[quote=“Nikki”]nego kad bi se posjetitelje uz neko kvalitetno preusmjeravanje paznje na oglase naucilo vjerovati oglasima kao vrijednom dodatnom izvoru informacija.
(…)
Kad bi imali vise pozornosti i povjerenja prema njima postotak klikova bi porastao ne zato sto ih je netko zamolio da klikaju vec zato sto je skrenuta paznja na oglase kao dodatni izvor informacija, sa takvim misljenjem posjetitelj ce vise pozornosti obracati na oglase, procitati ce ih te ukoliko su mu zanimljivi naravno da ce kliknuti, ukoliko nije nasao nista bitno, nece kliknuti i sve pet.[/quote]Drugim riječima si opisao affiliate marketing i/ili razmjenu linkova.
Znači, ti raspravljaš o MODELU oglašavanja koji je posve valjan, primjeren, dobar i sve pet.
Googleovi oglasi, naprosto, nisu zamišljeni od strane Googlea da budu prikazivani u takvom modelu. Google eksplicitno ne želi da ti bilo kome skrećeš pažnju na dodatne izvore informacija.
Googleov model jest takav da ti rezerviraš dio svojeg prostora i iznajmiš ga njima, te da svoju uređivačku politiku držiš podalje od njihovog dijela prostora.
Na taj način Google pruža surferima diljem svijeta JEDNAK, STANDARDIZIRAN, KVALITATIVNO UJEDNAČEN oglasni sadržaj na SVAKOJ stranici, ma gdje se ta stranica nalazila i ma kakva bila uređivačka ili osobna filozofija ili politika vlasnika stranica, na POSVE ISTI NAČIN na koji McDonalds servira JEDNAKU, STANDARDIZIRANU, KVALITETOM UJEDNAČENU hranu diljem svijeta.
Poslovni ljudi jedu u McDonaldsu upravo zato što vjeruju McDonaldsu i njihovoj poslovnoj politici strogog odvajanja od lokalnih prehrambenih običaja i kulture.
Hrana koja se servira u McDonaldsu možda nije zdrava toliko za stalnu konzumaciju u smislu pravilne kombinacije namirnica, ali hrana koja se servira u McDonaldsu jest ZDRAVA - proces proizvodnje namirnica i način pripreme se provode po istim mjerilima kvalitete u Americi, u Hrvatskoj i Indiji.
Googleov AdSense je za kvalitetu oglasa što je McDonalds za kvalitetu namirnica: neki vole jesti u McDonaldsu, neki mrze jesti u McDonaldsu, ali kad se nađu u sumnjivom dijelu svijeta, svi će jesti u McDonaldsu. (Tj. Google bi volio da je to tako. Koliko je uspio, stvar je procjene. McDonalds je tu ipak puno liga iznad.)
Oni, Google, vjeruju da mogu postići tu vjerodostojnost o kojoj ti govoriš kombinacijom slijedeća tri elementa, od kojih niti jedan ne da samo ne uključuje tvoju suradnju, već je ciljano odbija:
a) izgradnjom imagea povjerenja i sveprisutnosti i vezanjem tog imagea uz svoj tržišni žig posve nezavisno od tebe (McDonalds daje franšizu lokalcima, koji su vlasnici zalogajnica, ali nigdje nećeš vidjeti ime obrtnika-vlasnika),
b) analizom sadržaja tvog sitea i posve autnomnom odlukom o tome koji su oglasi prikladni dodatni izvor informacija tvojih posjetitelja (McDonalds centrala utvrđuje proces proizvodnje namirnica, način pripreme namirnica i normativ, a kupci franšize to dobijaju gotovo, toga se moraju slijepo pridržavati i ne smiju biti kreativni) i
c) nadzorom i kontrolom koji provode njihovi djelatnici (hamburgere stvarno kušaju u centrali, njihovi kušači ih ocjenjuju, a obrtnik-kupac franšize gubi franšizu ako ne prođe taj test).
Google misli da ima potencijal, snagu, marketing, model u kojem su toliko bolji od tebe, da bi im tvoja kreativnost mogla štetiti.
Google AdSense nije “affiliate”, već “franchize marketing”.