeti!
Promotrimo prvo slučaj masovnog klikanja od 23-24h prethodnog dana:
Location: Cantavir, Serbia proper, Serbia
IP Address: Tomi D.o.o. (46.40.38.253)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:02:57
Visit Length: 23 mins 47 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Srpska, Republika Srpska, Bosnia and Herzegovina
IP Address: Telekom Srpske (94.250.50.16)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:02:54
Visit Length: 23 mins 50 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Mohol, Serbia proper, Serbia
IP Address: Szr Nik Sistem Telekomunikacije (46.40.26.124)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:02:57
Visit Length: 23 mins 47 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Srebrenik, Federation of Bosnia and Herzegovina, Bosnia and Herzegovina
IP Address: Team Consulting D.o.o. (109.105.205.95)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:02:56
Visit Length: 23 mins 48 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Belgrade, Serbia proper, Serbia
IP Address: Telekom Srbija, Adsl Users (93.86.123.204)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:03:00
Visit Length: 23 mins 45 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Zagreb, Grad Zagreb, Croatia
IP Address: Mobile Packet Core Pool (109.227.46.174)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:02:56
Visit Length: 23 mins 52 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Novi Sad, Vojvodina, Serbia
IP Address: Telekom Srbija, Adsl Users (109.92.81.153)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:03:00
Visit Length: 23 mins 49 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Koka, Shiga, Japan
IP Address: K-opticom Corporation (59.190.24.79)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:07:52
Visit Length: 22 mins 38 secs
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Tokyo, Japan
IP Address: Emobile (111.188.3.132)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:26:51
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Himeji, Hyogo, Japan
IP Address: Open Computer Network (124.97.56.233)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:27:17
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Saitama, Japan
IP Address: Open Computer Network (122.25.101.184)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:27:32
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Burnaby, British Columbia, Canada
IP Address: Shaw Communications (96.49.166.196)
Entry Page Time: 10 Oct 2012 23:26:51
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
I tako dalje i tako dalje, da vas ne zamaram. Uglavnom, Japanaca, Srba, Bosanaca, Makedonaca ima kao u priči. A ja radim kampanju na hrvatskom tržištu?!
PAŽNJA!
Obratite pozornost na vrijeme koje su dotični proveli na mojoj stranici: gotovo svi imaju isto vrijeme: 23 minute i 50-ak sekundi. NIJE LI OVO DOVOLJAN RAZLOG ZA SUMNJU U MANIPULACIJU KLIKOVIMA?! Tko su ovi klikači, kako je to izvedeno, odakle uistinu dolaze, nemam pojma, to nije moja domena, no ono najtragičnije je da mi ETARGET sve te klikove uredno naplaćuje iz mjeseca u mjesec!
Promotrimo sada slučaj masovnog klikanja od 19-20h sljedećeg dana:
Location: Belgrade, Serbia proper, Serbia
IP Address: Interaktivne Kablovske Objedinjene Mreze - I.kom D (95.180.14.143)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:19
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Nis, Serbia proper, Serbia
IP Address: Telekom Srbija, Adsl Users (178.223.171.209)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:19
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Sarajevo, Federation of Bosnia and Herzegovina, Bosnia and Herzegovina
IP Address: Bh Telecom Bras Dynamic Pool (92.36.173.72)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:19
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Vienna, Wien, Austria
IP Address: Telekom Austria (93.82.86.138)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:20
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Bucharest, Bucuresti, Romania
IP Address: Mobifon S.a. (213.233.101.186)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:20
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Tel Aviv, Israel
IP Address: Bezeq International (79.176.214.118)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:20
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Split, Splitsko-Dalmatinska, Croatia
IP Address: B.net Hrvatska (109.60.9.140)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:21
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Kawaguchi, Saitama, Japan
IP Address: So-net Service (110.67.125.167)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:24
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Kanazawa, Ishikawa, Japan
IP Address: Panasonic Telecom Co,. Ltd. (202.152.110.94)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:25
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Tokyo, Japan
IP Address: Emobile (111.188.8.32)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:28
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Setagaya, Tokyo, Japan
IP Address: Dream Train Internet Inc. (59.157.219.40)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:29
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Yokohama, Kanagawa, Japan
IP Address: @home Network Japan (210.194.231.225)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:35
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
Location: Gifu, Japan
IP Address: Aitai-net(himawari Network Inc.) (211.1.219.132)
Entry Page Time: 11 Oct 2012 19:10:46
Browser: Chrome 22.0
Referring URL: hr.search.etargetnet.com/generic/broad/go.php?action=ppc
I tako dalje i tako dalje. Opet Japanaca kao u priči.
PAŽNJA!
Obratite pozornost na vrijeme pristupanja mojoj stranici: gotovo svi su pristupili u istom trenutku: u 19 sati i 10 minuta. Obratite pažnju i na jedan te isti browser kojeg koriste: Chrome 22.0. NIJE LI OVO DOVOLJAN RAZLOG ZA SUMNJU U MANIPULACIJU KLIKOVIMA?!
Sasvim sigurno će biti koristan i podatak da u trenutku masovnog klikanja raste kategorija Ostalo (u Top 5 kategorija) što navodi na pomisao da se klikovi ostvaruju putem neke od stranica u ovoj kategoriji (što ne mora značiti):
astrosoft.mojanatalnakarta.com
Balkanonline.org
Bijele Udovice
Budimo-sigurni.com
drumtidam.info
eTvrtke.biz
Fotozine.org
Hrvatski povijesni portal
Legalis
Lider Press
Metuzalem.hr
Mojmag.com
Portaloko.hr
Prijevodi-online.org
Privatno.net
Spa-wellnesscentar.com.hr
Svijet igra
Veliki brat.info
4dportal.com
Čak da neki webmaster manipulira mimo znanja ETARGETA, ETARGET je odgovoran za oglasni prostor kojeg prodaje!
Kakva su vaša iskustva s oglašavanjem na mreži ETARGET?
Možda se pitate - zašto sve ovo nisam poslao ETARGETU? Zato što nikad, ali baš nikad, od ETARGETA nisam dobio odgovor na upit postavljen mailom. Na telefon se jave, no odgovor je poput - sve radi kako treba, ipak zapisat ćemo Vašu primjedbu, istražiti i javiti Vam. Nikad ne jave (barem ne meni).
Razloga za sumnju u pošten rad ima još. Negdje početkom godine postavili su na svoje stranice Like button. U svega nekoliko mjeseci strelovito su rasli lajkovi sve dok nisu dosegli lijepu brojku: 3k. Kako to da od tada više ne rastu lajkovi?
Nadalje, poznat vam je princip prikazivanja oglasa - licitiranje - tko plati više, njegov oglas imat će bolju poziciju (prvi u nizu, češće prikazivanje itd). Međutim, ETAGRET oglasni prostor doslovno bombardira svojim oglasima (reklamirajući svoju mrežu) određujući tako cijenu oglasa za prvu poziciju, umjesto da definiranje cijene prepusti tržištu. Da nema njegovih oglasa, prva pozicija sa slikom možda bi stajala 1 kunu za neku ključnu riječ, no budući da je ETARGET za tu ključnu riječ spreman dati npr. 10 kuna, ako ja želim biti prvi moram izdvojiti 11 kuna. Takvom politikom neopravdano se pumpaju cijene.
No dobro, to su moja iskustva i razmišljanja. Želio bih čuti vaša. Posebno zbog onih iznenadnih masovnih klikova, jer ako je tako kako se čini - ako plaćam tisuće kuna mjesečno za fantomske klikove, to se mora procesuirati.
Hvala na pažnji, Pro2012
P.S. Razmišljao sam da li se predstaviti imenom i prezimenom (automatski i proizvodom čija kapanja je još uvijek u tijeku), no smatrao sam da u ovom trenutku prikupljanja iskustava drugih oglašivača (a i zbog toga što je kampanja još uvijek u tijeku), nije vrijeme za iznošenje svih karata. Čim za to bude bilo potrebe, bez ustručavanja ću objaviti svoj identitet. Dakako da raspolažem svim dokaznim materijalom za sumnju u lažne (generirane) klikove i naplaćivanje istih.