Pitanje vezano za web trgovinu i j.d.o.o

Radim u jednoj firmi cijelo radno vrijeme, a želio bi otvoriti online trgovinu. Sad mene zanima par stvari ako mi netko može pomoči.

  1. Otvorio bi j.d.o.o – da li moram imati zaposlenika?
  2. Bavio bi se web trgovinom. Po nekim informacijama koje imam morao bi imati fiskalnu kasu, ali što ako nemam zaposlenika (oib), ili ako se računi automatski izdaju van radnog vremena(automatski).
  3. Da li mogu dodatno uz ovaj posao koji trenutno radim, raditi i u web trgovini, jer mi to ne bi uzimalo puno vremena.
  4. Ako moram imati zaposlenika, taj neće morati ništa raditi jer je sve automatizirano, čemu?
    Uglavnom, ako neko ima iskustva vezano za temu značila bi mi pomoć.

Ne moraš imati zaposlenih.

Moraš fiskalizirati račune (od 1.4. ove godine ako se ne varam). Automatski računi se također mogu fiskalizirati putem webshopa. Naravno to treba i implementirati.

-1-
Kako ti je gore rečeno. Ja sam bio uvjeren da za j.d.o.o. treba zaposlenik, jer i bilo je zamišljeno da potiče samozapošljavanje, ali izgleda da su od toga odustali. Svakako prije otvaranja prelistati Zakon o trgovačkim društvima.

-2-
Bilo bi lijepo da ti odgovori netko tko ima web-trgovinu. Koliko sam ja pohvatao iz različitih tema ovdje na forumu, postoje stvari i za koje nvj. ne moraš fiskalizirati, kao npr. što prodaš preko PayPala, ali je malo vjerojatno da ćeš baš uspjeti tako složiti web-shop. Uglavnom, nije loše ovdje se konzultirati s knjigovođom, ali načelno da, i za web-shop trebaš fiskalizirati račune. Bilo je jako puno tema o fiskalizaciji na forumu, pa kreni istraživati.

Što se tiče računa izdanih van radnog vremena (i o tome je bila diskusija na forumu), to je u redu - ali u internom aktu, a i u elektroničkoj prijavi, trebaš navesti da se radi o takvom dućanu. Kod automatiziranih uređaja, navodi se OIB trgovca, a ne osobe koja radi. Opet, provjeri s knjigovođom, pretraži kategoriju “pravo” ovdje (mislim da je bilo u nekoj temi, baš vezano uz objavu Porezne uprave na takve upite, što ako dućan automatizirano radi 0-24, ispada da se računi izdaju izvan uredovnog vremena i sl.)

-3-
Ne znam da li uopće možeš imati trgovinu bez zaposlenih, to moraš vidjeti s pravnikom. No, ako možeš, onda bi svakako trebao moći raditi. Opet, konzultiraj se s knjigovođom oko troškova koje možeš pravdati na firmu koja nema zaposlenih. Ako si mislio na to da bi se zaposlio u toj web-trgovini, to opet moraš vidjeti s pravnikom, jer Zakon o radu kaže da možeš nesamostalno raditi i kod dva poslodavca, ali ne na puno radno vrijeme. Zato trebaš vidjeti kako bi kao radnik regulirao ovakav dodatni dohodak, a kako bi kao firma regulirao taj radni odnos (poanta je, koliko shvaćam, da dokle god si nekakav “radnik”, ZOR te zapravo štiti na način da ti ne dopušta da radiš više od 8 sati na dan).

-4-
Ako je sve automatizirano, čemu ćeš onda i ti? :smile: Ne, načelno ne moraš imati zaposlenih (velim, j.d.o.o. je bio zamišljen za samozapošljavanje, ali izgleda da su od toga odustali). Samo, ja bih se držao toga da firma ne može zaraditi ništa niti na čemu što zahtjeva neku osobu, nekog izvršitelja, ukoliko nema ulazni račun kojim pokriva odakle joj to što je prodala i na čemu je zaradila preko izlaznog računa. Primjerice, ako ja želim preko svoje firme prodavati softver, tko je napisao taj softver? Ja bih kao autor trebao sklopiti ugovor s firmom kojom joj dajem prava na distribuciju, a u zamjenu za neke tantijeme koje će meni firma isplatiti. Ili bih ja kao vlasnik firme možda mogao “dokapitalizirati” firmu s tim softverom. Kako bilo, po meni se to svodi na skup konkretnih pitanja koja bih ja zapisao i poslao nekom odvjetniku da se konzultiram s njim. Isto kao i s knjigovođom.


Zakon o trgovačkim društvima pregledaj na [cadial.hidra.hr] (ali ćeš sam morati ukrpavati naknadne izmjene i dopune) ili ga kupi u knjižari eventualno s tumačenjima ili posudi u knjižnici ili na [zakon.hr].

Za poreze i sve ostalo vidi PDF-brošure na [porezna-uprava.hr] - imaš o porezima, imaš detaljnu brošuru o fiskaliziciji. Svakako prelistaj cijeli web, jer je PU objavljivala različite obavijesti i odluke vezano uz fiskalizaciju dok je to bilo aktualno. Također obrati pažnju i na [misljenja.hr], što je web gdje Min. fin. objavljuje službena mišljenja.

Također vidi kategoriju “pravo” ovdje, vidi na [legalis.hr], imaš na [forum.hr] cijeli niz podforuma vezanih uz tvoja pitanja (pravo, gospodarstvo, itd.).

Također obrati pažnju na Zakon o trgovini, Zakon o elektroničkoj trgovini, Zakon o zaštiti potrošača, Zakon o obveznim odnosima (ovog niti pokušavati interpretirati bez odvjetnika i puno surfanja), a onda i specifičnosti ukoliko ćeš prodavati po EU ili van EU, s obzirom da smo u EU.

Hvala na odgovorima…
Uglavnom…komunicirao sam s više knjigovođa, pravnika i RRiF…
I situacija zakonom nije definirana za internet trgovinu…U principu nije potreban zaposlenik ali isto tako ne bi se zacudio da nekakav inspektor napise kaznu…
Racuni moraju biti fiskalizirani, ali se ne mora imati zaposlenika…isto u zakonu od fiskalizaciji pise da se mora imati radno vrijeme, sto je suludo za internet trgovinu…
Uglavnom onaj tko je pisao sve te zakon nije predvidio da ce hrvati imati internet…ili on nije imao internet…

1 Like

Ako je radno vrijeme web-shopa od 0-24, tako ćeš, valjda, navesti. Web-shop mora biti zasebna poslovnica, tu situaciju web-shopa ćeš opisati u internom aktu, a pod adresom poslovnice navodiš vrstu djelatnosti (v. linkove niže). Tako inspektor PU zna da se radi o web-shopu i ne bude dolazio u 11 navečer u kontrolu. Operater web-shopa je OIB obveznika fiskalizacije, a ne operatera, jer se radi o samonaplatnom uređaju ili sličnoj situaciji (čl. 10. st. 2. Zakona o fiskalizaciji). Opiši takav set-up u dopisu i zatraži PU da ti potvrdi da si napravio ispravnu prijavu. Uz to, možeš otvoriti još jednu poslovnicu na mjestu svog ureda iz koje ćeš vršiti manualna izdavanja računa pod svojim vlastitim OIB-om u onim situacijama gdje je potrebna ručna intervencija.

Znači, ovo je konkretni set-up koji ti ja predlažem, a ako se ne javi nitko tko u praksi tako radi da potvrdi, onda se obrati odvjetniku. Na konkretno pitanje ćeš lakše dobiti konkretan odgovor.

Uoči da radno vrijeme moraš imati, jer svaka firma mora imati radno vrijeme. Inače, kako će ti inspekcija dolaziti u kontrolu? U koliko sati? U radno vrijeme moraš biti na mjestu koje je sjedište poduzeća, moraš imati istaknutu tvrtku i radno vrijeme na pročelju i sl. Uostalom, ne zaboravi da ti radiš s krajnjim potrošačem i da nisi samo još jedna firma. Zakon traži da postoji način na koji će kupac na lagan način ostvariti kontakt s tobom (pa i ZOO-om si dužan realizirati garancije i koješta drugog).

Oni koji su pisali zakon čija se implementacija upravo temelji na internetu su ipak valjda imali nekakvu predodžbu o internetu. Ovdje je možda više problem u neznanju knjigovođa, jer do sada su već stvari morale biti “ispeglane” po tim pitanjma - koliko ja vidim, svi web-shopovi u Hrvata i dalje rade…

  1. Moje mišljenje je da ne trebaš izdavati fiskalizirane račune s obzirom da nema prometa gotovinom.
    Dakle za sve uplate koje od kupaca dobivaš na žiro račun firme izdaju se veleprodajni računi a oni se ne fiskalizraju.
    Tako barem mi radimo po uputstvima našeg knjigovodstva.

To je, pretpostavjam, kada kupac radi uplatu općom uplatnicom na žiro-račun firme? Slično je i pouzećem - kod prodaje preko pošte i sl. kurirske službe isto ne treba fiskalizirati jer zapravo račun izdaješ drugom poduzeću.

Ali, primate li uplate kreditnim karticama? Kako to funkcionira?

Trenutačno ne primamo kartice pa ne znam kako je s karticama, to bi trebalo provjeriti ali pretpostavljam da je isto ako se izdaje VP računa.

edit: a opet kad pogledaš na poreznoj upravi moraš fiskalizirati ako su kartice u pitanju.
http://www.porezna-uprava.hr/HR_Fiskalizacija/Stranice/Često-postavljana-pitanja_novo.aspx#f2

ako su kartice sigurno se mora fiskalizirati, ali se mislim mora i ako je placanje pouzecem, jer to je isto promet gotovinom…Na opcoj uplatnici kupac uplacuije na tvoj racun…i to upacuje gotovinom. Samo kada transakcija ide s žiro racuna na ziro nije potrebna fiskalizacija…

za plaćanje pouzeće pošta uplaćuje za kupca, tj. moraš na svaki paket zalijepiti ispunjenu opću uplatnicu sa podatcima kupca.

Da, mora se. Ne radi se toliko o tome je li nešto gotovina ili nije, već da li PU ima neki sekundarni način kontrole prometa novca (sekundarni u odnosu na prijave koje podnosi sam poduzetnik). Tako da sva gotovina ulazi, a onda ulaze stvari koje tehnički nisu čista gotovina, ali PU iz nekih razloga (koje i nisu javno obznanili) nema baš dobar uvid u to, a to su sve kartice.

I tu je problem kod zaključivanja, jer iako se neke stvari zapravo uplaćuju s računa na račun, ipak nisi siguran. Recimo, uplate općom uplatnicom na žiro-račun firme očigledno ne treba fiskalizirati, ali i uplate debitnom karticom nisu ništa drugo nego uplate na žiro-račun firme, no to se treba fiskalizirati. Pošto ne znam kako točno izgledaju transakcije između banke i trgovca kada se radi o uplatama preko debitnih i kreditnih kartica, nije mi posve logična situacija oko ovoga.

Zato sam pitao kako u praksi rješavate kreditne, kako to izgleda.

Međutim, jasno je da se promet i kreditnim i debitnim karticama mora fiskalizirati jer je PU u svojim naknadnim mišljenjima to izrijekom potvrdila.

(EDIT: odgovorio bresha).


Nekome će biti zanimljive i starije teme s foruma:

Treba uzeti u obzir da su to teme s početka godine kada koješta nije bilo jasno.

da ali moras napisati i svoj broj racuna na tu uplatnicu, tako da na uplatnici je platitelj kupac, a primatelj ti tj. tvoj shop. Pošta tu radi samo uslugu prebacivanja novca kao i kod kartica…

Uplate općom uplatnicom ne treba fiskalizirati. Radi se o uplati na transakcijski račun.

Međutim, nije pogrešno jednostavno fiskalizirati SVE transakcije. Nisam siguran da li ljudi taj dio najbolje razumiju – ne postoji zabrana fiskaliziranja bilo čega, u nedoumici, sve se može fiskalizirati i gotovo.

Da i meni se cini to najbolje, nemas nikakvog “straha” ili nedoumice.

Hello :frowning:

Evo da otklonim neke nedoumice, buduci da sam svaki dan u kontaktu s web trgovinama.

  1. Opce uplatnice (dakle placanje vrijamnom - ne ide fiskalizacija
  2. Kreditne kartice - fiskliziraju se, buduci da se smatra prometom gotovinom
  3. Gotovinske uplate na prodajnom mjestu a isto tako naplata pouzecem (gotovina) - ide fiskalizacija

Vezano za radno vrijeme, moras internim aktom, odnosno odlukom o radnom vremenu definirati u tvrtci radno vrijeme tvrtke, i nebitno dal webshop radi 24/7 sigurno nemozes izdavat racune izvan radnog vremena. Mislim pointless je … a i ilegalno … sto bi izdavao racun nekome u 2 ujutro. (ili barem nastimaj aplikaciju da mozes mjenjat vrijeme izdavanja) :frowning:

Glupost. Ja odem naruciti domenu u 2 ujutro jer mi je bas tada sinula dobra ideja i moram imati tu domenu i guess what, dobijem racun. Web shop moze biti prijavljen kao prodajno mjesto 0-24 sata i moze izdavati fiskalizirane racune. Nemam pojma koji se k… jos uvijek vodi tolika bitka oko toga. Ako ne moze onda lijepo kod hostera zakupi 4 IP adrese i nek svaka radi 8 sati dnevno i jedna nek ima svaki dan u tjednu slobodno. Mislim ono koliko ste jos u stanju komplicirati stvari. To vec sve skupa postaje teska perverzija.

Ajde mi nabroji barem jednog HR hostera koji vrsi automatizirano izdavanje racuna po uplati, nema sanse. Svi racuni se generiraju rucno nakon provjere uplate a pogotovo fiskalni.

i btw … sto tebi znaci da racun dobijes u 2 ujutro a ne recimo u 9-10 kad je uredovno radno vrijeme?

Kako tumačiš pojašnjenje PU u kojem kažu da se račun mora izdati kada se obavi transakcija, neovisno o prijavljenom radnom vremenu? Evo još jednom link na priopćenje:

Kod nas sto zakona regulira izdavanje računa, a ono najbitnije ne piše niti u jednom. Jer izgleda da se vrlo strogo gleda na to kada se iz ruke u ruku doista izmjenjuje gotovina, ponajprije kod ugostitelja i sl. - znači, trgovac koji prima novčanicu u ruku bi morao u drugoj ruci već držati račun. Ovdje su neke horor priče oko toga:

Tako da je meni osobno ovo s web-shopom pomalo u limbu…?

Meni se čini da je sve u skladu sa zakonom i dosta dobro pokriveno ako se web-shop proglasi zasebnom poslovnicom koja radi 0-24 h i nema adresu (kod prijave se u polje adrese opisno navede da se radi o web-shopu). Kao OIB se navede OIB obveznika fiskalizacije (trgovačkog društva ili obrta) po osnovi čl. 10. st. 2. Zakona o fiskalizaciji - “samonaplatni uređaju ili slična situacija”. Dodatno se prijavi još jedna poslovnica na adresi sjedišta društva gdje je blagajna program kojim se kroz web-shop može manualno izdati račun od strane zaposlenika. Ovdje se koristi radno vrijeme firme i OIB-ovi zaposlenika koji stvarno rade. I tako čovjek ima obje opcije. Ne vidim da to ne bi bilo usklađeno sa zakonom, tj. volio bih da mi netko objasni zašto bi to bilo neusklađeno.


Evo nekoliko linkova manje ili više vezanih uz ovu temu:

Gle, glupo ili ne, tako je. Zasto bi se racun automatski generirao u 2 ujutro ak neka budala odluci naruciti … cisto primjer radi. Neki od razloga su zato 99% webshopova radi pred-autorizaciju narudzbe, pa ako se dogodi da nesto nemogu isporucit, poniste autorizaciju. A kad bi se generirao odmah i fiskal racun … to bi bilo zajebancija, storniravanje, slanje opet racuna u PU itd itd.

Vezano za gotovinske racune, izdavanje odmah racuna itd itd, pa to je bullshit, nije porezna baba roga da te kazni za 1-2 racuna sto si zakasnio izdati (mada ih se tako prikazuje u medijima). Uvijek postoji pravilo da se naknadno mogu racuni fiskalizirat u roku 24h od izdavanja ukoliko se dogodi problem s internetom, infrastrukturom i sl.