Zabrana poticanja klikova

Google Adsense.

Shvacam logiku zabranjivanja poticanja posjetitelja stranice da klikaju na oglase cisto radi klikanja (klikajte na oglase sa strane i pomozite mi zaraditi). Pri tom nece obratiti pozornost na sadrzaj reklame, posjetitelji ce uci i izaci - svi gube.

No ne razumijem zasto je zabranjeno ‘na bilo kakav nacin usmjeriti pozornost na oglase’.
U cemu je problem ako autor stranice objavi clanak (ili cak i video) u kojem jednostavno kaze da su oglasi sa strane iskljucivi izvor financiranja stranice da je to razlog zasto je besplatna (bez straightforward poticanja da zapravo kliknu).

Nece li na taj nacin upravo skrenuti pozornost na oglase, cime oglasivaci dobivaju (jer je u mentalnom sklopu danasnjeg surfera da potpuno ignorira oglase)? Pri tom oglasivaci dobivaju veci (kvalitetni) promet, jer uz preporuku autora kojem vjeruju automatski vise vjeruju i oglasima, gugl dobiva vecu lovu, autor dobiva vecu lovu - svi sretni.

Nedavno sam postavio slican upit na adsense support forumu, dobio sam isključno i autoritativno ‘NE’.

Nemam namjeru promjeniti sistem no mislio sam da bi ovo bila zanimljiva tema za raspravu, mozda cuti argumente za i protiv, pomoci mi da se pomirim sa cinjenicom, mozda naci i rijesenje.

Nikola

Pa zabranjeno je upravo zbog toga jer

Posjetitelj mora kliknuti na reklamu ISKLJUČIVO zbog toga jer ga proizvod/usluga interesira… Uostalom, najlakše ćeš to shvatiti ako pokreneš Adwords kampanju i pola buđeta popušiš zbog toga jer neki “webmaster” želi “zaraditi”.

Kad jednom doživiš nešto slično, sve će ti biti puno jasnije… U međuvremenu, drži se TOS-a ko pijan plota i sve će biti OK :wink:

Ako se hoćeš igrati s Googlom, prihvati njegova pravila.
Ukoliko ti njegova pravila ne odgovaraju, doviđorno. Nema tu puno filozofije niti štofa za raspravu.

Tema za raspravu može biti kako navesti posjetitelje na više klikanja uz pridržavanje pravila.

[quote=“Nikki”]Google Adsense.

No ne razumijem zasto je zabranjeno ‘na bilo kakav nacin usmjeriti pozornost na oglase’.
U cemu je problem ako autor stranice objavi clanak (ili cak i video) u kojem jednostavno kaze da su oglasi sa strane iskljucivi izvor financiranja stranice da je to razlog zasto je besplatna (bez straightforward poticanja da zapravo kliknu).

Nikola[/quote]

Upravo to što si naveo je najveći razlog zašto hrpa dobije bann, pa se kasnije žale.

Na ovaj način tjeraju oglašivače, jer ljudi klikaju na oglase kako bi stranica “opstala” bez obzira na reklamu, i na taj način onaj koji se oglašava samo gubi jer je dobio posjetitelja kojega reklama ne zanima te zbog toga od njega nikakve koristi.

Ma kakvi, nemam ja nikakvu namjeru krsiti Gugl pravila, nisam suicidalan,
i’m just saying…

Moj upit se odnosio na skretanje paznje na oglase koji se refleksno ignoriraju i ne vide, a ne na poticanje da netko zapravo klikne na njih.
Dakle, poticanje ljudi samo da vide oglase i da kliknu ako ih zanimaju, a ne da kliknu posto-poto.

cyber mi je dao dobar argument, ako ljudi klikaju da bi stranica opstala onda se tjeraju oglasivaci, to mi je dosta logicno, mozda bi trebalo dosta smanjiti naglasak na to da stranica ovisi (i besplatna je zbog oglasa) no poanta je i dalje ista.

Nebi li ja kao oglasivac na xy stranici trebao biti sretan ako autor stranice svojim posjetiteljima prenese povjerenje u oglase, da obracaju pozornost na njih kao dodatni izvor informacija a ne da ih genericki ignoriraju jer su… pa … oglasi?

Google daje da se igraš veličinom oglasnih blokova i kombinacijama boja. Na tebi je odabereš najbolju poziciju na sajtu.
Ne vidim čemu filozofija. Kakvo prenošenje povjerenja u oglase? Šta oglašivača zna na kojim se sve stranicama vrte njegovi oglasi?
Ovo odlazi u tešku nerazumsku filozofiju.

Kada platiš prvu adwords kampanju i potrošiš par somova kuna onda se javi i filozofiraj.

[quote=“Nikki”]Moj upit se odnosio na skretanje paznje na oglase koji se refleksno ignoriraju i ne vide, a ne na poticanje da netko zapravo klikne na njih.
Dakle, poticanje ljudi samo da vide oglase i da kliknu ako ih zanimaju, a ne da kliknu posto-poto. [/quote]

Probaj definirati pojam “skretanje paznje na oglase” i “poticanje klikanja na oglase”…

Reci mi po čemu se tebi jedno od drugog razlikuje? :wink:

Ok, dakle:

skretanje paznje na oglase bi bilo upravo to, ovo govorim iz iskustva prosjecnog surfera… oglasi se refleksno ne gledaju, ignoriraju, mentalni sklop surfera ih ne vidi uopce, navikao je da ih ne vidi, jer u glavi prosjecnog surfera oglas=nezeljena informacija, potencijalni malware, nesto s cim ne zelim imati posla.
Kad bi se potaknulo posjetitelje da oglase vide kao dodatni izvor informacija a ne kao smetnju mislim da bi oglasivaci bili uspjesniji.

Poticanje klikanja na oglase je cisto: “dajte klikajte mi na ove oglase, svaki klik mi da 10 centi”. Netko ce te poslusati, nece promjeniti misljenje o oglasima, donjet ce ti lovu, osiromasit oglasavaca a nigdje nikakvog napretka.

Evo Zmaj, rekao sam.

A trnac, razumijem tvoju potrebu za patroniziranjem, nitko s iskustvom popracenim frustracijama ne voli ‘glupa’ pitanja i naizgled besmislene rasprave, no zamolio bih te, ako ti se tema ne sviđa, da ju jednostavno zaobiđeš nakon što jedan put izraziš mišljenje o istoj.
Temu sam otvorio upravo radi rasprave, imam neka stajališta koja nisu potkrepljena iskustvom već samo mojom logikom te se veselim konkretnim argumentima protiv mog stava koji su upravo razlog otvaranja teme.

Nikola

[quote=“Nikki”]Ok, dakle:
A trnac, razumijem tvoju potrebu za patroniziranjem, nitko s iskustvom popracenim frustracijama ne voli ‘glupa’ pitanja i naizgled besmislene rasprave, no zamolio bih te, ako ti se tema ne sviđa, da ju jednostavno zaobiđeš nakon što jedan put izraziš mišljenje o istoj.
Temu sam otvorio upravo radi rasprave, imam neka stajališta koja nisu potkrepljena iskustvom već samo mojom logikom te se veselim konkretnim argumentima protiv mog stava koji su upravo razlog otvaranja teme.

Nikola[/quote]

Pa covjek ti je dao konkretan odgovor sta se jedino moze uraditi, a ti njemu zaobidji ovu raspravu…

trnac je clan ovog foruma sa dobrom reputacijom, a ti si tek novi kolacic…

Nije mi jasno zašto si uporan u svojim stajalištima koja nemaju osnove dok postove bazirane na iskustvu odbacuješ.
Nitko tebe ne tjera da koristiš adsense. Ali ako ga koristiš moraš prihvatiti pravila koja nameće vlasnik. Ako on kaže da se nešto ne smije, onda je to tako.

Ovo nije naizgled besmislena rasprava, ovo je evidentno besmislena rasprava jer ne vidiš drugu stranu. Druga strana je ona koja plaća račun ali tu stranu još nisi okusio i imaš jednostrane stavove, stavove “ajmo uzet što više love”.

Druga strana kaže “ajmo dobiti što više za što manje love”. Kako google živi od ovih što plaćaju, drži im štangu što je potpuno razumljivo.

Ti kad napišeš iznad oglasa da se stranica financira samo preko tih oglasa na neki način moliš druge da kliknu, znaći posjetitelj bi kliknuo na oglas iz razloga da tebi pomoge a ne zato jer ga zanima oglašivač, a oglašivač gubi novac a ne dobiva ništa.

Zamisli da si ti u ulozi oglašivača i da ti netko klika na oglas jer mu je žao sajta a ne zato jer želi posjetiti tvoj sajt, bili se ti oglašavao?

Malo promisli što pišeš jer pišeš gluposti!

Evo da vam iznesem svoje stajalište iz pozicije onog koji zakupljuje oglasni prostor:

Ja bi bio najsretniji kada bi svi stavili oglase na naj ocitije mjesto na stranici, da budu sto uocljiviji i da dobijem što više klikova na njih. Zato se i oglašavam na nekoj stranici, jer želim tu publiku da vidi moj oglas i dode kod mene.

Ono što pak ne želim je da se publiku moli da kliknu na oglas (odnosno da klikaju na oglas ako ih ne zanima). Googlu je ovo stajalište oglasivaca potpuno jasno i ucinit ce sve da mi budemo sretni :wink:

Na Internetu se mogu pronaći članci koji govore o velikom efektu koji može imati već malena promjena smještaja oglasa, čak i posve kontraintuitivna.

Uglavnom, po tome se da zaključuti da se za “skretanje pažnje posjetitelja” treba služiti statističkom analizom - vršiti konstantne, trajne izmjene layouta, pa pratiti statistike, pa mijenjati layout i to sve u malenim koracima.

U tome vidim smisao jer se i taj model zarade temelji na masovnosti i dugotrajnosti.

Zasto ignorirate ovo, tu sam jasno napisao razliku između molbe za klikanje (ispod) i informiranja (povise). Te je isto tako jasno da ne poticem ovaj drugi primjer, neznam zasto se ponasate kao da ga poticem.

Također, cyber mi je vec dao argument da reci kako je oglasavanje izvor zarade stranice nije dobra ideja, taj isti argument sam odmah prihvatio, kao sto sam i napisao u postu ispod, dakle, sime, nisi me morao napasti radi toga, to sam vec bio odbacio.

Dalje sam se samo prihvatio ideje kako ‘nauciti’ posjetitelje da su oglasi dodatni izvor informacija te da inace obracaju pozornost na njih a ne da ih sustavno ignoriraju kako su navikli. Ne razumijem zasto rasprava nemoze nastaviti tim tokom.

@nike, ja nisam napao trnca, samo sam, potaknut time sto su moji postovi krivo shvaceni i automatski procitani kao ‘pokusaj da se promjeni sistem’ rekao da ukoliko ne voli rasprave na ovu temu da ne mora postati u njima i to je izreceno u dobrom duhu.

I za kraj, rekao bih starijim clanovima ovog foruma kako ‘novi kolacici’ koji imaju drugaciji stav od vaseg, ne izrazavaju ga kako bi Vas naucili nesto ili se pravili pametni, nego kako bi dobili pozitivan i konstruktivan odgovor od ljudi koji imaju iskustva u tome.

Svima bi nam bilo ugodnije uz puno vecu dozu pozornosti pri citanju postova, mrvicu vecu dozu ljubaznosti te malo manju dozu predrasuda.

Pozdrav :slight_smile:

Ljudi ignoriraju oglase, cilje webmajstora je da pokuša uklopit oglase da posjetitelj ne skuži da su oglasi a ti bi radio obrnuto.

Posjetitelj ni u kojem slučaju NE SMIJE kliknuti na oglas radi tvoje zarade nego ISKLJUČIVO potaknut zainteresiranošću za predmet oglašavanja.

Znači, svi klikovi koji su temeljeni na tvojoj zaradi su loši, svi klikovi temeljeni na zaineresiranosti posjetitelja su dobri.

Da sada netko krene “obučavati” ljudi i govoriti im kako klikanjem na google oglase pomažu stranice na kojima se oglas nalazi, vjerojatno bi ga google tužio.

Uostalom, google je napisao da je iznad oglasa poželjno napisati ‘google adsense’ ili ‘oglasi’.

Stvar je jednostavna: posjetitelji na site dolaze u potrazi za informacijama, sadržajem ili nečim desetim… Na tebi nije da im objašnjavaš čemu služe oglasi i koju korist ti imaš od toga, već da ih uklopiš u svoj site kako najbolje znaš… Ako posjetitelja oglas zanima, kliknut će, ako ga ne zanima - neće… To je jedini način da sve funkcionira kako treba…

Ne vidim što drugo možeš postići skretanjem pažnje na oglas, osim poticati na klikanje…

Osim toga @tsereg ti je lijepo objasnio kako možeš skrenuti pažnju na oglase, bez da nekome objašnjavaš da ti oglasi tebi donose zaradu… :wink:

Joj, po stoti put:

još od cyberovog posta koji je #4 u ovom topicu, ja sam prihvatio argument protiv objasnjavanja posjetiteljima da ja zarađujem oglasima… prošlo je 14 postova od tad, i 2 moja u kojima govorim kako sam prihvatio taj argument no i dalje dobivam objasnjenja kako je to lose.

Druga stvar, opet po stoti put, ja ne tražim način kako izbjeci google pravila, ja samo hipotetski raspravljam, dajem svoje misljenje, upoznat sam sa pravilima igre google adsensea, ne trebaju mi se ista ponavljati, samo iskazujem svoje misljenje.

i zadnje, dakle tema ove rasprave koja se jednostavno ignorira:
Moje mišljenje je da bi bilo bolje kad bi se moglo prestati posjetitelje ‘varati’ da klikaju na oglase, njihovim stapanjem u sadrzaj stranice, nego kad bi se posjetitelje uz neko kvalitetno preusmjeravanje paznje na oglase naucilo vjerovati oglasima kao vrijednom dodatnom izvoru informacija.
Dakle, ako je situacija sad da se oglasi automatski ignoriraju od strane surfera, jer je to refleks vec ugrađen godinama koristenja interneta, jako mali postotak ljudi gleda, odnosno, komunicira sa oglasima.
Kad bi imali vise pozornosti i povjerenja prema njima postotak klikova bi porastao ne zato sto ih je netko zamolio da klikaju vec zato sto je skrenuta paznja na oglase kao dodatni izvor informacija, sa takvim misljenjem posjetitelj ce vise pozornosti obracati na oglase, procitati ce ih te ukoliko su mu zanimljivi naravno da ce kliknuti, ukoliko nije nasao nista bitno, nece kliknuti i sve pet.

[quote=“Nikki”]nego kad bi se posjetitelje uz neko kvalitetno preusmjeravanje paznje na oglase naucilo vjerovati oglasima kao vrijednom dodatnom izvoru informacija.
(…)
Kad bi imali vise pozornosti i povjerenja prema njima postotak klikova bi porastao ne zato sto ih je netko zamolio da klikaju vec zato sto je skrenuta paznja na oglase kao dodatni izvor informacija, sa takvim misljenjem posjetitelj ce vise pozornosti obracati na oglase, procitati ce ih te ukoliko su mu zanimljivi naravno da ce kliknuti, ukoliko nije nasao nista bitno, nece kliknuti i sve pet.[/quote]Drugim riječima si opisao affiliate marketing i/ili razmjenu linkova.

Znači, ti raspravljaš o MODELU oglašavanja koji je posve valjan, primjeren, dobar i sve pet.

Googleovi oglasi, naprosto, nisu zamišljeni od strane Googlea da budu prikazivani u takvom modelu. Google eksplicitno ne želi da ti bilo kome skrećeš pažnju na dodatne izvore informacija.

Googleov model jest takav da ti rezerviraš dio svojeg prostora i iznajmiš ga njima, te da svoju uređivačku politiku držiš podalje od njihovog dijela prostora.

Na taj način Google pruža surferima diljem svijeta JEDNAK, STANDARDIZIRAN, KVALITATIVNO UJEDNAČEN oglasni sadržaj na SVAKOJ stranici, ma gdje se ta stranica nalazila i ma kakva bila uređivačka ili osobna filozofija ili politika vlasnika stranica, na POSVE ISTI NAČIN na koji McDonalds servira JEDNAKU, STANDARDIZIRANU, KVALITETOM UJEDNAČENU hranu diljem svijeta.

Poslovni ljudi jedu u McDonaldsu upravo zato što vjeruju McDonaldsu i njihovoj poslovnoj politici strogog odvajanja od lokalnih prehrambenih običaja i kulture.

Hrana koja se servira u McDonaldsu možda nije zdrava toliko za stalnu konzumaciju u smislu pravilne kombinacije namirnica, ali hrana koja se servira u McDonaldsu jest ZDRAVA - proces proizvodnje namirnica i način pripreme se provode po istim mjerilima kvalitete u Americi, u Hrvatskoj i Indiji.

Googleov AdSense je za kvalitetu oglasa što je McDonalds za kvalitetu namirnica: neki vole jesti u McDonaldsu, neki mrze jesti u McDonaldsu, ali kad se nađu u sumnjivom dijelu svijeta, svi će jesti u McDonaldsu. (Tj. Google bi volio da je to tako. Koliko je uspio, stvar je procjene. McDonalds je tu ipak puno liga iznad.)

Oni, Google, vjeruju da mogu postići tu vjerodostojnost o kojoj ti govoriš kombinacijom slijedeća tri elementa, od kojih niti jedan ne da samo ne uključuje tvoju suradnju, već je ciljano odbija:

a) izgradnjom imagea povjerenja i sveprisutnosti i vezanjem tog imagea uz svoj tržišni žig posve nezavisno od tebe (McDonalds daje franšizu lokalcima, koji su vlasnici zalogajnica, ali nigdje nećeš vidjeti ime obrtnika-vlasnika),

b) analizom sadržaja tvog sitea i posve autnomnom odlukom o tome koji su oglasi prikladni dodatni izvor informacija tvojih posjetitelja (McDonalds centrala utvrđuje proces proizvodnje namirnica, način pripreme namirnica i normativ, a kupci franšize to dobijaju gotovo, toga se moraju slijepo pridržavati i ne smiju biti kreativni) i

c) nadzorom i kontrolom koji provode njihovi djelatnici (hamburgere stvarno kušaju u centrali, njihovi kušači ih ocjenjuju, a obrtnik-kupac franšize gubi franšizu ako ne prođe taj test).

Google misli da ima potencijal, snagu, marketing, model u kojem su toliko bolji od tebe, da bi im tvoja kreativnost mogla štetiti.

Google AdSense nije “affiliate”, već “franchize marketing”.