[Tutorial] Izrada uspješne micro niche stranice

Pozdrav,
u ovom postu pokušat ću vam objasniti postupak kojim ja izrađujem (dosad) uspješne micro niche stranice.

Poglavlja:

  1. Odabir niche
  2. Potraga za keywordsima
  3. Pisanje sadržaja
  4. Pravilna organizacija stranice
  5. SEO

1. Odabir niche
Naizgled jednostavan, ali u praksi najteži zadatak. Potrebno je pronaći niche u kojoj konkurencija nije prevelika, ali koja ipak može donijeti solidnu zaradu. Idealno bi bilo kada stranice koje zauzimaju prve pozicije u SERP-u ne bi imale PA iznad 40. Sve iznad 40 će zahtjevati podosta truda za prestići, a to bi za početak bilo poželjno izbjeći.

Kako pronaći dobar niche?
Udite na amazon, i pretrazujte razne proizvode. Tu i tamo za oko ce vam zapeti poneki proizvod, a kada se to dogodi potrebno je isti provjeriti na google keyword toolsu, te konkurenciju na SERP-u. Primjer, naletio sam na Aparate za brijanje (shaving machine)… otvaram G Keyword tool, provjeravam broj mjesecnih pretrazivanja za “shaving machines for sale”, “shaving machines review”, “shaving machines under $100/200/300…” i slično. Ukoliko odabrani keywordsi imaju preko 1000 mjesecnih pretrazivanja (aparati za brijanje nemaju!), nastavljate s provjerom. Slijedeće na redu za provjeru je pregled konkurencije, dakle u google upišete ciljani keyword, i provjerite Page Authority privh 4,5 stranica (provjeru vršite ovdje). Ponavljam, predlažem da odustanete od odabranog keyworda ukoliko vodeće stranice imaju PA iznad 40.

Motivacija
Pronalazak dobre niche nije lagan zadatak, možda vam se posreći pa iz prve naletite na neku dobru priliku… a možda vam i nekoliko dana bude potrebno za pronaći istu. U svakom slučaju, prilikaa ima, samo ih treba pronaći! Dajte si vremena, uspjeh ne može izostati.

2. Potraga za keywordsima
Nakon uspješno odabrane niche, pretpostavljam da već imate nekoliko glavnih keywordsa. Vrijeme je da pronađemo (što više) long tail keywordsa. Long tail keywordsi su vam u principu oni koje će vam donositi najbolju konverziju, a time i zaradu.

Za pronalazak long tailsa, koristit ćemo google keyword planner : “Search for new keywords using a phrase, website or category”. U njega unosimo osnovni keyword, i google nam zatim prikazuje predložene long tailse. Svaki pojedinačno provjeravamo prije nego li se odlučimo za ciljanje istog. Provjera je jednostavna, 1. poželjno je da long tail ima više od 50 mjesečnih pretraživanja, 2. konkurencija treba biti slaba do nikakva. Cilj je pronaći što više long tailsa, sve skupa ih zapisati u jedan excel file, i zatim ih grupirati. Grupirate one long tailse za koje mislite da bi mogli stati u isti članak, tako da jednim člankom ciljate više long tailsa. Budete li naručivali poseban članak za svaki long tail sa 50ak mjesečnih pretraživanja sumnjam da će vam se isplatiti.

3. Pisanje sadržaja

Ukoliko je stranica na engleskom, a vaš engleski i nije baš na zavidnom nivou… pametno bi bilo platiti nekoga da napiše članke. Ja uvijek kupujem članke, nikad ih ne pišem sam.

Pisca kojeg platite da vam piše članke, potrebno je dobro uputiti u smisao vaše stranice i detaljno mu objasniti ono što tražite. A ono što tražite je slijedeće: unikatni, stručni, smisleni članci. Minimalno 400 riječi, s ciljanjem minimalno 2 long tail keywordsa. Ja svojim piscima obično pošaljem word dokument u kojem se napisane sve upute za pisanje članka, dakle broj riječi, ciljani keywordsi, stranice za referencu i slično. Nemojte pretjerivati s keyword densityem, jer ako long tail sadrži 4 riječi, u članku od 500 riječi maksimalno 2 puta ga napišite.

Sadržaj (članci) se ne naručuju napamet. Za pravilno odraditi ovaj korak, potrebno je imati dobru long tail listu keywordsa iz koraka broj 2. Pročitajte korak 4., također je bitan za pisanje sadržaja.

S obzirom da je cilj vaše stranice slanje čitatelja na amazon, predlazem koristenje buttonsa, linkova unutar teksta i linkova na slikama. Googlajte : “Buy on amazon psd” i odaberite button koji se vama svida.

O amazon affiliate programu neću trositi rijeci, mislim da je google pun korisnog materijala sto se toga tice.

4. Pravilna organizacija stranice
Silosi! Ima ljudi koji ih ne podnose, koji smatraju da ovo nije dobar način organizacije stranice, ali ja sam mu vjeran. Princip silosa vrlo je jednostavan, a svodi se na grupiranje tematski sličnog sadržaja. Vratimo se na primjer s brijaćim aparatima. Ukoliko je vaša stranica o brijaćim aparatima, ovako bi trebale izgledati sekcije na istoj : Gillete / Braun / Philips / Panasonic / … Unutar svake sekcije nalazit će se proizvodi koji joj pripadaju, u ovom slučaju vrlo je jednostavno za zaključiti da će se u istoj sekciji nalaziti proizvodi istog proizvođača. I eto, svaka sekcija je jedan silos.

Snaga silosa je u povezanosti, tj pravilnom interlinkanju sadržaja. Potrebno je iz jednog članka linkati na drugi, tipa Read next : … . Članke je potrebno međusobno povezati linkovima. Nikad nemojte linkati na članak iz drugog silosa! Iz svakog članka, i iz svakog silosa možete linkati na homepage. Na taj način daje se snaga homepageu.

Osim što je ovaj tip organizacije stranice SEO friendly, on je i user experience friendly. Što bi u konačnosti trebalo rezultirati manjim bounce rateom, duljim zadržavanjem korisnika na stranici i slično.

5. SEO
Ovaj korak uvelike je povezan s prethodnim. Pravilna izrada silosa od krucijalne je važnosti za SEO. Pretpostavimo da smo napraivli silose prema uputama iz prethodnog koraka, url-ovi na vašoj stranici trebali bi izgledati ovako : homepage/category/post, ili ti ga : www.brijaćiaparati.com/philips/model4401. Iz svakog posta smijete linkati na category page, homepage, i na ostale postove iz iste kategorije (silosa). S category pagea smijete linkati na homepage i na postove unutar te kategorije. Ovdje je poželjno koristiti sidebar koji će prikazivati postove iz iste kategorije. Pojedini post nikad nemojte dodavati u više kategorija!

Koristite seo by yoast, ali nemojte se truditi da vam svijetle sve njegove lampice. Ne pretjerujte s keyword densityem! Exact match keyword dodajte u meta title, u meta description dodajte nekakvu varijaciju toga keyworda. U h1 (samo 1 h1 po postu) također koristite varijaciju keyworda.

Moje metode link buildinga:

  • postovi po forumima (relevantnim, kvalitetni postovi, bez spama)
  • yahoo answers, quora…
  • guest postovi na ostalim portalima

Guest postovi su najjača metoda, cilj je napisati što kvalitetniji članak i zatim pokušati objaviti ga na PA 100 portalima tipa ny times, washington post, wired i slično. Zvuci preambiciozno? - u praksi dokazano da nije tako :slight_smile: Većina moćnih portala ima “opinions” sekciju, gdje svakodnevno objavljuju clanke koje im citetelji (vi) posaljete. Googlajte malo to… Jedan takav link vrijedi vam ko 1000 onih comment spam linkova, ma i vise od toga.


Zakljucak
Nisam najpametniji, nisam najiskusniji, nisam najuspjesniji. Sve sto je napisano napisano je u dobroj namjeri, ukoliko smatrate da negdje grijesim, slobodno me ispravite. Predlazem da svi zainteresirani krenu s izradom vlastite stranice te da ovdje pisu o napretku, ja sam uvijek voljan pomoci savjetom.

Sretno svima.

48 Likeova

Ja neću raditi ovakve sajtove, ali lijepo je pročitati tutorijal u vezi sajtova. Nađe se tu uvijek nešto oko seo linkova organizacije sajta… Mene interesuje zarada, vazda me interesuje zarada i ako može neki skrinšot, ako ne uredu je, ali to loži početnike i mene :slight_smile: Da li praviš sajtove za skuplje ili jeftinije proizvode? Da li se isplati praviti sajt dje se prodaju neke zezancije od 5-10 dolara? ja sam prije sto godina pokušao napravit blog za prodaju preko amazona onih rukavica preko koji možete koristit tach skin telefone i uređaje. kako sam krenuo tako sam i odustao brzo. tad još nije u meni volje bilo za rad ozbiljniji. Da li targetiras neku zemlju ili ne? Možda je malo van teme al kako radiš članak za ciljane keywordse ajd titl to je jedan kako ostale ciljaš? Jel dodaješ naslove u članaka, bolduješ, ubaciš sliku sa ciljanim keywordsima? Kolika je konverzija? Znam da zavisi od sajta i proizvoda, al jel nekad nema konverzija bez obzira na posjetu? Možda sam postavio previše pitanja za nekog ko neće pokretati stranicu ovog tipa al nije loše da znam, možda nekad i pokrenem.

1 Like

Bravo mjastore, sta se ovo desava sa forumom. Ide na bolje,.

1 Like

Primjer pravilno izradene stranice : http://www.trampolinefirst.com/ (stranica nije moja).

Odlican post @Anteloff . Par pitanja koja mogu doprineti:

Koliko odprilike vremena prodje dok ne krene fin saobracaj sa Google-a?
Da li odmah stavljas affliate linkove ili cekas malo dok ne krene saobracaj ( Ovo pitam zato sto Google roka thin affliate sajtove. ) ?

@slnet hvala ti.

Mjesec i pol do dva, sigurno. Ja sam prije 10ak dana pokrenuo novu stranicu, trenutno imam 30ak posjetitelja dnevno… Nije nikakva žurba, ako se sve pravilno radi posjeta će doći.

Odmah sam postavio linkove, već imam i par sitnih prodaja… Svi affiliate linkovi neka vam budu nofollow…
Također, u google analytics sam postavio cilj, cilj mi je da svaki posjetitelj koji uđe na moju stranicu klikne na neki od affiliate linkova i završi na amazonu… trenutno mi je postotak uspjeha 100% :smiley: Stopa konverzije trenutno iznosi 3%. Mislim da je to visok postotak, i da će s vremenom opadati kako broj posjetitelja bude rastao.

@anja1
kad bude zarade s ovog novog sajta, postavit cu. Napravi i ti svoj pa cemo vidjeti kome bolje ide, imas vremena za stici me, jos sam na pocetku :smile:

Pravim za skuplje, ali imam u planu napraviti i za jeftinije. Zašto? Zato sto se vasa provizija na kraju mjeseca racuna prema broju proizvoda koje ste prodali. Što znaci, ako prodam 50 stvari od $1000, dobit cu oko $3300. Ali, ako broj ukupnih prodaja napumpam na sajtu s nekakvim jeftinim glupostima koje se masovno prodaju… na kraju mjeseca dobijav veci postotak, i to se odnosi i na ove skupe proizvode. Samo 1% veća provizija na proizvod od $1000 iznosi $10, sto uopce nije malo.

Targetiram englesko govorno podrucije, optimalno bi bila USA. Oni su najisplativiji prema dosadasnjem iskustvu.

Što se targetiranja članaka tiče, ako se radi o long tailsima, dovoljno je spomenuti ga u textu i google će to skenirati. Ukoliko pak za odredeni long tail ima konkurencije, predlazem da ga stavite u meta description, ili unutar texta u h1, h2 ili h3.

Konverzija, ukoliko se radi o skupljim proizvodima ($500+): sve iznad 1.5% nije loše.

Imas li preporuku gdje kupit članke?

Najbolje je clanke kupiti na oDesku ili kako se vec zove danas, narucite djuture kako bi vam cena bila niza. Mada, ja imam solidna iskustva i sa Fiverrom, samo pazite da pisac bude native writer. Sto se tice ovog tutorijala, veoma je dobar, ja bih akcenat stavio na konkurenciju, posto ce vam dosta truda trebati da prestignete authority sajtove, cak je mozda i nemoguce. Samo bih dodao sto se tice SILO strukture - najbolje je da struktura bude ovakva: Reviews, How to articles, Brands, Videos i sta god joj zelite.

Odlican tutorial. Poceo sam i ja nedavno s ovim,pratit cu tutorial i primjenjivati savjete

1 Like

Hvala puno za tutorijal.

Ono što me zanima je kako uspeš posle samo 10 dana imati oko 30ak poseta dnevno? Jel to organic 30 poseta ili odakle? Pošto mi nikako ne ide da je organic jer iz mog iskustva teško i na domaćem webu gde je jako slaba konkurencija da posle 10 dana imam toliku posetu jer google sandbox u posl.vreme traje bar mesec dana, pa onda sledeći stepenici se otvaraju posle 2 i 3 meseca kada google propušta da sajt napreduje gore i počne konačno dobijati posetu.

Nema jos posjete s googlea, sve je to preko quore, reddita, yahoo answersa i foruma na kojima sam postao linkove. Nadam se posjeti s googlea za 30ak dana.

1 Like

E pa to mi reci :smile:

Zato što iz iskustva znam da skoro i da nema posete sa google u prvih mesec dana, nakon toga kreće polako :smile:
Hvala ti

2 Likeova

Koji plugin koristiti za sidebar, kao na trampolinefirtst.com?

trampolinefirst koristi ovu temu : https://mythemeshop.com/themes/best/
Ona ima ugradene razne vrste sidebara…

Da li je bolje kupiti temu ili moze i neka besplatna?
Da li neko planira da pokrene ovakvu vrstu sajta?

1 Like

Ha, ne znam… Dosad bolja iskustva imam s kupljenim temama jer uz nju dobivate i podršku, urednu dokumentaciju itd. Mislim da je i općenito kvaliteta izrade bolja kod kupljenih nego kod besplatnih tema, ali tu sigurno ima iznimki koliko hoćeš…

Analizirao sam dosta sajtova koji su na prva tri mesta, i dosta njih imaju besplatne wordpress teme, kvalitetne, responsive, ali besplatne tako da nije obavezno kupiti temu. Najtezi posao je pronalazenje kljucne reci, uglavnom nailazim samo na monthly search u rangu od 3000 do 5000, a ovi od 50000 na gore imaju pretesku konkurenciju.

Pa nije ti lose ni to od 3000 do 5000. Kasnije nadjes neke long tail keyworde i rangiras se za prve pozicije na tim keywordima, kad pokupis to onda ides na slijedeci korak rijec od 2000 pregleda pa se i tu rangiras medju prve pozicije i onda napadas onu od 5000.
Ja sam sad poceo tako da radim i djeluje dobro.

Lose nije, ali su prva tri mesta jaki authority sajtovi. Recimo da ga doguram do cetvrtog mesta, imacu 8 procenta poseta. 3000 monthly search su 100 pretraga na dan, sto znaci da cu na cetvrtom mestu imati 8 poseta. Ako mi je stopa konverzije 2 posto, to znaci da ce na 15 dana imati 2 prodaje. Ako proizvod kosta 200 dolara, moja zarada je 10 dolara, sto izadje na 40 dolara mesecno. Napravim 10 sajtova, i dobijem 400 dolara mesecno :smile:
Fino zvuci u teoriji.

A sta ako se proizvod ipak ode da pogleda, pa tek onda odluci da li ce kupiti :smiley: Ja sam nasao sinoc tri dobre stvari za prodaju, bas kako je Anteloff opisao da treba biti, ali me brine sto je taj proizvod pozeljno otici i i pogledati pa tek onda kupiti. Treci keyword je dobar sto se tice konkurencije i moze se narucivati bez gledanja, ali nije mu nesto velika potraznja, 3000 max pregled za neku dbru rijec.