SEO pitanja, savjeti, trikovi i ostalo

Malo se u zadnje na forumu piše o SEO pa reko malo da pokrenem jer me interesuju vaša mišljenja i ako neko ima neki savjet neki svoj trik, dobar video da se pogleda ili bilo šta slično ne bi bilo loše da podjeli sa drugima.

Šta mislite o brendiranju tj. kad ljudi tačnu frazu traže kao što je ime vašeg sajta i dođu na vaš sajt. Npr kuca neko igor tomic u gugl i ode na sajt ostane 5-10 min. Dobija li sajt neki boost u rangiranju ili to nema veze nikakve, ili je samo bitno za baš tu frazu, šta vi mislite?

Ja na upworku kad tražim pisca dam im i ime sajta (ne link) da vide kakvi mi članci trebaju i kakvi su članci na sajtu, pa ako išta znači to ukucavanje imena sajta u gugl da imam i vajde dodatne.

Da li je uopšte pametno postavljati reklamu bilo kakvu u prvih 400-500 riječi ako članak ima npr 1500 riječi? Ja imam na onom amz aff sajtu ovakvu statistiku
Pages / Session
1.21
Avg. Session Duration
00:01:00
Bounce Rate
81.68%
I u prosjeku malo preko 300 sesija dnevno, a dnevno klikova ka amazonu oko 100. Ukoliko bih spustio reklame malo niže, neke i izbacio, a umjesto reklama dodao možda više unutrašnjih linkova što tekstualnih što slikovnih u tih prvih 400-500 riječi vjerovatno bi se bounce rate smanjio i povećala vrijeme ostajanja na sajtu. Smanjila bi se i zarada, no bi li to dugoročno rezultovalo boljim pozicijama na guglu?


Evo par videa koji su mi se svidjeli, nisu predugi, a može se još zanimljivih stvari naći kod ovog lika.

4 Likeova

Nisam SEO majstor ali sviđa mi se tema i svakako ću je pratiti :slight_smile:

Mene također zanima koje su vam najučinkovitije metode i kako zadržite ljude na sajtu? I @anja1 dijelimo istu ideju to i ja pokušavam da ljudi jednostavno ukucaju sajt na google i tako ga pronađu i uđu na njega pa me zanima dal to šta pomaže za rangiranje ako ima više organskih pretraga za sajt?

A vidi Neila :smiley: Znam tog lika, on je i domainer :wink:

Pa ako logično razmišljamo onda su to:
Najrelevantnija povezanost sa sličnim sadržajem i to sa thumbovima po mogućnosti jer luče više klikova.
Npr kod mene na rezerviraj.hr plaže, ako dodam jednu plažu iz Zadra, odmah na dnu moraju biti druge plaže, ali obavezno iz Zadra, zato jer je taj sigurno u Zadru taj tren. Poslije toga mogu ići najbolje plaže iz regije itd.

Dok sam npr ako netko traži nudističke plaže iz pojedinog grada to riješio da mu ponudim nudističke plaže iz te regije. Dakle treba se staviti u glavu korisnika, ako netko Googla Makarska nudističke, taj je odlučio gledati gole ženske na plaži i nalazi se u Makarskoj, ako Makarska nema (ili ima samo 2 takve plaže u ovom slučaju) nećemo stati na 0 ili 2 rezultata nego nudimo ispod Fkk plaže iz regije, da ne ode nakon 2 klika, pa onda 3. red može ići plaže iz Makarske itd. što više toga po mogućnosti, samo da ne ode vani.

Dakle treba se staviti u glavu korisnika, i kada on pročita članak da ga se natjera da pročita drugi. Ako s nema takav članak, treba ga se napisati. To je moj slučaj, svaki je specifičan za sebe, no svako poznaje svoju publiku najbolje.

Dodavanje Youtube videa, opet logično, ako se svaki video pogleda barem 10 sekundi, za toliko će biti dolje vrijeme na sajtu. Tu po mogućnosti treba imati svoje videe i paziti da se ne reklamira konkurencija.

Ovo ovo dvoje mi prvo pada na pamet, no ima još toga puno sigurno.

1 Like

Dodavanje infografike na početku članka ako je iole dobra zadržava korisnika bar još 15ak sekundi više na tom članku. Iako ne volim čitati takve članke splitovanje članka takođe zadržava korisnika duže i smanjuje bounce rate. Ja imam jedan članak splitovan sa najboljih 5 i on za razliku od ostatka sajta koji je oko 1min ima prosječno vrijeme sesije 00:03:28 bez tog članka bi i vrijeme sesija palo na nekih 55 sekundi. Što je baš malo.

No šta mislite o izbacivanju reklama u prvoj trećini članka?

1 Like

@bugi
Slažem se s tobom u svemu ovom što si napisao i tako nekako se i držim pravila.
Ovo svakako s thumbovima moram odraditi tj trebam vidjeti kako da uklopim u svoj site jer sam zbog minimalizma ostavio samo link na sličan članak zaboravivši da slika govori više od 1000 riječi. To ću svakako ispraviti.

Nekako mi se najbolje čini da će ih video zadržati najduže na članku pogotovo ako je video stvarno kvalitetan i ima zanimljiv početak pa ih onda to možda povuče da i pročitaju članak.

Ubaci thumbe, linkovi sigurno privlače najmanje 3 puta manje klikova pa do 30.

Još jedna stvar koju smo mi ocijenili kao izrazito bitnu u ovom mom slučaju je sortiranje članaka po ljepoti.

Cilj je da kada korisnik dođe na link da ne zna na koju plažu će prije kliknuti. Tj da ih mora sve kliknuti. S obzirom da ih imamo oko 800, to smo riješili tako da svakoj plaži dajemo ocjenu od 1 do 100. I tako smo umjesto da sortira po najnovije dodanima (što nema smisla jer to nikoga ne zanima), sortira sve po ljepoti i tako na svim pod-kategorijama, (tipovima, mjestima, regijama) itd… Sa time se drastično povećava CTR jer se u masu uvijek ponudi ono što izaziva klikove.

Evo primjer jedna slika, prije (desno) i poslije (lijevo) tog rangiranja. Na kojoj strani bi prije kliknuli nešto i na kojoj bi se dulje zadržali?

5 Likeova

Kažu a ja nisam siguran da su jako čitani captioni ispod slike, pa ako su čitani i na udaru oku onda možda ne bi bilo loše da ih svaka slika ima jer će posjetioc je pročitat, ostat duže, a i može se neka informacija prenje, nagovarat posjetilac da je to baš pravi proizvod i sl.

@bugi http://www.rezerviraj.hr/social/zapis-2271-plaza-nugal-makarska.html

u sidebaru ti ide thumb preko ovog teksta Istralandia ili Aquacolors usporedba cijena ne znam jel ti bitno, čisto eto da znaš. Jel nisi prevodio ove zapise na druge jezike? kad sa ovog gore linka kliknem na eng prebaci me na http://www.croatiabeachacc.com/ što nisi to u sklopu istog sajta uradio ili možda napravio rezerviraj com verziju za engleski i ostale jezike. Zašto si upšto glavni projekat stavio na hr domenu? Meni je logično da ovakav sajt bude više za strance no za domaće. Vjerovatno npr te nudističke plaže traže mnogo više stranci no domaći.

@anja1

Dal daješ ocijene svojim proizvodima na aff site ili se koristiš onim ocijenama s Amazona?
Jel rangiraš best buy keyworde ili?

Taj desno thumb je nizak-širok jer sam ga prilagođavao za face a ne web, inače taj sidebar desno moram bolje osmisliti.
Članak nije bio preveden, pokušaj sada kliknuti na zastavice.
Ovo za captione, sigurno je +, ali tko će sve to, možda jedan dan.

Na samo jednom članku imam ocjene to je članak best cheap ------ mada mislim da su ocjene kul totalno, izgleda ozbiljnije malo kad si ti kao učitelj pa kao znaš svašta i kompetentan si da kao ocjenjuješ.

A proizvode biram uglavnom po ocjenama sa amazona kad pravim neke best liste.

Nemam nijedan članak sa baš tom frazom “best buy” uglavnom to ide best under 50 100 300 i sl ili best karakteristika neka proizvodi

I ja sam išao s frazama best under…
Koliko ti je trebalo do prve zarade i do prvih posjeta s googla?

@rdamorei
https://wmforum.geek.hr/t/pitanja-oko-amazon-affilate-sajta/33465/149?u=anja1

@bugi da desni sidebar ima premala slova i male thumbove ali meni se sviđa, mada to ne vjerujem da je to dobro mjerilo i za šta. Rangiraju li ti ikako ove domene na njemačkom engleskom…?

1 Like

Ma ta stranica sa clankom je lose optimizirana i nedovrsena, fale jos tagovi, sidebar, dolje su samo 4 thumba, treba barem 20, planiram jos neke inovacije. Tu vidis gore iconu Lokacija na karti. Neki clanci imaju 3 icone. Radno vrijeme, cijene i lokaciju. To je isto neka nasa inovacija, sa jednim clankom se nekada kreiraju 4 u isto vrijeme. Uglavnom sredujemo dio po dio,vec 2,5 godine i sto vise radimo vise toga fali.

Ostale domene, ne znam, ubaciti cu pred lljeto wmt pa javim. Bilo je na ljeto poneki klik na adsensu sto daje nadu, vidjet cemo na ljeto 2018. Te domene su mi velika nada.

Okvirno si u pravu, ali mislim da Google gleda na to malo drugačije. Ako ja tražim na primer ‘najbolju mašinicu za brijanje’, odem na stranicu tvog sajta, sa nje kliknem na Amazon link ili šta god… i posle toga na Google kucam neki skroz drugi i nevezani search query, Google to ceni kao uspeh.

To je i logično, jer ako sam prestao da tražim više informacija o ‘najboljoj mašinici za brijanje’, logično je zaključiti da sam našao ono što sam tražio i time stranica na tvom sajtu dobija plus. :slight_smile:

Sa druge strane, ako odem na tvoj sajt kada tražim ‘najbolju mašinicu za brijanje’, a zatim se vratim na Google rezultate pretrage (SERP) za tu frazu i kliknem na neki drugi sajt koji se za tu frazu rangira, Google shvata da mi tvoj sajt nije dao zadovoljavajući odgovor za ono što sam tražio.

Dakle da, bitno je, i gleda se za svaku pojedinačnu frazu za koju se pojedinačna stranica na sajtu rangira (i za koju dobije posetu)… i mislim da će ovo imati sve više značaja za rangiranje.

Sa druge strane, sumnjam da je vreme zadržavanja na sajtu previše bitna statistika za Google, osim ako nije u ekstremu.

3 Likeova

Haha gledam ovaj odgovor on ko živa stvar izmjeni se jedno 5-6 puta pred moje oči.

Razumljivo je to što si ispisao ali nisam o tome pričao, npr imam sajt imena “planeta šivaćih mašina” to je termin koji niko nikad ne traži, ako mnogo ljudi kuca u gugl planeta šivaćih mašina i odlazit na taj sajt da li će te same pretrage koje vode na taj sajt dati neki dodatni value sajtu.

:smiley:

Mislim da si opisao način na koji bi Google želio da funkcionira njihova tražilica, a ne na koji zaista funkcionira :wink: Pamet njihove tražilice je precijenjena, a to je još uvijek samo umjetna inteligencija koja je daleko od savršene.

Oni puta puta govore razne gluposti, a to zapravo nema veze sa istinom o stvarnom načinu fukcioniranja algoritma.

Koristi kad netko klikne na određeni rezultat koji se pojavi za neki search, ali ako taj netko ponovno kasnije radi isti search ide sve od početka, i nikako ne škodi onome na koga je već kliknuto i poslije kojeg se ponovno radi isti search.

1 Like

Teško je proceniti koliki uticaj ovo ima na rangiranje, no uticaj sigurno ima. Takođe je sigurno da Google razmišlja u tom pravcu, jer oni su relevantni dok god daju kvalitetne rezultate za naše upite. Nije to otkrivanje tople vode, i mi svakako nemamo uvid u ove statistike, ali treba težiti tome da zaista damo odgovor na pitanje korisnika bolje od konkurencije.

I da, naravno da je Google SERP moguće manipulisati, nisam jedan od onih koji se lože na ideju da je njihov algoritam bezgrešan. Samo sam dao odgovor na ovo konkretno pitanje.

PS. Mislim da i Google inženjeri sve manje ideje imaju o tome kako funkcioniše njihov algoritam… pogotovo od kada je počeo da radi RankBrain.

Je li ko koristio ove ‘https//serpclix.com’ ili neke slične za tu manipulaciju sa serp crtom

šta mislite radi li? i radi li dugoročno? koliko je opasno? po meni bi ovo možda moglo raditi ako je sadržaj dobar i ako se dozira normalno

Istina, vjerujem da Google razmišlja u tom pravcu, ali ipak čisto sumnjam da su već sada toliko napredni da bi moglo utjecati na rezultate da li netko ponovno radi isti search. S druge strane, sigurno ima utjecaja koliko se klika na koji rezultat, općenito.