Pozdrav,
u ovom postu pokušat ću vam objasniti postupak kojim ja izrađujem (dosad) uspješne micro niche stranice.
Poglavlja:
- Odabir niche
- Potraga za keywordsima
- Pisanje sadržaja
- Pravilna organizacija stranice
- SEO
1. Odabir niche
Naizgled jednostavan, ali u praksi najteži zadatak. Potrebno je pronaći niche u kojoj konkurencija nije prevelika, ali koja ipak može donijeti solidnu zaradu. Idealno bi bilo kada stranice koje zauzimaju prve pozicije u SERP-u ne bi imale PA iznad 40. Sve iznad 40 će zahtjevati podosta truda za prestići, a to bi za početak bilo poželjno izbjeći.
Kako pronaći dobar niche?
Udite na amazon, i pretrazujte razne proizvode. Tu i tamo za oko ce vam zapeti poneki proizvod, a kada se to dogodi potrebno je isti provjeriti na google keyword toolsu, te konkurenciju na SERP-u. Primjer, naletio sam na Aparate za brijanje (shaving machine)… otvaram G Keyword tool, provjeravam broj mjesecnih pretrazivanja za “shaving machines for sale”, “shaving machines review”, “shaving machines under $100/200/300…” i slično. Ukoliko odabrani keywordsi imaju preko 1000 mjesecnih pretrazivanja (aparati za brijanje nemaju!), nastavljate s provjerom. Slijedeće na redu za provjeru je pregled konkurencije, dakle u google upišete ciljani keyword, i provjerite Page Authority privh 4,5 stranica (provjeru vršite ovdje). Ponavljam, predlažem da odustanete od odabranog keyworda ukoliko vodeće stranice imaju PA iznad 40.
Motivacija
Pronalazak dobre niche nije lagan zadatak, možda vam se posreći pa iz prve naletite na neku dobru priliku… a možda vam i nekoliko dana bude potrebno za pronaći istu. U svakom slučaju, prilikaa ima, samo ih treba pronaći! Dajte si vremena, uspjeh ne može izostati.
2. Potraga za keywordsima
Nakon uspješno odabrane niche, pretpostavljam da već imate nekoliko glavnih keywordsa. Vrijeme je da pronađemo (što više) long tail keywordsa. Long tail keywordsi su vam u principu oni koje će vam donositi najbolju konverziju, a time i zaradu.
Za pronalazak long tailsa, koristit ćemo google keyword planner : “Search for new keywords using a phrase, website or category”. U njega unosimo osnovni keyword, i google nam zatim prikazuje predložene long tailse. Svaki pojedinačno provjeravamo prije nego li se odlučimo za ciljanje istog. Provjera je jednostavna, 1. poželjno je da long tail ima više od 50 mjesečnih pretraživanja, 2. konkurencija treba biti slaba do nikakva. Cilj je pronaći što više long tailsa, sve skupa ih zapisati u jedan excel file, i zatim ih grupirati. Grupirate one long tailse za koje mislite da bi mogli stati u isti članak, tako da jednim člankom ciljate više long tailsa. Budete li naručivali poseban članak za svaki long tail sa 50ak mjesečnih pretraživanja sumnjam da će vam se isplatiti.
3. Pisanje sadržaja
Ukoliko je stranica na engleskom, a vaš engleski i nije baš na zavidnom nivou… pametno bi bilo platiti nekoga da napiše članke. Ja uvijek kupujem članke, nikad ih ne pišem sam.
Pisca kojeg platite da vam piše članke, potrebno je dobro uputiti u smisao vaše stranice i detaljno mu objasniti ono što tražite. A ono što tražite je slijedeće: unikatni, stručni, smisleni članci. Minimalno 400 riječi, s ciljanjem minimalno 2 long tail keywordsa. Ja svojim piscima obično pošaljem word dokument u kojem se napisane sve upute za pisanje članka, dakle broj riječi, ciljani keywordsi, stranice za referencu i slično. Nemojte pretjerivati s keyword densityem, jer ako long tail sadrži 4 riječi, u članku od 500 riječi maksimalno 2 puta ga napišite.
Sadržaj (članci) se ne naručuju napamet. Za pravilno odraditi ovaj korak, potrebno je imati dobru long tail listu keywordsa iz koraka broj 2. Pročitajte korak 4., također je bitan za pisanje sadržaja.
S obzirom da je cilj vaše stranice slanje čitatelja na amazon, predlazem koristenje buttonsa, linkova unutar teksta i linkova na slikama. Googlajte : “Buy on amazon psd” i odaberite button koji se vama svida.
O amazon affiliate programu neću trositi rijeci, mislim da je google pun korisnog materijala sto se toga tice.
4. Pravilna organizacija stranice
Silosi! Ima ljudi koji ih ne podnose, koji smatraju da ovo nije dobar način organizacije stranice, ali ja sam mu vjeran. Princip silosa vrlo je jednostavan, a svodi se na grupiranje tematski sličnog sadržaja. Vratimo se na primjer s brijaćim aparatima. Ukoliko je vaša stranica o brijaćim aparatima, ovako bi trebale izgledati sekcije na istoj : Gillete / Braun / Philips / Panasonic / … Unutar svake sekcije nalazit će se proizvodi koji joj pripadaju, u ovom slučaju vrlo je jednostavno za zaključiti da će se u istoj sekciji nalaziti proizvodi istog proizvođača. I eto, svaka sekcija je jedan silos.
Snaga silosa je u povezanosti, tj pravilnom interlinkanju sadržaja. Potrebno je iz jednog članka linkati na drugi, tipa Read next : … . Članke je potrebno međusobno povezati linkovima. Nikad nemojte linkati na članak iz drugog silosa! Iz svakog članka, i iz svakog silosa možete linkati na homepage. Na taj način daje se snaga homepageu.
Osim što je ovaj tip organizacije stranice SEO friendly, on je i user experience friendly. Što bi u konačnosti trebalo rezultirati manjim bounce rateom, duljim zadržavanjem korisnika na stranici i slično.
5. SEO
Ovaj korak uvelike je povezan s prethodnim. Pravilna izrada silosa od krucijalne je važnosti za SEO. Pretpostavimo da smo napraivli silose prema uputama iz prethodnog koraka, url-ovi na vašoj stranici trebali bi izgledati ovako : homepage/category/post, ili ti ga : www.brijaćiaparati.com/philips/model4401. Iz svakog posta smijete linkati na category page, homepage, i na ostale postove iz iste kategorije (silosa). S category pagea smijete linkati na homepage i na postove unutar te kategorije. Ovdje je poželjno koristiti sidebar koji će prikazivati postove iz iste kategorije. Pojedini post nikad nemojte dodavati u više kategorija!
Koristite seo by yoast, ali nemojte se truditi da vam svijetle sve njegove lampice. Ne pretjerujte s keyword densityem! Exact match keyword dodajte u meta title, u meta description dodajte nekakvu varijaciju toga keyworda. U h1 (samo 1 h1 po postu) također koristite varijaciju keyworda.
Moje metode link buildinga:
- postovi po forumima (relevantnim, kvalitetni postovi, bez spama)
- yahoo answers, quora…
- guest postovi na ostalim portalima
Guest postovi su najjača metoda, cilj je napisati što kvalitetniji članak i zatim pokušati objaviti ga na PA 100 portalima tipa ny times, washington post, wired i slično. Zvuci preambiciozno? - u praksi dokazano da nije tako Većina moćnih portala ima “opinions” sekciju, gdje svakodnevno objavljuju clanke koje im citetelji (vi) posaljete. Googlajte malo to… Jedan takav link vrijedi vam ko 1000 onih comment spam linkova, ma i vise od toga.
Zakljucak
Nisam najpametniji, nisam najiskusniji, nisam najuspjesniji. Sve sto je napisano napisano je u dobroj namjeri, ukoliko smatrate da negdje grijesim, slobodno me ispravite. Predlazem da svi zainteresirani krenu s izradom vlastite stranice te da ovdje pisu o napretku, ja sam uvijek voljan pomoci savjetom.
Sretno svima.