Zdravstveni odgoj?

Zdravstveni odgoj, očigledno najvažnije hrvatsko pitanje poslije proganjanja vlastitih generala…

Par pitanja, sa molbom roditeljima da odgovore. U zagradu ću staviti vlastite odgovore.

  1. Je li zdravstveni odgoj potreban?
    (Apsolutno da, ali uz puno bolju logistiku, opsežnije i temeljitije pripreme)

  2. Je li potreban onaj dio o homoseksualizmu?
    (Apsolutno ne, čak ni u fakultativnoj formi)

  3. Je li homoseksualizam spolna orijentacija, svjetonazor ili ozbiljna bolest?
    (Spolna orijentacija ne, ali naginjem svjetonazoru jer nisam još čuo za toliko opsežnu psihosomatsku bolest)

  4. Je li taj dio zdravstvenog odgoja suprotan svim hrvatskim tradicionalnim vrijednostima?
    (Apsolutno da)

  5. Da li Vlast ima pravo pišati po 93% vlastitih građana (izjašnjenih vjernika)?
    (Ne, to je veleizdaja)

  6. Da li je ministar Jovanović samo nevjerojatno bezobrazan; ili je to njegova spolna orijentacija; ili je potkupljen; ili je moderni vizionar?
    (Nisam siguran, čak sam najbliži mišljenju da je on uvjeren u moderno vizionarstvo, makar i po principu “digla žaba nogu za potkivanje”)

  7. Da li je Crkva u pravu?
    (Apsolutno da, pa zastupa svoje temeljne vrijednosti)

  8. Je li Crkva prevršila mjeru pozivanjem na pobunu?
    (Mislim da ne, mislim da ponovo spašava Hrvate kao kroz cijelu povijest, mislim da je to najbolji način za riješiti se raznih sdpa, hdza, hnsa)

  9. Je li pitanje zdravstvenog odgoja doista važno?
    (Apsolutno da, zadire u osnove svega bitnog i to preko djece, prijeti promjenom čitave generacije, prijeti konačnom nepovratnom podijelom Hrvata)

  10. Ako zdravstveni odgoj, odnosno onaj dio o homoseksualcima nije bitan, zašto ga guraju?
    (Naravno da je bitan, priča o tome da postoje važniji problemi je samo PR spin, to je klasična taktika magle, ako im nije bitno neka odustanu i transparentno se posvete “važnijim stvarima” u kojima su do sad potpuno razvalili i najmanje šanse za oporavak)

[quote=“Sljaker”]1. Je li zdravstveni odgoj potreban?
(Apsolutno da, ali uz puno bolju logistiku, opsežnije i temeljitije pripreme)[/quote]
Apsolutno da. Uz opasku da je vjerojatno moglo biti malo više javnih rasprava o tome.

[quote=“Sljaker”]2. Je li potreban onaj dio o homoseksualizmu?
(Apsolutno ne, čak ni u fakultativnoj formi)[/quote]
Apsolutno da. Danas je homoseksualizam nešto čime su djeca bombardirana svakoga dana. Mišljenja sam da je onda potrebno to i na određeni način obraditi i potaći djecu na kritičko razmišljanje bez obzira na svjetonazor obitelji iz koje dolazi.

[quote=“Sljaker”]3. Je li homoseksualizam spolna orijentacija, svjetonazor ili ozbiljna bolest?
(Spolna orijentacija ne, ali naginjem svjetonazoru jer nisam još čuo za toliko opsežnu psihosomatsku bolest)[/quote]
Naginjem ka seksualnoj orijentaciji. Kao bolest je definitivno ne bih okarakterizirao, što se tiče svjetonazora, a moguće je. Samo se onda postavlja pitanje kakv je to svjetonazor. S druge strane svjetonazor i seksualna orijentacija se mogu spojiti u ovom slučaju. Pa onda svojom seksualnom orijentacijom pokazuju da imaju drugačiji svjeotnazor od nas heteroseksualaca.

[quote=“Sljaker”]4. Je li taj dio zdravstvenog odgoja suprotan svim hrvatskim tradicionalnim vrijednostima?
(Apsolutno da)[/quote]
Apsolutno ne, jer u tome dijelu zdravstvenog odgoja koji će biti obrađen sa učenicima nema ničega spornog. Djeca se potiču na kritičko i samokritčko razmišljanje i sagledavanje stvari iz više kutova gledišta, jedino ako pod tradicionalnim vrijednostima misliš, otac je glavni u kući i nitko nema pravo na svoje mišljenje osim njega, a kamoli da nešto i kaže. Onda je apsolutno protiv.

[quote=“Sljaker”]5. Da li Vlast ima pravo pišati po 93% vlastitih građana (izjašnjenih vjernika)?
(Ne, to je veleizdaja)[/quote]
Ja to uopće ne shvaćam kao pišanje po građanima. Više mi se gadi stav crkve i njihovo silovanje istih, ali doći ćemo i do toga. Mislim da vlast trenutno radi ono što misli da je ispravno i ja je u tome dijelu podržavam.

[quote=“Sljaker”]6. Da li je ministar Jovanović samo nevjerojatno bezobrazan; ili je to njegova spolna orijentacija; ili je potkupljen; ili je moderni vizionar?
(Nisam siguran, čak sam najbliži mišljenju da je on uvjeren u moderno vizionarstvo, makar i po principu “digla žaba nogu za potkivanje”)[/quote]
Ne vidim po čemu bi on bio bezobrazan, čovjek je došao na to mjesto i radi svoj posao u interesu naše djece, da ne nam djeca kada jednoga dana odrastu nebudu zatucani balkanci koji ne prihvaćaju ništa osim Crkve i križa. Čini mi se korektan čovjek koji ima jasnu viziju.

[quote=“Sljaker”]7. Da li je Crkva u pravu?
(Apsolutno da, pa zastupa svoje temeljne vrijednosti)[/quote]
Ni u kojem slučaju. Crkvu nisam volio ni do sada, a ovim svojim igrokazima i izjavama su mi digli animozitet prema njima na visinu koju imam prema četnicima i ratnim zločincima. Smatram da se nemaju što mješati. Pa imaju sate vjeronauka u školi, djete mi u 1. razredu ima 2 puta tjedno, a druga 5. razredu isto 2 puta. Neka ih tamo uče i dalje svjetonazoru kojem oni misle da je ispravno kada su toliko sigurni u ono što pričaju ne znam oko čega se uzbuđuju oko 3 sata zdravstvenog odgoja u 3 godine. Silovati ljude okole sebe takvim nastupima i govorima je nedopustivo, prije svega jer smo država kojom nebi trebala i nebi smjela upravljati crkva. Imaju svoje ustanove i tamo neka propovjedaju i rade što hoće. Licemjerstvo u životu ne podnosim, a crkva ne da je licemjerna nego ima 333 lica.

[quote=“Sljaker”]8. Je li Crkva prevršila mjeru pozivanjem na pobunu?
(Mislim da ne, mislim da ponovo spašava Hrvate kao kroz cijelu povijest, mislim da je to najbolji način za riješiti se raznih sdpa, hdza, hnsa)[/quote]
Apsolutno da. Ista ta institucija nikada, ali nikada nije nikoga spašavala, a ponajmanje nas, nego je uvijek i iključivo gledala svoju korist. Pozivanjem na pobunu ne samo da je prevršila mjeru nego poziva na linčovanje onih koji imaju različito mišljenje od njih, stvara diskriminaciju, ne po prvi put, vrši pritisak što je nedopustivo. Svojim izjavama dijeli društov na one dobre i “one loše”. Vrijeđa one koji nisu njenog mišljenja itd. itd. itd., a istovremeno sakriva zločine u svojim redovima prešutno dopušta silovanja djece, grabi gdje god stigne itd. itd. Uh kad o njima počnem razmišljati dobijem napadaje da bih komotno mogao onako jednostavno napraviti malo veće sranje.

[quote=“Sljaker”]9. Je li pitanje zdravstvenog odgoja doista važno?
(Apsolutno da, zadire u osnove svega bitnog i to preko djece, prijeti promjenom čitave generacije, prijeti konačnom nepovratnom podijelom Hrvata)[/quote]
Da, ali ne onoliko koliko mu crkva pridaje važnost. Ima puno većih problema u ovoj državi od zdr. odgoja. Ovo što si ti napisao pod točkom 9 su, nemoj se uvrijediti, ne buloze. Kakva prokmjena, kakva bitnost. A što se tiče podjele tu je glavn crkva, a ne zdr. odgoj.

[quote=“Sljaker”]10. Ako zdravstveni odgoj, odnosno onaj dio o homoseksualcima nije bitan, zašto ga guraju?
(Naravno da je bitan, priča o tome da postoje važniji problemi je samo PR spin, to je klasična taktika magle, ako im nije bitno neka odustanu i transparentno se posvete “važnijim stvarima” u kojima su do sad potpuno razvalili i najmanje šanse za oporavak)[/quote]
Zašto crkva uporno ustraje na tome.

Na kraju nadam se da si pročitao program, a ne da si sve čuo od nekog lokalnog svečenika.

  1. Je li zdravstveni odgoj potreban?
    (Apsolutno da.)

  2. Je li potreban onaj dio o homoseksualizmu?
    (Apsolutno da.)

  3. Je li homoseksualizam spolna orijentacija, svjetonazor ili ozbiljna bolest?
    (Odstupanje od većine. Spolna orijentacija, kao što je netko hetereo, netko je bi, netko je homo.)

  4. Je li taj dio zdravstvenog odgoja suprotan svim hrvatskim tradicionalnim vrijednostima?
    (Apsolutno ne. Što su “hrvatske tradicionalne vrijednosti”?)

  5. Da li Vlast ima pravo pišati po 93% vlastitih građana (izjašnjenih vjernika)?
    (Edukacija nije pišanje po narodu. U stvari je bilo 114% katoličkih vjernika.)

  6. Da li je ministar Jovanović samo nevjerojatno bezobrazan; ili je to njegova spolna orijentacija; ili je potkupljen; ili je moderni vizionar?
    (Nije pripremljen na ovakav otpor KC te je nesiguran u retorici.)

  7. Da li je Crkva u pravu?
    (Ne, Crkva (nikad) nije u pravu. Barem se ne sjećam ničega zadnjih 10-ak godina.)

  8. Je li Crkva prevršila mjeru pozivanjem na pobunu?
    (Apsolutno da.)

  9. Je li pitanje zdravstvenog odgoja doista važno?
    (Apsolutno da.)

  10. Ako zdravstveni odgoj, odnosno onaj dio o homoseksualcima nije bitan, zašto ga guraju?
    (Naravno da je bitan kao i svi djelovi ZO. To je cjelina i svaki dio je bitan.)

Ukratko da kažem svoj stav…

Pošto sam agnostik i okrenut znanosti i zbog toga što sam dosta čitao o povijesti crkve (paljenje Galileo Galilea na lomači jer je rekao da je zemlja okrugla, zločini papinske obitelji Borgia, pedofilija itd.), ne mogu ni ovaj put stati na stranu crkve.

Ne bi mi smetalo da mi dijete ima zdravstveni odgoj i da se u ranim danima educira o spolnim orijentacijama, bolestima i slično ali bi mi zato smetalo da ga svećenik u ispovjedaonici pita da li masturbira, kao sto je mene kao dijete jedan pitao.

Ova vlada mi po mnogo ćemu ne odgovara (kao ni HDZ, HNS niti bilo koja druga stranka u saboru), no po ovom pitanju se potpuno slažem s njima.

@CC
Da, pročitao sam. I da, homoseksualizam je prikazan kao normalna stvar, odnosno spolna orijentacija. Jedino pozitivno, dolazi na red u godinama kad djeca već vjerojatno imaju stav o tom pitanju, kad su kvalitetni roditelji već napravili adekvatnu primjenu. Loše, ta je stvar ionako usmjerena na djecu koja nemaju adekvatnu kućnu pripremu.

@Gambo
Zar itko drugi koji bi došao na vlast može biti gori ili nesposobniji od ovih koji zadnjih 13 godina vladaju?

@drugi
Ovo nije pitanje o Crkvi, o njihovoj povijesti, greškama niti dobrim stvarima. Pitanje je o jednom dijelu svjetonazora koji se pokušava proturiti kroz veliku (potrebnu) cjelinu. Najljubaznije moli, rasprava o tome, da ne bi ispalo da je Crkva prekidom hrvatske šutnje više odmogla…

[quote=“gambo”]
8. Je li Crkva prevršila mjeru pozivanjem na pobunu?
(Da. Nisu rekli koga bi doveli na vlast ako bi srušili sadašnju vlast.)[/quote]

A koga bi doveli… koja se stranka predstavlja kako najveći katolik u državi… zna se…

Alternative na žalost nema, zato i vlada takva depresija i recesija, umjesto dobrog moramo birati manje zlo. Ako se ovako nastavi, selim ja u Norvešku, zemlju s najvećim plaćama, zemlju s najsretnijim ljudima i zemlju s najvećim postotkom ateista/agnostika na svijetu (70%).

Uh, samo još ovo: pa nećemo baš izokretati stvari. Nije ova hrvatska (pred)pobuna predvođena Crkvom nastala bezveze, nastala je kao reakcija. To ti je kao ono pitanje “je li četnicima trebalo na silu odgovoriti silom”.

[quote=“SteelMaiden”]A koga bi doveli… koja se stranka predstavlja kako najveći katolik u državi… zna se…

Alternative na žalost nema, zato i vlada takva depresija i recesija, umjesto dobrog moramo birati manje zlo.[/quote]

Hahahaha, mislim da je “zna se” eksplicitno označen u ovoj stvari. Kao netko tko je na istoj strani sa vlasti. Što bi narod rekao, “potpuno otkrivanje”. Konačno.

[quote=“SteelMaiden”]Pošto sam agnostik i okrenut znanosti i zbog toga što sam dosta čitao o povijesti crkve (paljenje Galileo Galilea na lomači jer je rekao da je zemlja okrugla, zločini papinske obitelji Borgia, pedofilija itd.), ne mogu ni ovaj put stati na stranu crkve.[/quote]Ovo što si napisao ti je najbolji dokaz katastrofalnog učinka pseudoznanosti i jedne bolesne klime koja se stvara u hrvatskom društvu, a koja pokazuje razaranje kritičkog uma i iskrene želje za znanjem – kada netko stvarno smatra da je “okrenut znanosti”, te da je “dosta čitao o povijesti crkve” (dakle, samog sebe predstavi autoritetom na nekom području), a onda izjavi da je Galileo spaljen na lomači jer je rekao da je zemlja okrugla. Istovremeno, već je običan pogled na Wikipedijin unos o Galileu dovoljan da se vidi da je dotični umro u odličnoj starosti od 77 godina od vrućice i srčanih palpitacija. Koliko je cijeli odnos njega i Crkve kontroverzan, vidi se i iz daljnjih podataka gdje mu je inicijalno odbijeno pokapanje u Bazilici Svetog križa, da bi mu 90 godina nakon njegove smrti u istoj bazilici bio podignut spomenik.

Ja ne sumnjam da si dosta čitao o povijesti crkve, ali stvarno se dobro trebaš zapitati, prevenstevno u smislu vježbanja kritičnosti kao osnovne odlike znanstvenog uma, kako je moguće da si u izboru literature učinio takav propust i ispustio valjda najdostupniju i elementarnu referencu, a to je Wikipedija, te koji su tvoji objektivni kriteriji pri izboru literature, kada si iz one koju jesi čitao i sam birao dobio dojam da je odnos između Giordana Bruna, Galilea, Kopernika i crkve bio toliko banalno jednostavan da ga se stvarno može opisati riječima “spaljeni jer su reklu da je zemlja okrugla”, te zaključiti da je crkva nešto poput zle imperije iz Star Treka, pa se “staje na njenu stranu” ili “protiv njene strane” (što je to “protivna strana” crkvi - nadam se da nije znanost).

Pokušai onda u ovom svijetlu sagledati i sve ostale stvari koje misliš da znaš o o “zločinima papinske obitelji” ili pedofiliji – ukoliko želiš riječ “znanost” i “povijest” na neki način navoditi u svojoj referenci.

P.S. Pišem ovo samo da bih dao značaj glavnom pitanju: jeste li pročitali kurikulum i uputu za nastavnike; imate li konkretnu temu razgovora ili zapravo pišete pamflete?

P.P.S. I možda najbolja ilustracija cijele te polemike:

http://www.tportal.hr/scitech/znanost/236670/Zasto-je-Vidovic-Kristo-sankcionirana-a-Misak-nije.html

Dakle, jedan primjer: imao sam frenda, govorim o ranom pubertetu, koji je bio opčinjen Stardustom i, naravno, Bowie mu je bio idol. Onda je Bowie objavio da je biseksualac. Onda je taj frend rekao da je to sigurno OK, kad je Bowie bi. Onda je završio u šapama jednog, pa je shvatio da to baš i nije OK.

Uglavnom, želio sam reći da su djeca podložna radi radoznalosti, radi bunta, radi potrebe za eksperimentiranjem. Djeca ne shvaćaju da često jedan jedini korak odvede život u ovom ili onom pravcu. Zato su djeca cilj svih dikatatura jer se mijenjanjem dječje psihe osigurava podložnost cijele generacije. Hitlerjugend, pioniri, to su samo ekstremni primjeri…

[quote=“tsereg”]Ovo što si napisao ti je najbolji dokaz katastrofalnog učinka pseudoznanosti i jedne bolesne klime koja se stvara u hrvatskom društvu, a koja pokazuje razaranje kritičkog uma i iskrene želje za znanjem – kada netko stvarno smatra da je “okrenut znanosti”, te da je “dosta čitao o povijesti crkve” (dakle, samog sebe predstavi autoritetom na nekom području), a onda izjavi da je Galileo spaljen na lomači jer je rekao da je zemlja okrugla. Istovremeno, već je običan pogled na Wikipedijin unos o Galileu dovoljan da se vidi da je dotični umro u odličnoj starosti od 77 godina od vrućice i srčanih palpitacija. Koliko je cijeli odnos njega i Crkve kontroverzan, vidi se i iz daljnjih podataka gdje mu je inicijalno odbijeno pokapanje u Bazilici Svetog križa, da bi mu 90 godina nakon njegove smrti u istoj bazilici bio podignut spomenik.

Ja ne sumnjam da si dosta čitao o povijesti crkve, ali stvarno se dobro trebaš zapitati, prevenstevno u smislu vježbanja kritičnosti kao osnovne odlike znanstvenog uma, kako je moguće da si u izboru literature učinio takav propust i ispustio valjda najdostupniju i elementarnu referencu, a to je Wikipedija, te koji su tvoji objektivni kriteriji pri izboru literature, kada si iz one koju jesi čitao i sam birao dobio dojam da je odnos između Giordana Bruna, Galilea, Kopernika i crkve bio toliko banalno jednostavan da ga se stvarno može opisati riječima “spaljeni jer su reklu da je zemlja okrugla”, te zaključiti da je crkva nešto poput zle imperije iz Star Treka, pa se “staje na njenu stranu” ili “protiv njene strane” (što je to “protivna strana” crkvi - nadam se da nije znanost).

Pokušai onda u ovom svijetlu sagledati i sve ostale stvari koje misliš da znaš o o “zločinima papinske obitelji” ili pedofiliji – ukoliko želiš riječ “znanost” i “povijest” na neki način navoditi u svojoj referenci.

P.S. Pišem ovo samo da bih dao značaj glavnom pitanju: jeste li pročitali kurikulum i uputu za nastavnike; imate li konkretnu temu razgovora ili zapravo pišete pamflete?

P.P.S. I možda najbolja ilustracija cijele te polemike:

Premda ova tema ne bi trebala imati veze sa Crkvom, složit ću se s ovim postom. Još ću nadodati da je iz njedara Crkve ponikao i Galilej, i Newton, i Kopernik, itd. itd. Odvajanje “znanosti” od Crkve je počelo tek pojavom Darwina, a svaki iole objektivan povjesničar zna da su najveća znanstvena dostignuća učinjena upravo u sprezi sa religioznim organizacijama. Premda, kome je to bitno kad “novinari” tvrde drugačije…

Ma reakcija na što? Čovječe nisu imali niti jedan jedini povod za ovakvim istupima. To što oni rade je nedopustivo i treba najoštirje sankcionirati. Odmah i sad.

[quote=“Sljaker”]@CC
Da, pročitao sam. I da, homoseksualizam je prikazan kao normalna stvar, odnosno spolna orijentacija.[/quote]
I što si inkriminirajućega pročitao u njemu ja ništa. I što je loše u tome što je homoseksualizam prikazan kao seksualna orijentacija. To što tebi to nije u redu ne znači da to nije istina ili da je to loše. Da ih mi se oni ne sviđaju, ne sviđaju mi se, ali da su tu tu su i djeca trebaju znati da oni nisu babaroge koje će ih pojesti. Više djecu treba biti strah svećenika po crkvama nego homića. Ne volim ih jer su isti ko i ovi crkvenjaci siluju i nameću svoje narodu kojeg to u biti i ne zanima previše.

???
Ne kužim…

Pa djeca će to učiti. Učiti da je homoseksualizam normalna spolna orijentacija. Zar doista ne kužiš sve moguće implikacije na cijelu generaciju?

Radni materijali i radionice za provođenje Kurikuluma zdravstvenog odgoja na satu razrednika

Sat razrednika
Razred/ razredni odjel: 4. razred
Područje rada: Zdravstveni odgoj
Modul: Spolna/ rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje
Tema: Spol i rod u društvu
Nastavna jedinica (sadržaj): Razlika između spola i roda u društvu i školi (među vršnjacima)

Cilj: opisati razliku između spola i roda, odnosno bioloških karakteristika te društvenih očekivanja i normi; raspraviti spolne/ rodne uloge u društvu i školi (razredu).

Zadaci:
• razumjeti ljudska prava i prava djece,
• prepoznati spolne i rodne stereotipe,
• poticati toleranciju za različitosti,
• upućivati učenike na uvažavanje drugih,
• opisati razliku između spola i roda, odnosno bioloških karakteristika te društvenih očekivanja i normi,
• izreći svoje stajalište i obraniti ga argumentima.

Socijalni oblici: frontalni, individualni, u skupini

Nastavne metode: razgovor, izlaganje

Nastavni izvori i pomagala: ppt prezentacija, loptice, igračke

PRIMJER 1

Motivacija
Igra boja

– učenici odabiru boju i pišu asocijacije na tu boju (zaključak: svi su odabrali različite boje, svaka boja nešto znači)
– učitelj odabire ružičastu i plavu i potiče učenike neka odaberu svoj „tim“
– pretpostavka: većina dječaka odabire plavu, većina djevojčica ružičastu boju
NAJAVA: Kako smo se podijelili i zašto?

[hr][/hr]

Nastavni sadržaj
Razgovor
Pitanja: Po čemu se ljudi razlikuju?
Nosiš li ružičasto/plavo?
Jesi li zato dječak ili djevojčica?
Po čemu se razlikuju djevojčice i dječaci?

– ppt: Moda kroz povijest
– razgovor o prezentaciji
Pitanja: Određuje li odjeća, duljina kose, poslovi koje rade, modni izričaj ljude ili nešto drugo?

Zaključak: Spol je nešto s čime se rodimo, ne izražava se odjećom, modom…. Rod se odnosi se na razmišljanja, objašnjenja, pretpostavke, ponašanja i djelovanja koja postavljaju razlike između žena i muškaraca (npr. izgled ili geste); ako pokušavamo podijeliti ljude u kategorije, to je rod.
U životu i društvu je važno razvijati pozitivne ljudske osobine i vrijednosti, prihvaćati ljude sa svim različitostima nevezano jesi li muškog ili ženskog spola.

[hr][/hr]

Vježbanje nastavnog sadržaja
Rasprava
Pitanje:
Postoje li muška i ženska zanimanja?

Zadatak: podijeliti sličice zanimanja
4 skupine: vozač kamiona, učitelj, pilot, frizer

  • svaka skupina treba izreći je li to muško ili žensko zanimanje i pripremiti argumente za raspravu

Zaključak: Ne postoje muška i ženska zanimanja, sve su to predrasude.

[hr][/hr]

Provjera učinkovitosti nastavnog sata
Igranje uloga
– učenici se podijele u skupine
– svaka skupina dobije situaciju koju treba odglumiti
– nakon glume slijedi analiza i razgovor o viđenom (Je li moglo drugačije? Tko je mogao drugačije postupiti? Što bi ti napravio da si u __________ ulozi?)
Situacije:

  1. Filip je dječak koji želi biti kad odraste cvjećar. Odglumite situaciju kada to Filip objavi roditeljima.
  2. Tina želi uvijek igrati s dječacima nogomet. Njezini prijatelji Nina, Fran i Sandra to ne podržavaju, a Nikola i Maja podržavaju. Odglumite situaciju.
  3. Katja je djevojčica koja želi biti kad odraste automehaničarka. Odglumite situaciju kada to Katja objavi roditeljima.

PRIMJER 2
Motivacija
Igračke
– svaki učenik treba donijeti dvije ili tri igračke s kojima su se voljeli igrati
– igračke se stavljaju na hrpu
– učenici odabiru jednu igračku s hrpe, ali ne smiju odabrati svoju
– razgovor o odabranim igračkama
– Zašto si odabrao/odabrala baš ovu igračku? Kako se osjećaš s tom igračkom? Zašto nisi uzeo/uzela neku drugu igračku (tipičnu za suprotni spol)? Kako bi se osjećao/osjećala tada?
NAJAVA: Kako smo se podijelili i zašto?

[hr][/hr]

Nastavni sadržaj
Vođena diskusija
Pitanja: Po čemu se razlikuju djevojčice i dječaci?
Koja zanimanja biraju djevojčice, a koja dječaci?
– ppt: Različita zanimanja
– u prezentaciji se redaju slike dimnjačarke, vozačice bagera, pilotkinje, sutkinje na nogometnoj utakmici, zatim vrtlara, pedikera, odgajatelja u vrtiću…
Pitanja: Kakva su vaša razmišljanja o ovim zanimanjima? Zašto?
Što se očekuje od djevojčica, a što od dječaka?
Zašto su takva očekivanja?
Jeste li bili u situaciji da su vam rekli „Ne radi to, to rade djevojčice /dječaci“? Kada?
Kako ste se osjećali?
Slažete li se s time?

Zaključak: Spol je nešto s čime se rodimo, ne izražava se odjećom, modom… Rod se odnosi se na razmišljanja, objašnjenja, pretpostavke, ponašanja i djelovanja koja postavljaju razlike između žena i muškaraca (npr. izgled ili geste); ako pokušavamo podijeliti ljude u kategorije, to je rod.
U životu i društvu je važno razvijati pozitivne ljudske osobine i vrijednosti, prihvaćati ljude sa svim različitostima nevezano jesi li muškog ili ženskog spola.

[hr][/hr]

Vježbanje nastavnog sadržaja
Rasprava
Pitanje:
Smije li dječak plakati kad dobije jedinicu?

  • učenici se podijele na dvije skupine prema svojim odgovorima DA ili NE
  • skupine pronalaze najmanje tri argumenta kojim će braniti svoje razmišljanje
  • predstavnik iznosi stav
  • rasprava protupitanjima suprotnoj skupini

[hr][/hr]

Provjera učinkovitosti nastavnog sata
Igranje uloga
– učenici se podijele u skupine
– svaka skupina dobije situaciju koju treba odglumiti
– nakon glume slijedi analiza i razgovor o viđenom (Je li moglo drugačije? Tko je mogao drugačije postupiti? Što bi ti napravio da si u __________ ulozi?)
Situacije:

  1. Filip je dječak koji želi biti kad odraste cvjećar. Odglumite situaciju kada to Filip objavi roditeljima.
  2. Tina želi uvijek igrati s dječacima nogomet. Njezini prijatelji Nina, Fran i Sandra to ne podržavaju, a Nikola i Maja podržavaju. Odglumite situaciju.
  3. Katja je djevojčica koja želi biti kad odraste automehaničarka. Odglumite situaciju kada to Katja objavi roditeljima.

Jaoj, nadao sam se da ću barem na stručnim forumima biti pošteđen od ovakvih tema, ali avaj.

Ne da mi se odgovarati pojedinačno na pitanja (koja btw nisu objektivno postavljena).
Samo bih napomenuo da je homoseksualizam normalan, kako je zaključila znanost.
I kao takav bi se definitivno morao učiti u školi.

Kao analogni primjer - znanost otkrije da je Zemlja okrugla, dok 93% populacije vjeruje da je ravna.
Da li bi se i u tom slučaju taj postotak morao uzeti u obzir ?

Malo o postocima:

http://www.jutarnji.hr/istrazivanje-cak-56-2--gradana-hrvatske-protiv-mijesanja-crkve-u-zdravstveni-odgoj-/1077233/

Prilažem dvije slike i jednu šaljivu anegdotu (izmišljenu) koje jasnije (i karikirano) prikazuju neke moguće propuste u razmišljanju onih koji se protive zdravstvenom odgoju (odnosno spornim točkama kurikuluma):

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/71774_517521878278878_999748318_n.jpg

Drugu sliku ne mogu naći, evo jedne zamjenske :wink:

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/532030_418998964840757_783766938_n.jpg

[quote=""]Dođe 10-godišnjak na ispovijed:

  • Oče, griješio sam…
    Nakon što je završio, svećenik mu reče:
  • Sve će ti biti oprošteno, poslije pokore, naravno.
    Pozove dječaka u svoje odaje i kaže:
  • Kako bi se odriješio grijeha, skini hlače i nagni se naprijed. Osjetit ćeš nešto toplo i ugodno što će isprati tvoje grijehe.
    Klinac mu odgovori:
  • U redu, oče, samo vas molim da prije snošaja stavite prezervativ iliti kondom, kako biste zaštitili obojicu od bolesti, te molim da koristite lubrikant da ne biste oštetili tanko dječje tkivo. Svakako bih vas upozorio da, iako sam učen da toleriram gej populaciju, znam da je ovo što radite kazneno djelo i znam kome ću prijaviti vaš čin. Također, svjestan sam da to što činite nije moja krivica. Za vaše dobro preporučam lutku na napuhavanje koja će jednako tako zadovoljiti sve vaše maštarije i potisnutu seksualnost.
  • A odakle sad to? - upita svećenik vidno ljutit.
  • Pa iz škole, sa seksualnog odgoja - odvrati dječak.
  • Jovanoviću! Gorjet ćeš u paklu!!![/quote]

I poneki svećenici se srame:
mobile.net.hr

Te nezaobilazan interview kod Stankovića:
HRT (odabrati Aleksandar Štulhofer s desne strane videa)

[quote=“tsereg”]Radni materijali i radionice za provođenje Kurikuluma zdravstvenog odgoja na satu razrednika

Sat razrednika
Razred/ razredni odjel: 4. razred
Područje rada: Zdravstveni odgoj
Modul: Spolna/ rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje
Tema: Spol i rod u društvu
Nastavna jedinica (sadržaj): Razlika između spola i roda u društvu i školi (među vršnjacima)

Cilj: opisati razliku između spola i roda, odnosno bioloških karakteristika te društvenih očekivanja i normi; raspraviti spolne/ rodne uloge u društvu i školi (razredu).

Zadaci:
• razumjeti ljudska prava i prava djece,
• prepoznati spolne i rodne stereotipe,
• poticati toleranciju za različitosti,
• upućivati učenike na uvažavanje drugih,
• opisati razliku između spola i roda, odnosno bioloških karakteristika te društvenih očekivanja i normi,
• izreći svoje stajalište i obraniti ga argumentima.

Socijalni oblici: frontalni, individualni, u skupini

Nastavne metode: razgovor, izlaganje

Nastavni izvori i pomagala: ppt prezentacija, loptice, igračke[/quote]

Evo recimo ovakvo nešto se ne bi moglo predavati u ateističkoj/agnostičkoj/znanstvenoj Norveškoj.

Evo odličan dokumentarac o pitanju spola/roda koji pokazuje o kakvoj se smiješnoj ideologiji radi:
Hjernevask / Brainwash ep. 1 on Vimeo

[quote=“Sljaker”]???
Ne kužim…

Pa djeca će to učiti. Učiti da je homoseksualizam normalna spolna orijentacija. Zar doista ne kužiš sve moguće implikacije na cijelu generaciju?[/quote]

Neće učiti da je normalna, nego da između ostaloga postoji i ta spolna orijentacija, a nikako da dijete treba biti homoseksualac. Osim toga i dosad ih je bilo bez obzira što se to smatra(lo) nenormalnim. I ne, ne kužim moguće implikacije na cijelu generaciju, jer dijete koje je odgajano u konzervativnoj obitelji će takvo i ostati, neće ga 1, slovima jedan sat obratiti, eventualno može potaknuti radoznalost kod djeteta koje će o tome popričati sa vršnjacima i roditeljima. Ništa više i ništa manje. Šizofreni istupi crkve stvarno nisu potrebni. Pa nitko njima neće njihovu dječicu oteti.

Jebote Šljaker oduvijek sam te smatrao normalnim čovjekom, bez obzira na to što nemam isti pogled na svijet, ali ove izjave me pomalo zabrinjavaju. Nisam očekivao ovakav uzak pogled od tebe na nešto što će djeca obrađivati jedan sat u školi.

Mislim da se cijela javnost previše zaokupila ovim problemo bez nekakvih prevelikih potreba za tim. Pa jbt i moj brat i ja smo to učili u školi u Njemačkoj, pa i jedan i drugi imamo i djecu i žene nismo postali homići, a nije niti nitko od onih koje poznajem. Dapače razvila se rasprava o tome i sječam se da smo mi u školi na našu inicijativu, razreda, posvetili toj i sl. diskusijama ohoho više vremena nego što je bilo predviđeno.

Ja ne želim da mi dijete bude ispranog mozga i spremno na sve što mu crkva kaže, a to je upravo što crkva želi. Zašto o nda ta ista crkva nije toliko vjerodostojna i ne izdvoji vjeronauk van škole, jer i to je želja velike većine roditelja, pa čak i ovdje u Slavoniji gdje je od vazdan crkva bila sveta i najjača institucija.