Pitanja oko Amazon affiliate sajta

@anja1 @Jeronimo034

Mozete li mi dati primer sta je za vas laka kljucna rec posto nije mi se desilo to u zivotu da mi se nesto rangira prvih 60 dana u top 10.

Evo za mene jedna laksa kljucna rec, kakva je ona po vama?
best refrigerator water filters

1 Like

Evo jedno dobro i konkretno pitanje, :+1: a ako dopuštate; meni ne izgleda naročito laka, još manje je posebna, :neutral_face: ima svega 70 mjesečnih pretraga, a i konkurencija je velika.

Zanima svih, jasno, što će reći Anja i Jeronimo. :blush: :o:

ja nikako ne bih računao ovaj keyword kao lak za mene jer npr ovaj članak je na 31 poziciji na guglu
https://www.waterfiltration.solutions/best-refrigerator-water-filter-reviews/
ja realno ne pravim bolje članke od ovoga, autoritet ovog sajta nije velik, ali ni moji sajtovi se ne mogu (ako izuzmem autoritet dobijen redirekcijom) podičit nekim autoritetom. stoga meni treba puno lakši keyword da bih rangirao.

npr ova fraza mi djeluje dosta lakša jer nema toliko sajtova koji pokrivaju baš ovu temu
oem vs aftermarket refrigerator water filters
Po keyword everywhere 70 pretraga mjesečno po ahrefsu 100 pretraga mjesečno, ali kad se uzmu sve varijacije lupam to bude oko 400 pretraga, ko što i vjerovatno best refrigerator water filters ima bar 1000 kad se uzmu razne varijacije.
evo još jedna laka fraza, čini mi se još lakša od prethodne


Sad zavisi od sajta i vebmajstora da li se isplati ići na ove male fraze. Takođe je bitno poznavanje niše da bi se znao tačniji broj od ponuđenih u ahrefs, keyword everywhere, keyword planer… takođe je bitno šta se poredi ili o čemu se piše, koliko košta i koliko se prodaje na amazonu. ako se dosta prodaje i košta između 100-200 dolara ja sam vazda spreman obradit temu. Bitno je i koliko se plaća članak. Ja slabo plaćam pa mi nije problem obrađivat ove teme. Ako neko baš skupo plaća pisce i ima dobre izvore beklinkova i zna izgurat jače teme, ne znam koliko je pametno obrađivat baš ove male teme.

Mada ja sam za poređenje dva aparata dugo dobijao 80+ posjeta dnevno, a ovi što broje ahrefts, KE, KP su davali tu neku cifru da taj glavni keyword ima toliko mjesečno pretraga. Al kad dođe u vrh gugla i gugl zavoli neki članak onda stotine keyworda poistovjeti sa tim člankom. Još ako dođe koji dobar link na neke jednostavne članke može posjeta otić u nebo.

ne mora u pitanju biti poređenje mogu i druge teme koje nisu obrađene previše. npr uzme se ova tema sa prvog članka na guglu

i onda filtriram da se npr nalazi na 20+ poziciji za taj članak za keyworde i da je težina 0 na ahrefsu

i onda isprovjeravam te keyowrde kakva je težina, što manje tema koje direktno pišu o keywordu za koji želim rangirat to bolje, što lošiji autoritet sajtova u prvih 10, što više kratkih članaka, foruma, što više nerelated sajtova jer nije isto kad sajt o ragbiju piše o ragbi temi ili kad neki uopšteniji sajt piše o istoj temi. Izbjegavam ako se pojavljuje u prvih deset neka tema koja je usko related npr best espresso machine a ja želim rangirat best espresso machine for home jer gugl shvata da je tema obrađena u tim parent temama (ovo je jako bitno jer iako konkretno neka tema nije obrađena gugl to vidi kao da jeste i to se treba provjerit prije pisanja šta gugl rangira ), što manje beklinkova da imaju članci u top 10…

Eto to su neke od stavki koje ja gledam kad obrađujem ove lake teme. Kao neki teoretičar književnosti samo kenjam, a konkretno sam ništa ne stvaram. prosipam pamet a posjeta na sajtu đe se trudim


organska posjeta

tako da momci ja bih dva put razmislio prije no što bih mene poslušao.

imam drugi sajt ne upotrebljavam skoro nimalo onpage i offpage moje seo znanje i taj čini mi se bolje ide no ovaj đe se trudim.


organska posjeta

s obzirom da sam ođe uložio bar 100 puta manje i vremena i novca onda izgleda da je bolje da manje upotrebljavam moje znanje i samo štancam. mada smatram da sam jak u nalaženju dobrih keyworda, a linkbilding, organizacija sajta, onpage mi je klimav što je u suštini 98% uspjeha sajta.

doduše ovaj drugi sajt ima baš lijepu redirekciju tako da moguće lako da je zbog nje posjeta solidna. a na oba sajta su uglavnom zastupljeni ti lakši keywordi. prvi ima 122 članka, drugi 15 članaka. prvi sajt volim, drugi je odrađivanje čisto. džaba kad ne radim nešta kako treba na prvom. mada nema odustajanja, samo jako.

2 Likeova

Ovo su sve tektovi koji su dodati za max 10 dana unazad. Nisi neki KWi koji imaju veliki volumen, alu kao sto @anja1 kaze, kad saberes sve varijacije dobijes neki solidan KW. Uz sve to treba uzeti u obzir da su to sve buying KWi.

Moja glavna metoda u zadnja dva meseca je KGR (keyword golden ratio) i sttvarno funkcionise. Sto se vidi iz prilozenog.

Sto se tice ovog KWa koji si ti prilozio, ne bih rekao da je easy. Easy znaci da KW mozes i bez linkova da rangiras. A ovde bi trebalo fino investirati, prvo u dooobbaaarrrr tekst pa onda i u linkove. Naravno onpage se podrazumeva.
Ukratko da obrazlozim.
Na prvoj strani su ili authority sajtovi ili jaci niche sajtovi. Authority mozda bi i mogao da preskocis ako je i tvoj sajt niche, ali ove ostale teze. (ovo pricam ovako na prvi pogled, nisam ulazio da vidim kakve tekstove imaju). Svi u title-u napadaju bas ovaj KW sem jednog sajta, ali taj sajt je solidno jak authority tako da nije lako. Takodje u prvih 100 ima bas dosta sajtova koji su istu temu obradili, tako da je poveca guzva. Ne kazem da je nemoguce, ali bi trebalo fino uloziti. I onda se slazem sa @anja1 da ovaj kw ne zasluzuje toliku paznju tj toliko ulaganja jer 70 m/s nije vredno toga. Nek sve skupa sa varijacijama bude i 500, ali treba uzeti u obzir i da drugi sajtovi imaju iste te varijacije. Tako da bi ja svakako ovo preskocio.
Ovo je neka petominutna analiza, tako da moguce da gresim. Na prvi pogled meni ovako deluje.

EDIT: Evo nisam bio lenj i usao sam da proverim tekstove. Generalno tekstovi su im jako oskudni, tako da mozda je i moguce uz bolji tekst i malo jace linkove preskociti ovo. Prednost bih dao niche sajtu. Ali opet, borba sa jacim od sebe…Verovatno bi bilo lagano kad bi neki aged niche sajt ovo obradio, verujem da bi brzo preskocio pojedine sajtove sa liste. Nov sajt bez autoriteta i dalje mislim da ne bi imao sanse. Sto ne morada bude tacno :slight_smile:

2 Likeova

Da li mozes da napises nesto vise o ovome ?

4 posts were split to a new topic: Metoda KGR (keyword golden ratio); iskustva i mišljenje

Ja juce i danas u minusu od returns, to mi se do sad nije nikad desilo, a taman prosli i pretprosli mjesec pomislila - opaaa, ovo ide sad neuzastavljivo na gore hehe.

Kod moje affiliate trakavice, od cijele strukture koja je cisto silo, preko svakog internog linkovanja, sve je on page uradjeno kako treba, i brate ide brzinom puza. Smori me.
Ipak sam ubijedjena da ce sajt sigurno kad tad rangirati za sve kljucne rijeci na prvom mjestu. Za godinuu, dvije, nema sanse da to pustim. Pojavljivale se za ove dvije godine konkurencije koje sam mislila da ce me progutati, pa odustajali jer je i kod njih islo sporo.
Ali da izlijecim frust, ima da za drugi tako sa redirekcijom narucim clanke, naljepim ih, skrpim on page i off page na brzaka, kupim par nekih link paketa i bas da vidim kako ide i taj biznis bez duše.

Inace poslije istrazivanja kroz tools, bez rucne provjere nista. Ima niche stranica koje drijemaju na 7 strani gugla, njih ne treba nikako izostavljati jer imaju isti cilj.

Ta metoda - nadji kljucne rijeci za produkt, pisi clanak tipa “top 10 - best reviews” duzine uvijek 1000 rijeci vise od konkurencije (gdje li je tu plafon?), kupi 10 linkova vise od konkurencije itd. cini mi se iskreno da nece dugo piti vode. Dolazi do prezasicenosti i onda se na 31. mjestu tumaraju ovakvi članci.
Zgusnulo sa svih strana, odozgo 4 google ads, odozdo isto toliko, na prvoj strani obavezno pinterest i amazon za produkte… Mislim da sajtovi koji nisu samo prezvakavanje produkata, kao sto radi @Monika.B, imaju dosta svjetliju buducnost.

1 Like

Ja stvarno ne razumijem zasto gugl toliko forsira pinterest. Ajd za amazon razumijem, ali pinterest mi je nevjerovatno. Pogotovo single pin da rangira i za sta, a ima ih milioni koji rangiraju vise no solidno, a na osnovu cega meni nije jasno. Sta to ti pinovi pruzaju posjetiocu da pa da zasluzuju to mjesto. Nerjetko vidjam pin da rangira za keyword ili slicne keyworde ispred sajta na koji vodi taj pin. To je tek besmisleno.

U zadnjih 5-10 godina jedino adult sajtovi nisu izgubili masu posjete zbog fb, yt, pinteresta, adsens reklama, amazona…

2 Likeova

Kosana i kod mene je tako. Sajt u koji sam dao sve,trudim se,pisem,istrazujem - jako sporo napreduje. Prosjecna posjeta 100-120 uv na dan, prosjecna zarada 100-150 $ mjesecno. I nikako da se ta posjeta poveca…

@Dexter1 Imas dobar CTR. Kako si optimizirao title i meta description? Ja imam CTR samo 1,9% i tu lezi veliki potencijal. Trebala bih vjerovatno poraditi na title i meta description, ali problem je sto mislim da su vec ok odradjeni. Znacio nesto debelo grijesim.
Postoji i mogucnost da mi je CTR mali jer rangiram na prvoj strani prvenstveno sa slikama, a ne u top 10, a tu je generalno CTR vjerovatno manji…

@Jeronimo034 Nemanja, tek tvoj CTR je, s obzitom na average position, zbilja dobar. Mozes li molim te napisati nesto o strategiji kod title i meta description?

Nista revolucionarno ne radim, title mi je KW + Review, Guide, Comparison. Dobro su mi se pokazale sitnice kao sto je mesec (tipa: The best bluetooth speakers - Guide & Reviews [Updated June 2019]). Meta isto tacno ono sto je u clanku i sto ljudi traze. Primer (If you are looking for the best bluetooth speakers, you are on the right place. Check this article and read which one is the best). Nesto u tom fazonu.

2 Likeova

Kod mene nije bilo meta descriptiona i imam osjecaj kada sam ga poceo postavljati da je sve gore.
Moj savjet ti je da se i ne trudis previse jer imam osjecaj da Google jednostavno voli manje optimizirane sajtove. Posto mi je opaljen debeli penal u zadnje vrime sad san maka sve ono sto google preporucije: datum posta, schema, breadcrumbs, Easy Table of Contents, itd. To su sve stvari koje posjetitelji koriste da li ce posjetiti tvoj sajt ili ne i vecina ih je u korist Googla. Posebno mi je mrzak Easy Table of Contents jer kad san ga god ima aktiviranog pozicije su bolje a CTR pada za duplo. Zasto pada za duplo to svi znamo jer si korisniku u dosta slucajeva dao odgovor na pladnju i nema potrebe da klikne na tvoj sajt.

1 Like

Da, moguce da si u pravu. Juce sam instalirala Yoast SEO. Optimizacija koju ovaj najsire koristeni SEO plugin trazi je ravna keyword stuffingu. Ja ne koristim KW u H2, posto je u H1 , u uvodnom pasosu i na kraj clanka, cijenim da je sve preko toga too much.

Hmm, pa ok, to je druga strana medalje, ali mozes to gledati i kao mogucnost za bolji CTR i ciljano uticati na to sta pises usubhedings. Easy Table of Contents sam podesila da je na pocetku clanka u hidden modusu, i drzim ga samo zbog tih sitelinks u SERP.

Ja mislim da previse razmisljate o keywordima u naslovima i podnaslovima. Stavljas naslov i logicke podnaslove prirodno. Pises tekst za citaoca. Procitas tekst napisan i ako nesto zulja mices, sinonime stavljas da razbijes jednolicnost svega toga o cemu pises…

tako je, to je suština svega … sadržaj se pravi za posjetioca a ne za google :smiley: ako posjetilac prepozna potencijal i google će :smiley:

1 Like

Kako će posjetioc prepoznat potencijal ako ga google ne prepozna?
Odnosno, kako će korisnik doći do sadržaja ako mu ga google ne predstavi (podigne stranicu prema vrhu)? :smiley:

2 Likeova

Umijece je stavljati kvalitet na prvo mjestu i istovremeno udovoljit Guglu. Naime to da Google prepoznaje kvalitet je netacno.

Posjetioc je na prvom mjestu, potpuno se slazem, al’ dzaba ako rangiras na zadnjem na drugoj strani. Jos kad bacis oko na prvu stranu, a tamo postojano kano klisurina na prvom mjestu stoji clanak od 5000 rijeci. Posjetioc ga jedino za kaznu moze procitati. Uvod tri recenice sa kw frazama za Google, onda slijedi ogromna comparison tabela kao jedino sto se nudi za posjetioca, da sto prije ode na Amazon, pa onda tih preostalih 4950 rijeci za Google. A backlinks, moj algoritam ih odmah prepozna kao spam, al eto Google jok.

3 Likeova

stranica se u pretrazi diže prema vrhu samo na osnovu klikova - što više klikova to će link biti na boljoj poziciji … ako su posjetioca privukli naslov i opis dobit će taj klik

ja recimo imam linkove koji su na prvim stranama googlea za dobre kw a nisam uopšte radio seo niti bilo šta … zašto? posjetioce privlači naslov i opis i moj link na googleu dobije klik … a pošto nudim to što ste traži onda će svaki drugi put kliknuti na taj isti moj link ili će doći direktno

kada kažem kvalitet mislim na to da je posjetilac zadovoljan … što više posjetilaca koji se vraćaju na sajt, što više njih koji se dugo zadržavaju i što više novih posjetilaca … to je znak googleu da posjetioce zanima ta stranica i na taj način prepoznaje kvalitet … kvalitet stranice određuju posjetioci a ne google, google prepozna šta posjetioca zanima i to će servirati i ostalima

kao što rekoše ljudi bez gugla ne može posjetioc vidjeti potencijal. ako te gugl drži na 30om mjestu ništa ti ne vrijedi potencijal. a u suštini masu sadržaja je u dva grama kvalitet i taj na tridesetoj i neki na prvoj strani gugla. priča oko kontenta kao primarnog bi pila vode da ljudi nisu milion puta vidjeli izuzetke đe masu drugih faktora iskoči ispred kontenta. ja sam na prošlom aff sajtu imao jedan članak đe sam se pokidao oko njega istraživao kontaktirao razne proizvođače kafe za informacije još je bila neka sitna nekonkurentna i ne baš pokrivena tema, i baš vremena potrošio masu korisnih informacija uključio, prufridera i editora angažovao da ispravi greške, lijepo organizovao i završio neđe na 80oj poziciji za skoro termine oko te teme. čitao sam jebene novine iz 1900 i neke na sajtu đe ima skenirana štampa iz tih godina i bog zna šta sve radio oko te teme jer je mene lično zainteresovala. niko nikad sem mene taj članak nije pročitao i one djevojke što je editovala.

te priče o potencijalu kontenta ja ne varim dobro jer sam vidio ne samo na mojoj koži jer ja često nemam top kontent pa da kukam. ali na masu drugih sajtova đe ko što rekoh neki dan masu pinova koji vode na sajt rangiraju za isti keyword ispred samog članka. ne može pin da bude potentniji od samog članka na koji taj isti pin vodi.

ako je potencijal članaka jednak onda bi trebalo da je ista vrijednost i kod pere i na njujork tajmsu kad se objavi isti članak, a neće to baš da ide tako, jer je negdje potencijal iste stvari uvećan neđe umanjen.

zato se ljudi i zajebavaju oko keyworda, titlova i svega ostalog u nadi da će bar na taj način uspjeti parirat drugima autoritativnijim sajtovima, a istina je da neće.

pa nije baš da ide samo na osnovu klikova ali dobro. i opet ostaje to da postoje sajtovi i van prve strane gugla koji te klikove ne mogu dobiti (tj vrlo vrlo rijetko će ih dobiti)

jel na engleskom jeziku, ima li konkurencije, jel van adulta, pišu li i pokrivaju li tu tematiku veliki sajtovi? ako je odgovor ne na pitanja onda je totalno druga priča u pitanju. ja sam imao domaće sajtove i adult (strani i domaći) i vazda mi je ranije bilo čudno kako malo, sporo i teško ljudi dobijaja posjetu na ove amz aff sajtove, dok sam nisam krenuo sa ovim. ali domaći sajtovi i adult strani i domaći nisu uopšte za poredit sa rangiranjem amz aff. dva svijeta totalno drugačija.

1 Like

To je ona priča, šta je starije, kokoš ili jaje :slight_smile: Svi znamo da prvi u SERP ima skoro 30% klikova, drugi ima 10%, a na drugoj strani Gugla možeš sakriti leš.
E sad ako si već na prvoj strani i imaš sjajan title i meta description, onda ti je CTR bolji od prosjeka i Google te diže gore, to želiš kazati? Pa čovječe gdje si do sad, evo već 5 postova gore se rapsitujem koje su magične riječi za title i meta description, CTR mi je 1,9%, očaj.

Ja imam stranicu na kojoj uopšte ne pazim ni da li stavljam meta description. Šta god da napišem, kvalitet može biti vjerovatno i žlj, Google me preko noći stavlja u top 3. No to je zato što se stranica vec etablirala. A za to su najzaslužniji backlinks sa kojih je bounce rate 25%.

Ja se sve slažem s tobom,i mislim da kvalitet tipa 5000 ljudi dnevno koji u prosjeku ostaju preko 4 minuta i citaju 5 strana je najjaci i kod Google algoritma. Ali kako objašnjavaš gomilu oodvratnih sajtova u SERP na top pozicijama.

Google algoritam nije toliko pametan koliko mnogi misle. Šupalj j na sve strane. Al biće bolji